Fórum - Téma


Skutečná spotřeba


Fórum SX4 I Skutečná spotřeba

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3  4  5 ......... 13

2012-10-04 09:14:34

Rozdíl mezi novým vzorkem a galuskou je cca 8-10 mm. Kolik ten rozdíl dělá na obvodu si už vypočítej s kamarádem Ludolfem

daniel  
Daniel Matteoni
2012-10-11 21:10:44

Tak jsem konečně nezapomněl vynulovat tachometr i průměrnou spotřebu při dvou po sobě jdoucích tankováních a zajímavé překvápko - podle počítače průměrná spotřeba 8,0 l/100 km, skutečně spočítaná spotřeba 8,8 l/100 km... Docela vysoká, ale jezdím v podstatě jenom dálnici a město...

Se Swiftem 1,3 2008 jsem měl na stejných trasách skutečnou spotřebu o cca 1 litr menší...

Při příštím tankování ještě udělám pokus s Shell FuelSave, jestli spotřeba půjde trochu dolů...

2012-10-27 00:03:22

Tak dej potom vědět, jak Ti pokus dopadl. Teď mám dle PC průměrnou spotřebu také 8.0 l/100 km na 100 oktanovej benzín . Ale na ten jízdní styl příjemné překvapení, popravdě jsem čekal číslici tak kolem 10 l/100 km .

daniel  
Daniel Matteoni
2012-10-27 00:42:39

Pokus s FuelSave dopadl 8,0 l/100km dle PC, 8,8 l/100km dle kalkulačky, takže čísla úplně totožná jako jsem měl s obyčejným Naturalem 95 od Čepro (EuroOil), ale tak spotřeba je spíše závislá na jízdním stylu a ačkoli jsem při obou měřeních jezdil stejnou trasu, s postupem času se mi začíná stále víc a víc líbit VVT, a tak motor s oblibou vytáčím, takže asi změna jízdního stylu způsobila to, že se FuelSave neprojevil... Asi by to chtělo míň vášnivého řidiče na toto měření

2012-10-27 01:05:27

No mám to teď podobně. S tím motorem je radost si hrát. A jelikož se mi chce dost často spát, tak si hraju docela rád. Pro mě je motor + podvozek prima kombinace . Ale za chvíli začne zima, tak počítám, že mi spotřeba drobet klesne, oproti teď. To už si tak nehraju

daniel  
Daniel Matteoni
2012-10-27 01:18:43

Tak na zimu mám v plánu hrátky s ruční brzdou na zasněžené ploše - a to asi taky nebude cvičení na šetření paliva

2012-10-27 01:45:12

To na tom budeš asi ještě hůř, než teď . Já si počkám, třeba jednou uděláme sraz v zimě. To by pak mohlo být zimní klouzání

daniel  
Daniel Matteoni
2012-10-27 11:28:58

JJ, sraz v zimě by mohl být paráda

2012-10-31 07:51:37

Pánové,

nějak tomu nerozumím. Asi máme jiné vozy. Podotýkám, že mám SX4, 4x4, 1,6 s inovovaným motorem, stáří necelé dva roky. Při posledním braní benzínu bylo na tachometru 23 544 km, průměrná spotřeba 8,2 l/100 km, průměrná spotřeba na ukazateli 7,3 l/100 km, tj. rozdíl -0,9 l. Tato spotřeba je bez ohledu na typ benzinu, zkoušel jsem i Shall Save. Kdybych jezdil jak chci, byla by spotřeba 9 nebo 10 l nebo možná i víc, já nevím. Teď jezdím rychlostí tak kolem 80 - 90 km/hod a předjíždí mě kdejaká "felda" apod., na dálnici jezdím kolem "100" a přemýšlím, jestli nemám jezdit v pomalém pruhu . Takže, buď je můj motor "superžrout" nebo neumím jezdit, což je docela možné, jezdím teprve asi 40 let. Pořád mám pocit, že na to, jak to žere, to fakt jezdí pomalu .

2012-10-31 10:13:38

Z toho si nic nedelej. Suzina prostě není auto na dálnice. A já to třeba řeším tak, že se snažím jezdit na spotřebu, abych tomu pak občas mohl přitnout a spotřeba se celkem drží kolem těch 8. Na dálnici fakt šestka chybí jak sůl, ale s tím asi nic nevymyslíme... Ta rychlost kolem 100 je tak maximální snesitelná. Ale zase když tě předjíždí felda, a při 90 tam kopneš s meziplynem trojku a plný gas, tak si chlapec neškrtne

Ta ruční brzda se zamčenou 4x4 není ani moc potřeba... U nás už trochu napadlo, tak jsem to hned jel testnout a Suzina jde na sněhu do driftu víc než ochotně. No, máme se na co těšit

2012-10-31 12:00:46

K příspěvku z 1.10.2012 9:40 hodin

Zdálo se mi že je todobrá úvaha. Pokud tachometr ukazuje cca o 8-10% více než je reálně ujetá vzdálenost. Při výpočtu spotřeby pak musí být teoretická spotřeba obdobně nižší, mě to dělá 0,8 l/100 km při skutečných 7,2 l/100km (PC ukazuje 6,4). což by téměř přesně odpovídalo.

Jenže teď mi došlo, že měření reálné spotřeby (dotankováním na plnou) vychází z téhož tachometru, takže v tom to není.

Další otázka je, zda údaj na tachometru o ujetých km je též vyšší než realita jako údaj o rychlosti, který evidentně vyšší je - u mě to dělá skoro 10%.

2012-10-31 15:20:30

Zajímavý názor. Že by ten víceméně opakující se rozdíl do 0,8 l/100 km mohl být v souvislosti s tím, že je vlastně vždy tachometr v plusové odchylce údaje o rychlosti ? U mě cca 53/50 km/h, 97/90 km/h, 140/130 km/h (porovnáváno podle údaje o okamžité rychlosti podle navigace).

daniel  
Daniel Matteoni
2012-10-31 17:02:02

Tak otázka je, jak měříme tu skutečnou spotřebu? Pokud jako počet natankovaných litrů děleno počet kilometrů na denním počítadle km (jako jsem to počítal já), tak v tom výpočtu máme pořád chybu tachometru... A opravdu skutečná spotřeba pak bude ještě vyšší, protože jsme ujeli méně km...

Na druhou stranu měříče paliva na českých benzinkách taky uvádějí více než ve skutečnosti, takže se to plus mínus vyrovná Sice veselý smajlík, ale je to spíš k pláči

2012-10-31 20:14:13

Kdysi jsem to měřil a přijde mi, že odchylka tachometru je vyšší než odchylka ujetých km, zřejmě ta tachometrová odchylka je nastavena takto úmyslně.

2012-10-31 22:43:35

Tak si nechte zkusit ocejchovat tachometr. Třeba Vám to v měření pomůže . Jinak k tomu, že sx4 předjíždí každá felda, tak se mi nedávno udělal úsměv na rtech, když mě v noci ve 150 km/h na dálnici předjížděl favorit Akorát už se nedozvím, kdo znás měl větší spotřebu

2012-11-01 07:55:57

jediná možnost asi bude měřit si nájezd podle GPS a benzín u pumpy přelívat do kanistru a pak až do auta...

daniel  
Daniel Matteoni
2012-11-01 09:37:18

Přesně tak, akorát bys nesměl projet tunelem nebo hustou zástavbou, kde má GPS problém se signálem A s těmi kanystry nevím, jak bys odměřil přesně plnou nádrž - to bys musel mít sadu kanystrů různých velikostí a případně i nějaké přesnější odměrky

2012-11-01 11:53:19

no ať je to jak chce, ať to žere půl litru sem nebo tam, auto kvůli toho prodávat nebudu a svět se asi taky nezboří

daniel  
Daniel Matteoni
2012-11-01 13:24:39

Asi tak

2012-11-03 11:30:38

Pokud ovšem někdy ukazoval správně.

Mám odchylku +1 litr oproti počítači v kombinovaném provozu.

Rozdíl mezi kombin.(7,14 l/100 km) a městským provozem je 0,4 litru dle počítače,

ovšem tento počítač nepočítá palivo, co spotřebuje auto, když stojí a motor běží.

Proto se řídím spíše grafickým displejem se stupnicí

a snažím se v plynulém provozu a na rovině jezdit, pokud možno na 3 dílky.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 13