Fórum - Téma


Špatné vedení od alternátoru?


Fórum Grand Vitara II Špatné vedení od alternátoru?

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II



2013-01-07 19:50:19

Zdravím Vás!

Něco jsem si nastudoval a vygoogloval ale zdá se mi, že čím víc toho čtu, tím víc jsem z toho jelen. Takže velice ocením Vaše rady. Situace je taková, že přestal dobíjet alternátor.

Provedl jsem tyto měření:

Měření dobité baterie - cca 12,7V

Po nastartování asi 11,6V (měřil jsem včera a blbec jsem si to nezapsal, při měření byly automaticky zapnutá světla, hodnota se oproti volnoběhu nezměnila ani při přidání plynu na cca 2500 ot.)

Dále jsem změřil na alternátoru mezi + a kostrou asi 12,5V na volnoběh a cca 16,5V při 2500ot.

Z tohoto měření jsem usoudil, že alternátor je snad v pořádku ale problém bude někde na trase. Ale kde. Plus kabel vede z alternátoru přímo na baterku nebo ještě přes něco jiného? Mínus na alternátoru je předpokládám řešen jen ukostřením. K alternátoru je ještě přicvaknutý nějaký konektor se dvěma vodiči, ty slouží k čemu? Mohou mít na dobíjení vliv? Bohužel se mi nepodařilo nikde sehnat návod k mému motoru (jedná se o GV 2.0 TD rv. 1998, motor Mazda) a dráty jsem tam zatím nechtěl kuchat abych to nedělal zbytečně a spíše si tím neuškodil.

Předem Vám moc díky!

2013-01-08 01:13:56

goodman na baterii po nastartování má být 14V v celém rozsahu otáček a to samé na altíku.Podle Tvého měření na altíku 16,5V to samé by mělo být na bateri a tam jsi měl 11,6V což opravdu ukazuje na nějaký přechodový odpor mezi altíkem a baterií,ale neodpovídá tomu těch 12,5V na volnoběh.Rozhodně proměř ten drát k baterii,měl by jít rovnou.Do konektoru jde jeden drát + 12V po zapnutí klíčku a druhý jde ke kontrolce dobíjení a ta se rozsvítí a po nastartování zhasne?Ještě jsem zapoměl,ten kabel z altíku k baterii jde přez pojistku č.1, 80A,pojistková skříňka v motorovém prostoru a tam by mohla být závada.

2013-01-15 20:52:12

Moc díky za radu! Až dnes jsem se k tomu dostal. Kuchal jsem kuchal a vykuchal jsem "přejiskřený" kabel. Bych se divil kdyby do dobíjelo... Zítra koupím kabel a snad tam nebude žádné jiné překvapení....

2013-01-15 22:15:28

To vypadá,že to bylo vyhřáté u té pojistky

2013-01-15 22:33:25

Kupodivu ne. Zhruba 15cm od pojistky v místě, kde se kabel dotýká kastle. Nějakým způsobem se porušila izolace a jiskřilo to asi o kastli - zrovna v tom místě bývá poměrně vlhko. Nebylo to vidět protože zrovna tento kabel od alternátoru byl namotaný pod celým svazkem. Až neskutečné, že ostatní dráty jsou naprosto v pořádku...

2013-01-16 09:59:26

spíš můžeš být rád že ti to auto neshořelo

2013-01-17 18:47:48

To mě napadlo jako první, když jsem to viděl... Kabel co tam byl, byl již měněný a měl zhruba poloviční průměr než ten, za který jsem ho vyměnil a který tam má být... V obchodě mi ustřihnuli přesnou délku, nacvakali koncovky ktéré pak ješte v místě spojů zatavili do bužirky kvůli oxidaci. Oprava za 170Kč když nepočítám svůj čas...


Odpovědět