Fórum - Téma


Skutečná spotřeba


Fórum SX4 I Skutečná spotřeba

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3  4  5 ......... 13

2012-04-04 22:35:10

Teda ne že by už z výroby nelhal, ale s jinýma kolama lže tak nějak zase úplně jinak...

2012-07-17 15:09:41

Jsem hrdým majitelem SX sedan s motorem 1,6 euro 4. Informační display se v mém případě liší od skutečné spotřeby na nádrži od 0,1 do 0,3 l na 100 km směrem dolů. Hodnotu průměrné spotřeby nuluju a skutečnou spotřebu počítám po každé vypotřebované nádrži. Je to takový koníček. Každopádně se na informační panel díky stabilní odchylce můžu spolehnout.

Skutečnou spotřebu mám v létě většinou do 6 l/ 100 km. V zimě max. do 7 l, když musím jezdit autem do města a na krátké trasy. Spotřeba mě velmi příjemně překvapila. Buď mám extrémně lehkou nohu, nebo jsem čepičář. Možná tomu přispívá i to, že si dávám pozor na správný tlak v pneumatikách.

2012-08-14 14:15:26

Tedy já ano, sleduji to velmi pečlivě. Po cca 20 tis. mám průměrnou spotřebu 8,3 l/100 km, ukazatel je (v průměru) na 7,4 l/100 km, tedy klame o 0,9 až 1,0 l. Na to, že mě předjíždí kdejaká Dacia to žere nepřiměřeně mnoho. Na to jsem si ale jakžtakž zvykl , na co si nemohu ale zvyknout je řazení z "1" na "2". Už mi to i chcíplo. Fiátek "Bravo" 1,2 l, 60 kW při řazení na "2" mě zatlačí do sedáku, tady u Japonce to skoro (někdy i úplně) chcípne. Ze začátku jsem málem zavinil několik nehod na křižovatkách, poněvadž jsem myslel, že bystře vklouznu do provozu. A ono "ouha"! Takže "táhnu" jedničku až se mi to nelíbí a pak řadím.

Tady by mě zajímalo, jestli máte podobnou zkušenost.

2012-08-15 12:05:57

Je to prostě japonec, kterého musíš točit. Fakt ale je, že mezi jedničkou a dvojkou je díra. Že by to však chcípalo?Mám s tím problém jen při rozjezdech do kopce. Je třeba jedničku trochu vytočit. Na rovině ne, dvojka to zchroustá. Jinak počítač opravdu přeměřuje o cca 0,3 l max. V létě jezdím kolem 6 l/100 km, s lehkou nohou i 5,7. V zimě o litr víc. A nemyslím, že jsem brzda provozu...........

2012-08-28 18:54:13

Mám najeto teprve cca 500 km, z toho asi polovinu ve dvou. Spotřeba dle pc 6,6 . Normální jízda, žádný "eko"

2012-08-28 20:56:18

Docela bych byl zvědav, po několika tankováních a počítání skutečného paliva " do plné", že to bude takto asi okolo 7,5 l/100 km. Ať se sexinou pěkně jezdí.

2012-08-29 08:48:08

Teď jsem s tím byl v okolí Trenčína, Ilavy atd., najeto ne moc, něco přes 300 km, ale víceméně souvisle, kolony na cestách, tudíž "osolil" jsem to trochu jen v Buchlovských kopcích, takže spotřeba byla 6,7 l/100 km NA POČÍTAČI, tzn., 7,6 - 7,7 l/100 km skutečná. Dvě osoby, ale náklad za minimálně jednu další, klimatizace běžela celkem "fest" (bylo to v těch vedrech), rádio, svícení.... Shrnuto, když s tím člověk jede relativně pomalu a delší trasu, tak se pod 8 l dostane, ale na spotřebu uvednou v technických parametrech to nemá - ANI NÁHODOU! Alespoň ne ten můj kus...

2012-09-01 11:52:42

To Pettr: Taky mi to ukazuje odchylku kolem půl litru. Momentálně mám na PP 7,4, ale skutečná je kolem 8. Jezdím spíš po městě, občas okresky. Už to neřeším, vím že to blbne, tak to raději přepínám na teploměr, ten nelže

To PavelN: Ten motor je prostě třeba pořádně vytočit, když od něho něco chceš. Od 4tis rpm krásně ožívá a není problém v 70kmph podřadit na 2, to se pak začnou dít věci

2012-09-01 11:54:28

Ber to tak, že podporuješ ekonomiku národa českého

2012-09-03 08:58:22

Otáčky - to já vím, ale.... Já už tam mám taky raději teploměr a přemýšlím vypnout i ten histogram...

2012-09-30 18:15:53

Ano mám přesně tuto zkušenost, není to příjemné, už mi to i chcíplo na křižovatce, resp. dvojka se nechce rozjet zrovna když potřebuju vyrazit. Mě to přijde, že je to v nízkých otáčkách uměle přidušené (přísun paliva) kvůli emisím či co ?

2012-09-30 20:52:09

taky mi příjde... měl jsem předtím VW Polo r.00 a i s motorem 1.0 to bylo na dvojku schopné táhnout od nižších

daniel  
Daniel Matteoni
2012-10-01 09:40:18

Mám novou SX4 od úterka, zatím jsem najel 1 600 km a zjistil jsem, že se dost významně odchyluje rychloměr. Když jedu tachometrových 100 km/h, podle GPS to je 90, v tachometrových 170 km/h jsem na 155 podle GPS. Takže podle mne může být odchylka měříče spotřeby způsobena tímto, jelikož si jednotka myslí, že auto ujelo více km než ve skutečnosti...

Co se týče řazení z 1 na 2 - dříve jsem měl Swifta, tak jsem si zvyknul na jedničku motor vytáčet alespoň na 3 500 otáček, když potřebuju zrychlit svižněji, klidně i na 5 500 S takovým řazením nemá problém ani SX4 a je krásně svižná...

2012-10-01 21:53:38

Daniel: Možná Ti to špatně odchyluje kvůli těm 17" pneumatikám. Mně na 16" při tachometrových 130 km/h ukazuje GPS 128 km/h. Na druhou stranu i když mi to ukazuje v celku shodně, tak k tématu stále nevím kolik mi auto papá, páč je mi to tak nějak jedno a navíc si nechci kazit náladu

daniel  
Daniel Matteoni
2012-10-01 23:01:46

Kekros: Tak je pravda, že kola můžou dělat tu odchylku tachometru, ale pokud mi ukazuje tachometr víc než Tobě, tak by to znamenalo, že 17" kola s 50 profilem mají menší obvod než Tvoje 16", protože při stejných otáčkách tachometru Tvoje auto ujede víc než moje Zajímavé - někdy na srazu budeme muset porovnat průměr kol včetně pneu

Taky spotřebu nějak extra neřeším, ale v rámci výzkumu zkusím při příštím tankování spočítat spotřebu na kalkulačce, jestli nezapomenu vynulovat denní počítadlo kilometrů

2012-10-02 01:40:10

http://www.maxim-pneuservis.cz/kalkulator.php

daniel  
Daniel Matteoni
2012-10-02 08:26:30

Tak vida, podle této kalkulačky má 17" s profilem 50 obvod 2000.57, kdežto 16" s profilem 60 má 2049.58, takže ta odchylka tachometru bude těmi koly ;) Tak aspoň už mám vysvětlení...

2012-10-02 08:34:20

Pro jistotu ještě zkontroluj výšku ojetí vzorku, rozdíl nová-sjetá může být dost značný.

2012-10-03 22:24:11

No jo, to se Ti to tady potom lehce píše o svižnosti auta, když máš oproti nám ostatním malý kolečka

daniel  
Daniel Matteoni
2012-10-03 22:38:22

Tak i na 16" se dá dat nízkoprofilové pneu - nebo podle plukovníkova námětu trochu sjet vzorek a budete mít taky menší kolečka

Ale ten rozdíl 49 mm na obvodu po vydělení pí dává rozdíl cca 16 mm na průměru, 8mm na poloměru, takže toho asi zbroušením vzorku nepůjde úplně jednoduše docílit


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 13