Fórum - Téma


sníh


Fórum Jimny / Samurai III sníh

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53



2010-02-28 15:53:10

Dnes jsem zkusil, co Jimny zvládne.Zařadil jsem 4x a najel na cestu k chatě, kde bylo cca 20 cm trvrdého odtátého sněhu.Kupodivu to šlo hned od začátku,jen tam, kde byla třeba půlmetrová závěj mě to zastavilo.Stačilo trochu couvnout a už jsem zase jel.Pak jsem se chtěl otočit a nastal problém.Zařadil jsem ještě redukci a kola začala prokluzovat.Zaboha to nešlo ani sem, a ani tam.Musel jsem do chaty pro lopatu, když mě odešla ta koupená plastová a nová.Pak jsem to kousek odhrabal a zase nic.Kola prokluzovala.Rozhoupání se nedařilo.Napadlo mě vyřadit redukci --a auto poskočilo a krásně vyjelo ven.Proč redukce nepomohla?Myslel jsem si, že na to tam je.Asi s tím ještě neumím jezdit! Máte podobnou zkušenost?

2010-02-28 15:57:07

Je pravda, že na želvu se rozjedeš do kopce i na trojku, nechci urazit, ale asi byl problém mezi sedačkou řidiče a volantem

2010-02-28 18:24:08

ono tá redukcia nemusí stále pomôcť.Ak sa ti pod kolesami spraví ľad tak je možno aj lepšie vyradiť a z tej ľadovej kolísky to skôr vyskočí.

2010-02-28 18:27:35

určo se ti kolečka fest protáčeli

2010-03-13 16:15:47

Redukce je na hodně prudký stoupání nebo klesání a nebo když někoho vytahuješ ze škarpy.

2010-03-13 16:37:50

hlavně když je přiřazená redukce,tak nemá smysl vytáčet motor,naopak pomalu a klidně

2010-03-13 18:37:26

tak tak, na želvu se rozjedeš sám do kopce i na trojku

2010-03-14 18:35:50

Pokud nemáš vyloženě terénní gumy, redukce způsobí to, že kola vlivem zvýšenýho kroutícího momentu prokluzujou.

Mám stejnou zkušenost s GV, na mokru/sněhu/blátě ti je redukce spíš ke škodě.

Chce to cit v noze, pracovat se spojkou a plynem a vyjedeš.

Vypozoroval jsem, že redukce je dobrá jen na suchu - prudký stoupání/klesání - tam je k nezaplacení a hlavně spojka za ní děkuje , na morým podkladu se mi osvědčilo uzavřít dif a již zmíněná citovka s plynem a spojkou

2011-10-27 23:13:00

To už nás před mnoha lety učili v autoškole, že je lepší se na ledě rozjíždět na dvojku než na jedničku. A hlavně jemně pracovat se spojkou.


Odpovědět