Fórum - Téma


spotřeba GVitara


Fórum Grand Vitara III spotřeba GVitara

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3  4  5 ......... 7

Zamčeno: 2014-05-29 22:01:50, Hill
2013-05-28 10:39:30

Zdrávím všechny.Potřebuji poradit:Chci si koupit GVitaru rok výr.2007-8 v benzínu,2litr,nevím na jakou se mám připravit skutečnou spotřebu benzínu,a co ten olej?? Všude píšou že u 2litru je vysoká spotřeba oleje???Děkuji předem všem za odpověd.Katynka

2013-05-28 12:21:54

ahoj, jistě jsi před koupí pročetla forum, takže otázka spotřeby tohoto vozu(pánové a dámy s benzínem mě možná opraví) se pohybuje to těch deseti litrů podle toho co jezdíš. Výběr GV je dle mého srdeční záležitost a pokud tento vůz chceš tak to neřeš,neb se s toho zblázníš. motor co jezdí za málo vyrábí DAS AUTO 1,2

2013-05-29 08:40:25

Spotřeba kolem deseti. Olej se doleje. Ale jak píše Holder, GV je srdcovka, člověk ji musí mít rád i přes tu spotřebu, jinak je lepší koupit nějakou leštěnku s haldexem. Das Auto 1,2 HTP má manželka a za málo teda nejezdí, žere to 8 litrů.

2013-06-02 10:44:49

ja mam 2.0 benzin a jazdim za 8.5-9 dlhodoby priemer letne gumy,dlhe trasy mimo dialnic aj za menej,dialnicny limit 130 je za cca 12L,na zimnych v zime +1.5L hore,olej zatial nic ale mam iba 55tis km

2014-02-21 19:46:45

Zdravim chlapi, dnes mi vykuklo na FB taketo niečo http://www.fuelreducerchamp.com/sk7e348KLV/

Čo si o tom myslite mate niekto skusenost?

Hill  
Jaroslav
2014-02-22 09:01:33

vladoj: najdi někoho z těch spokojených zákazníků, jestli fyzicky existuje. A hlavně - nesmí koukat na displej šetřiče, ale na ujeté kilometry a počítadlo na stojanu na pumpě.

Možná, že na Slovensku neplatí místy přírodní zákony, a někoho takového najdeš.

Tady se to ještě nikomu nepovedlo, výrobci už nevědí, kudy kam, tak úsporu řeší už i automatickým zhášením a startováním motoru při krátkodobém zastavení, aby se splnily limity EURO už ani nevím, kolik.

Totiž - akumulátor v autě je hodně tvrdý zdroj napětí. Jestli k němu připojíš něco, co bude zkratovat špičky přes 18V, nestane se nic, protože těchto ochran už kvůli řídicím jednotkám a další elektronice je hned několik. Můžeš likvidovat špičky napětí vznikající na odporu vedení cestou od baterky k zásuvce (přímo na baterce to nehrozí, baterka má tak obrovskou kapacitu, že si je ufiltruje sama).

Když tam dáš něco, co bude zkratovat všechno nad 14,4V, a vytočíš motor, v lepším případě přehoří pojistka, v horším kabeláž.

Zásuvka totiž nedovoluje jiné zapojení, než paralelně ke zdroji. Jak říkal pan Kirchhoff, to napětí musí být na zásuvce i baterii stejné. Jsou propojené drátem přes relé a pojistku. Pokud by se navzájem ta napětí lišila, musí přehořet pojistka, nebo kabelem poteče proud omezený rozdílem napětí a odporem kabelu, to zase tvrdí ti, co jednotku odporu pojmenovali na počest pana Ohma. Čili jediná možnost je kondenzátor větší kapacity, který "sežere" energii i těch špiček, co vznikly dál od akumulátoru, a zvolna jimi vypomůže síti, pokles odběru je ale běžnými měřidly nezjistitelný. Homeopatie dělá hustší roztoky...

Zkrátím to: filtrů vyhlazujících napětí v palubní síti je v autě několik, přepěťových ochran také. A žádný z nich nemá vliv na takový fyzikální pojem, jako "rychlost zapalování". Zvlášť, když ty reference převážně hovoří o dieselech.

A, i kdyby se to u benzínu nějak na jiskře projevilo, ta přece závisí na spoustě dalších okolností, jak intenzitou, tak časováním a tvarem průběhu, že nějaký kondenzátor v palubní síti může mít nanejvýše placebo efekt.

Podle toho bych měl věřit, že i pouhým zapnutím autorádia ušetřím až polovinu paliva, také si filtruje napájení z palubní sítě... nevím, ještě jsem rádio nevypnul.

Shrnu to: jestli prodejce hovoří o "rychlejším zapalování" asi tím nemá na mysli zapalování v hlavě motoru, ale v hlavě nad volantem, pedály a sedačkou. To ale začne fungovat až po zaplacení a vyzkoušení. A ještě jen u někoho.

2014-02-22 12:08:45

Dakujem za vysvetlenie,len som chcel vediet ci sa s tym niekto nestretol ,ved hej 70% setrenie je trosku privla.

2014-02-22 17:31:21

zasněžené silnice .... Ke spotřebě a provozním nákladům GV je nutné dodat jednu,docela podstatnou věc, Tj stav cen pohoných hmot v čase nákupu a ekonomickou situaci kupujícího, a to nejen v čase nákupu , ale v průběhu celého provozování vozu , heart factor , jak kolegové nazývají koupě GVitary ,že je "srdeční záležitost" ,ANO to určitě byla , "ale jen ocamcať po camcať " , jiná výchozí situace nákupu téhož auta - je u nákupu zcela nového vozu 2.4 benzin s cenou za litr benzinu 28,- až 28,50 Kč za 1L v 95" benzinu v roce 2009, a k tomu slušném příjmu zároveň s počítanou spotřebou do 12L/100km vzhledem k horskému užití vozu , a druhá vývoj ceny benzinu za3-4 roky,5-6 následně na hranici 40,-Kč/1Lbenzinu a konkretní skutečné spotřeby 12,3-14 L/100km a bohužel současně nekvalitě vozu, špatném suzuki dealer servisu ,a nakonec ani to ,že je to poslední tvrdý offroad neobstojí....

A druhá pozice kupujícího , u nákupu ojetého vozu tedy z druhé ruky /2.0benzin/ má spotřebu o zanedbatelných litr a půl menší ?

K té Offroad kvalitě -, přední nárazník se potká v rámci světlosti 20cm a malého předního nájezdového úhlu s terenem a je po "lízátku"nebo co to tam plastovýho je ,bylo následně ,doslova " klacík" na cestě vám vypíchne=vylomí jednu mlhovku /mlhovka zůstane funkční viset / ,oprava = výměna - komplet celý přední nárazník včetně sady obou mlhovek , protože malý plastový držáček mlhovky v nárazníku se ulomil , cena přes dvacet tis , fakt" odolnej" tereňák hovno voňavka , ten integrovanej rám zpevňuje karoserii na vynikajících 4 hvězdičky a je hezký se podívat za přední kola , tam nějak neoffroadově vyčnívá dolů a hrozí za to zůstat viset ....Po půl roce u nového vozu se klepe v palubce asi 5 cvčků, o skřípajícím sedadle řidiče nemá cenu hovořit , když začlo vrzat řízení šlo auto na servis , o 3x měněných kotoučích v předu jsem psal jinde , to ,že se vysere klimatizace v perném létě je pech , a vyměněné čidlo po 14denním čekání a týdnu po výměně odejde znovu a následně motorek ventilátoru který to vše způsobil ? , takže celý první leto s novým vozem s "automatickou klimatizací - leto si odjezdíte bez klimatizace , a najednou vám začne ráno po nastartování vrčet servo .... , dojedete s tím do Prahy , do jiného servisu -než je vůz koupen a tam vám sdělí ,že na to byla svolávačka, že jsou /u teréňáku / prodřené hliníkové trubky serva , nová sada na opravu stojí 4.500,- Kč a na svolávací akci vás nikdo nepozval , a váš domácí servis to následně vyřeší za 500,-Kč ,kdoví jak , to nemluvím o každém otevření zadních 5tých dveří, kdy je na střeše trochu sněhu -máte ho okamžité v kufru ....a jiné ,např obě strany - prodřené gumy předních dveří po 6 měsících užívaní vozu od otevírání a zavírání , neuměli jsme prý nastupovat- reklamace neuznána -odřeli jsme je asi perdelemi nová těsnění zaplatili , ale na upevnění dveří k sloupku bylo znát ,že pracoval klempíř na rovnání , o tom ,že auto začlo jet a přestalo žrát 14l až po ujetí 30.000km nemluvě , na druhou stranu , teď už bude mít majitel mírně ojetého vozu klid ...

Tak to mi s prominutím se spotřebou 12,3l benzinu a těžkou nekvalitou- celá" srdcařská" Grand Vitara 2.4 Limited 2009 může vlízt na záda , včetně té nové GV2013 , včetně prodejce ,kterej a u kterýho přitom byla od konce letošního srpna objednaná tatáž nová "srdcařská "GV- do dnes jim tam stojí - jen prodej té ojeté skrz tohoto suzuki dealera, byl mírně řečeno nestandardní a nákup té nové ,byl co jejich prodejce ,to jiná cena , rozptyl 29.000,- .....

Kato , ano začlo to odchodem prodejce , pak Kato , a pak i zákazníci ...

a kdo si dnes koupí za 550.000,-auto se spotřebou 12L ?

P.S.

GV mě nenadchla , tak jako mne naopak nadchla první generace Vitary ETA 1.6-16V celoplech 94 ,kterou mám dodnes a udržuju jako druhé,třetí auto s užitím do terenu...

GV mě -nás, co se spolehlivosti auta , nikde nenechala na holičkách, váha však i na zimních pneu na sněhu nedá projet to , co jimny, nebo stará vitara , ale závady kotoučů brzd, spotřeba brzd destiček při nemožnosti vypnout plně protiprokluz , zvuky a pazvuky v interieru nového vozu , přitom jediný teren ,byly horské

2014-02-24 10:08:56

instr: Vývoj nezastavíš - bohužel - já taky do terénu jezdím raději se "starou" GV a jsem spokojený. Je to podobné jako s mobily - starý tlačítkový byl na místech s horším signálem na volání jednoznačně lepší S novým "supermoderním dotykáčem" - s množstvím funkcí, které stejně většinou ani nevyužiješ - musím vylézt u nás na chalupě na horách kousek na kopec, abych mohl telefonovat, přičemž dnes již letité "staré křápy" to zvládají stále bez problémů i pod kopcem. Je to prokletí dnešního překotného vývoje a snahy stále něco bezdůvodně vylepšovat, většinou na úkor kvality pro spotřebitele...

2014-02-24 13:11:47

Co se týče spotřeby je potřeba dodat, že hlavním elementem je samotný řidič, tak to prostě je !!

Já mám dlouhodobý průměr kolem 8,4L/100km. Minulý týden jsem opět provedl měření spotřeby cestou do Prahy a zpět a vyšlo mi krásných 8,2L/100km, a to v tom mám započteno cukání v kolonách, jízda po dálnici 115-120km/h. Na autě mám 16" zimáky, který taky určitě nejsou určený na economy run.

Jinak jak tady někdo píše, je to srdeční záležitost. A důvod číslo 2, originalita, Vitar tady moc nejezdí....spíš mraky šedi v podobě VW group !

Btw. jízdní vlastnosti jsou s ohledem na koncepci a hmotnost auta velice slušné... dle mého názoru.

Nejlepší je si auto vyzkoušet a uvidíš jestli tě nadchlo nebo naopak.

2014-02-24 15:24:03

alex1.1: Já jezdím za 10-11, což je město + dálnice, níž mi to klesá jen na okreskách nebo delších cestách, pokud možno bez kopců, tam jsem schopen se dostat pod 9 litrů, takže hodně záleží na běžně používané trase a jejím profilu.

2014-02-24 16:13:51

Děkuju,

nechtěl jsem reagovat , abych nebyl nařčen ze vztahovačnosti , ale řidič "element " jezdící v zimě v horském prostředí nahoru dolu z 400mnm do 850mnm a zpět a krátké cesty- dle stavu silnice i na redukci - vzálenosti do 20km ,- asi s tímto typem vozu- nebude mít stejnou spotřebu, jako řidič v poklidu "kroužící" 40-50km v polabské nížině...Ano Liberec -České Budějovice -strakonickou tam a benešovskou zpět včetně průjezdu Prahou jsem jel za Bcomp 9,2L + 8,9L zpět /po přepočtu skutečné spotřeby 10,2L/100km ,což považuji za velmi rozumnou spotřebu u 2.4, ale v horském terenu a na krátké cesty nedosažitelné ....

....

ten element můžete předvést v dobrém slova smyslu -no flame , objednám vám příjemný apartmán v penzionu Švejdová-Peklo -Josefův Důl /umístění viz strýc gůgl / , a denně si jezděte ráno s GV zalyžovat 7-8km na Tanvaldský Špičák ,odpoledne zpět, nebo jen nakoupit dolů do Josefáče , k tomu výlet Karlov, Hrabětice na Severák , a jednou přes Bedřichov do libereckého Babylon aqua parku , a uvidíme, kolik bude mít po týdnu nejdůležitější element spotřebu pod 10L to asi fakt nepujde, a to tu máme jaro ,i když v noci je minus 5 ...

2014-02-24 19:19:27

Chlapi ak nemam palubny pocitac spotreby, ako najlepsie dokazem vypocitat spotrebu?jedna sa o GV 2004 2L HDI

2014-02-24 20:00:50

vladoj: v pohodě a klidu

nádrž natankovat do plna nutné ...., vynulovat denní počítadlo km ,nebo zapsat celkový stav ujetých kilometrů , a jezdit , jak drak, jak jinak , pak znovu dotankovat do plna + zároveň odečíst "budíkově" najeté kilometry..., najeté kilometry napsat na papír , spotřebované pohonné hmoty v litrech napsat na tentýž papír =to jest to co se dotankovalo , a pak, ...děj se vůle boží počítat -kolik jsi ujel km a na kolik litrů=spotřeba ? ,tak trochu obyč trojčlenka ? Já ti nevím , rozhodně je to ve skutečnosti složitější rovnice o více neznámých /teren typ , řidič ,objem motoru ,výkon, hmotnost vozu, zatížení vozu , aerodynamický odpor,rychlost, a mnoho dalších ale TO bych neřešil , ...účtenka od" pumpy"pomůže s přesným množstvím tankovaného paliva , u ujetých kilometrů nutno případně prominout nějakých 10% odchylky dle obvodu pneu ,včetně kecání tachometru , to bych taky nechal bejt , u laického ,amatérského =nevědeckého zjištění spotřeby to stačí ujeté km/Lphm , experti to řeší účtenka za paliva s počtem natankovaných litrů phm a gps skutečně ujeté kilometry -navigací třeba , s přesností skoro na půl metru

příklad jak : .jedu s plnou nádrží a vynulovaným denním počítadlem ze svého bodu A /,neb zapsanými celkovými kilometry na budíku/ - na Prahu , dojedu do Prahy/ bodu B pro nepražáky / ,vemu na pumpě opět plnou nádrž a zapíšu počet dotankovaných litrů a zároveň zapíšu kilometry= kolik jsem ujel.... , a mám To ,počet km na kolik litrů , přepočtem to dám na sto km, nebo po žaponsku kolik kilometrů ujedu na litr paliva , a jsem.... Tam za 15l/100km páč jsem jel dálnici najistotu 145-150,místy 160km/h,když se mi lepilo tdi na prdel , ujel jsem mu ....té sport , jak se tu říká srdcařina , a fakt je, že to "koza" dala do tacho 200 s šelvípouvernitro ,při tomhle sportu bych jí odpustil 25L spotřebu, ale denní 40km/h za 15 při šolíchání a vyřazování horama ,

no přiznávám ,že přinasrán na mého bývalého suzu dealera /zdravím do Jbc/ mám zároveň kvůli tahání přívěsu políčeno v něm.na 3dveř.2.4 v plné výbavě - nová model 2013 ,cena přepočtena 420.000,-včetně něm dph, což je teda na úrovní pana Jimnyho , teprve ověřuji ...údajně 2,4 je ve 3dvř neprodejné , a dealer netz musela odebrat , v automatu, prý pro babí dorost ještě jakštakš kupuje , ruční řazení v téhle motorizaci nikdo nechce, no zatím chleba bez prasete ...

u Hdi to bude do 8L ? XL je těžší ,dle rychlosti 9 ....netuším

2014-02-24 20:21:25

tak dik

Hill  
Jaroslav
2014-02-24 20:45:05

vladoj: nebo využij kalkulačku tady na webu http://www.suzukiclub.cz/...xl-7-1876/spotreba-paliva (tato je jen pro tvoje auto).

Až natankuješ, napiš si na účtenku stav tachometru, tady klikni na "nové tankování", pro začátek zaklikni "první" tankování, aby se ti začaly počítat kilometry až při příštím tankování. Pak už jen s každým natankováním si u pumpy nezapomeň napsat na účtenku aktuální stav tachometru. Tady na fóru jsi dost často, tak to nebude problém. A budeš mít přehled, kterým můžeš doložit i ostatním, za kolik ti Vitara vlastně jezdí.

2014-02-24 20:53:06

Tato jednoduchá trojčlenka s natankováním plné je asi to nejpřesnější přepočítávání. Taky to tak občas dělám - kdysi jsem si tak spočítal i roční průměr u GV 2.4 - 9,7 l naturalu na sto km, při ročním nájezdu asi 15 tis. km -dálnice občas, kopce i terén o něco více, ale většinou okresky rychlostí okolo 80-ky.

2014-02-24 21:44:59

Kdybych přepočítal roční spotřebu po prvním roce užívání GV 2.4 a , a doma mi na to přišli asi bych tu teď ani nestrašil ,ani nepřispíval nebo nepřizpíval ? i k tomu je účetní a daňový poradce dobrý , člověk přežije i spotřebu 14/100... i když .při 28,-Kč/1L proč ne ...

abych jen nestrašil , splet jsem si původně vozy X3 a GV , jede to stejně ....

2014-02-24 21:57:28

instr: 14 l na sto a nespletl jsi si motor s 3.2 V6?

2014-02-24 22:08:37

Ok len mne to potrva kym vyjazdim nadrž



1  2  3  4  5 ......... 7