Fórum - Téma


Skutečná spotřeba


Fórum SX4 I Skutečná spotřeba

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 13

2013-04-18 14:19:31

jak to dělá, že...? Já s mými asi kolem 9,2 l ... ale jak jsem již psala - v automatu. Prý je to normální spotřeba

2013-04-18 14:29:48

já mám těď na palubním počítači údaj 6,4 l/100km. Při změně letního času jsem si to omylem vynuloval, a teď po třech týdnech se to takto ustálilo. Jinak ale jezdím na LPG, a tam mám spotřebu taky +- konstantní, teď se mi 4x za sebou podařilo vyjet nádrž až do prázdna a vždy natankovat plnou. Vemu plnou LPG = 38 litrů, vynuluju počítadlo denních km, a vím, že na to ujedu 480 km, tedy spotřeba cca 7,915. (1 km = 1,4 kč)

Když jsem ověřoval skutečně ujeté km na počitadle a dle navigace, rozdíl je minimální, téměř žádný. Já mám auto rok staré a mám na tom origo pneu 205/60/16. Jestli někdo jezdíte na 195/65/15, tak ty jsou o dost menší, pak je rozdíl ve skutečně ujetých km vetší.

2013-04-18 14:35:02

fabio: Já jezdím v létě taky na 205/60/16, v zimě najedu málo km na 15". Jedem km mě stojí 3 koruny. Hnus velebnosti.

2013-04-18 21:33:16

Ahoj,rád bych vám sdělil svoje poznatky co se týká spotřeby.Mám najeto zatím pouze 3000km. Průměrná spotřeba (skutečná) mi vyšla rovných 7 litrů. Dle palubního počítače se člověk moc řídit nemůže. Ukazuje mě menší spotřebu

o 0,5 - 0,9 litru. Z těch 3000km je asi polovina delší trasy (60%dálnice), druhá polovina kratší do 20km a ježdění do práce 3km tam a 3km zpátky. Všechno najeto na zimních gumách. Doufám,že až se zajede,tak spotřeba ještě klesne.

2013-04-19 10:51:37

borek: Mohla by ještě o něco dolů, až přezuješ a bude sucho, ale žádné zázraky nečekej. Jinak, ta odchylka se naprosto běžná. Já jezdím tak 50/50 město a okresky a pod 7,5l se dostanu jen málokdy. Není to auto na spotřebu ani na dálnice, Ale po letošní zábavné zimě přesně víme, na co to auto je stavěné, no ne?

2013-04-19 10:58:48

borek: No, tak to jsem doufal taky - a neklesla. Proto zde píšu, jak je to doopravdy. Alespoň u mne. Taky mi jeden "servisák" tvrdí, že jezdí pod 7 l a diví se, že já jezdím přes 8 l, ale možná jezdí čtyřicítkou nebo nevím jak. Na té mé trase, jak jsem ji zhruba popsal, je to tak, jak to je.

Mimochodem, to je na ostatní co to čtou a rozumí tomu (já ne), díval jsem se na nový S-Cross, docela fajn, ale motor je asi stejný, minimálně tam zůstala "pětikvaltovka", což mě (i jako laika) udivuje. Jaký je Váš (všech) názor?

2013-04-19 13:13:40

paveln: Jo já myslím,že pod 7 l by se jezdit dalo, ale musel bys jen tak lechtat plyn. To ale pak není žádný svezení.

Mě to každou chvíli láká abych to pořádně sešláp,no a pak jde ta spotřeba nahoru. Předtím jsem měl Fabii 1.4MPI, to bylo dost líné auto, ale spotřebu na dálku jsem měl kolem 6 l.

SX4 by fakt potřebovala 6kvalt jako sůl. Divím se ,že ho tam ještě nedávají.

vlasta  
Vlastimil
2013-04-19 17:07:10

borek: můj příspěvek do diskuze-od loňského února do letošního najeto firemně 36.000 km,skutečná průměrná spotřeba rovných 7 l,provoz smíšený-okresky,dálnice,město-brzda provozu rozhodně nejsem-zdravím kolegy Vlasta

2013-04-20 17:56:49

vlasta: OK, já myslím, že taková spotřeba na tohle auto je parádní. Za dva měsíce pojedu Chorvatsko, tak

dám pa vědět za kolik jsem to jel.

2013-04-23 09:13:43

Stačí mít lehší nohu na plynu a vyřazovat když jedeš z kopečku. Jezdím hodně a měsíčně ušetřím jednu nádrž, když na to nešlapu moc. A to stojí za to, při dnešní ceně benálu . V zimě si to bere více, průměr mám cca 7,2 ale když se oteplí, tak lze zajet i na krásných 6,0 (a to mám zimní gumy ještě obutý).

2013-04-23 13:33:07

elim_co: Pane jo, kolik toho za měsíc najezdíš, že se Ti podaří ušetřit jednu nádrž? To bych chtěl taky... úspora 22.000 ročně by se mi hodila (Grand Vitara)

2013-04-23 13:47:50

pivlis: Ze začátku jsem najel cca 4000 km za měsíc, teď to kombinuji různě, abych ušetřil co nejvíce. Auto bude mít teď 4 roky, když si vezmeš můj nájezd 145.000 km za 4 roky, tak to máš v průměru 3000 km za měsíc. A tam už se počítá každá koruna . Grandku bych bral jedině v LPG při mém nájezdu. Skvělé auto, ale žere i trávu kolem silnice.

Hill  
Jaroslav

elim_co, 2013-04-23 09:13:43 napsal:

Stačí mít lehší nohu na plynu a vyřazovat když jedeš z kopečku. Jezdím hodně a měsíčně ušetřím jednu nádrž, když na to nešlapu moc. A to stojí za to, při dnešní ceně benálu .. . V zimě si to bere více, průměr mám cca 7,2 ale když se oteplí, tak lze zajet i na krásných 6,0 (a to mám zimní gumy ještě obutý).

2013-04-23 13:49:15

elim_co: o tom vyřazování s kopce už tu několik diskusí bylo. Asi máš nějaký zvláštní software v řídicí jednotce, že ušetříš. Všichni ostatní právě nejvíc ušetří při brždění motorem, protože přitom nepotřebuje benzín ani na udržení volnoběhu. Při vyřazeném kvaltu za jízdy rychlejší, než 4 km/h, naopak má spotřebu za jednotku času vyšší, než na volnoběh na místě.

Ale, jak říkám: to už tu bylo.

2013-04-23 14:07:24

hill: Zkoušel jsem už kde co, jen abych snížil spotřebu paliva. A to jsem už postupoval dle kde jaké rady z časopisu, nebo internetu (např. bez zbytečné zátěže jako rezerva, bez zapnuté klimatizace, radia atd., nebo v přesném řazení, vyřazování, v udržování otáček a zatížení motoru). Dokonce mám i GPS s připojením na diagnostiku, Garmin ecoRouter.

Jediné, co mi pomohlo, bylo vyřazování, všechno ostatní mi žralo akorát nervy a jízdu jsem si nijak neužil. Rozdíl byl tak minimální, že to nestálo za nic.

Je hodně parametrů, které ovlivní spotřebu. Už jen výběr pneumatik, správné nahuštění jsou základní parametry. Je pravda, že na dálnici když šetřím nejedu více než 110 km/h. Ale i to mám vyskoušené, že když ženu auto, tak kolikrát to nestojí za to.

Jezím pravidelně trasu 56 km, kde při normální jízdě to dám za 50 min (okresky, město, vesnice, 1/4 dálnice).

Když to ženu, dám to za 45 min. Když jedu na spotřebu, tak 55 min. Těch 10 min. mi fakt nestojí za to, abych cákal benzín navíc.

Hill  
Jaroslav
2013-04-23 16:23:15

elim_co: tak si schválně porovnej spotřeby s některými dalšími piloty sexyn na http://www.suzukiclub.cz/...nly=1&cb_filter=Filtrovat .

Skutečná spotřeba nikdy nemůže dosáhnout spotřeby uvedené v techničáku, ta se měří v příliš idealizovaných podmínkách. To tvrdím jako majitel druhého Swifta (a pátého vozu celkem) i jako správce firemního autoparku, který se letos smrskl z původních 21 na 18 vozidel - všech 21 jsme v lednu až březnu prodali a nahradili novými. Nicméně spotřeby máme evidované podle počtu kilometrů od počátku (a šlo až na dvě výjimky o nové vozy a dlouho s jediným řidičem).

Čtyřkolky, ať už s ručně odpojitelným náhonem všech kol nebo s Haldexem kterékoli generace, mají ve stejné motorizaci typicky o litr vyšší spotřebu, než předohrabky a o moc se nesníží, ani když přes léto necháš zapnutý náhon jen na jednu nápravu.

Ale dělej, jak myslíš: rozhodnutí, zda spěchat, jet s ostatními nebo překážet, je na tobě.

2013-04-23 17:22:18

elim_co: Aha, tak to jo, ale to já bych musel při Tvém nájezdu tankovat 8x měsíčně

2013-04-23 19:34:18

Na toto musím samozřejmě reagovat, protože je tu uváděno spoustu nepravd. Samozřejmě že nejvíce ušetříš včasným vyřazením, na dálnici, když je to z kopce, před sjezdem z dálnice, před obcí, před křižovatkou, a atd. ... Brždění motorem se vyplatí pouze v případě, že před sebou vidíš kolonu vozidel, a je nutné brzdit více. Brzdit motorem se vyplatí pouze v takových neekonomických vozech, jako je Toyota Prius nebo Formule 1, které využívají rekuperaci brzdné síly. O ekonomice takových vozidel lze těžko logicky přemýšlet (např. Toyota Prius), když to auto stojí cca 1 milion korun, a stejně to žere 5 litrů benzínu a na dálnici tak do těch 110 km/h, viz. jeden z posledních autosalonu na Prima TV.

Běžné auto žere na volnoběh cca 0,5-0,6 l/hodinu (toto je nejlépe ověřit na koncernových vozech, kde se tento údaj z hodnoty l/km při stání přepne na údaj l/hodinu, u SX4 je zde nic neříkající okénko- čtvereček).

Při brždění motorem je ztráta kinetické energie tak veliká, že se to nedá porovnat s hodnotou 0,5 l/h benzinu u vozidla, které dojíždí na volnoběh. Nejvíce se spotřebuje na získání kinetické=pohybové energie a překonání odporu vzduchu.

Měl jsem za život cca 50 vozidel, jako soukromá osoba, nebo ať již jako manažer ve Škodovce (povinnost každý půlrok si vzít nové vozidlo) nebo jako výrobní ředitel velké stavební firmy, takže při provozu jsem si toto několikrát ověřil.

Dále porovnávat služební vozidla a soukromé vozy je míchat jablka s hruškami. U nás ve stavební firmě některé osobní vozy měly spotřebu jak tank, a nikomu to nebylo divný. Spotřeba služebních vozů se nikde neřeší, je běžně o 1-2 litrů větší než u soukromých vozidel.

A v létě, až pojedu do Itálie (léta jsem jezdil do Chorvatska, však se s Hillem z fora na iHvaru znám, jen tam tak nespamuju jako ostatní), tak věřte tomu že pojedu za 6,5 - 7l LPG na 100km, a to pojedu stále v levém pruhu, a cestou mě předjede jen pár vozidel.

Velice důležité je také správné zajetí vozidla, hlavně ho postupně zatěžovat.

2013-04-23 19:53:29

hill: Tak jsem na to juknul a všichni jezdí v průměru o litr více. Když dokážu zajet v průměru za 6 litrů já, tak nevím, proč by to nedokázal i někdo jiný. Tankuji palivo po první cvaknutí pistole, pak to jenom dotočím na celé desetikoruny. A to mám model 2006, tzn. ještě před "faceliftem" 2009, kde upravili motor a snížili deklarovanou spotřebu o 0,8 litru.

V zimě používám automat, připojuje to kola dle potřeby a stavu vozovky (jak zabliká ESP, už to tam hodím a auto je hned klidnější). Zamikám jedině při náročnějších podmínkách, nebo když se potřebuji vyhrabat. 95% celkové jízdy mám pouze na přední náhon. Využívat 4x4 na bežné silnici když je sucho je zbytečné. Proto s vypnutou čtyřkolkou je to úplně stejné, jak kterákoliv 1,6 VVT.

Umění je řídit dobře a bezpečně . Ale to naše statistiky mluví o nečem jiném. Pro mě jsou to právě ty ostatní řidiči .

2013-04-24 09:08:58

Já to tušil, že neumím řídit . Ale těchto 14 dní jsem jezdíl za 7,7 l (na ukazateli 6,8) a fakt je, že jsem "vyřazoval". Nechci o tom polemizovat, ale tuhle jsem někde četl (jenom nadpis článku!!), že VŠECHNO JE JINAK, že vyřazovat se vyplatí. Tak si to vezměte každý jak chcete. Já asi levněji jezdit nebudu, a taky mě pořád bude někdo předjiždět i na méně výkonných, ale rychlejších strojích, ale když si vzpomenu na klidné noci v zimě, kdy mi bylo v podstatě jedno jak ráno bude, tak je vše smazáno!

2013-04-24 10:44:49

Je to jednoduché, zkuste se podívat na toto, takto se snažím jezdit a jde to:

http://www.auto.cz/chcete...usporneji-vyrazujte-64058

Aby mě náhodou někdo nenařknul, popíšu jak jezdím v Německu na dálnici. Všude dodržuji rychlostní limity, pokuty platit nechci, jsem slušný člověk.

Auto z kopce rozjedu na 160-170 km/h a vyřadím, z kopce se rychlost nemění, někdy mírně zpomaluju, když tam mám cca na 130 ještě před kopcem zařadím, a cca ve 150 km/h vysvíštím kopec, rozjedu to zase na 160-170 a to celé dokola .... Jízdu si užívám, stále předjíždím, šetřím palivo a v cíli jsem brzo. Řídit mě baví. Nejsem šnek. Loni jsem takto se Škodou Octavia III 1,4 byl z Liberce až v Itálii v San Bennedetto del Tronto za 14 hodin, 4 lidi v autě, přes Mnichov a přes Brenner, je to 1350 km . Spotřeba po návratu 5,9 l/100km naturalu . Spočítáno přesně dle navigace a od prázdné do prázdné nádrže, vše pečlivě zdokumentováno.

Toto samé lze aplikovat u nás na okreskách, akorát si tam dosaďte jiné rychlostní limity.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 13