Fórum - Téma


Seřízení vůle ventilů


Fórum Technický koutek Seřízení vůle ventilů



1  2

2010-03-24 09:09:31

Mám prosbu. Bylo by možné napsat tady návod jak seřídit vůli ventilů? Je to u 1.3. Ale jestli by to mohlo být napsané lajcky a jak pro debila. Zručný sem, ale nerozumím některým odbroným, nebo dílenským výrazům. Moc prosím chcu dneska než zakryju víko vše zkontrolovat.

2010-03-24 11:36:13

pokud tam nejsou hydrostely (jakoze je ma i 3valec...), tak hodnoty ti nereknu, ale pokud to mas rozhozeny, tak budes potrebovat hodnoty za studena (ty by ti mohl vyhrabat Honda). otocis si motorem ( nejlepe klicem prez remenici kliky, po smeru otaceni) do strihu ventilu (zavira se vyfuk a otvira sani - v jeden moment sou oba volny... kdyz si s tim budes tocit a budes do toho chvili koukat, tak to vykoukas bude tam pojistna matka na sroubku kterej resi tu vuli. matku povolis, sroubek vytocis podlozky o tloustce vule musis dostat pod ten sroub(povolis/utahnes) a po utazeni pojistny matky musi jit volne ven, dnes udelas i druhej ventil toho valce a pak znova nastavis strih dalsiho valce a znova este 3krat... poradi valcu je 1-3-4-2 pokud se nepletu. ( taham to z hlavy pri prednasce na skole...)

2010-03-24 12:10:57

To znamená, že 1 a 3 můžu seštelovat najednou, nebo je musím štelovat v tomhle pořadí. A střih je okamžik kdy se jeden ventil začně otvírat a druhý zavírat?

2010-03-24 12:59:39

nene, valce jdou spolu 1-4 + 2-3, ale vacky jdou o polovinu pomalejc, takze to musis udelat postupne. strih je kdyz se vyfuk zavira a sani otvira - mezi dobou vyfuku a sani (teorie 4taktu)...

2010-03-24 13:13:29

Takže musím to udělat postupně 1 2 3 4 a na každém to dát do toho střihu.

2010-03-24 13:33:26

tak, ale nepujde ti to 1-2-3-4, ale jak jsem psal, 1-3-4-2-1... - zalezi kde zacnes a pak uz to bude v tomhle poradi

2010-03-24 13:42:51

Jo a od které strany se počítá 1? Z leva doprava nebo opačně? (od rozdělovače?)

2010-03-24 13:42:52

Jo a od které strany se počítá 1? Z leva doprava nebo opačně? (od rozdělovače?)

2010-03-24 13:47:18

tyjo... v tom se dycky zamotam... parkrat si s tim zatoc rucne a to vykoukas na mostech vacky a kliky je to napsany a tam je to myslim od rozvodu...

 jaski
Martin Jaskevič
2010-03-24 13:59:39

litr se cisluje od rozvodaku

2010-03-24 14:53:50

Válce všech motorů se číslují od rozvoďáku a číslice jsou označené na bloku. Časování je 1-3-4-2

2010-03-24 18:37:48

To není pravda Beaumonte, Grand Vitara DDiS se čísluje od převodovky

2010-03-25 07:46:06

To je pravda, ale já mám rád jenom benzíňáky, neb zastávám názor, že nafta patří do kamen...

2010-03-25 21:09:50

Meleš a nevíš, spíše nafta patří do traktoru a plyn do kamen)

2010-03-25 23:35:04

Kato,ty zcela jistě nepamatuješ pořádné pokojové nafťáky

2010-03-29 18:33:15

Kato nafťáky nepamatuje, a já si ten slogan, že nafta patří do kamen vypůjčil od jednoho maníka co si pronajal parkoviště a vybíral tam poplatky a nechal si natisknout vizitky, kde se tituloval jako president správy parkovišť. Ale to bylo v době kdy všechny diesely byly takzvaně v dehtu, jestli Kato ví co to znamenalo.

2010-04-10 18:54:17

Teď jsem řešil stejný problém,musel jsem na technickou,tak jsem se stavil v značkovém servisu a na Suzuki Swift r.v 1995 mi napsali tyhle hodnoty:

studený motor sání0,13-0,17 výfuk0,16-0,20

teplý motor 0,23-0,27 0,26-0,30

Čekal bych,že u teplého motoru budou ty míry menší,nemá už moc co dilatovat,ale prodávám,jak lsem koupil ve Veltrubech u Kolína.

2010-04-10 21:40:25

Maj pravdu ti klucí od Suzuki..

Hill  
Jaroslav
2010-04-10 22:30:31

Vůle ventilů a příčiny, proč se u teplého motoru vůle zvětší, jsme tu řešili předloni:

http://www.suzukiclub.cz/...7&select=5287#message5287

2011-03-30 15:45:47

Malinko tě vyvedu z omylu,JU Vždy se počítají válce od rozvodu, ať je to benzín nebo nafta u rozvodů je vždy 1 válec


Odpovědět

1  2