Fórum - Téma


Slabe tlaky G13B


Fórum Jimny / Samurai II JA12 / JA22 / JB32 Slabe tlaky G13B

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai II JA12 / JA22 / JB32


1  2

2011-10-31 18:52:03

No tak som sa znova vratil na toto forum. pred dvoma rokmi som predal posledneho Swiftika a pred polrokom som kupil Samuraia. Nejako ma to stale taha k Suzuki aj keď už skoro 2,5roka sedlam dieslove mondeo

Riešim nasledovnú vec:

V Samíkovi mám g13B 49kW 8ventil karburátorová verzia, 1324ccm rv.88

Motor má najazdených 35000km (potvrdené stavom podvozku a kasne), ale staré známe sa potvrdilo, že motor ktorý dlhodobo stojí je na tom horšie, než ten ktorý je v pohybe.

Nameral som tlaky 6atm namiesto 12 na všetkých 4roch valcoch rovnako.

Plánujem meniť:

  • komplet piestne krúžky
  • tesnenie pod hlavou
  • tesnenie pod vekom ventilov
  • tesnenie pod saním
  • tesnenie pod zvodami
  • tesnenie pod olejovou vaňou
  • rozvody
  • sviečky
  • komplet vyfuk (predny diel je rozbyty a zadny hrdzavy)
  • filtre a a olej su samozrejmost

Okrem všetkých výmen sa chystám na prebrúsenie sediel ventilov a vyleštenie kanálov, keď už to bude na stole.

A podstatná otázka, či som na niečo čo treba vymeniť nezabudol, alebo na čo si dať prípadne pozor.

inu
2011-10-31 21:03:13

...a co vložky-když už pístní kroužky,a klika?-občas se stane,že utěsníš vršek a odejde spodek....(je to jen můj názor)

2011-10-31 22:06:29

Motor ma strasne malo nalietane. Dokonca mam servisnu knizku, posledny zapis sice 96ty rok v rakusku no auto ma len o 5000km viac nabehane. Mal to jeden Cech, ktory na tom obcas previezol decka, inac to sedelo v garazi.

Moj nazor je ze budu najskor kruzky zalepene, nez odidene vlozky.

Tesnenia co som vypisal by bolo treba vymenit pri omladzovani akokolvek vydychnuteho motora. Takze nic nepokazim ked to budem mat kupene uz popredu.

Ak po rozobrati zistim ze su vlozky alebo piesty v zlom stave, tak sa asi viac oplati kupit cely druhy motor. Co som si robil prehlad, tak sa pohybuju okolo 100eur a pouzijem z oboch to najlepsie.

2011-11-04 21:40:53

ešte niečo.

sedlá ventilov brúsiť doma lapovacou pastou? alebo dať radšej niekomu na brúsku spravť.

a ešte znižovanie hlavy má zmysel? ak áno tak o koľko. Rozumný pomer životnosť/tlaky.

2011-11-04 22:05:49

v dnešní době se sedla nelapují ale pouze zaklepávají

2011-11-04 23:22:58

Mozno budem vyzerat jak lamer, ale skus mi to prosim trosku priblizit. Google toho moc neporadil.

Bavil som sa z mechanikom co uz ma nieco motorov odrepasovanych (ja mam skusenosti prevazne z 2T motorkami) a tvrdil mi ze ak mam nizke tlaky tak by malo stacit poriesit nove kruzky, vymena viac menej setkych tesneni neni na skodu a prelapovanie sediel ventilov. Ze je na to jednoduchy test, staci na prevratenu hlavu naliat naftu a mala by sa tam udrzat urcitu dobu.

Pytam sa pre to, ze ked uz to bude rozhodene tak to chcem spravit na hotovo a nemam zaujem o experimenty....

BTW dalsia otazka. ma zmysel riesit pri tomto motore lestenie kanalov?

2011-11-05 16:55:26

Než budeš měnit měnit kroužky, zkus napřed jejich těsnost. Válce dej do stejné polohy /do půlky zdvihu / a nalej tam na noc naftu. Když tam ráno nic nebude, začni s výměnou kroužků...

2011-11-05 17:36:33

diki moc, toto určite vyskúšam

2011-11-08 22:53:13

To tam nezbyde ani za pár minut u novejch.To je rada, bože.Kdes tohle vydedukoval?

2011-11-08 22:58:41

Jinak já bych s tim nedělal nic.Max ten rozvoďák.Ten motor je novej.Říkám jezdit, jezdit, jezdit.On se zas rozeběchne.Ale opravovat motor, co má 35 tisíc, to je holej nesmysl.Hlavně nikam nelej tu naftu, jak ti tady odborník poradil..

2011-11-08 23:49:02

Tak s tou naftou má pravdu. Děláme to v servisu taky, je to starý, jednoduchý a osvědčený způsob. Netřeba diagnostiky a demontáže dílů./ Samozřejmě když je hlava dolů /

2011-11-09 06:39:30

mam KO tesnenie pod hlavou, a olej tecie von a zrovna do spojky, takze autom sa uz moc jazdit neda. ked uz to bude rozobrate tak preco tomu nepomoct, nez to rozoberat na 2x

motor ma sice 35tis ale 23rokov. ked to chcem mat bez nejakych uprav za co by bol na STK problem tak nech to ma aspon taky vykon aky to ma mat. BTW za leto som spravil nejakych 3000km prevazne v terene a motor isiel az do prdnutia tesnenia pod hlavou rovnako. Ked uz mu chcem slapat na krk tak ked budem vediet ze je setko OK tak to bude z cistym svedomim.

suciastky co som hore vypisal ma vyjdu okolo 200eur co je nadhera ked si to porovnam z cenami materialnu napriklad z mondeom. este kupim cely vyfuk za 100eur vcetne tesneni a radost sa vozit. Co sa ceny tika no problemo. A setko zmaknem doma v dielny tak je to ozaj len o cene materialu a stravenom case.

a keby bol nejaky vecsi problem, tieto motory sa pohybuju kompletne po 100eur a holy motor by mohol byt teoreticky este lacnejsi. nasiel som inzerat, jeden chlapik predava zgenrelkovane tieto motory po cca 600eur ale tolko proste nedam.

Uz ma jedine brzdi, ze mam fungl novu dielnu a este som do nej neni nastahovany. Aspon mam program na dlhe zimne noci a potom letna sezona

2011-11-10 22:00:29

Takže děláte go na všech motorech.Pístní kroužek neni gumička.Přes to to prostě proteče, i kdyby to bylo sebelíp zaběhnutý..

2011-11-10 22:23:26

ja som doteraz robil GO len na 2Taktoch. tam som neriesil nejake tesenenie netesnenie. motor isiel na vybrus a bolo.

inac tak nad tym rozmyslam. naco skusat tesnost kruzkov, ked ich idem tak ci tak menit. skor by to malo zmysel spravit to novych kruzkoch ako skusku spravnosti. No teraz neviem komu verit ci to ma alebo nema zmysel. pol litra nafty ma nevytrhne tak to proste skusim len tak pre zaujmavost.

2011-11-10 23:33:17

Právě proto se tam leje nafta, která má jinou hustotu a vzlínavost než jiné těkavé kapaliny / benzin / Samozřejmě to tam nevydrží týden,ale ráno tam aspoň půlka musí zůstat. Správně namontované a zaběhlé kroužky a válec bez škrábanců a rýh to musí udržet...

2011-11-11 10:21:24

Taky jsem to slyšel a později i viděl,dva prázdné a dva držely,později se ukázalo,že prázdné byly připečené.

2011-11-22 00:45:40

u mna su tlaky na setkych valcoch rovnake, tak moj odhad je ze vsetky budu zhruba v rovnakom stave. Teraz som prikupil 255/60 R15 gumy, tak uz neni cesty spet len dat dokopy motor, lebo z tou namazanou spojkou od tecuceho oleja a balonmi to nema ochotu seriozne jazdit.

Dielna IN PROGRESS 80% hotove osvetlenie, kurenie, šufliky, pong uz len nastahovat vercajch a dozapajat zasuvky a ide sa na vec.

2011-12-04 10:56:05

no tak som sa do toho pustil, casom budu aj fotky.

nasledovne zistenia,

  • tesnenie pod sanim vytvrdnute na beton hodinu som ho co najemnejsie odstranovl
  • tesneni pod hlavou prasknute, po rozobrati sa aj tak rozpadlo cele
  • semering na vacke vytvrdnuty na beton (uz som kupil nove)
  • o kruzky \na rozdelovaci tiez KO ten velky rozpadnuty, ten mensi tvrdy - tiez vymene
  • tesnenie na zvodoch relativne OK, ale preventivne ho vymenim.
  • vyfuk odtrhnuty od predneho tmlica, drzal tam len na kusku flusancoveho zovaru
  • koncovka vyfuku namndar rozpadnut

robil som nasledovne testy.

na piesty som nalial 0.5deci nafty, udrzala sa tam tak 2 hodky

na hlavu som nalial benzin. pochopitelne pri zavretich ventiloch. benzin sa tam udrzal cca polhodku

hlavu som komplet vycistil a prebrusil som vsetky sedla ventilov brusnou pastou a vrtackou. mal som pasty o 2ch hrubkach. hrubosou som brusil tak 5minut, tou jemnejsou tak 15minut. sedla krasne leskle ciste. pred tym boli ventily cele cierne vcetne dosadacej plochy.

taktiez som vycistil vsetko karbon z kanalov a modelarskou bruskou som vybrusil a rozlestil vsetky nerovnosti v sacich kanaloch.

piesty zatial vonku nemam, do toho sa pustim mozno dnes vecer. uvidime co ma prekvapi.

zatial som pomerne spojkojny ako ide motor lahko rozoberat (predchadzajuce zle skusenosti z forda)

2011-12-04 11:06:01

Sedla ventilů jsi zabrousil na vrtačce, jo?No tos tomu dal.Při zabrušování nesmíš otočit ventil ani jednou dokola.A tys na to vlít vrtačkou

2011-12-04 14:59:15

no neviem nevidim na takomto bruseni sediel ventilov nic zle. vetil som nechal na svojom mieste len som na 4miesta stycnej plochy dal trosku brusnej pasty sedla a potom zabrusoval minimalnymi otackami na akuvrtacke raz v lavo raz v pravo a palcom som tlacil na ventil. Poradil mi to jeden automechanik a aj na nete na roznych forach to bolo podobne, ze uchytit ventil do pripravku a otacat na striedacku do lava, do prava.

karbon som ocistil takou špagatovou kefkou do vrtačky, povodne tusim na lestenie hliniku.

BTW o tyzden budu doma nove tesnenia driekov ventilov, tak ked to zlozim spravim nanovo test z benzinom naliatym do hlavy. a podla casu kolko sa tam udrzi uvidim ako vlastne brusenie dopadlo

alebo mas lepsi navod ako to zabrusit?


Odpovědět

1  2