Fórum - Téma


škrtící klapka


Fórum Swift New I škrtící klapka

Informace o modelu: Suzuki Swift New I



2015-01-04 18:59:16

Mam dotaz ohledně motoru M13. Měl jsem odpojenou baterii a následkém toho došlo ke změně polohy škrtící klapky a auto špatně drží volnoběh. Na různých forech jsem se dočetl,že se klapka pomalu zalepuje od EGR ... a že stačí sundat gumové koleno a vystříkat to čistícím sprejem. Nikde ale není napsáno zda při nastartovaném motoru nebo vypnutém. Jak se to správně dělá? S tím taky souvisí druhý dotaz . Zaslepit EGR nebo ne Je toho napsáno tolik, že v tom člověk strácí přehled. Jak je to s motorem M13 a kde ho nejlepe zaslepit a co na to ŘJ. Hlásí chybu ? Kdo už to vyzkoušel a jaké má poznatky?

2015-01-04 19:47:00

čistící sprej je xylen, koupit se to dá jako ředidlo (Sčíslo z hlavy nevím), ale bacha někteří výrobci tam přimíchnou toluen, tak takový ředidlo nebrat, musí to být čistý xylen, jinak přijdeš o spínač oleje, gufera a podobný radosti.

Stříkáš na klapku při zahřátém motoru natočeném tak na 2-3000ot, jak poklesnou otáčky, tak přestaň a nech ho roztočit, nebo přidej plyn ale ne zas moc.

2015-01-04 22:35:31

autoveteran: Super díky za odpověď. To jsem přesně potřeboval slyšet.

A jak je to s tím EGR vent. náhodou nevíš?

2015-01-05 13:44:52

Nikdo jste se nepokoušeli zaslepit egr u motoru M13?

2015-01-05 17:28:30

autoveteran: Tak tvá odpověď není až zas tak dobrá. Tvůj postup je neproveditelný. Zkoušel jsi to opravdu u motoru M13 (swift r.v.2008). Pokud totiž sundám gumové koleno na sání vyřadím váhu vzduchu a motor nejde nastartovat. Zkoušel jsem ho sundat i při nastartovaném motoru a samozřejmě zvýšených otáčkách, taky zdechl. Jednoduše řečeno bez váhy vzduchu motor nejede v žádném režimu tudíž tento postup je u motoru M13 na nic slušně řečeno.

2015-01-05 21:15:54

Dělal jsem to na Fiatovi, který měl kopec problémů způsobených přestárlým palivovým filtrem (byla to primární příčina všeho co tam pak bylo). Ten měl všecky sondy pěkně pohromadě v jednom hliníkovém bloku.

Suzuki si se mnou na schovku zatím nehraje, tak jsem ho ani čistit nezkoušel (podle skotského rčení nespravuj co není rozbitý).

2015-08-17 19:41:06

Ahoj. Chtěl bych se jen ujistit, že "tok mých myšlenek" je správný. U motoru M13A je recirkulace spalin od EGR ventilu, odvětrání klikové skříně od PCV ventilu a výpary z nádoby s aktivním uhlím přivedené do sání až za klapku a proto by neměly mít větší vliv na znečištění (zanášení) klapky, a protože jde o motor nepřímovstřikový (jestli se nepletu), mělo by mít palivo vstřikované do sání těsně před ventily částečně očistný (a chladící) vliv na ventily a sedla ventilů. Otázkou je, jak vypadá vnitřek sání mezi klapkou a ventily.

U mého dřívějšího auta (Peugeot 306) bylo odvětrání klikové skříně vedené do vzd. filtru a mastné výpary (i když tam byl separátor oleje) byly strhávány proudem vzduchu přes klapku do sání. Podle toho taky klapka a sání vypadaly.


Odpovědět