Fórum - Téma


Spojka nevypína


Fórum Jimny / Samurai III Spojka nevypína

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53

Diskuze o vozidlu

2005 Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53 1.3

11 diskuzí

Výkon motoru 60 kW (82 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec.



2016-09-30 23:03:56

spojka - nevypína - minulý rok som dal vymeniť spojku, lebo nevypínala. Po výmene chvílku vypínala, potom prestala. Dotiahol som nastavovaciu skrutku (pod motorom) a vypínala. Chvílku. Odvtedy stále doťahujem, chvílku vypína a potom zas nevypína. Ten šrób už je vonku skoro 10 cm, už sa bojím že vypadne. kde je chyba ? To treba stále nastavovať ? Díky za odpoveď.

2016-09-30 23:07:44

dvě možnosti,

vadnej bovden lanovodu

prasklá vidlička která se bortí

případně se ti vydrolujou ložiska pedálu kde vzniká nadměrná vůle

2016-10-01 00:20:59

doctor: díky doctore, ale bowden je tiež nový, ložiská pedálu pozriem, a tá vidlička by sa bortila už dva roky ? pre túto závadu som dal vymeniť spojku. Neviem či vidlička sa bortí už dva roky a ešte sa nezlomila ? Pred tým som podlkadal pliešky pod pedál, kde je napojený na bowden. Mne to vysvetlili vlani tým, že tie protipružiny na spojke sa oslabili. Preto museli vymeniť spojku. Či ju vymenili, alebo iba dali nový bowden to neviem. Zaplatil som za novú spojku.

Neviem či vidlička sa mení keď sa mení spojka ?

2016-10-01 01:03:41

Vydlička by už dávno praskla, tl je záležitost krátké doby zhrošování do úplného pokakání

Bovden na Samurai je idiotsky konstruovaný a je běžné že se hroutí, resp. zkracuje takže máš stále se prodlužující krok.

Může to mít nekolik příčin a děje se to i u nového bovdenu.

Přidřené lanko bahnem a korozí je běžné u staršího.

Zarezlé přepákování v převodovce, tedy to co jde do převodovky, klade nadměrnej odpor a bovden se zkroutí, já to vždy při výměně spojky čistím a mažu suchým mazivem.

Přepikování v převodovce je zdeformované a používáním mění tvar (nepravděpodobné)

Truka po které běhá ložisko je vydřená a má hranu, ložisko přes hranu nechce přelézt a musíš vynaložit větší sílu na vyšlápnutí spojky, bovden to po čase nevydrží.

Tubka po které běhá ložisko je namazaná tukem a zalepená prachem, ložisko klade při posunu nadměrný odpor, trubka se nesmí mazat nebo jen suchým mazivem odpor zničí bovden.

Motorová stěna se deformoje, mění se krok pedálu, tedy místo kde je bovden přišroubovanej na vstup k pedálu.

Lanko si na stejném konci vydřelo v bovdenu drážku a zařezává se do plechu motorové stěny, třepí se a klade odpor, za čas praskne.

Je povolená převodovka a šlapáním na spojku se oddaluje od motoru.

Hroutí se zavěšení spojkového pedálu, u Samoka sem to ještě neviděl, na Vitaře a Jimnym to opravuji celkem často.

Plastová pouzdra spojkovéhonpedálu resp. hřídele pedálunse vydrolují nebo jižnnejsou a hřídel a vodící trubkamse vydírá.

Povoluje či se deformuje přepákování na koncimvodící trubky spojkového pedálu kde je nasazený na drázky případně to stejné se děje u převodovky, nebo jen to jen povolené a občas to přeskočí o drážku a tím významně prodlouží krok.

Víc mně nenapadá.

Určitě ale vím že pružinky ve spojce, jedno které, nezpůsobí nevystavování spojky, výjimkou je že vypadnou a seknou se mezi lamelu a přítlačák, ale určitě ne únavou. Únava pružinek na lamele se projeví cuknutím při záběru, únava pružin na přítlačáku prokluzováním.

Výjimkou je nepravidelná únava pružiny přítlačáku, ale ta se spíše projeví prokluzem, nebo cukáním při rozjezdu a zcela výjimečně nevystavováním. Nevystavení se projevuje při prasknutí pruziny přítlačáku.

Tedy si nejsem jistý tvrzením tvého servismena.

Osobně bych nevěřil výměně ničeho, co si naúčtovali, věřil bych že to seřídili a poladili, na tvém místě bych reklamoval do zblbnutí

2016-10-01 01:25:20

Díky doctore, takže spojku som asi menil zbytočne, asi stačilo vymeniť bowden. Po výmne bowdenu ide spojka úplne lahko, (teda pedál), netreba vôbec silne tlačiť, no popozerám podľa toho čo si napísal. Ináč stačí ke´d pootočím ten štelovací šrob z umelej hmoty o pol otáčky a zas chvílku (musím porátať asi koľko stlačení) to vydrží.

2016-10-01 01:32:18

Já sem na svém Samíkovi kdysi taky měnil spojku úplně zbytečně, po výměně sem musel neustále seřizovat a šla dost ztuha, nakonec sem vyměnil lanko a byl klid.

Ale za těch pár let sem měl mnoho různorodých závad na servisu, prakticky všechny popisuji vejš, faktem ale je že výměna lanka nestačí, je potřeba zjistit příčinu aby se to neopakovalo.

Konstrukce bovdenu je idiotská v tom, že není kroucený jak je zvykem, ale skládané dráty podélně a ty se umí uhnout, pak se už jen ohýbají a bovden zkracuje i když spojka klade normální odpor.

Pokud ti to teď jde lehce a bovden je opravdu vyměněný, bude závada jinde. Pedál nebo spojka.

2016-10-01 01:40:10

Ještě dotaz, bavíme se o Jimnym nebo o Samíkovi

2016-10-01 01:44:40

Ešte to upresním. Ja si myslím, že spojka nevypína, lebo mi nejde zaradiť jednotka. Riešim to tak, že dám dvojku a potom tam "vrazím" jednotku. Už sa bojím, že zlomím riadiacu páku. Keď dávam spiatočku, tak to "škŕka". A to je ešte zaujímavé, že ak to nastavím, ide jednotka lahko, potom sa to zhorší, ale ďalej sa to nezhoršuje. V takom horšom stave to vydrží dlhšie. Radiť ďalšie rýchlosti ide v pohode, ani nevypínam spojku až na doraz, Vytlačím iba trochu.

2016-10-01 01:46:29

doctor: bavíme sa o Jimnym, rok výroby asi 2005

2016-10-01 05:10:19

jomarko: tak bych šel i po vidličce, ta se může ohýbat postupně i když je to málo pravděpodobné

2016-10-02 01:09:50

ale tá vidlička je vnútri ?to by som asi musel nejako odpojiť motor ?


Odpovědět