Fórum - Téma


Spojení dvou drátků v konektoru


Fórum Swift IV Spojení dvou drátků v konektoru

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  478 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.



Joan  
Jana
2014-04-22 11:01:33

Přeji příjemné povelikonoční dopoledne,

potřebovala bych prosím helfnout s takovou drobností. Mám v autě už z bazaru namontované dálkové ovládání centrálu Phantom CZS01. Už potřetí se mi stalo, že vypadlo díky vakl-kontaktu . Umím to sama nahodit, jenomže to obnáší vyndání tří různých šroubů a jedné klopky či jak ten čudlík s pohyblivým středem nazvat a sundání krytu pod palubkou.

Jedná se o 10-pólový konektor a v jednom chlívečku jsou nacpány současně dva drátky: silný červený (netuším, kam vede) spolu se slabším černobílým právě od dálkového. Když rozpojím konektor a těmito dvěma drátky zakvedlám, tak to zase naskočí - ale na jak dlouho?

Pomýšlela jsem na vyndání obou drátků, pro sichr odpojení baterie a sletování dohromady. Jenomže se mi nedaří ty dva drátky ani vyndat, ani vystrčit druhou stranou.

Sím, co mi radíte? Vložky zámků u dveří jsem už prošplíchla WD-40, protože šly hodně ztuha a nyní běhají jak po másle, ale už jsem rozmazlená z dálkového .

Díky předem a hezký den.

2014-04-22 15:40:34

ak som dobre z foto porozumel tak ten bielo -modry (cierny ) je len tak nasunuty pod cerveny ze ide von vytiahnut, nemusis rozoberat konektor , pouzi toto napr. bez spajkovania http://www.gme.sk/kabelov...morezna-kss-kw-4-p656-358

Joan  
Jana
2014-04-22 15:46:29

swift_gti:

Díky, ale já nedokážu vytáhnout ani jeden drátek, jsou uvnitř dost uvězněné anebo spíš neznám mechanismus uchycení. Vytáhnu pouze celou půlku konektoru...

2014-04-22 15:49:31

joan: tak ty dráy cvakni kleštěmi, ohol je od izolace potom je sešoulej k sobě ,zapájej je a zaizoluj elektrikářskou páskou je to asi lepší než ta plastová sponka která se časem stejně utřepe

2014-04-22 15:51:16

bartass: promiň nepodíval jsem se na obrázek, ty piny jsou v tom konektoru cvaklé na zobáčku, jde to vypichnout jehlou nebo špendlíkem ale chce to trpělivost

MilanT  
Milan
2014-04-22 17:41:14

Joan: Přesně jak píše bartass. Musí se ti podařit ohnout ty jazýčky, co drží ten konektor v plastovém pouzdře a za stálého tažení za drátky ho vytáhnout ven.

Třeba ti pomůže obrázek. http://www.technikelektro...i/kontakt-1-968873-1.html

http://www.technikelektro...bozi/kontakt-7814126.html

Joan  
Jana
2014-04-22 22:02:16

milanT: Joj, to je nacpané ještě v takové objímce ? Takže do toho musím dloubat z druhé strany, než jsou drátky, je to tak? Budu se snažit, díky!

MilanT  
Milan
2014-04-24 20:00:53

joan: Omlouvám se, dlouho jsem tu nebyl. jak jsi pokročila?

Ten kovový kontakt (pin) je právě nastrčen do toho plastového (ISO konektor) ze strany těch drátků. Pin má obvykle z obou stran ty jazýčky, které ho drží v tom plastovém konektoru. Pokud budeš tahat za drátky, tak v se ty jazýčky budou stále víc zakusovat do toho plastu a můžeš to zničit. Existují na to různé vypichováky, ale ani jsem se raději nedíval po cenách.

Ty musíš naopak zatlačit na drátky (jako bys je chtěla vtlačit do konektoru) a zároveň z druhé strany zastrčit z obou stran toho pinu třeba kancelářskou sponku. Prostě si jí naohýbáš do tvaru "U" a pokusíš se jí zatlačit dovnitř a tím pádem přiklopíš ty jazýčky a pak ten pin vytáhneš za drátky ven.

Pokud se ti to nepovede, tak je tu ještě jedno řešení. Na druhém konektoru (ten pevně přidělaný) se dostaneš k těm druhým drátkům? Pokud ano a jsou dostatečně dlouhé, tak bych pro tyhle drátky vyrobil samostatný konektor. Prostě je na obou koncích uštípnout, napájet třeba obyčejné fastony, překrýt smršťovací bužírkou a je hotovo. Ale netuším, jestli jsem to vysvětlil pochopitelně.

Joan  
Jana
2014-04-25 13:09:33

milant:

Díky za Tvůj čas a snahu . Ta druhá půlka konektoru je napasovaná v černé plastové krabičce a tato je přilepená tavným lepidlem k vnitřku palubky. Na prvním obrázku nahoře s tou zelenou šipkou je to vidět.

Pak mě napadla ještě opačná možnost: namísto dolování dvou drátků ven nacpat mezi ně ještě TŘETÍ DOVNITŘ, který by se mohl postarat o lepší kontakt, co myslíš? Navíc já bohužel nemám zdroj 220V pro pájení po ruce (resp. neumím si představit táhnout prodlužovačku z vysokého patra paneláku ), pouze v práci a to ještě ne moc jednoduše.

Zatím to po mém posledním "protřepání" běhá, ale nikdy nevím, jak dlouho to vydrží.

Přeji prima pátek

MilanT  
Milan
2014-04-25 14:31:55

joan: Asi bych tam nic dalšího nestrkal.

Když jsem si pořádně zvětšil tu tvojí druhou fotku, tak ten kontakt (samice) v kroužku se mi zdá vůči ostatním roztažený. Možná to dělá ten problém. Zkus ho pinzetou nebo slabými kleštičkami zmáčknout k sobě. Ale s citem, ať to nepřeženeš a ten kontakt nezničíš (nesplácneš).

Totiž tím, jak "zakvedláš" těmi drátky, tak pohneš i tím kontaktem a na chvíli tak získáš kontakt té samice se samcem, co je v té černé krabičce.

Těžko takhle radit přes klávesnici. Navíc ti nemohu pomoci osobně, dělí nás víc jak 200km. A to mám jak bateriovou, tak plynovou paječku.

Samozřejmě, že problém může být i ve studeném pájeném spoji "kabel - konektor", ale tyhle konektory mají ještě takové pacičky, které mechanicky obemknou izolaci kabelů a má se tím zabránit mechanickému vytržení kabelů. Netuším, jak a kdo to kvalitně provedl. Příčinou může být i oxidace těch kontaktů. Zkus to taky prostříknout něčím jako je kontaktol nebo WD40. Další příčinou můžou být zlámané měděné drátky těch kabelů. A to je pak na celkovou opravu - zkrácení kabelů a přepájení.

Nechci tě strašit, ale nejde jen o starost s tím, že něco chvíli funguje a chvíli nefunguje. Jde o to, že tyhle nespolehlivé spoje, studené spoje, přechodové odpory...bývají při průchodu proudu příčinou zahřívání a třeba následného požáru. Rozhodně bych to nepodceňoval. Nemáš v blízkosti nějakého kamaráda, známého, kutila...?

Joan  
Jana
2014-04-25 21:04:50

milant:

Vidíš, to je dobrý nápad, zkusit zmenšit tu protilehlou část! Jak budu mít trochu času, zkusím to. A kdybych sehnala totožný desetipinový konektor, tak bych mohla všechny drátky odcvaknout a jen přesunout do nové půlky, že? To bych zvládla sama. Ostatně, pokud jsou drátky v těch plastových lůžkách jen nasunuté, tak tam studeňák být snad nemůže, když se nepájí.. no a WD-40 samozřejmě mám, stejně jako Kontox (teda ještě "socialistické výroby) . Zkusím to jemně prošplíchnout.

Pěkný víkend!

MilanT  
Milan
2014-04-25 22:15:19

Asi to popisuju blbě. Ty drátky jsou pevně (vodivě) spojeny s těmi kovovými piny (konektory) a celé je to vsunuté do těch plastových konektorů. Zkusím to popsat na obrázku:

Kabel se na konci zbaví izolace a vloží se mezi packy konektoru.

1) Mezi packy (černé kolečko) se vloží odizolovaný holý drát. ty packy se zmáčknou nejlépe krimpovacími kleštěmi. Tím je zaručeno vodivé, pevné spojení. Takto je to řešeno v prvovýrobě. Pokud to někdo dělá doma (a nemá krimpovací kleště) a zamáčkne to obyčejnými kleštičkami, tak je lepší to ještě propájet.

2) V modré elipse jsou packy, které obemknou izolaci toho kabelu a tím je pojištěno mechanické spojení proti vytržení kabelu.

3) Celý tento kovový pin s kabelem se vsune (ve směru zelené šipky) do té plastové krabičky.

4) No a v červené elipse jsou jazýčky, které se v té plastové krabičce zakousnou.

Proto to nejde za kabel vytáhnout.

Hezký víkend i tobě.

Joan  
Jana
2014-04-26 23:53:54

milant:

Nene, nic nepopisuješ blbě, já jsem pochopila, jak je to poskládané. Ale je pravda, že se mi do toho momentálně nechce šťourat. Víš proč? V žádném případě ne z lenosti, ale protože v současné době všechno funguje, jak má a vím, že bych si hodně vyčítala, kdybych poiksté vytáhla konektor - a něco přestalo šlapat

Ale budu si pamatovat Tvou radu malinko rozšířit opačnou stranu a až dálkové zase vypadne, tak se o to pokusím!


Odpovědět