Fórum - Téma


Špatně zajetý Swift II 1,3 2005 67KW


Fórum Swift New I Špatně zajetý Swift II 1,3 2005 67KW

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1  2

2013-01-12 22:36:44

Ahoj, máme doma swifta II 1,3 2005 67KW a už od začátku je špatně zajetý, motor vůbec není pružný, předjíždět se s tím skoro nedá. Řekl bych, že na tak lehké auto 67 KW by to mělo jet slušně, bohužel akceleraci to nemá skoro žádnou.

Například i při jízdě po dálnici 130 km/h to jede, ale přijde kopec a rychlost klesne na 80 km/h a nezrychluje (tam je plný plyn a rychlost 5), poté přijde rovinka a autu trvá docela dlouho než zase začne zrychlovat (po kopci na rovině).

Dá se motor "převychovat", aby byl živější? S autem se jezdilo po dálnici 10 km do města, jízda po městě a 10 km po dálnici zpět. Dlouhých cest za sebou moc nemá. Motor má najeto 57 tis. km.

Omlouvám se jestli to tu už někde je, ale prošel jsem všech 18 stránek ve fóru a našel jsem jen "Swift 2007 - zlenivěl". Tak nevím jestli je to to samé.

Díky

2013-01-12 23:43:55

Ahoj nevím jestli bych to nazval ,,špatně zajetý´´ motory se zajíždí ve fabrice toto spíš vypadá že stím někdo jezdí v hodně nízkých otačkách na velkej load a ktomu krátky vzdálenosti.

První majitel nebo už to měl někdo před vama?

2013-01-13 12:03:17

Jsme první majitelé, přítelkyně ho dostala jako první auto na naučení, pak se s ním učil i její brácha. Jezdí se s tím hlavně město a cca 10 - 12 km po dálnici do města. Dá se říci, že je to tak každý den. Sledoval jsem to a řadí spíše do dvou tisíc.

Četl jsem na jiném fóru, že někdy pomůže resetovat řídící jednotku a pak si motor 10 km zase zvyká. Ale bylo to tušim u nějakého forda.

2013-01-13 12:24:54

jeď to někde pořádně protáhnout , toč to okolo 5 tisic a udělej si kolečko 4-5 km a uvidíš já sem takhle rozjížděl auta po duchodcích a většinou to pomohlo

2013-01-13 13:17:07

Ok, parkrát to zkusim pořádně projet a pak dám vědět .díky

2013-01-13 13:53:52

jj pořádně to zahřej a pak to projeď ve vyšších otáčkách nejspíš bude zanesenej katalizátor...

2013-01-13 15:22:49

Zítra ho jdu dát do servisu, má nějaký pomačkaný plechy. Hned jak bude hotovej, tak ho pořádně protáhnu.

2013-01-13 15:31:22

Každopádně řadit u benzínu do dvou tisíc není moc dobrý pro motor...

A nebo když už tak lít aspoň více oktanovej benzín

2013-01-13 15:57:28

Taky dojíždím do práce po dálnici a vzhledem k ceně benzínu to nijak nehoním. V podtatě s tim jezdí jak se zdechlinou. Proto ho občas taky na dálnici protáhnu, ale že by to nějak pomohlo se mi nezdá. Spíš si myslím ,že je na vině náš benzín s ekosračkami. V létě jsem čepoval na shell v Polsku a nestačil jsem se divit. Auto bylo daleko živější a s nižší spotřebou.

2013-01-13 16:16:24

Tak benzín u nás stojí za až na pár vyjímek...

Já na normální ježdění používám směs E85 a 98 a do závoďáka leju OMV 100 oktan to je tak nejlepší co sem zatim potkal...

Ono je jedna věc jezdit pomalu a druhá věc jezdit v příliš nízkych otáčkách, většina lídí si myslí že čím menší otáčky tím menší spotřeba ale to už tak docela neplatí od dob škodovek se toho dost změnilo

2013-01-13 16:56:25

Tankujeme do toho klasickej natural 95. Škoda, že nemáme ukazatel průměrné spotřeby, je tam jen aktuální a to člověku moc neřekne. Jedině to vypočítat z ujetých km na natankování.

2013-01-13 20:20:17

Aktuální ti stačí, zkus to, jeď na 5 stupeň na 2000 otáček po rovině pořád stejnou rychlostí a pak zkus jet na 4 stupeň v té sámé rychlosti (drž plyn pořád ve stejné poloze) a dej vědět co ti ukáže aktuálka...

De o to že plyn v 2000 otáček budeš muset o hodně víc sešlápnout aby si dosáhl konstantního výkonu na překonání odporů zatímco v 3000 tisících otáček ti bude stačit ten plyn lehtat, v obou případech do toho pohybu potřebuješ dát stejně energie ale v jednou případu se to motoru moc nelíbí Každej motor má efektivní otáčky někde jinde a vůbec netuším kde je má M13A to by věděl nejlíp asi Kato Celkově u benzínu je to někde kolem 3000 tisíc...

Hill  
Jaroslav
2013-01-13 20:52:46

Čtyřválce 1,3 mají nejúspornější režim v rozsahu asi 2700 až 3300 otáček, takže to souhlasí. Při jízdě po rovině konstantní rychlostí lze jet i při otáčkách nižších, klidně i 2000, ale nepodřadit si a zrychlovat z tak nízkých otáček, to stojí moc benzínu. Ale to se pozná - auto nejde za plynem a motor se sbírá moc pomalu. Když chceš zrychlit, zase to je efektivní až od těch 2700-3000 výše.

Je to prostě vysokootáčkový motor.

2013-01-13 20:54:07

Přesně tak

2013-01-13 21:11:17

Při předjíždění to je jasný, to chce podřadit jinak to nejde, ale jak jsem psal ten příklad, že při 130 km/h na dálnici přijde kopec a zpomalí to na 80 km/h a pak je rovina a trvá dlouho než se ten motor zase rozjede, tak to se přesně takhle děje, i když tam kopnu čtyřku a plnej plyn ta kto nic moc neudělá na to že to má 67 KW . Ve městě se to moc nepozná, to je takový plácání, ale na nějaký okresce je to dost znát. Nezrychluje to jak by mělo a ten motor je celkově hodně línej. Určitě to bude chtít změnit styl jízdy a motor víc vytáčet, to bez debat .

2013-01-13 21:12:32

Bohužel bude Swift asi 10 dní v servisu, tak to budu moci vyzkoušet až se vrátí. Chce to trochu karosářské práce

2013-01-13 21:42:02

Copak se stalo že by komplikace k vůli sněhu?

2013-01-13 22:03:40

No takhle, ze začátku dělalo asi problém parkování a tak všelijak, tak je to obouchaný ze všech stran. Ještě k tomu 22.12 sem si za to sedl vyjímečně já a po cestě z Hodkovic do Liberce na dálnici v takovém malém esíčku jsme najednou jeli rovně k levým svodidlům, to se podařilo vybrat, ale hodilo to pak pravý smyk a to už jsem nezvládl a schytal to pravý přední roh .

2013-01-13 22:21:00

Není to tak hrozný

2013-01-13 22:37:10

Právě jsme nejeli ani tak rychle naštěstí. ale pravej zadní blatník je taky zprohýbanej, ale to už byl předtím levej přední. Tak protože už to bude spravovaný tak sem se chtěl poptat na ten motor co s tim, aby to jezdilo jak má


Odpovědět

1  2