Fórum - Téma


Skutečná spotřeba


Fórum SX4 I Skutečná spotřeba

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 13

2013-04-24 13:05:11

Jen je zajímavé, že zatímco při dobrždění z kopce, před červenou apod. při zařazené rychlosti ukazuje tzv. počítač např. 0 až 1 dílek na displeji, u zastavení při neutrálu se vždy ukážou 2 až 5 dílků na displeji. Asi jsou důležitější otáčky a zatížení motoru než to, zda a jaký je zařazený rychlostní stupeň.

2013-04-24 13:13:17

No motor se musí točit, aby nechcípl. Při brždění motorem se kinetická energie pohlcuje motorem, takže se mu nemusí dodávat palivo, aby běžel. Ale platí to jen při vyšších otáčkách (někde psali nad 1000). Pokud klesnou, tak řídící jednotka musí pustit palivo. V neutralu je motor od kol odpojený, takže jede na volnoběh, aby nechcípl a to něco málo žere.

Podle diskuze pod článkem na auto.cz, se vyplatí dávat neutral jen při jízdě z kopce, za nímž následuje další kopec, takže se kinetická energie nevyplýtvá do motoru a může se použít na rozjezd do kopce. Nebo pak při pomalém klesání z kopce nebo dojezdu, kdy by se jinak musel přidávat plyn. Ale každý je tam naprosto přesvědčen o něčem jiném, takže to může záviset i na typu auta, ale u SX4 by to tak mělo být.

2013-04-24 18:48:26

blatouchm: Mimo automatické převodovky, že? S ní se asi nesmí jet na neutrál?

2013-04-24 20:14:44

Automat jsem nikdy neřídil, takže netuším. V manuálu by mělo být napsané, jestli se to může nebo nemůže dělat. U některých aut musí před řazením z N do D úplně zastavit, takže to asi není úplně ideální.

2013-07-04 20:53:34

V jednom ze svých posledních příspěvků jsem slíbil, že dám vědět až se vrátím z Chorvatska jak jsem dopadl se spotřebou. Takže SX4 (přední náhon) měla najeto před cestou 4000 km. Za celou dovolenou jsem ujel 1500 km a palubní počítač ukazoval po návratu spotřebu 5,8 l/ 100km. Ve skutečnosti po dotankování byla spotřeba 6,3 l/ 100km. Jsem docela příjemě překvapen. Průměrná cestovní rychlost se pohybovala kolem 82 Km za hodinu. Jel jsem přibližně 50/50 dálnice a normální silnice plus nějaké pojížďky v Chorvatsku.

Hill  
Jaroslav
2013-07-05 09:23:45

borek: kam to jezdíš, žes najel tak málo? Já najedu tam a zpět 2500 km a s pojížděčkami to někdy vyleze k 3000 km (někde jsem tu dával i jako příklad tabulkový záznam o rychlostech a spotřebách, například tady: http://www.suzukiclub.cz/...select=25094#message25094 ). Omlouvám se, že je to poněkud OT, ale, jak už jsem uvedl jinde, údaj o spotřebě podle palubního počítače je pouze orientační a není radno jeho význam přeceňovat. Bez ohledu na model vozu.

2013-07-05 09:34:15

hill: jezdím z domažlicka přes Německo, Salzburg, Villach, Lublaň , Rieku a pak na ostrov Krk do Punatu. Je to přesně

670 km.

2013-07-06 12:32:19

borek:

Ten rozdíl 0,5 lt je až docela optimistický, běžně dělá rozdíl v údaji počítače a skutečností mezi 0,8-1lt/100 km. Mám najeto cca 50 tis. a jak vidím na diskuzích, je to "normální", Už jsem si zvykl. Ale je fakt, ža vyřazování má skutečně vliv. Teď jezdím za cca 6 lt.(celkově, počítač), skutečně pod 7 lt.

2013-07-06 20:51:56

noha: To se vám to vyřazuje na manuálu...a šetří

2013-07-09 16:56:29

borek: SX4 4x4, r.v. 2012, najazdených 23000km. Údaje udávané na fóre úplne súhlasia - počítač udáva spotrebu nižšiu o 0.8 - 1.0 l/100km , tachometer vyšiu rýchlosť o cca 7km/hod. Údaje výrobcu o spotrebe sú pre mňa veľkým sklamaním, či skôr podvodom. Spotrebu kontrolujem vždy podľa tankovania, myslel som si, že mám smolu a práve to moje je nepodarok, čo sa týka spotreby. Skúšal som otestovať na súvislej jazde Humenné-Bratislava a späť, mimo diaľnic-1000km s nohou ľahkou ako skúšobný jazdec- výsledok 7l/100km. Auto používané denne, bežná spotreba 7.4 - 7.8 l v lete, v zime 8.5 - 9.5 l/100km. Pred týmto autom som mal Hondu CRV/r.v.2000, 2.0l, 140 koní a dokázal som tú istú trasu ako test spraviť za 8.6l/100km a to sú v mnohom neporovnateľné autá. Cítim sa oklamaný, dúfam, že aspoň kvalita zostane japonská.

2013-07-11 15:46:30

Nu, což o to, když se nechám předjíždět kdekým a jezdím do zhruba té stovky, tak teď jezdím pod 8l. Ale mám na vás, pánové, jiný dotaz: již se mi 2x nebo 3x stalo, že jsem zaregistroval ránu, kdy jsem měl dojem, že nějaký šutr mi rozbil čelní sklo, a to ránu takové intenzity, že jsem se instinktivně sehnul nad volant, abch nedostal do hlavy, což, upřímně řečeno, při jízdě zase není nic až tak moc. Stalo se vám to někdy? Se sklem totiž nic nebylo a nikde na autě jsem nezaznamenal, že by do mně něco bouchlo. Co s tím?

2013-07-12 09:07:01

Teď jezdím poněkud razantněji, tak se to ukázalo i na spotřebě (6,9 - 7,2 dle posledních 10 tankování). Okresky cca 90-100 km/h, dálnice max. do 120 km/h, pak to jen žere benzín bez dalšího efektu. Ale pokaždé vyřazuji, když se to dá. Palubák mi ukazuje dlouhodobou spotřebu 6,7 l. Je to překvapující, vzhledem k tomu, že mám model před faceliftem, kde palubák "trpí" většímy nedostatky.

2013-08-15 10:01:05

Dle palubního počítače průměrná spotřeba 6,5l nafty. Motor 2.0 DDiS. Přijde mi to docela dost, oficiální průměrná spotřeba by měla být tuším 4,9l.

2013-08-15 10:12:39

No, na tu Tvoji poslední poznámku, těžko říci. Velice záleží na tom, kde, jakým způsobem, a jak rychle jezdíš. Jsou-li to krátké cesty, dálniční úseky, jak jezdíš rychle, jestli vozíš vajíčka na zadním platě, startuješ-li několikrát denně studené auto (a také jak zacházíš se studeným autem), brzdíš-li motorem nebo jestli dojíždíš s vyřazeným kvaltem, ale i takové banality, jako jestli bydlíš na kopci nebo někde v dolíku a jak ráno ohříváš auto, a tak dále a tak dále ....... (.-.

2013-08-15 11:00:34

pettr: Podle mě je to v koeficientu uloženém v datech palubního počítače a musel by se přeprogramovat. Výrobce nebude mít snahu to udělat, takto máme pocit, že spotřeba je menší.

2014-04-02 19:53:04

Caute všetci majitelia sexiny:) Rozšíril som vaše rady koncom minulého roka, keď sme sa doma rozhodli pre kúpu novej sx4. Čítal som toto fórum a všimol som si, že okrem iného je často diskutovaná téma spotreby. Tak sa podelím o svoje doterajsie postrehy. Naša sexina má zatiaľ najazdené len 2300 km, teda je ešte v zábehu. Jazdím s ňou väčšinou mimo mesta po okreskách občas však aj v meste. Palubný počítač mi na začiatku ukazoval priemernú spotrebu 7,5 l na 100km Postupne ako som si zvykal na auto táto hodnota klesala až dosiahla 5,6l na 100km. Počítam s tým, že reálne to môže byť viac ale nie o moc.Teraz som prehodil pneu. na letné a čakám,že ešte trocha klesne. Nejazdím štýl plyn, brzda..tie používam len ked treba :D inak brzdím motorom, nevytáčam ho moc... max. na 3000 - 3500ot. min. Mám Sx4 GL/AC 1,6 16V S autom som zatiaľ spokojný, jedine mi chýba laktova opierka..som pohodlný:D...a tažšie ide zaradit 3stupen...no a ten bočný výhľad cez A stlpiky ..tak na ten si musím davať pozor D...inak spokojnosť.

2014-04-03 08:11:21

painkiller1986: Jooo sloupky....to je problém! Stalo se mi, že jsem někoho neviděla. Nebýt spolujezdce, mohl bejt malér. To si už sakra hlídám.

MilanT  
Milan
2014-04-03 09:26:45

Taky jsem si na dvojitý A sloupek musel zvykat. Ale měl jsem možnost chvíli jezdit s VW Caddy a to je pošušňáníčko. tam nevidíte skrz to malé okénko vůbec nic. Nebo VW Sharan to má taky tak.

Až vám ten dvojitá sloupek ale třeba zachrání život...

Schválně se mrkněte na crash testy SX4 (2006 + 2008) a Volva C30 (2009):

2008 Suzuki SX4 moderate overlap IIHS crash test

2008 Suzuki SX4 40 mph moderate overlap IIHS crash test

Overall evaluation: Good

Full rating at

MilanT  
Milan
2014-04-03 09:29:01

MilanT  
Milan
2014-04-03 09:29:36

2009 Volvo C30 moderate overlap IIHS crash test

2009 Volvo C30 40 mph moderate overlap IIHS crash test

Overall evaluation: Good

Full rating at


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 13