Fórum - Téma


Skutečná spotřeba


Fórum SX4 I Skutečná spotřeba

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3  4  5 ......... 13

2011-07-23 13:16:55

Ahoj,

chtěl bych se zeptat jestli někdo porovnával skutečnou průměrnou spotřebu s průměrnou spotřebou podle informačního displeje. Mám najeto cca 3,5 tis. km a zdálo se mi, že se skutečná průměrná spotřeba liší od té na displeji. Začal jsem měřit vždy při tankování plné nádrže a vychází mi při jednotlivých tankováních skutečná průměrná spotřeba o cca o 0,7 - 1 l/100 km vyšší něž spotřeba, kterou ukazuje informační displej.

Nechá se jednotka seřídit, aby se obě hodnoty k sobě přiblížily (úplně stejných asi dosáhnout nejde) nebo se jedná o obvyklý stav.

Díky za info.

2011-07-23 13:27:54

xxx

2011-10-04 12:53:05

Zdravím, taky jsem měl zdání, že hodnota na displeji je nějak nízká a tak jsem měřil spotřebu pomocí tankování do plné a v průměru mi displej ukazuje o 0,8 l/100km méně než je skutečná spotřeba. Taky bych byl raději, kdyby to ukazovalo trochu přesněji.

Mě napadlo, že je to rozdílem ujeté vzdálenosti skutečné a měřené podle palubního počítače. Tak jsem několikrát měřil ujetou vzdálenost podle GPS a obojí se na metry shodovalo (tak to u mě není v zimě kdy mám o něco menší pneumatiky a tak palubní počítač přičítá víc kilometrů než je ve skutečnosti ujeto, čímž ukazuje ještě menší spotřebu, která je od reality ještě dál). Problém může být u průtokového měřidla spotřebovaného benzínu a nebo spíš je to úmyslně od výrobce snižováno, abychom měli pocit, že se nám spotřeba schoduje s udávanou průměrnou spotřebou - což je podle mě tak trochu podvod, nemyslíte??

Mimochodem mám najeto 23500km, rok výroby 2009.

2011-10-06 16:47:15

Ok, mám podobnou zkušenost. 1,6 benzín, 4x4. Najeto 22 tis., skutečná spotřeba v porovnání s palub. počítačem je také asi o 0,8 lt. vyšší. Již na to bylo dříve několik diskuzí a vždy se ten rozdíl pohybuje okolo této hodnoty. V duchu současných článků v motoristickém tisku o údajích o spotřebách stejně nemá smysl moc věřit údajům výrobců. Moje zkušenost : nejezdit naplno, ale lehce, spíše řadit výše a moc nevytáčet (i když příkl. v Německu plně obsazený na dálnici 170km/h až za 10 lt/100km). V poslední době při rychlostech cca 50, 85,120 podle palub. počítače prům. za 5,7 lt., takže jezdím asi za cca 6,5 - do 7 lt/100km. Docela zajímavější jsou změny údajů o dojezdu km.

Noha

2011-10-06 19:33:49

Za celých 50 tis. km sice nevím, kolik mám ve skutečnosti spotřebu. Ale za to vím, kolik můžu najet na jeden díl stupnice palivoměru . Jinak drobet bokem: taky se u facelift modelů rozsvěcuje kontrolka paliva na předposlední čárce stupnice?

2011-10-07 15:24:47

Dělal jsem to během cca 15 natankování, spotřeba na dispejí je téměř konstantně o asi 0,8 litru na 100 nižší než skutečná. Je to dost velká odchylka.(SX4 4x4 2010 - najeto 20.000 km). Někde v naprogramování palub. počítače je asi blbě koeficient, kterým to přepočítává vstřikovaný objem paliva.

Hill  
Jaroslav
2011-10-09 09:38:00

Jak máš kdekoli něco obsahujícího cívku, v tomto případě elektromagnet, musí se tomu odchytit indukční špičky při vypnutí. Proto vstřik otevře rychleji, než zavře - při vypnutí to zavření zpozdí dioda nebo transil či co na výstupu řídící jednotky u nových Swiftů slouží k zachycení indukčních špiček, při sepnutí proudu do vstřiku je tato ochrana neúčinná, takže nezdržuje.

Protože v tu dobu už ŘJ odpojila napětí pro vstřik, "neví" o tom množství paliva, které tam ještě proteklo. A to může tvořit zrovna tak 2%, jako i víc, než 10%, podle poměru doby trvání impulsu a skutečné doby trvání vstřiku.

Velikost chyby se bude měnit m.j. podle sešlápnutí pedálu a okamžitých otáček (rychlost zavírání vstřiků je neměnná, mění se frekvence vstřikování a doba otevření), ale to vše by měl umět palubní počítač zohlednit a, i kdyby ne, mělo by jít toto měření dokalibrovat.

Netvrdím, že jsem fyzikálně odhalil skutečnou a jedinou příčinu, jen mě jiná nenapadá. Všechny ostatní údaje jsou totiž k dispozici v dostatečné přesnosti, jen vstřikovaná dávka se hodnotí nepřímo podle doby trvání impulsu pro vstřiky.

Stejnou chybu vykazují i oktávky, fabky i tourani, u medvědů se vůbec nějak nemůžeme dopočítat.

Obvod kol bych do toho netahal, ten se projeví jen na chybě měření tachometru a počítadla ujetých kilometrů, navíc to dělá jen málo jednotek procent (rozdíl například mezi 13" Dunlop AllWeather, které maji nižší profil proti RainTyres: na prvních jsem ujel 1252km, na druhých přesně stejnou cestou mi to naměřilo jen 1214km, což podle jednotlivých úseků kilometrovníků dálnic potkávaných nepřetržitě přes polovinu cesty skutečně souhlasilo). Tedy ano, naměří jinou vzdálenost, než byla skutečně ujetá, ale spotřeba se počítá z té naměřené, nikoli skutečné vzdálenosti. Takže nic.

2011-10-09 10:40:13

Hille promiň, ale obvod kol bych do toho tahal, páč palubní počítač je spojený s rychloměrem. Respektive se snímačem rychlosti

Hill  
Jaroslav
2011-10-09 11:43:32

Nojo, ale spotřebu ti počítá z naměřených kilometrů, ne ze skutečně ujetých. Takže na samotný výpočet spotřeby obvod kol vliv nemá. Prostě - co napočítá měřič rychlosti, resp. ujeté dráhy, to jde do jmenovatele. Na větších kolech ujedeš ve skutečnosti víc, ale o tom tachometr neví, tak s tím nemůže počítat.

2011-10-09 12:40:11

pokud dáš 15 a je předepsaných plácnu 14, tak rychloměr kecá, páč není inteligentní a dá impuls do palubního počítače, tím se stane že hodnoty jsou jiné než je reálný stav

Hill  
Jaroslav
2011-10-09 21:31:41

To jistě, ale na to, Míro, přijdeš, jen když si budeš evidovat kilometry třeba podle navigace a podle natankovaných litrů, ne už podle počítadla v tachometru, protože to taky bude kecat. Počítač vyhodnotí spotřebu ne podle skutečně ujetých kilometrů, ale podle těch, co si sám naměřil. A s jiným rozměrem kol je naměří blbě. Budeš-li se orientovat podle počítadla tachometru, samozřejmě spotřebu vyhodnotíš blbě zrovna tak.

Příklad: v případě, že dáš patnáctky místo předepsaných čtrnáctek, tedy bude počítač ukazovat spotřebu 8 litrů a "skutečná" bude dejme tomu 8,8 litru. Obvyklý rozdíl.

Jenže to budeš ty i počítač hodnotit podle tachometru. Dejme tomu, že natankuješ po 500km nějakých 44 litrů, tak ti těch 8,8 litru vyjde. Ve skutečnosti jsi ale najel víc, jen o trochu méně, než 500*15/14=547,5km, ona ta patnáctka nemá o celé tři coule delší obvod, než čtrnáctka, řekněme, že to bude skutečných 540km. Skutečnou spotřebu tedy máš 44/5,4=8,15 litrů/100km, ale nevíš o tom, protože nevíš, kolik jsi vlastně ujel. Počítadlo přece ukazuje rovných 500km a počítač v autě to vyhodnotil podle údajů ze stejného zdroje...

Už rozumíš, jak to myslím? Protože mi to připadá, že oba myslíme totéž, ale každý to prezentujeme jinak.

2011-10-09 22:19:18

no to je přesně ono

2011-10-13 14:40:16

SX4 - r.v. 2010, tedy po faceliftu. Na předposlední čárce stupnice se mi kontrolka nerozsvěcuje. Teď mám ručku asi v polovině posledního pole, od předposlední čárky ujeto asi 80 km, dojezd ukazuje ještě asi 110 km. Kontrolka se jinak rozsvěcí při dojezdu asi 50-60 km a pak hned ukazatel km dojezdu přestane ukazovat (asi výrobce - pro jistotu ?).

2011-10-29 11:48:18

Děkuji všem za odpověď, chtěl bych toto řešit s prodejcem. Určitě nelze požadovat, aby spotřeba zcela odpovídala údajů v technickém průkazu, ale tímto dochází k ještě větším rozdílům a zkreslování informací o automobilu výrobcem i prodejci. Rozdíl cca 1, 5 - 1,8 l (při rychlosti okolo 90 km/h) od spotřeby uváděné v TP mi připadá dost velký.

2011-10-29 13:04:36

já prodejcům nevěřim už 5 let, páč málo kterej ví něco o práci

2011-11-25 13:10:37

Zdravím, trochu jsem překvapen, že měřená je ještě menší než skutečná. Skutečnou jsem nikdy neměřil, ale na měřáku mám průměr 7,7 l. Nijak to nevytáčím a je pravda, že jezdím spíš kratší jízdy. Vynuloval jsem to a snažil se jezdit co nejúsporněji. Po čase zase 7,7l. Není to nějak moc.Vím, že to je informativní. Kolik to ukazuje Vám? Mám 1,6 4x4 rok 2009. Díky.

2012-04-02 18:53:42

Mám sx4 4x4 od 11/2011 a ujeto 5500 km. Několikrát jsem porovnával skutečnou spotřebu (tankování doplna) s údajem na palubním počítači a rozdíl dělá 0,8 až 1,6 l/100km.

ujeté km/počítač/skutečná - 331/6,1/6,9 - 303/8,0/9,6 - 391/7,9/8,9 - 314/8,0/9,6 - 818/7,5/8,8

vlasta  
Vlastimil
2012-04-02 19:54:24

Ahoj,pro zajímavost jsem to taky sečetl,k dnešku ujeto 5.662 km,tankováno 422 l.Něco v nádrži je,ale přesto je průměr 7,45.Počítadlo hlásí neustále mezi 6,6-6,9.Okolí Ústí/kopce/,město,10% dálnice do 130km/h,na zimních gumách.Na letních to možná půjde níž,zase si to vezme klimoška,uvidíme.

2012-04-04 22:14:10

Mám SX4 4X4, najazdené asi 2100 km a priemerná spotreba na sto km podľa PP 6,7 l a skutočnosť podľa tankovania 7,5 l. Tak to vychádza u mna presne na ten rozdiel 0,8 l v neprospech PP. Jezdím denne 50/50 mesto/okresky. Ten rozdiel už neriešim, sledujem skôr počítadlo km a viem podľa ubehnutých km, koľko ešte na natankované množstvo najazdím. Pred týmto autíčkom som mal Mazdu 626 r. 99, obsah 1,8 cm3 a spotreba bola presne táto ista. A to bolo o nieco vačšie vozítko ako tie naše SX4

2012-04-04 22:22:38

Stačí dát jiný kola a už palubní počítač lže


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 13