Fórum - Téma


Skutečná spotřeba


Fórum SX4 I Skutečná spotřeba

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 13

2012-11-04 12:39:37

Přesně! Konečně rozumný názor. A hlavně: spotřeba je o tom, co je mezi volantem a pedály. Auto je to skvělé, ve čtyřkolce vyjede vše. Já jezdím do šesti litrů i teď, ale nikdy jsem to neporovnával se skutečnou spotřebou. Sladká nevědomosti, takhle jsem v poho........

2012-11-04 17:46:54

Já jsem na tom stejně. Čtu tady o spotřebě kolem 6 litrů tak to ani omylem. Mám na počítači 7,7 l průměr. Myslím že jezdím normálně. Nijak to nevytáčím ani nejezdím s očima stále na měřiči. Neřeším to. Když motor držím nad 2500 otáček tak docela jede. Když jsou otáčky vyšší stoupá i spotřeba. Moc km za rok nenajezdím tak jsem v klidu.

2013-02-23 14:06:37

Tak,po první garančce a ještě kousek najeto.....

mám průměrnou spotřebu cca o litr vyšší/100 km,než udávají tabulky.Neřku-li i zabudovaný počítač...

Auto (1,6,4x4) nehoním.Běžný smíšený režim.1 až dvě osoby.Pokud se hodně snažím,lehoulinince si hraju s plynem,využívám kopečků a dojíždění,přitom sleduji grafický ukazatel spotřeby...tak se to tabulkově docela přibližuje.Ale kdo by na to měl čas a chuť?To už pak není komfortní jízda...Prostě výrobce kecá....ale není sám...sestřenka s Tiguanem má to samé..

2013-03-14 21:36:28

Za týden to bude rok, co jsem se rozhodl pro koupi nové SX4 1,6 GL/AC dvoukolku, mám najeto 14.000 km.

Spotřeba se myslím drží v rozumných mezích. Skutečná spotřeba benzínu dle Excel tabulky je 6,47 l (dle palubního počítače to bylo 6,1 l). Když jsem měl najeto 3450 km, tak jsem to nechal předělat na LPG, a v současné době mi spotřeba vychází 8,324 LPG (na palubním počítači mi spotřeba na LPG vyskočila na 6,5l, což je logické, jelikož spotřeba je přepočítávána dle délky vstřiku, a plynu tam jde více, na LPG je prostě spotřeba vyšší, i když má oktanové číslo min. 106+, ale hoří pomaleji, je šetrnější k motoru, není tak výbušný jak benzín). Takže zatím jsem spokojenej.

Jezdím 33% město, 33% okresky, 33% dálnice, 1% do garáže .

Nejsem brzda provozu, i když jezdím s rodinou, jakmile před sebou vidím plato vajec za zadním sklem, tak okamžitě předjíždím.

Ten kdo má vyšší spotřebu např. na dálnici, není se co divit, SX4 má vyšší stavbu vozidla než třeba Octávia (tu mám v garáži, SX4 je pod pergolou), a při rychlosti nad 90km/h jde 80% výkonu na překonání odporu vzduchu.

2013-03-21 00:17:04

Já to tady pročítám, (mám SX4 1,6 dvoukolku v automatu, najeto 57.000 km), a mám zřejmě nejvyšší spotřebu pod sluncem. Nepropočítala jsem si spotřebu, ale podle palubního počítače se celých 5 let držím na 8,4 l/100 km v létě, v zimě. Docela děs přesto, že před koupí mazla jsem to na netu vyčetla, že dost bumbá...

2013-03-21 00:23:38

babikuby: v normálu

2013-03-21 00:27:30

kato1973: dík za uklidnění, už jsem uvažovala o výměně.... (beze srandy)

2013-03-21 00:50:06

fabio: Podle tvě charakteristiky LPG pohonu usuzuji, že jsi velký šprýmař. Už dlouho jsem neslyšel tak dobrý fór, jako že LPG je šetrnější k motoru, to ti zřejmě nakukali ti co to tam montovali.

babikubíček: 8,4 je skvělá spotřeba, jsou tací jejichž skvělé autíčko bumbá přes dvacet litrů , a zboří se svět? No nezboří

2013-03-21 01:36:35

plukovník: ano, ale nemají Suzuki, ani momentálně jen práci za minimální mzdu a po propočtu by ta spotřeba ještě vylezla o 0,8 l...?

2013-03-21 06:23:56

babikuby: Tak nějak to bude. SX4 z rozumu, X5 pro radost, DS23 na hraní , a nedělají nic

2013-03-21 07:31:38

plukovník: x5 je srdeční záležitost, máme stejný vkus.

2013-03-21 08:17:21

babikuby: tvoje spotřeba je v normálu, páč máš automat, to auto má tedy jen 4 kvalty a logika řazení takových aut zůstala někde v 90-tých letech, dej si tam manuál, a spotřeba ti půjde min. o 1 litr dolů ...

plukovník: s tím LPG se nechám rád poučit, v čem je tedy LPG horší palivo než benzín? mám třetí auto na LPG, a kromě úspory byla vždy jen spokojenost. Jediná nevýhoda je, že musíš za tu přestavbu zaplatit, a o něco menší je zavazadlový prostor.

Jinak má lpg jen pozitiva, 106 oktanů (bez možnosti pančování jako třeba benzín, seš si skutečně jistej, že jezdíš na to, co máš na účtence?, já jo), hoří pomaleji, motor není tolik zatěžován při zapálení paliva, při spalování vzniká vpodstatě jen vodní pára (90%), ukážu ti svůj olej před výměnou, je daleko čistší než tvůj, v lpg nejsou různý sra.ky-aditiva, které karbonuji a přecházejí do oleje, svíčky jsou úplně čisté bez karbonu. Mám navíc přimazávání sedel ventilů VAP-Saver, čož ty nemáš, technologie ověřená a certifikovaná TÚV, jelikož janonci mají někčí sedla ventilů .....

Mám třetí auto na LPG (najeto přes 300.000 km) a vždy jen spokojenost.

Ale každý mám svůj názor.

2013-03-21 08:35:30

babikuby: Ta spotřeba by tak seděla no, bude to kolem 9 litrů. Ale o tom jsi měl asi víc přemýšlet, když jsi kupoval auto se 4kvaltovým automatem v době, kdy se vyrábí i 8kvalty. Jinak by možná stálo za to uvažovat o LPG (když to teda tak šetří motor ), výměnou, tuším, dost ztratíš, a taky o tohle auto asi nebude zrovna rvačka, při dnešních cenách u benzínek. No, hodně zdaru

P.S.: K tomu bavoru se radši nebudu vyjadřovat

2013-03-21 09:58:34

fabio: LPG má jen samá pozitiva, to ti samozřejmě řekne každá montážní firma, co by ti asi mohli pánové jiného říkat.

106 oktanů nepotřebuješ, stačí ti 95, každý oktan navíc žádný význam nemá.

Při spalování metanu nebo LPG vzniká vodní pára leda tak ve sporáku, v motoru vzniká totéž co u benzínu, tedy CO,CO2,NOx. Navíc kvalita LPG má velký rozptyl, navíc vlivem teploty a tlaku, který při tankování nemusí být vždy těch 8 Atm. natankuješ třeba menší množství než si myslíš.

Aditiva co jsou v benzínu nejsou žádné sračky (hlavní složkou je převážně tzv. nespecifikovaná frakce-panenský benzín a xylen), tedy pokud nepoužíváš tzv. "prémiová" paliva.

U motoru bez nadměrných vůlí, což motor M16A je, není důvod proč by do oleje měl přecházet nějaký karbon (to je záležitost dieselů)

Přimazávání já s benzínovým pohonem samosřejmě nemám, protože ho nepotřebuji nepotřebuji, správnou funkci ventilů aby nedocháízelo k jejich zaklepávání do sedel zajišťuje samotné složení benzínu a tyto ventily mají stejně tvrzená sedla u Suzuki, jako u kterékoliv jiné značky.

Zakarbonované svíčky jsou relikt minulosti, dnešní iridia vydrží svých 100 000 km v každém případě. Naopak ty bys měl mít správně svíčky pro LPG a měnit je častěji.

Ale to hlavní, možná, že časem budeš mít z vnitřku katalyzátoru spíš pohřebiště, neboť z důvodu suchých zplodin, které nedostatečně odvádějí teplo dojde k propálení tvé keramické katalyticko-redukční vložky. Pro plyn je potřeba kovová a ta z důvodu vyšší ceny většinou není u apriori benzínových výfukových soustav použita.

Je to ale jedno, LPG se stalo módou a dobrým kšeftem, tak ať si každý dělá co chce. Trend je stejně ten aby auto vydrželo co nejméně.

Poučení by si měli spíš vzít kupci ojetin.

2013-03-22 09:55:32

fabio: Cau Fabio!

S tým pančovaním Lpg si nebuď taký istý. Určite to nepančujú na pumpe, ale vo výrobe. Momentálne nejazdím na Lpg, ale nejaké to desaťročie Lpg sledujem. Okolo 12 rokov mám na Lpg odjazdené, ale že som vševed to tiež neznamená.

LPG Zdar

2013-04-17 10:03:08

Tak, přátelé. Odjezdil jsem na své SX4 4x4, 1,6 88 KW za 25 měsíců 30 232 km, s průměrnou spotřebou 8,2 l (7,5 - 9,0), na ukazateli průměrně 7,4 L (6,6 - 8,1), rozdíl -0,9 l (-0,7 až -1,2). Jezdím každý pracovní den, cesta je trochu po městě a hlavně mezi dědinami (vesnicemi) na silnici I. tř. Zatáčky, kopečky. Stále svítím (musím), stále hraje rádio (nemusí), stále jede klima, v zimě jsem si přitápěl na sedačce. Většinou jezdím sám, 96 kg.

Jízdu na sněhu jsem si nemohl vynachválit, zvl. když nám na Moravě zcela znenadání napadl nový sního na jaře. To jsem si spravil náladu....

2013-04-17 12:17:47

paveln: Naprostý souhlas, 4x4 (ikdyž už to není pravověrný offroad) naprosto nepřekonatelná věc. Bydlím u Beskyd, takže sněhu bylo až až a se Suzinou jsem se dostal všude, kam jsem jen mohl potřebovat. Krásny pocit, smát se všem předohrabům, co protáčení kola v každém kopečku a neprojedou nahrnutý sníh na parkovišti naprosto mě dostalo, když jsem vytáhl ze škarpy felcku v kombíku na cestu do kopce, aniž by kola hrábla, a to chlapec ani nemusel zaradit zpátečku. Takže Sx4

2013-04-17 13:21:06

paveln: To jsem rád, že mám normální auto s normální spotřebou. Vychází mi to úplně stejně. Spotřeba jak tady někdo uvádí kolem 6 litrů se mi zdá jako nesmysl. Při normální jízdě bez hlídání měřiče spotřeby si myslím na spotřebu kolem 8 litrů.

2013-04-18 11:31:53

Jsem druhý majitel SX4 4x4 a po koupi ukazovalo průměrnou spotřebu 8,2L/100km. Ta se nezměnila ani po 200km, tak jsem ji resetnul a po dalších 300km ukazuje 6,4-6,6L, takže přechozí majitelka musela mít hodně odlišný styl jízdy (nebo jezdila s permanentně zaplým náhonem na všechny kola). Skutečnou spotřebu asi řešit nebudu.

2013-04-18 12:21:36

blatouchm: V tom případě skládám polkonu Tvému stylu jízdy. Ale stejně mi to nedá - to jezdíš jenom na korbě odtahovky nebo jak?


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 13