Fórum - Téma


spotřeba 2.0 benzín r.v. 2007


Fórum Grand Vitara III spotřeba 2.0 benzín r.v. 2007

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2

2012-10-22 19:51:52

Ahoj, koukl jsem na to, je tam napsáno: AVG 14,3 l/100km. AVG bude asi z anglického "average"="průměr", takže to asi bude průměrná, ale nevím. Jestli je to průměrná, tak mi to na dvoulitr 103kw připadá hodně. Výrobce udává u tohohle auta 8,7l/100km, ale to je určitě přehnané. Testy novinářů udávají u tohohle auta spotřebu okolo 9-10l, nalítáno to nemá ještě ani 80000 což není moc a je to doložené a ručené. Tak kde se vzala taková spotřeba o třetinu vyšší než uživatelé co tu píší?? 9, 10 nebo 14 je docela rozdíl. Jinak mám zimáky, ale kvůli těm by snad spotřeba nebyla o 4l vyšší než jsou zkušenosti uživatelů. Jinak převodovka je manulál a jezdíl s klidem a lehkou nohou. Max do 100km0h. Napadá mne jedině lambda sonda. Ale to se mi taky nezdá. Jinak motor je na volnoběh tichý a je tichý tak do těch 3000 otáček. Kde může být problém? Je to přeci jen dvoulitr, a ta spořeba /pokud to ukazuje dobře/ se mi zdá extrémní.

2012-10-22 20:20:41

Tak už jsem na to přišel. Byla to moje blbost, resp. neznalost tohodle auta. Dohledal jsem si to v manuálu a zjistil jsem, že to bylo tím, že jsem měl nastavenou průměrnou spotřebu, ale protože jsme to auto testovali a uložili to průměrné spotřeby i vyšší výkony a otáčky, samozřejmě se pak začala ukazovat vyšší spotřeba. Takže jsem vynuloval počítadlo spotřeby a světe div se, nejdenou je tam 10,1, chvílemi i 9,7. Takže to vypadá, že je to vyřešeno. Ale při té příležitosti se chci ještě zeptat, kam chodíte na díly? Máte nějaký dobrý zdroj?? Díky

2012-10-23 08:48:01

Kam pro díly? Rád bych poradil, ale jak jsem už psal, mám 125 tis najeto a kromě garanček v autorizovaném servisu jednou za rok za cca 8 tis Kč jsem kromě žárovek nic nekupoval, ani vodu do ostřikovačů. Divil jsem se, že mi rok vydrží. Podle počtu najetých km mi v servisu třeba vyměnili klíňáky či brzdové obložení. Měl jsem před Vitarou Toyotu Carinu , podle německých testů měla být super spolehlivá, ale nebyla. Musím to zaklepat ,Vitara je.Potřeboval bych taky poradit. Chci za Vitarou tahat bržděný přívěs s malotraktorem. Mám úpravu N1 s mřížkou a nevím kolik můžu tahat. Potřeboval bych alespoň 2t. Samozřejmě na B řidičák. Výrobce vozíku mi ho natypuje jak budu chtít. Nejde jenom o papíry, jde i o to kolik Vitara ještě komfortně a bezpečně utáhne. Oni ty její brzdy nejsou A1.

2012-10-23 10:24:37

Někde jsem tady na fóru zahlédl tuším dva odkazy na díly Suzuki, ale jeden byl od Prahy a druhý snad ze severu Čech, což je pro mě passé. Tady jsem jeden našel: http://www.volny.cz/auto-suzuki/suzuki.html. Jinak taky musím zaklepat, zatím jsem servis mimo pravidelný nepotřeboval. V sobotu jsem potkal na silnici havárku, chlápek za mnou nedobrzdil a vlítl do mě. Naštěstí se nějak zasekl o moji rezervu, kde mi teda napraskl jak kryt, tak držák, ale vpodstatě jen kosmeticky, takže jsem ho nechal jet, spravovat to ani nemá cenu. On dopadl hůř, kapota zlomená, celý předek na sračky. Až mi ho bylo líto. Co se týká vozíku - záleží, co máš za motor? Ta mřížka na to nebude mít moc vliv. Vím, že 2.0 HDI + 2,4 benzín mají shodně max.hmotnost brzděného 1850kg, 1,9ddis 2000kg. Pokud chceš tahat dvě tuny, tak se obávám, že Ti jen čisté B stačit nebude, s tím si vystačíš jen do 750kg. Takže B+E. Kolik Vitara utáhne... vcelku v pohodě utáhne přepravník s jedním koněm. Dva koně jsem ještě nezkoušel a moc chuti do toho ani nemám, protože to už budou +/- ty dvě tuny a to auto na to až tak stavěné není, 1500-1600kg je tak akorát, aby se člověk nemusel třást pod každým kopcem, aby nemusel zpomalit, nedejbůh zastavit. Na těžší věci brát raději vozy typu Defender, Pajero, Navara, D-Max, Sorento případně nějaká přemotorovaná leštěnka. Žádná Vitara asi není schopná, možná kromě 3,2 V6, táhnout přes dvě tuny, takže vozík klidně ten do dvou tun celkové hmotnosti.

2012-10-27 16:34:11

Jezdli jsem naposledy trasu Liberec - Jablonec n/N a prumer se ustalil na 9l/100km.

2012-11-08 00:05:20

Napsáno 2012-11-08 00:01:35 (0 dní)

Ahojte, nedávno jsem koupil GV2007, 2.0 benzín a řeším podobný problém. Výrobce u tohohle auta udává spotřebu 8,7 /9,1/ 10,5 ale já jsem podle palubního počítače úplně jinde!! Nepředpokládal jsem, že se dostanu na hodnoty výrobce, to je jasný, ale aby byl rozdíl o tři litry?? Tako mi přijde dost divný. Navíc motor je v pohodě. Krásně tichý a najeto garantovaných 77tkm. Je to auto po starší ženský, která byla nejspíš, jako všechny ženský, spojkařka. To znamená, že asi jezdila s nohou na spojce, protože spojka semtam proklouzne. Ale je to jen nepatrně znát. Myslíte si někdo, že by mohla mít spojka vliv na spotřebu? Tak zásadní vliv? Nebo to může být lambáda? Jsou tu nějací technici přes Suzuki GV, co mi poradí, co by to mohlo být?? Jinak co se týká mého stylu jízdy, tak jezdím stylem pohoda+lehká noha, tedy žádné bláznění ani závodění. Jezdím většinou rovinky, tedy žádné velké kopce, žádné tůrování motoru, žádné vleky ani karavany. Tak kde se k čertu bere taková spotřeba u auta z roku 2007???

roman1, 2012-11-08 00:05:20 napsal:

Napsáno 2012-11-08 00:01:35 (0 dní)

Ahojte, nedávno jsem koupil GV2007, 2.0 benzín a řeším podobný problém. Výrobce u tohohle auta udává spotřebu 8,7 /9,1/ 10,5 ale já jsem podle palubního počítače úplně jinde!! Nepředpokládal jsem, že se dostanu na hodnoty výrobce, to je jasný, ale aby byl rozdíl o tři litry?? Tako mi přijde dost divný. Navíc motor je v pohodě. Krásně tichý a najeto garantovaných 77tkm. Je to auto po starší ženský, která byla nejspíš, jako všechny ženský, spojkařka. To znamená, že asi jezdila s nohou na spojce, protože spojka semtam proklouzne. Ale je to jen nepatrně znát. Myslíte si někdo, že by mohla mít spojka vliv na spotřebu? Tak zásadní vliv? Nebo to může být lambáda? Jsou tu nějací technici přes Suzuki GV, co mi poradí, co by to mohlo být?? Jinak co se týká mého stylu jízdy, tak jezdím stylem pohoda+lehká noha, tedy žádné bláznění ani závodění. Jezdím většinou rovinky, tedy žádné velké kopce, žádné tůrování motoru, žádné vleky ani karavany. Tak kde se k čertu bere taková spotřeba u auta z roku 2007???

2012-11-08 01:15:36

baští to... s tím nenaděláš nic

2012-11-08 06:02:36

Kamos co GV ode me koupil, tam dal plyn a jezdí za polovinu, moc si to vychvaluje. Ja Scouta v nafte take

2012-11-08 07:45:20

Ahoj díky za inspiraci. Jasně, že jsem uvažoval i o levnějším palivu. LPG by mi asi ale nevyhovovalo hned z několika důvodů. Jednak mám garáž pod barákem, a nechci jednoho krásného dne kvůli netěsnostem vyletět do povětří. Pak s LPG se musí jezdit na pravidelné revize, což sice vylučuje tu možnost, že by se něco mohlo stát, ale nezaručuje. Další věc, proč ne LPG je úložný prostor virary, který je "tak akorát" a nedokážu si představit tam vozit zásobník lpg. Nevím, jestli by to šlo místo nádrže, ale do kufru lpg rozhodně ne. Pak už jsem viděl pár borců, kteří lpg /hlavně na horách/ prostě po mrazivé noci nenastartovali. Stejně tak už jsem viděl zamrzlé nafťáky. Jediné, co mne tedy napadá, je oficielně předělat auto na E85, což je podle mne asi nejlepší alternativa, i když ne tak cenově výhodná jako lpg. E85 se po předělání jednotky dá čerpat přímo do nádrže s benzínem, nebo i míchat s benzínem dle libosti, nebo jezdit na čistý E85, který už v sobě v základu obsahuje 15% Naturalu 95 a dá se na něj jezdit v jakémkoli poměru. Cena E85 je přitom okolo 25,- což v porovnání s Naturalem za 39 je celkem znát. Tohle všechno je však jen levnější alternativa paliva, ALE neřeší to ten problém s extrémní spotřebou, která by měla v reálu být tak o dva až tři litry jinde. Přitom nejsem žádný závodník a nejezdím brzda-plyn, spíš na pohodu. Tak kde se ta spotřeba bere?

flukes, 2012-11-08 06:02:36 napsal:

Kamos co GV ode me koupil, tam dal plyn a jezdí za polovinu, moc si to vychvaluje. Ja Scouta v nafte take ..

2012-11-08 10:15:24

Však jak dlouho si to bude vychvalovat

2012-11-08 10:17:06

VVT a plyn je jako nebe a peklo

Fulda  
Petr
2012-11-08 14:44:38

Já jen k tomu zimnímu startování - moderní systémy LPG startujou na benzín a na LPG se motor přepíná až po dosažení určité teploty motoru, když si ale někdo nechá nastavit hodně nízkou teplotu, (já to mám na 30 stupňů) případně odblokuje startování na benzín, tak je trubka a pak ať se nediví , já jezdil loni i při teplotách pod - 20

2012-11-08 15:09:51

nj už mlčim

2012-11-08 15:59:59

Co si myslíte o E85? Má to smysl? Výhody jsou jasné, to je cena paliva, ale jaké to má nevýhody? Může to mít nějaký vliv na motor, atd:?

Fulda  
Petr
2012-11-08 16:56:39

Ahoj Míro , tebe já umlčet nechci, bych si nedovolil . Když už se tu bavíme i o E-85, tak bych viděl problém se zimním startováním spíš tam. Od pár lidí už jsem měl možnost zjistit třeba to, že kdo měl motor s předepsaným N-91, tak zimní starty v pohodě, s N-95 už horší (provoz čistě na E-85). Možná bych do toho E-85 šel taky, ale zatím to v okolí KV není moc kde tankovat, nejbližší pumpu mám 40 km


Odpovědět

1  2