Fórum - Téma


Slabý výkon topení


Fórum SX4 I Slabý výkon topení

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

vlasta  
Vlastimil
2013-12-27 09:00:38

Zdravím všechny po Vánocích ,potřeboval bych radu ohledně výkonu topení-nejde na plný výkon,levý ofuk skla u řidiče fouká jenom studený na všechny režimy.Je něco co můžu udělat sám než navštívím servis?Díky za radu,Vlasta

2013-12-27 09:28:35

vlasta:

Klimatizace je manuální, nebo automatická ?

vlasta  
Vlastimil
2013-12-27 10:47:30

plukovník: automatická

2013-12-27 11:12:47

vlasta:

Automatická klimatizace, pokud pracuje bezchybně, signalizuje svůj chod trvale svítícím zeleným LED na voliči teploty.

Navíc ty máš možnost vstoupit do diagnostického módu řídící jednotky klimatizace a ověřit, zda jsou v jejím poruchovém registru nějaké poruchové kódy.

Do poruchového registru automatické klimatizace je možno vstoupit tímto způsobem:

1. Spínač zapalování v poloze vypnuto (OFF)

2. Ovladač teploty do polohy max. chlazení (minimální nastavená teplota)

3. Volič rychlosti ventilátoru do polohy (OFF)

4. Volič směrování proudění vzduchu do polohy (AUTO)

5. Držet současně stisknutý spínač klimatizace (ovladač teploty) a ovladač nasávání (rychlosti ventilátoru), a současně přitom zapnout spínač zapalování do polohy zapnuto (ON)

6. Držet a počkat déle jak 20 sekund !

Diagnostický mód je tímto spuštěn.

Zobrazí se aktuální DTC, který je kódově vyjádřen „blikáním“ dvou oranžových kontrolek (čerstvý a recirkulovaný vzduch) na voliči rychlosti ventilátoru.

Za normálního stavu, když nesvítí slunce, je zapsán pouze jeden DTC kód, který v tomto případě není porucha, ale provozní stav. Jedná se o DTC B1504, který znamená že na výstupu čidla slunečního svitu není napětí.

Kódové zobrazení tohoto stavu na voliči rychlosti ventilátoru je toto:

1.oranžová (čerstvý vzduch) 1x blikne

2.oranžová (recirkl. vzduch) 4x blikne

V případě, že svítí slunce, nebo je čidlo slunečního svitu v horní části palubní desky uměle osvíceno žárovkou 100W ze vzdálenosti 10 cm, bude zobrazen stav bez poruchového kódu, který je vyjádřen současným přerušovaným svícením obou těchto kontrolek s frekvencí 1 sekunda.

O dalších postupech, jako je pohyb v menu a čísla kódů konkrétních poruch se nebudu rozepisovat, neb je to na delší psaní, a pro osoby bez technických znalostí to v podstatě k ničemu není.

Jestli se ovšem jedná o nějaký mechanický zádrhel u servopohonů, nebo regulačních klapek pod palubní deskou a pokud nejseš zručný strojní technik, nech to raději na tom servisu.

Podle roku výroby bych předpokládal, že je to v záruce.

Klimatizace jako taková je poměrně složitá na nějaké rady na dálku.

P.S.

Pak je tady ještě otázka. jestli se ti to jenom nezdá. Zkus dát teplotu naplno a ventilátor také naplno. Potom musí foukat horký vzduch podle toho jak přepínáš směrování jeho proudu a musíš slyšet jak se servoklapky přestavují.

A ještě jedna věc. Klimatizace pracuje v plném módu teprve po částečném zahřátí motoru.

vlasta  
Vlastimil
2013-12-27 11:56:54

plukovník: Díky moc,tak do tohohle se pouštět nebudu,v záruce to je,nechám to na nich

plukovník: Závada objevena-vadný výměník topení-hřála jenom pravá polovina,levá netopila .Zřejmě výrobní vada,nějaká deformace voštin a časem se to zaneslo

2014-01-09 17:46:03

vlasta:

Jestli je to opravdu u rok starého auta, tak je ucpaný výměník topení opravdu nečekaná závada.

vlasta  
Vlastimil
2014-01-09 18:30:17

plukovník: Ono to nebude asi ucpané,ale na kraji je vidět mírná deformace lamel/jsou mezi nimi užší mezery/ no a asi jak to pracuje tak se to hnulo nebo zalepilo a znemožnilo to plný průtok přes celé těleso.Rozebrat to nejde tak to jsou jenom dohady.Ovládání a těsnění klapek je OK,rozebraná půlka auta ale nový je na cestě

Mav
Marek
2016-11-08 14:30:40

Topení hučí a málo funguje .. Ahoj,

Tuto zimu to vypadá, že zmrznu. Auto málo topí. Mám provedení s AC, a skoro celý rok jezdím na teplotu 22-24 °C s vypnutým AC, větrák a směr ventilátoru pak na polohy AUTO. Když je třeba přitopit nebo ubrat, tak nastavení ventilátoru i směru stále nechávám na AUTO a hýbu jen prvním knoflíkem vlevo s nastavením teploty.

Od pozdního léta nebo podzimu mi větrák i při takto obyčejně nastaveném topení hlasitěji hučí. Při výměnně oleje jsme kontrolovali stav chladicí kapaliny a v nádržce je hladina pod maximem, tedy asi správně. Mám podezření na termostat, ukazatel teploty kapaliny (mám model před faceliftem, kde je budík se stupnicí) teplota se mi i při delší jízdě drží maximálně na polovině stupnice, spíš na 40 procentech. Když přepnu ventilátor z AUTO ručně naplno přesměruj výdech topení na čelní sklo a nohy, tak nějaké ale nevalné teplo cítit je.

Poradí mi zkušenější, co ještě můžu pro diagnostiku chyby zkontrolovat a jestli se sám, nebo spíš s technikem pustit do montáže termostatu, nebo může být zrada i jinde, radiátor, číslo a já nevím ještě co?

Díky

Mav

MilanT  
Milan
2016-11-08 14:44:43

Vyšší hlučnost ventilátoru může znamenat jeho vyšší mechanické zatížení. Kdy jsi měnil kabinový filtr? Není něco napadáno do oběžného kola ventilátoru? Máš pocit že fouká stejnou silou ale s menší teplotou?

Pokud by byl termostat vadný (neotvírá se) tak by ses za volantem upekl. Pokud by byl naopak zaseknutý v otevřené poloze, tak by topení topilo, ale za delší dobu (prohříval by se zároveň malý a velký chladící okruh. Takže na termostat bych to neviděl.

Může to být částečně neprůchodný výměník topení - zkus hledat, už se to tady řešilo.

Pozn. Tvoje téma jsem sloučil se starším.

Mav
Marek
2016-11-08 14:57:22

Díky moc. Ten kabinový filtr by to být mohl.

Neměnil jsem jej ještě za ty dva roky co auto mám. Otec jej tedy u Octavia I po 19-ti letech měnil a už to potřeboval, prachu tam bylo dost.

Už jsem i koukal, jak to s tím kaslíkem u spolujezdce řešit, tedy počítám že za ním ten kabinový filtr je, a myslím že buď u tohoto auta a nebo Micra mi přišlo, že mi tam chybí grif abych něco neulomil. Nějaká rady, jak teď kaslík vysadit, abych se dostal na ten filtr?

Díky

Mav

2016-11-08 15:04:05

mav: jj, je to za kaslíkem spolujezdce, já ho měnil teď o víkendu a bylo tam teda pokladů spoustu

MilanT  
Milan
2016-11-08 19:06:46

mav:

Tak jestli jsi ho ještě neměnil, tak doporučuju přečíst 2 a 3 stránku tohoto vlákna - http://www.suzukiclub.cz/...-klimatizace-23869?kols=2

Jak vyndat schránku před spolujezdcem a vyměnit filtr najdeš tady - http://www.suzukiclub.cz/...select=19858#message19858

To video úplně na konci je možná trochu zavádějící. Nevím jakou verzi máš, ale pokud tu naší evropskou, tak ta schránka nebude mít to táhlo z pravého boku (jak je ve videu).

Ta schránka bude mít z obou boků jen takové dorazy. Musíš stlačit boky schránky směrem dovnitř k sobě. Ty plasty si nechají poměrně dost líbit, ale přesto bych to dělal po dojezdu, kdy je interier auta prohřátý.

Mav
Marek
2016-11-08 20:03:14

Díky. V sobotu to zkusím.

Jám japonce z roku 2007 kupovaného v ČR

(anténa vzadu a tuším, že štefty nebo maticema, ale prostě to není maďar. I podklad potahu nemá oranžový)

MilanT  
Milan
2016-11-08 20:14:52

mav:

Tak u japonce netuším jak je ta schránka zajištěná. Ale určitě to vykoumáš nebo se ti do soboty ještě ozve nějaký majitel japonské verze.

2016-11-08 21:06:31

Zdravím, mám jednu prosbu ohledně klimatizace. r.v. 2009 170.000 km, automatická klima. Asi před dvěma měsíci po doplnění klimy, přestala fungovat jak by měla. Pokud nastavím vše na auto, tak chvilku fouká teplý vzduch a chvíli studený (při nastavené jakékoliv teplotě) Kabinový filtr je vyměněný. Díky za radu Wendy

2016-11-08 21:48:44

mav: u japonce jsou na obou bocích schránky dorazy, ale stlačit boky k sobě moc nejde, docela jsem se s tím mordoval než jsem to dostal ven, ale dole je schránka nacvaknutá v takových pantech, při troše síly jde v otevřeném stavu vycvaknout, pak spustit dolů a tam je na pravé straně takové rozšíření, kudy jde doraz poměrně snadno ven, když to v klidu skoukneš, tak uvidíš, jak jsem to myslel ;)

Mav
Marek
2016-11-08 21:55:55

JJ, jsou to plasty, bude se muset trochu silou, ale ne moc, aby něco neupadlo. Klasika. Až mi po složení zpět bude ten kaslík vrzat, nebo se viklat, budu vědět proč. Díky.

2016-11-08 21:59:55

mav: já to dělal teď v neděli, taky mám Japonce. Ty plasty jsou celkem pružné, takže se není třeba bát použít i trochu síly, jen bacha, aby to nebylo promrzlé. Zatím mi nic nevrže.

2016-11-08 22:01:36

wendy:

A zelená v ovladači svítí trvale, nebo bliká.

Pokud bliká, jedná se o blíže nespecifikovanou závadu a v takovém případě řídící jednotka klimatizace generuje poruchový kód.

V případě že to sice svítí zeleně a přesto to nechladí, zřejmě ti to špatně naplnili.

Každopádně to bude chtít servis

Kabinový filtr na funkčnost automatické klimatizace nemá podstatný vliv.

MilanT  
Milan
2016-11-08 22:01:38

e.raser:

Tak tenhle postup je tu taky někde na nějakém videu. Zkoušel jsem na to jít od pantů, ale nešlo mi to. No spíš jsem se bál zabrat abych u těch pantů něco neurval.


Odpovědět

1  2