Fórum - Téma


Slabý rozjezd při studeném startu


Fórum SX4 I Slabý rozjezd při studeném startu

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2007 SX4 I GL/AC 1.6

44 diskuzí

Výkon motoru 79 kW (107 PS) . Točivý moment: 145 Nm (107 ft/lb) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M16A VVT.



2016-05-12 12:29:02

Dobrý den,

mám takový problém. Při rozjezdu u studeného motoru SX4 je motor slabý a má chuť zhasnout. Stává se to poměrně často.

Když je motor teplý, je to lepší,ale při nízkých otáčkách ( do 1500 ot/min) se mi zdá, že auto nemá patřičný výkon.

Auto má najeto 130 000km a je z druhé ruky. Na internetu jsem četl, že by to mohl dělet zakarbonovaný motor (sací ventily).

Doporučují používat kvalitní čistící benzin Shell V-Power Nitro+95, který rozpouší usazeniny.

Má někdo z Vás zkušenosti jak odstranit tyto problémy. Jezdit se s tím dá, ale štve mě to.

Děkuji předem za názor.

MilanT  
Milan
2016-05-12 12:47:13

pepa51:

Jak vyplývá z názvu tvého téma "Slabý rozjezd při studeném startu" bych se důrazně vyvaroval rozjíždění auta přes startér.

Ale možná si se jen nepřesně vyjádřil.

No a rozjízdět se s otáčkami pod 1500? To jako opravdu? To by mě zajímalo, jak to u studeného motoru dokážeš. U mojí SX4 jsou volnoběžné otáčky studeného motoru okolo 1500. No já nevím, připadá mi trapný až urážlivý někomu doporučovat použít při rozjezdu plynový pedál. Já při rozjezdu na 1. rychlostní stupeň točím 2500 až 3000 otáček. A nic není línýho a nic nechcípá. Pokud mi ovšem nesklouzne noha ze spojkového pedálu když jednou rukou telefonuju a druhou hledám spadlý hořící cigáro pod sedačku.

No a pokud se ti zdá, že auto nemá pod 1500 otáček dost výkonu, tak to se ti nezdá. Ten výkon nemají ani turbosekačky co mají zátah vocpodu.

2016-05-12 12:59:53

Nazdar Pepa.

Na zaciatok otazka, kedy sa menil vzduchovy filter naposledy?

Aku mas motorizaciu?

Jazdis kratke trasy, ci sem tam aj dialnice?

Za studena je pri sx4 vzdy trochu lenivejsie, lebo mam pocit, ze je to ochrana motoru pred poskodenim, kedze za studena by sa motor nemal vytacat nad 3tis otacok.

Arpo

2016-05-12 13:19:07

milant:

Chtěl jsem jen říct, že auta, která jsem měl dříve /Felicie, Peugeot 306/ se rozjížděla za nižších otáček jako SX4.

Já vždy jezdil podle sluchu a né podle otáčkoměru. Motor u SX4 při volnoběhu není skoro slyšet a to mě částečně klame.

Proto se omlouvám za těch 1500ot, určitě je to víc. Schválně se podívám , při jakých otáčkách se rozjíždím. Je mi jasné, že motor je obrátkový

a je potřeba si na něj zvyknout.

MilanT  
Milan
2016-05-12 13:55:49

pepa51: Aha, tak tím to mění smysl celého vlákna.

Taky se nerozjíždím podle otáčkoměru a taky jsem si musel zvyknout na neslyšný motor při volnoběhu. A taky jsem měl Peugeota 306.

A zvykal jsem si na SX4 poměrně dlouho a ty rozjezdy....jako v autoškole. Buď to řvalo jako kráva nebo mi to chcípalo. Navíc je tam strašně citlivý plynový pedál, která není pod botou skoro cítit.

Bohužel jsem díky tomu vypěstoval blbej zlozvyk. Před puštěním spojky si vždycky lehce naťuknu plyn abych roztočil motor a slyšel ho a nechcíplo mi to a pak se teprve rozjíždím.

2016-05-12 19:22:30

studený ,nestudený odpich to má pořádný až si otestuješ jestli není chyba mezi volantem a sedačkou a přesto to nebude ono koukni na vzduch. filtr a překontroluj svíčky

Delon  
Alan
2016-05-13 11:55:26

Při zahřátém motoru vůbec nepřidávám plyn před záběrem spojky. Až sepne spojka tak přidám. A při studeném je to jednodušší, tam přidávám plyn až řadím trojku.

2016-05-13 13:00:56

arpo:

Děkuji za názor.

  • vzduchový filtr jsem měnil před měsícem.
  • mám benzin 1.6 - 16ventil
  • jezdim převážně kratší trasy, po dálnicích nejezdím

Nemůžu si pomoct, ale při rozjezdu mě ten výkon chybí. Možná , že mám moc lehkou nohu na plynu.

2016-05-13 13:09:27

Pepa51:

Nieje za co

Moja mama ma sedana 1.6 79kw a tiez mala podobny problem az jedneho dna to dokonca vyhodilo kontrolku check engine a v servise povedali, ze s tym nejazdi na dialniciach a ma zacpaty katalizator. Prehnala to po dialnici, odporucam aspon 50km a potom zrazu auto slo ako predtym a aj check sam zhasol. Je dobre raz za cas to zobrat na dialnicu, neh sa dobre vypali motor aj vyfuk, moje odporucanie. Ja mam sx4 88kw benzin a to je dokonca od spodu este mrtvejsie a vzdy sa rozbieham s plynom, dokonca aj pri spiatocke davam plyn. Neni ani moc dobre pretazovat motor tym, ze sa rozbieha bez plynu, lebo auto ide do nizsich otacok ako su volnobezne a tym padom do neprirodzenych vybracii. Ja dokonca sem tam aj vytocim motor, neh sa prezenie aj vo vyssiech otackach nad 4tis, aby nezlenivel. Predca len je to VVT a ked sa raz za cas nepretoci vyssie tak sa nastavy na slapsi vykon aby setril palivo.

2016-05-13 13:10:42

milant:

To je přesně ono.

Mám ten samý pocit v SX4. Jinak je to perfektní auto, ale na tohle si budu dlouho!

arpo: Nedá mi, abych nereagoval.

Je to tři týdny co jsem byl nucen měnit katík ve svodech a jednu zapalovací cívku. Kat. byl celý rozpraskaný a částečně natavený. Byl jsem rád ,že jsem dojel k synovcovi do dílny. Majitel, který měl auto předemnou s ním asi lítal po dálnici,

protože tak zničený kat. jsem ještě neviděl. A ta cívka možná sem- tam vynechala a tím pomohla ke zničení katalizátoru.

Naštěstí je už všechno v pořádku - tak že v kat. to opravdu není.

Stejně děkuji za informaci

2016-05-13 13:52:26

delon:

Nemáš disel? Jinak to není možé?

Delon  
Alan
2016-05-13 14:24:58

pepa51: ale je to možné , jen to vyzkoušej. Na Octavii to šlo až po pátý rychlostní stupeň, ale to byl dvoulitr, benzín! Trochu citu v noze

2016-05-13 15:30:17

pepa51:

Na kolik tě přišlo to tvoje katalyzátorové angažmá?

Jistě by to zajímalo mnoho "soukmenovců".

2016-05-14 08:50:09

pepa51: Zkusil sis nechat seřídit ventily?

2016-05-14 11:26:34

plukovník: Protože automechanik, který mi vevařil do svodů nový katalyzátor a vyměnil cívku byl můj synovec, stálo mě to

8 000 Kš. Myslím si že cena byla docela přijatelná.

borek: Ventily jsem seřizovat nedával. Myslím si , že v tom to není.

2016-05-14 17:52:09

pepa51:

Ano, ta cena je dobrá a tvůj synovec je zřejmě velmi šikovný remontér.

Že jsi nedával "seřizovat" ventily, to jsi dobře udělal ! A každému, kdo by se ti v tom chtěl hrabat, hned uraz pazoury

2016-05-15 10:22:09

zajeď na sraz ,skus jiné auto a nech jiného projet tvé a uvidíš možná je to opravdu jen v tobě

2016-05-15 14:35:03

plukovník:

On je to kluk z dědiny, který měl v mládí tvrdou školu na statku a tak se z něho stal opravdu opravář a né jenom vyměňovač

náhradních dílů. Mě opravoval všechny auta - jsem s ním velice spokojený!


Odpovědět