Fórum - Téma


Smrt motoru SX4


Fórum Pokec všeobecný Smrt motoru SX4




MilanT  
Milan
2015-12-08 20:43:54

Dnes se jeden majitel SX4 pochlubil na clubsx4.com s fotkama svého motoru. Viděli jste něco takového?

Na jedné fotce je vidět díra skrz naskrz blokem motoru. Asi se kousnul jeden píst a ty 3 zbývající to nevzdaly a urvaly ojnici. Pěkný, no. Sám majitel auta ho ohodnotil jako "FANTASTIC death".

2015-12-08 20:49:48

takové fotky se občas objevují na motorkářských serverech

většinou jde o zanedbanou údržbu

nebo že předchozí majitel něco ošidil a kupec pak zaplakal

MilanT  
Milan
2015-12-08 21:04:08

petrat:

Pokud jsem to správně pochopil, tak se mu to stalo při jízdě po dálnici, týden po výměně oleje.

"The failure occurred on the highway, cruising along with the cruise control on. It got fresh synthetic oil just a week before."

2015-12-08 21:13:50

jakože výměna oleje, byť za jinou viskozito apod. , to by na to nemělo mít vliv

spíš otázka jestli nebyl problém někde v mazání, případně jestli se něco nepotkalo a toto je až sekundární poškození ...

.

a nebo hoši, už to mám, nekontrolovali mu vůle na ventilech

MilanT  
Milan
2015-12-08 21:31:16

Spíš neměl funkční TPMS.

2015-12-08 21:42:58

jj , ventilky, ty jsou všemocné

.

Ale jako to je průser jako kráva

A vezmi si že jedeš za ním na motorce, prší a on takto osprchuje silnici olejem

daniel  
Daniel Matteoni
2015-12-09 09:29:01

milant: Zajímavé - ale podle domény .com a podle toho, že píše, že jel s cruise control, tedy s tempomatem, soudím, že se to stalo v Americe a jestli se nepletu, tak tam se SX4 prodávaly s jinými motory než u nás. To bude nejspíš dvoulitr..

Takže bych nepropadal panice a stále doufal v pověstnou spolehlivost našich motorů M16A

MilanT  
Milan
2015-12-09 10:02:57

daniel:

Máš pravdu, ten chlap je z Chicaga a ten motor je dvoulitr J20A nebo J20B. O "naše" motory nemám obavu, dával jsem to sem spíš jako zajímavost.

2015-12-09 11:14:52

ale ten 2L musí jezdit parádně

MilanT  
Milan
2015-12-09 12:50:20

petrat:

To je fakt, s tímhle motorem SX4 musí utíkat pěkně.

Do SX4 se v letech 2006-09 dával motor J20A (107 kW). Od 2010 tam dávali J20B. S převodovkou 6M to dává 112 kW při 6200 otáčkách. S převodovkou CVT to je 110 kW při 6000 otáčkách.

Krouťák se mi nepovedlo zjistit. Snad jenom to, že do GV dávali tenhle motor se 103 kW při 6000 otáčkách s krouťákem 183 Nm při 4000 otáčkách.

2015-12-09 13:05:53

Je otázka o kolik je ten motor těžší proti 1,6

Jestli to už nebylo moc těžké na předek

V tomto jsou turba fajn (až na tu pozdější údržbu)

MilanT  
Milan
2015-12-09 13:25:54

petrat:

Oproti 1,6 má větší zdvih i vrtání o 6mm. Takže když mám v něčem 4 větší díry, tak to o moc težší nebude.

2015-12-09 13:47:25

ba právě naopak, bude to lehčí

podobně jsou na tom motorky

japončící pro svůj trh dělají obsah 400ccm

ale motor je velikostně například 600 ccm , který je orientovaný na Evropu a další světadíly

2015-12-15 23:12:26

Fuj to je ošklivý. Naposledy jsem něco podobného viděl na Octavii, kde u určitých typů motorů lítaly ojnice blokem

MilanT: Když jsem viděl nadpis a Tebe jako autora, tak jsem se lekl, že je to k tvému autu

MilanT  
Milan
2015-12-16 07:08:43

kekros: Taky jsem si říkal, že to bude zavádějící a tak jsem to radši nedával do sekce SX4 ale do pokecu.

Bylo by to zajímavý, jak by se k tomuhle postavil český dovozce u auta starého necelé dva roky.

Když už tady padla zmínka o Octavii - vadná série ojnic byla někdy kolem roku 2007 a týkalo se to motoru 1,9 TDI 77 kW. Nevím jestli lítaly bokem, ale rozlouply se na několik částí. Údajně se kousaly na klice.


Odpovědět