Fórum - Téma


Spínač zpětného chodu


Fórum Jimny / Samurai III Spínač zpětného chodu

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1  2

nat
Honza
2014-01-29 16:25:49

Dovolím si tady obnovit téma, nakousnuté tady, ale řešení jsem tam žádné nenašel...

http://www.suzukiclub.cz/...mace-o-jimnym-9828?kols=8

Sháním tento spínač (nebo jeho ekvivalent) - na stránce je úplně dole - http://www.ilricambio.org/Elettrico_02_Rm.htm

Žádné podložky mi nepomůžou, neb spínač je totalně mrtvý.

...pokud není k sehnání, natáhnu červený drát a udělám si v kabině vypínač (třebas s kontrolkou) na ruční spínání couvaček...

no, pak že přečetení fóra nepomáhá...

Vzpomněl jsem si, že tu je mockrát napsáno, že jim a sam téměř to stejné jest, a ejhle bingo, soudruzi z Autokelly nabízí spínač na samika. Myslím, že je to on:

EPS 1.860.120

http://www.autokelly.cz/P...0159/0159_7.6120-FA_S.jpg

nebo kdekoliv jinde....

vyzkouším, uvidíme, dáme vědět

nat
Honza
2014-01-30 16:57:06

Tak hotovo. Čidlo pasuje OK. Jen konektor ne

Na svazku u převodovky je samice (zásuvka) viz foto

http://fotoalba.centrum.c...p?pid=26182881&code=tHlty

Na tom novém čidle je taky samice..čili je třeba zástrčku ze starého přendat na nové čidlo.

...uříznout a např. pomocí konektorů připvnit nebo napájet a zaizolovat. Na polaritě nezáleží.

Je to takové DoDo, ale funguje!

2014-10-12 11:01:09

Pánové.,omlouvám se, že se k tomuto tématu vracím, ale nedá mi to.Také jsem až na technické zaznamenal, že mi nesvítí zařazená zpátečka.Zjistil jsem také, že spínač nefunguje.Na WWW subaru.suzuki mi zaslali spolu s čidlem na tachometr i toto čidlo.Bohužel ale nefungovalo.Tak jsem jim zatelefonoval a okamžitě zaslali jiné, už funkční doporučeně a zdarma..

Nedalo mi to a tak jsem se podíval, proč to nefungovalo.Sundal jsem pomocí šroubováku tu plastickou krytku nahoře.Pak odštípal zavalený okraj(jinak to nejde) a jemně vyrazil přes tu kuličku dole, kouskem kulatiny celý spínač ven.K mému překvapení je tělo spínače-kuželka s kuličkou dole a spínacím kroužkem nahoře a tlačnou pružinkou v horní části mírně natavené a kapka té umělé hmoty zavalila spínací kroužek tak, že nedoléhají dvě spínací pacičky v krycí čepičce.Na fotce je to tam dobře vidět.

Z uvedeného vyplývá, že stačí pilníkem upravit spínací kontaktní dřík a zalepit čepičku zpět do těla -matice .Šikovnější si umí udělat celý dřík nový.

Nevím ale proč se to celé natavilo.Je to zkratem na pacičkách, nebo teplem z motoru?Jak vidím, tak se to stává asi u těchto typů často.

Ještě k tomu obrázku.Nahoře je spínač nový a pod ním 4 části, ze kterých se skládá.

2014-10-12 11:56:45

rystr:

Teplo motoru rozhodně nikoliv, ale přechodový odpor na kontaktech při proudu 2 A to způsobit může, hlavně pokud couváš s přívěsem, kdy je odběr dvojnásobný.

2014-10-14 11:21:06

plukovník: S přívěsem jsem nikdy necouval.Ale asi 2x jsem si ho zapůjčil.Možné to je, že tam vznikne jiskření, protože pacičky jsou pouze jako slabé, pérovací planžety a přechodový odpor musí být zřejmě dost velký.Hlavně, když se tam dostane trochu oleje z motoru a páry ušpiní ten mosazný prstýnek na dříku.

Jinak ten opravený pracuje jak nový.Stačilo pilníkem srovnat přetoky a natáhnout tu malou pružinku , která je vsazená nahoře v kuželce a vlepit to celé zase zpět..Ta umělohmotná čepička se ale musí mírně nahřát, aby se vrátilo to roztažení zpět a pak zalepit.Nejprve ale se musí ty dírky na drát předvrtat a napájet zpět na ty pacičky nahoře-pokud se to někomu podaří urvat, jako mě.Jinak se to špatně stahuje zpět.Kdybych to tušil, že je to tak snadné,tak bych si ušetřil za nový.

MilanT  
Milan
2014-10-14 12:14:56

rystr: Aby se ti při couvání rozsvěcela couvačka vleku, tak to bys musel mít 13 nebo 15pólovou zásuvku na autě. Ale věřím, že máš klasickou 7pólovou a tam se napájení couvačky nepřipojuje. Ale možná se pletu a měl jsi vlek s couvačkou (instalovanou, funkční a připojenou).

2014-10-14 17:26:40

milant:

Sakra Milane, tobě tedy opravdu nic neujde.

Zapomněl jsem, že rystr určitě nemá tu 13ti pólovou zásuávku, kde je couvačka připojená na pin č. 8..

On také s tím Jimnikem asi netáhá žádný velký obytňák.

2015-10-10 19:47:19

nat: Pls, jak je to s přístupem k tomu čidlu. Dá se lehce vyměnit?

Díky Zdenek

2015-10-11 16:15:21

zdenekbmw: Omlouvám se-dostal jsem se k počítači až teď.: čidlo zpětného chodu-zpátečka se nachází nahoře na převodovce, hned za motorem.Je k tomu ale špatný přístup zepředu, při otevřeném víku motoru..Musí se člověk nějak poslepu dostat k matici a povolit ji klíčem.Nejprve ale je třeba vytáhnout kontaktní zásuvku.Jinak by se při vytáčení zkroutily dráty.Je to ale malý čudl, velikosti poloviny svíčky.Dá to práci jej opravit a je lepší ho koupit z vrakáče.O opravě jsem už někde psal. Přeji hodně úspěchu.

2015-10-11 16:25:09

rystr: Moc díky za info. Dopoledne jsem najel nad jámu, čidlo vyndal ale nemůžu nikde najít ke koupi. Nabízejí k novějším autům. Já mám 1998 a to vypadá jinak. Couvačky svítily neustále, po demontáži a zpětné montáži čidla už nesvítí vůbec.

2015-10-11 18:06:12

zdenekbmw: Ahoj-zavolej si na WWW subaru tel:tel 602356532 pan Šotolář Luboš

E-mailová adresa:

auto-suzuki@volny.cz

Jinak to, že to už nesvítí je normální, protože jsi pohnul kontakty a ty se rozpojily.Je to ale potřeba rozdělat a spravit-viz můj popis opravy výše, nebo vyměnit.Pokud zmáčkneš kuličku dovnitř, tak má být v těch dvou drátech kontakt(na ohmetru) Jinak je to vevnitř roztavené a ty pacičky nedosedají na malý vodicí mosazný kroužek ale na umělou hmotu dříku a nevede to.

2015-10-12 06:02:54

rystr: Děkuju

2015-10-31 21:26:22

Zdravím chlapci, je rozdíl mezi spínačem 98-00 a 2001+?? Má cenu shánět v Suzuki za rozumnou cenu???

2015-11-02 06:48:10

hiffson: Ahoj, mám 98 a na netu jsem nové čidlo nenašel, prodejci byli schopni sehnat na novější 2004, ale to je jiné.

Koupil jsem starší a zatím funguje. Faktem je že Suzuki jsem nezkoušel.

2015-11-02 15:48:46

zdenekbmw: Našel jsem tohle, asi to bude na novější 63kW. Napíšu VIN do Suzuki ať se vymáčknou. http://www.autodily-prach...etla-zpatecky-582162.html

2015-11-02 17:39:14

Odepsali, že 800Kč na 2001. Kuchnu to co tam mám, snad ho poladím. Mám ho pořád odpojené aby se neopalovaly kontakty. Pouštím jen na STK. Občas blbne.

Edit: Ten můj je po smrti, dráty i vnitřek v žalostném stavu, ta horní část je plastová nerozebiratelná. V autodílech SIMA Jihlava chtějí 400 ,- Vyzvednu porovnám

2015-11-05 14:11:17

Tak už to vím, ten za 400,- je rok 2004+ bez kabelů s velkým konektorem samičím na spínači. Ten s kabely a konektorem malým je k sehnání pouze originál v Suzuki za 800kč

2015-12-12 19:31:42

Ahoj taky jsem řešil zpátečku,jedinečný nápad,rozebrat čidlo,očistit nálitky plastu ze snímacího kroužku a pak stačí jenom zmáčknout ve svěráku.7set v kapsi.a funguje.dík za tip.

xvo
2016-11-09 09:17:44

Jsem asi retarda, řeším problém nespínání couvačky. Včera jsem si lehl pod auto a ne a ne to čidlo najít nemůže mi někdo poradit kde přesně hledat? Je k němu vůbec přístup bez rozebrání půlky auta?

2016-11-10 17:10:07

xvo: Ahoj, to čidlo jsem dělal z jámy. Není úplně super přístupné, ale dá se to.


Odpovědět

1  2