Fórum - Téma


Spálená spojka


Fórum Technický koutek Spálená spojka



1  2

2010-02-02 08:50:08

Nazdarek,

zapadl jsem s autem ve snehu, sice jsem vyjel, ale totalne jsem odrovnal spojku. Zkousel jsem povolit spojkove lanko, ale nepomohlo to. Spojka prokluzuje, da se s tim jet maximalne na 1 a to s problemama.

Je problem jenom v lamele nebo to mohlo shytat i neco jineho??

Jak to vymenit? sundat jenom prevodovku nebo to jde nejak vysunout aby nemusela cela dolu?

2010-02-02 13:41:16

Myslím, že zásadní sdělení je to, jakým autem jsi zapadl.Není to u všech aut stejný..

2010-02-02 13:49:43

justy/swift 1.3 4x4

50kw r.96

2010-02-02 16:20:49

4x4 a zapadne ve sněhu?Bude to jen lamela,ale vzhledem ke stáří auta,bych to vyměnil komplet-lamelu+přítlačák+ložisko.Víc uvidíš až to rozebereš,třeba už to někdo měnil a dáš jen lamelu.

2010-02-02 16:30:47

vjel jsem tam, kde to jeste letos nebylo odhrnute. Navic to bylo z kopecka. ...nedalo se v tom ani chodit. Udajne uz spojka menena byla asi pred 30t. jasne, uvidim az to rozeberu. Uz se tesim, to jsem si vzdycky pral, menit spojku Mam doma motor z obyc 1.3 ale co jsem tak koukal po dilech tak je tam rozdil v prumeru 190/200mm a poctu zubu, tak predpokladam, ze to pasovat nebude.

2010-02-02 22:14:32

jejky:( smula ach jo:( ja ten snih fakt nemusim:( na litru sme menila lozisko a lamelu, myslim ze to vyslo nve na 4 tis, ale radi vytecne!Kez bys to mel aspon jen kjedno z tooh, oboji stoji priblizne stene

2010-02-02 22:46:02

Kdybys jí měnil den předed tím, tak Tě to nezachrání.Spálíš a pápá.Nemyslím, že to bude nějaká strašná práce.Nevim, co máš v okolí k dispozici, ale já mám 15km ferodo, kde dělaj repase.Kolem +/-600,- lamela.Takže pokud je jen obložení v hajzlu, nechávám nejtovat obložení tam.Dělaj i pakny, ale ty většinou dávám nový, páč nestojej tolik.Jinak Ignác překvapil.Já dávám ložisko pokaždý nový a od kloudnýho výrobce.Párkrát jsem dělal rozmlácenej přítlačák jen pro to, že se chtělo ušetřit na ložisku.Nechápu tyhle úvahy.To samý vodní pumpa hnaná rozvoďákem.A jsou borci, co daj jJENOM řemen a čau.Prasečina první třídy..

2010-02-03 06:49:30

Ale Hondo, 30 tis na lozisku neni moc a kazdy nema penize hned vymenovat vsecko, proto to neni jen o uvaze, nebo naopak prave o ni, co si kdo muze dovolit. To vis ze by kazdy rad dopral vzdy vse nove(i kdyz neni opotrebene). Ale pokud demnontazi nejake casti neznicim lozisko tak jej prece nebudu zanovni menit:(

Jo u kola to je jiny, lozisko tam mas nalisovany(vzdyt vis) a to musi ven i kdyz je nove, bo vytahnout jej znamena vetsinou znehodnotit(myslim). Zda tomu tak je i u spojky, nevim.ale snazila ybch se taky usetrit pokud to enni vyslovne nebezpecne.

2010-02-03 08:36:00

pokud sem tě překvapil tím,že se nemusí měnit ložisko,je to jednoduché-japan ložisko sem ještě NIKDY neviděl zničené,ani při závodním nasazení,ale NÁHRAŽKY co tam montujou VÝMĚNÁŘI co si říkaj automechanici se dokáže rozpadnout třeba po měsíci.Neber to osobně-neznám tě a nevím kam patříš.

2010-02-03 08:41:14

honda: "prasečina první třídy"

a to říká ten, co hydraulick křiví těhlice

2010-02-03 08:54:28

jo to byl hit loňskýho roku-úprava těhlic .

2010-02-03 09:01:18

Ja stim mojim jeste nezapadl a to snim delam zajimave veci Ale na tu lamelu pozor neni tam stejna jak u nahonu na predek je tam vetsi tusim 200 prumer, jinak by s nicim jinym nemel byt problem

2010-02-03 09:08:24

když sme u tématu 4x4 mám tady ještě zbytek auta na prodej skelet na kolech bez motoru,sedaček a dveří - jinak kompletní pohon i s poloosama cena dohodou

2010-02-03 10:52:34

30 tisíc je dost.Jeho životnost je na další lamelu o 30 menší.A japonský ložisko jsejm už videl na hardy, bulo to ližisko, vypínací páka a přítlačák.To vše na patrolu.Ale né, čekej, jestli někdy neuvidíš ložisko na hadry.Do tý doby ho neměň.Protože to dělaj jen výměnáři.Nechápu, proč nechat ložisko třeba na 150. tisících, protože se mi zdá dobrý a čekat, jestli vydrží do další výměny.Může se vysrat po 20., ale v tu chvíli jsem ušetřil za ložisko, ale jak zmrd to musim zase celý rozdělat.To má fakt logiku.A u auťáku, kde je normohodina třeba 8-10 hodin, fákt super nápad ušetřit na ložisku.A když to nestihneš včas, ještě zapluješ za přítlak a ten si hooodně ceněj.Takže risknu nevyměnit ložisko, třeba dá dalších 150 a já budu třeba litr plus, nebo se to vysere, v servisu dám třeba další 2-3 tisíce za práci, konečně koupím ložisko a přítlak, třeba zase za ňáký 2-3 tisíce.Super, rozhodně má cenu to tam nechat, však je ještě dobrý zdá se.Hlavně, že když napíšu o variantě, jak změnit odklon, můžeš se zbláznit.Když to naprcáš a hne se, v poho, stane se to zas, v poho, koupím za trojku hotní štelovací uložení.Ale srovnat to, co je hnutý, to ne.Tím štelováním sice dohoníš odklon, ale náprava je stejně rozházená, páč je to ohnutý v těhlici.

2010-02-04 07:09:14

cau,

asi na tom neco bude a vymenim to komplet. Vcera jsem se s tim sral cely den, uz mi chybela chvilicka abych oddelil motor a prevodovku, jeden sroubek mi to tam drzel, ale praskly mi nervy a vysral jsem se na to. Pristup uplne nahovno, vsechno ven(poloosy, vyfuk, chladic, baterka,kardan, nahon tachometru, lanka razeni, starter atd..), fakt to nestoji zato to pak rozdelavat znova. A to jsem jeste zvedavy, jak tam tu prevodovku vratim Muzu mit celou sadu za 3600, zatim nevim od jakeho vyrobce, ale je to z polska. Ma to smysl brat, nebude to nejaky sunt? Nebo jsem videl na auto matejicek za 3900.

..co to jsou ty pakny?

2010-02-04 07:27:34

pakny - brzdové elementy do bubnových brzd

2010-02-04 07:33:32

to mi nedoslo, kdyz byla rec o spojce

2010-02-04 07:42:04

Dělat spojku z jakéhokoliv důvodu znamená zásadně jedno - vyměnit lamelu, přítlačák, ložisko (tj spojkovou sadu). Jakákoliv snaha o šetření se vymstí.

2010-02-04 07:47:21

Pakny jsou čelisti bubnivé brzdy v součsnosti používaných už jen na zadních nápravách A ta sada z polska to je otázka.Asi to bude StarLine.Já třeba objednal alternátor od StarLine, byla na to záruka 3 roky a když jsem otevřel krabici, tak tam na mě koukal alternátor od Valea.To montujou v prvovýrobě.Kdybych to stejný koupil v krabici Valeo, dal bych o tři tisíce víc.Záleží tedy, co Ti tam zabalili.Nevěřím zas, že by uměli na japonce.Podle mě tam bude něco značkovýho.Každopádně na to je 2 roky záruka.A jestli to máš od Kelly, tak tam reklamace fungujou dobře.Kdyby se to vysralo, nechal bych to dělat v servisu, páč Kelly bez problémů hradí i práci.Jen si dej bacha, částku, kterou chceš za práci ty, musí být na faktuře bez DPH.Ale to jen tak na okraj, snad to nebude třeba.Já bych to u mě řešil : lamela repas-nanejtování nového obložení cca 600,- a ložisko 1440,- Sachs.Nebo když nemáš možnost repase lamely, tak lamelu za 1470,- od StarLine a ložiko od Sahse.S těma lamelama od StarLine mám dobrý zkušenosti.Držej v poho.Zatím žádná reklamace.Přítlačák by měl být v poho, jestli to máš dělaný před 30. tisíci.Ale samozřejmě to chce prohlídnout..

4Bea: To je samozřejmě neiideálnělší varianta.Každopádně přítačák není nutné pokaždé měnit.Poškození přítlaku je buď třecí plocha, nebo pružina.Pokud je oboje v poho, není jediný důvod ho měnit, což je třeba u swiště otázka dvou tisíc ve variantě Valeo..

2010-02-04 08:29:26

Bál bych se hlavně únavy materiálu u tě talířové pružiny, t.j. snížení přítlačné síly a možnost klouzání v zátěži nebo rovnou prasklin. Osobně bych dal raději 6 000 za celou sadu.


Odpovědět

1  2