Fórum - Téma


Spodní kryt motoru


Fórum SX4 I Spodní kryt motoru

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2010-08-03 07:24:32

Nooo, jak Tě tady čtu, tak bych Ti to i na ten půlden svěřil, lepší půlden pořádně než 20minut a pak stokrát zpátky.

....

rabbit

2010-08-03 16:57:57

Jééžiš, já su hotovej, když mi přijede oplechovaná Vitara, ještě Sexy čtyruška......chcete mne pohřbít??

2011-01-05 19:31:20

http://www.neumax.cz/kate...&Year=2008&Model=SX%25204

http://www.offroad-doplnk...-2005-1-6/2-0-benzin.html

2013-05-21 15:18:07

macha:

Zdravim, mam na ceste novou SX4 a chtel bych ji, jeste nez s ni vyjedu, doprat ten kryt podvozku. Mate s tim nekdo zkusenost?

2013-07-12 12:53:49

Ahojte,

před nějakým časem jsem tu psal, že mám toto:

http://www.off-road-tunin...otoru-suzuki-sx4-23-0931/

Teď jsem to odmontoval, odrbal korozi (bylo to rezaty jak liška) a vratil po nátěru rezistinem zpět pod motor.

Přitom mě napadlo, že bych asi měl problém kdybych byl nucen se nechat táhnout na laně.

Má někdo zkušenost? Podle manuálu bych řekl, že "háky" na lano jsou vlevo a vpravo, ale kryt je zakrývá, je upevněn přímu u nich ...

rabbit

2014-07-23 18:21:17

rabbit: Ahoj, mám čerstvě namontovaný hliníkový kryt pod motorem a obě oka pro lana na vlečení nejsou tímto krytem zakryay. Fotku krytu jsem přidal do mých fotek, je to tam dobře vidět.

2014-07-25 08:09:50

To je pěkné, mám pocit, že u mého auta je to nějak jinak (možná to při FaceLiftu trochu pozměnili).

(mám to už 6 let). Kde si koupil?

2014-07-26 16:46:54

rabbit: objednal jsem to i s montáží v Rieggeru na Praze 9 na jejich eshopu...kryt byl za 4465,- a za 500,- mi ho pak na počkání namontovali i se zapsáním do servisky

2014-07-28 11:30:07

janbee: tak to je myslím dobrý kup. Před lety mně to vyšlo na něco podobného (ten můj je ocel. plech dost tlustý). Hliníkový stál tehdy myslím cca. dvakrát více.

rabbit

2014-07-28 19:41:46

Chtěl jsem se jen obecně a zdvořile zeptat ?, k čemu že , Vám pánové , ten spodní kryt motoru - je vlastně u SX4 dobrý ?

mimo toho ,že za ním zůstává bordel, který dokáže následně za jízdy dělat kravál , tak nepředpokládám, že by jste jezdili šotolinu pod plynem a občas si skočili horizont s propérováním , Sosnová ještě SX4 neviděla , a když trefíte vyvrácenej otevřenej kanál, utrhne to ten kryt a prorazí vanu stejně .... bože ...světlost vozu pro normální užití přiřaditelného pohonu 4x4 je více než dostatečná, offroad z toho vozu oplechováním spodku neuděláte , jako nic proti utrácení ,každýho věc , smysl u SX4 fakt uniká ....

2014-07-28 21:44:29

instr:

Kromě těch "výhod", co jsi zdvořile popsal navíc motor tak snadno nenastydne, protože proudění vzduchu při jízdě od mřížky chladiče směrem pod podlahu přes motorový prostor je omezen a proto se celý motor a hlavně katalyzátor ve svodech hůř ochlazuje a má tendenci k přehřívání.

Zřejmě z důvodu celkově malého zájmu o tento tuningový díl klesla jeho prodejní cena z prapůvodních cca 7 000,- na nynějších cca 4 500,-,

2014-07-29 06:55:36

jj, offroad z sxky fakt nebude. Já s tím jezdím trochu o víkendech po lese na chajdu a mám pocit (možná falešný), že občas nějaký ten šutr letí a cinkne právě o ten plech, větev nebo vyšší tráva nezaleze kam nemá a nic jiného, bordel jsem za plechem žádný nenanšel (dlouho jsem tam nelezl, pak to sundal a nic kromě koroze na vlastním plechu).

Přehřívání? na vodě to samozřejmě nevidím, olej jsem neměřil, auto jede i na delší cestě v parnu bez potíží. Možná kdyby jsem s tím lítal jako o závod ale na to to autíčko není stejně jako není offroadem. Na druhou stranu ani v zimě jsem nepozoroval, že by se to třeba dříve ohřálo. Které jiné auto má kolem motoru tolik místa jako právě SX (1.6 benz).

Samozřejmě to je tak trochu jako dát tomu "hezčí řadicí páku", ale kdo nejsme tak trochu ...

2014-07-29 07:25:23

rabbit: OK, všichni jsme GOGO, a přesně tyhle schutzplechy mechanici v servisu milují ....

rozumím, máš zkrátka pocit sucha a bezpečí , náchylná je ale i benzinová nádrž- u tý ,když dojde k proražení šutrem ,té pak větší fofr,než proražená vana motoru .....,tam by to asi chtělo plát- nejlépe titankarbid ....

MilanT  
Milan
2014-07-29 08:36:03

plukovník: Ten kryt se dá sehnat už za 2500 korun.

Jinak k tomu nedostatečně chlazenému motorovému prostoru mám otázku(y).

  • Jak je to při cukání v koloně? Neustálé rozjezdy a mnohdy jízda na jedničku, kdy otáčky letí do 3000, vzduch při téhle rychlosti neproudí...

Nebo se projevuje nějaký komínový efekt? Z vlastní zkušenosti letošního léta a každopátečního odpoledního poskakování přes Uhříněves a Říčany nemám pocit, že vodní chlazení SX4 je super a plně dostačující.

To už asi není Š125, kdy byl chladič kilometr daleko od motoru a olejová vana motoru byla žebrovaná kvůli chlazení proudícím vzduchem.

  • A jak je to u ostatních aut, která mají odspodu zakrytovaný motor? Nebo se to přehřívání projevuje jen u SX4? Jsou jiná auta se spodním krytem (třeba nafťáky Škoda a Ford) jinak a lépe chlazena? V tomto případě nedělám rozdíl mezi plastem, hliníkem nebo ocelí.
  • Když se zahřátým autem vletím do sněhové závěje (nebo s ním blbnu v hlubokém sněhu), jak se bude tvářit rozpálená olejová vana na to, když jí udělám zábal ze sněhu? nebo je to stejné, jako ledový proudící vzduch od spodu?

Subjektivních důvodů pro spodní kryt motoru je několik:

  • mechanická ochrana motoru

Podle mě stejně sporadické jako přední beranidlo. Třeba se mi v motoru nezachytí drobná větev, plastový sáček nebo tráva a klíňák mi to nenamotá na altík nebo klimatizaci, ale najetí na vyvrácení kanál nebo pařez by mohlo (ale nemuselo) znametat větší škody. On ten kryt je na "něco" přišroubovaný a to "něco" by mohlo doznat úhony. Byť je ten kryt namontován přes nějaké silentbloky. Nebo ne?

  • snížení hluku motoru.

Podle mě hloupost pro netopýry.

  • zlepšení aerodynamiky auta a tím snížení spotřeby

Podle mě hloupost, protože to bych si pak nepořídil auto se světlostí 19 cm, ale nějakou břichoplazku (abych tedy mohl jezdit do Makra rychlostí 210 km/h ).

  • zamezení vniknutí hlodavcům do motorového prostoru.

Podle mě hloupost, protože kolem poloos a výfuku zůstává hodně děr.

  • snížení znečištění motoru od prachu, soli...

Tady bych si dovolil souhlasit, může to mít určitou účinnost.

A nakonec si dovolím citovat text ze svolávací akce Chevrolet Cruze:

"V rámci bezplatné opravy bude upraven kryt motoru na podvozku auta. To zabrání tomu, aby kapaliny nezůstávaly uvnitř motorového prostoru, kde by díky horkým komponentům mohly začít hořet. Mezi těmito kapalinami je rozlitý a odkapávající olej, u vozů s manuální převodovkou a opotřebenou spojkou to navíc může být i hydraulická kapalina. Svolávací akce se týká všech Cruze vyrobených mezi zářím 2010 a květnem 2012 v továrně Lordstown"

Takže důvodů pro a proti spodnímu krytu motoru je určitě víc než dost a záleží na majiteli, co svému miláčkovi dopřeje a jak vyhodnotí klady a zápory.

Na konec mého slohu naivní otázka neznalce. K čemu slouží tento červeně označený "bazmek"? Není to něco jako lyžina pro případ škrtání břichem při jízdě ve vyjetých kolejích?

2014-07-29 09:32:33

Tak jestli to foto ,co dal Milan , je SX4 odspoda, tak mlčím a roluju se to bych asi taky montoval -ta vana je nějak hodně na ráně ....sem kecal, jste mi to vysvětlili , takže děkuji za poučení ...takhle odkrytý to neměl ani můj sníženej vw polo gt....

původní příspěvek nechám...

Samo každého jeho věc , co si kam a proč koupí a namontuje , jen u českého, případně středoevropského užití vozu mi to připadá zbytečné, protože jízda lesní,polní cestou pár km na jedničku rychlostí 00prd -je myslím určitě rozumnější zastavit a odtáhnout větev z cesty , totéž s kamenem,který v této rychlosti vidím ,než se je snažit přejet a odřít si lak na jiných místech a tedy ne z sx4 dělat překonávače terenu , větví,kamení ....s "odůvodněným" oplechováním, aby mi větev nesundala klíňák, , a může to vést k falešnému pocitu bezpečí- sic "neudělá vanu", ale brzdovou hadici o větev, výfuk atd......

Dle snímku výšše musím uznat ,že vana je vystavena nekrytě a dost nešťastně ,daň za příčně uložený motor,

ANO- např v severských zemích-Finsko-Lapland , pískovo šotolinové cesty, vzdálenost set km a jízda po takové cestě 80km rychlostí , tam má jistě ochrana spodku vozu plechem proti šutrům své opodstatnění ....

2014-07-29 10:53:02

milant:

Cukání v koloně a jízda na jedníčku v horku kdy vzduch neproudí přes chladič náporem vede ke vzrůstu teploty motoru na 100 stupňů a přesně při této teplotě sepne sahara chladiče a nuceně začne ochlazovat až do okamžiku, kdy teplota opět klesne na 97 stupňů (řízeno elektronicky od ECM). Sahara ochlazuje nejenom radiátor chladiče a kondenzátor klimatizace, ale také předkatalyzátor namontovaný ve výfukových svodech, jehož vnitřní teplota nesmí překročit cca 650 stupňů. Vzhledem k tomu že je poměrně malý, tak k tomu může snadno dojít. Jak jsem již psal, proudění vzduchu, ať už nucené, nebo náporové je směrováno od mřížky předního čela kolem motoru a dále pod vozidlo.

Podle čeho jsi usoudil, že vodní chlazení SX4 je super a plně dostačující? Podle palubního měřáku to totiž nepoznáš. Ten sedí na prostřední čárce ať už je teplota motoru 80, nebo 120 stupňů

Co se týče toho červeně označeného bazmeku, domnívám se, že slouží k případnému zachycení odkapávajícího oleje a zabránění jeho případnému rozstřikování během jízdy pod vozidlem.

instr:

Ano, spodní kryt motoru může vést k falešnému pocitu bezpečí před kameny a větvemi, ale tyto spíš než vanu opravdu udělají díru do nádrže, poškodí brzdové hadice, roztrhnou některou manžetu na polonápravách a v případě verze 4x4 mohou ještě poškodit kardan a mezinápravovou spojku a tato záležitost je asi tak 15x dražší, než plechová vana.

MilanT  
Milan
2014-07-29 11:16:30

instr: Jojo, to je SX4 zespodu.

Plukovník: ano, usoudil jsem tak podle ručičky měřáku teploty vody. U mých předchozích aut ta ručička vždy reagovala na změnu teploty. Pokud u SX4 nereaguje, tak nechápu, proč tam není natvrdo namalovaná. Pokud tedy dráha ručičky nekopíruje odpor termočidla, tak by asi opravdu stačila jen kontrolka dosažení provozní teploty.

MilanT  
Milan
2014-08-03 17:00:27

plukovník: Tak na tom (červeně označeném) bazmeku mám přes silentblok připevněnou převodovku. Takže to bude mít důležitější funkci než jen ochrana silnice před odkapávajícím olejem. Moje chyba, že se nejdřív hloupě ptám na fóru, než abych se podíval pod kapotu. Je to masivní nosník, ne jen nějaká odkapová vanička.

2014-08-13 23:29:53

Na základě výše uvedených názorů jsem se rozhodl upustit od montáže krytu motoru do svého nového "mazlíka", ale chtěl bych se zeptat , zda má někdo zkušenosti s krytem diferenciálu.

http://www.off-road-tunin...cialu-suzuki-sx4-23-0997/

2014-08-14 19:11:57

karel.01:

Kryt diferenciálu je smysluplnější než kryt motoru, ale bohužel ani ten nechrání manžety polonáprav před poškozením.


Odpovědět

1  2  3