Fórum - Téma


špatné studené starty motoru 1,3DDiS 51kW 2004


Fórum Wagon R III špatné studené starty motoru 1,3DDiS 51kW 2004

Informace o modelu: Suzuki Wagon R III



2013-11-15 11:39:07

Zdravím odborníky, nevím si už rady (1 měsíc hledání) ...

Koupil jsem Wagon R+ s motorem 1,3DDis 51kW 129.000km s "malou" závadou - špatně startuje . Popíšu Vám co už jsem všechno opravil / vyměnil a stále to studené nelze nastartovat a to ještě nejsou teploty pod nulou!

  • nový naftový filtr (pouze vložku včetně všech gumových těsnění - gumiček)
  • 4x žhavící svíčky
  • hadičky z filtru a zpátky do filtru
  • kontrola vstřikovačů + čerpadla v autorizovaném BOSH servisu (přetěsnili komplet čerpadlo - vstřiky byli OK)
  • v nádrži 15 litrů nové nafty
  • NOVÁ silná baterka

= všechno zatím za cca 10.000kč a výsledek 0 - stále studený nestartuje

  • padá nafta? (kde mám hledat?)
  • tlaky v liště ComonRail (jak měřit - jaká je správná hodnota?)
  • čidlo teploty na liště ?
  • je už čas na ROZVODY motoru (r.v.2004 - 129.000 km - plechový kryt = řetězem) - jaký je interval výměny?
  • podávací čerpadlo? (má někdo osobní zkušenost)

2013-11-15 20:38:52

motylekw: Ještě bych změřil tlaky ve válcích.Tlak v railu ,teplota se dá načíst diagnostikou,nebo místo jednoho vstřiku připojit mamometr/pozor aspoň na 1000 atm/ některé raily mají na konci ucpávku,tak připojit manometr tam.

2013-11-16 08:22:00

OK, díky za TIP - v pondělí prověřím

2013-11-19 10:38:23

motylekw:

Dám ti také jeden tip. Zkontroluj si startér, jestli se netočí příliš ztuha, takový startér má práci sám se sebou, natož s celým motorem. Tam ani nová baterie nemusí pomoci.

Při spouštění motoru startérem, motor musí získat takzvané startovací otáčky a při nich musí být vysokotlaké čerpadlo schopno dodat potřebný minimální tlak nafty. Bez tohoto tlaku řídící jednotka nedovolí otevření vstřikovačů a nenastartuješ. Studený motor klade větší odpor, než teplý. S teplým motorem si ten starter ještě poradit může, ale se studeným už ne, proto možná nedosáhne na startovací otáčky, ani na potřebný minimální tlak nafty. No a po několika neúspěšných pokusech o nastartování se i studený zatuhlý motor natolik uvolní, že nastartuje, tam nová baterie pomoci může.

2013-11-19 11:07:50

jon29:

Jenom malá poznámka.

Manometr s rozsahem do 1000 atmosfer neexistuje, alespoň ne běžný typ. Pouze speciální piezoelektrické konstrukce jsou s rozsahem max do 500 atm (bar).

Jelikož ale kompresní tlaky ve válcích dieselu jsou v rozmezí 20-30 atm (bar), neboli 2-3 MPa, tak ti pro jejich změření stačí běžný manometr pro tento rozsah.

2013-11-19 20:46:59

plukovník: stačí si pořádně přečíst příspěvek, píšu o měření tlaku v railu , manometr 1000 atmosfér máme na dílně a je to klasický ručkový přístroj.Tlak v railu při volnběhu je cca 300 atm, při vyšších otáčkách je cca 900 a více podle konstrukce vstřikování.Ale to určitě víš,jen jsi přehlédl v článku souvislost.

2013-11-20 02:02:39

jon29:

Jistě, jenomže motylekw asi tlak v railu tímto způsobem měřit nebude a myslím, že je to i zbytečné, neb minimální hodnota tlaku v distribučním rozvodu je elektronicky hlídána řídící jednotkou prostřednictvím piezoelektrického senzoru a jeho maximální hodnota zase regulátorem tlaku. Pokud je vysokotlaké čerpadlo v pořádku, tak budou vyhovující i hodnoty tohoto tlaku, které u nejnovějších konstrukcí přesahují i 2500 barů (což je pro laika naprosto nepředstavitelná hodnota) a na případné nesrovnalosti upozorní sama ECU prostřednictím poruchové hlášky.

No a pokud by mělo být vadné to čerpadlo, např. následkem dlouhodobého používání nekvalitního paliva, tak to je potom velký malér

2013-11-20 20:48:01

plukovník: Ano máš pravdu, ale to by musel říci motylekw jaké má možnosti, já také píšu, že se měří tlak v railu diagnostikou a nebo pro kontrolu manometrem, to v případě, že čidlo tlaku kecá. Rugulační ventil na čerpadle udržuje tlak podle údajů čidla tlaku na railu a ŘJ motoru údaj upraví podle zatížení motoru. Měl jsem zrovna případ XL7 špatné starty, žádná závada v paměti, po měření tlaku při startu zjištěn tlak na hraně otevírání vstřiků, příčina slabě netěsný vysokotlak.


Odpovědět