Fórum - Téma


Skutečná spotřeba


Fórum SX4 I Skutečná spotřeba

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 13

2016-01-15 18:54:56

camellcz:

určitě znáš problémy, které způsobují samostavy na vymezení vůlí na paknách.

camellcz:

ještě mě napadlo: funguje termostat na chladící směsi, jestli nezůstává motor dlouho studený?

2016-01-15 19:09:19

mirekdoda:

ano vím co způsobují, ale jsem si téměř jist že jsou v pořádku ( půl roku vše nové, to jsem se ještě nesetkal že by se šprajcly ).

A motor i teď v zimě se mi zdá že se hřeje dobře tak cca po 3-4 minutách jízdy už se ručička pomalu sbírá a auto pěkně topí..

2016-01-15 19:16:49

camellcz:

tak termostat asi můžeme vyloučit. Proč se tolik ptám na brzdy? Mám s tím vlastní zkušenost, auto bylo občas líné, občas jezdilo z lehka a svižně. Zlobil excentr, který tlačil na tyčku a jejím prostřednictvím na pístek v zadní brzdě a ruční brzda občas nepovolila úplně, protože ten excentr se zasekával. Ale to byly brzdy kotoučové.

2016-01-15 19:36:08

mirekdoda:

Jo něco podobného se mi stalo na nissanu almera který sem měl před suzi, ale to jak píšeš bylo při jízdě znát, tady je pocitově vše ok, myslím že rozhodující bude ta skutečne spočítaná spotřeba, pak uvidím, a dám sem vědět, protože už mě nic moc jiného nenapadá..

MilanT  
Milan
2016-01-15 19:38:35

camellcz: 10-15 km trasy zejména v zimě, tak tam bych viděl půlku zakopanýho psa. To se ten motor tak akorát prohřeje.

Taky platí známé - častější používání brzdového pedálu prodražuje provoz víc než používání plynového pedálu. Ale určitě jsi zkušený řidič a nemá cenu rozebírat styl jízdy.

Co bych vyzkoušel, je vyšší tlak pneu. SX4 má předepsaný tlak EKO 2,8 vepředu a 2,6 vzadu. Třeba budeš vyklepanej jak startka, ale zkusil bych to. Já foukám všechno na 2,6 a nestěžuju si. Ani moje manželka a to jsme jezdili 12 let v Peugeotu

No a když to nespadne, tak bych nechal změřit emise. ŘJ může dostávat chybné informace od lambda sondy, váhy vzduchu, čidla teploty vody a zbytečně tak obohacuje směs. Kdy jsi měnil filtr motoru?

Taky zkontroluj cestu paliva od nádrže do motoru a eliminuj netěsnosti. Pak se zaměřit na vysokonapěťový okruh a svíčky. Některý válec může nahodile nebo i soustavně vynechávat a nespálené palivo nevyužiješ k výkonu motoru.

2016-01-15 19:42:02

camellcz:

OK a jdu na pivo.

2016-01-15 19:54:15

milant:

ok ten vyšší tlak dám, v prosinci byl dělán komplet servis - olej, filtry, svíčky i když teda musím zjistit jestli měnil i palivový to si nejsem jistý. auto bylo i teď v prosinci na stk tak snad kdyby byl problém s emisemi tak by to poznali už v tedy nebo se mýlím?

palivové vedení zkontroluji.

Jednicé co mě ještě napadá je, že auto sem tam hůře startuje (nehledě na teplotu motoru- teplý i studený) déle trvá než chytne, ale z toho chytne na "dvě" otočení a jindy až po pěti sekundách, problém je že diagnostika žádný problém nehlásila a motor se po nastartování chová úplně normálně :(

mirekdoda:

dobrej plán

2016-01-15 20:07:25

Letos v březnu to bude 4 roky, co jsme si koupili novou SX4 1,6. Mám najeto 60500 km, a od cca 3000 km jezdím na LPG. Co se týká provozních nákladů, a tedy hlavně spotřeby, tak zatím veliká spokojenost. Poslední dobou používá auto manželka, 2x denně 17 km, a já pak s dětma kroužky po městě, občas ho proženu (opravdu proženu) do dálnici, je to tak 40%-40%-20%. Nákladově jsem na tom 1km = 1 kč, co se paliva týká, jezdíme se spotřebou 8,1 l/100 km LPG (na palubním počítači se ustálila hodnota 6,7 l/100km). Manželka natankuje za 500kč LPG, naučila se vynulovat denní počítadlo, a víme že ujedeme 500 km.

Na servis jezdím do Suzuki, standartní pneu 205/60-16, motor je velice živý, výkon dostatečný, jen ty převody by nemusely být tak dlouhý-těžký, ale to je prý kvůli emisím (spotřebě), ale ještě to není tak hrozný, některá auta mají ty převody ještě delší.

MilanT  
Milan
2016-01-15 20:17:51

camellcz:

Tak pokud ty emise dělali poctivě, tak by to poznali.

Palivový filtr určitě neměnili. Je součástí palivového čerpadla v nádrži a co vím, tak za životnost auta se nemění.

Pět sekund startování je dost...

Natankuj do prvního cvaknutí pistole, udělej si klidný výlet 100 km v jednom kuse mimo město, vrať se k tomu samému stojanu a vsadím se, že do prvního cvaknutí pistole natankuješ maximálně 7 litrů.

2016-01-15 20:24:07

milant:

Jo to mám právě v plánu takhle tu spotřebu změřit, dám pak vědět jak to reálně vypadá :)

Dík za rady..

fabio:

Jo tak to závidím :) ale někde bude zakopaný pes, nevěřím tomu že by to bez příčiny tak žralo, budu pátrat :)

MilanT  
Milan
2016-01-15 20:36:29

camellcz:

Nejsi sám - http://www.suzukiclub.cz/...select=27859#message27859

http://www.suzukiclub.cz/...select=28312#message28312

2016-01-21 20:23:27

Zdravím, dnes jsem našel odkaz na "zázračné zařízení" - http://www.extra-fuel.inf...FVCTElDI1ByYWhhIyMjIyMjIw== http://www.magnufuel.com/CZ_official_T8/ Co vy nato? má s tím někdo zkušenost?

Hill  
Jaroslav
2016-01-21 20:57:12

kvaky: no, stránky mají udělané pěkně, i komentáře tam mají pochvalné, i ty náhodně vygenerované informace "o právě došlé objednávce z města...", abys neměl pocit, žes jim na to skočil jen ty. Naštěstí tě nenutí to koupit ani podepsat závaznou smlouvu.

Stejné "spořiče" se dávaly už do Trabantů. Mnoho lidí si to vyrábělo. Když to spotřebu nesnížilo, tak za to jednou mohly slabé, podruhé špatně umístěné, potřetí špatně orientované magnety, u těch spádových karburátorů se to nejčastěji svedlo na příliš pomalý průtok paliva magnetickým polem.

Dodnes nikdo nevysvětlil, jak může magnetické pole ovlivnit něco tak diamagnetického (rozuměj - magneticky netečného) média, jakým je motorové palivo, nota bene při rychlostech průtoku v jednotkách cm/s.

Tím tě nehodlám odrazovat od nákupu těch magnetů, kup je, když na ně věříš, a dej vědět, kolik jsi ušetřil.

Já věřím na fyzikální zákony, které porušit nelze, a dosud každý známý pokus je obejít se vymstil.

daniel  
Daniel Matteoni
2016-01-21 21:20:06

hill: Podvod jako vyšitý. Už na první pohled - stránka s pouze kladnými komentáři nemůže přinášet objektivní informace. Schválně tam zkuste odeslat negatiní komentář - určitě ho nebudou publikovat.

Na druhý pohled - kdo aspoň trochu rozumí JavaScriptu - stačí se podívat do popup.js na stránkách magnufuel.com:

"V této chvíli si tuto stránku prohlíží X návštěvníků." - X je vypočteno jako náhodné číslo mezi 150 a 250;

"Právě byla zadána objednávka z města Y" - je tam zadáno 20 měst a opět se náhodně vybírá, které město se zobrazí

"Zbývá už jen Z balíčků za akční cenu!" - Z je opět náhodné číslo mezi 4 a 8.

Tyto stránky sice vypadají na pohled hezky, ale určitě je nevytvářel profesionál, protože ten by tuto podvodnou logiku nedával do klientského JavaScriptu, který si může kdokoli stáhnout.

Ale k samotnému magnetu - v tom, co napsal Hill, je více pravdy než na celých stránkách magnufuel.com. V 90. létech děda koupil magnet na palivo do Škody Favorit, ale žádné snížení spotřeby nezaznamenal, a to si poctivě zapisoval každé tankování.

MilanT  
Milan
2016-01-21 21:22:10

kvaky: Romane, rozum do hrsti

Když jsem byl před 30 roky mladej a nerozumnej, tak jsem si to pořídil do Š105. Bylo to takový pěkný, oranžový, ale to bylo všechno

Samozřejmě že je to podvod.

Podíval ses na jejich originální USA stránky? Dám ti sem srovnávací screen z obou verzí. Na té USA je vpravo nějaký Patrick Smith. A na té české se jmenuje ten samý člověk jinak - Patrik Smolík. Kdyby ti podvodníci aspoň správně přeložili Smith jako Kovář

MilanT  
Milan
2016-01-21 21:34:23

Tady je to dokonce se schválením Ministerstva dopravy i s atestem 8SD - http://rozkvet.cz/shop/fantom/fantom-2.htm

2016-01-22 00:25:48

Nefungovalo to ani před čtyřiceti lety a to nejen u benzínu, nafty, nebo plynu, ale ani u vody.

Tedy přesněji řečeno i tenkrát to byl podvod jako hrom a to se tenkrát podvádět nesmělo

2016-01-22 11:18:18

kvaky: musela jsem se zasmát. Toto jsem měla taky, jak už psal někdo nade mnou - bylo to oranžové, nějaký magnet. Ano, už před 30 lety. A samozřejmě že to ani tehdy nefungovalo... 😄😄😄😄😄😄😄

Hill  
Jaroslav
2016-01-22 18:16:01

Toto vlákno se poněkud dost odchýlilo od tématu, proto jsem zde příspěvky výrazně OT smazal a překopíroval je do nově založeného vlákna vhodnějšího pro tento pokec http://www.suzukiclub.cz/...jsem-dlouho-nevidel-46547

Tady zůstaňme u spotřeby paliva, prosím.

2016-01-22 19:28:13

Kupovat jsem to neměl v plánu. Tušil jsem že toto "zázračné zařízení" bude podvod. Přece kdyby to snižovalo i emise o 40% - 50%, dával by to tam už výrobce. Jen jsem chtěl vědět co vy na to a jestli s tím má někdo nějakou zkušenost.


Odpovědět

1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 13