Fórum - Téma


spotřeba GVitara


Fórum Grand Vitara III spotřeba GVitara

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3  4  5 ......... 7

Zamčeno: 2014-05-29 22:01:50, Hill
2014-02-24 22:19:10

vladoj: Stačí vyjet polovinu a dotankovat zas do plné a počítat...

2014-02-25 08:12:21

certik:

mě ta 2.4 připadala pořád divná , že já tam měl 4.8 V8 Hemi s odepnutou půlkou válců ?

nejdůležitější element je řidič ,a v tý době jsem to neřešil, tuším hlavně nepočítal

holt jsem si zapomínal sundat "přeskáče", když jsem jel z práce domu, to se ti nikdy nestalo ? ,mě pořád ...

od října 2009/10 bylo hodně sněhu a zimní sezonu jsem měl pracovně bohatou , takže dost najeto na redukci,dost dálnice a rychlých přesunů skrz SRN ,ubytování dole, práce o 10-25km nahoře -příklad Kaprun -dolní stanice Gletscherjet, nebo Langenfeld- Soelden - Hochgurg-l Obergurgl 27 km po sněhu ve čtyrech v pěti ....

2014-02-26 10:24:46

instr: Já to vidím zas trochu naopak - pokud přepočítám spotřebu na motor 1.2 - tzn. dělím 2 - a vychází mi necelých 5 l na sto, tak jsem celkem spokojený pes ...

2014-02-26 10:38:49

Ano, chápu pohled na věc, a naprosto souhlasím , proti tomu vskutku není argument ,a když vemu těch mých 7l/100km u 1,2 tedy té "půlky" , je to pravda trochu víc , ale dá se to v poho přežít , těžký život v horách ...

...a je z toho 12válec ....já furt říkal 2.4 je dobrej motor ,jde od spoda, táhne ,jde do otáček ....jen ty trpaslíci...

2014-02-26 11:14:48

certik:

To jsem netušil, že ten v té krabici jseš Ty...

2014-02-26 22:18:30

instr: No, taky jsem si říkal, že nebudu reagovat na "vztahovačné" reakce některých jedinců, ale... pokud chcete říci, že lidský element nemá vliv na výslednou spotřebu, tak se tady asi nemáme o čem bavit !

Ad 2,

Ano, samozřejmě má vliv na spotřebu oblast ve které je auto používáno, k jakému způsobu je používáno a mnoho dalších faktorů...

Já si myslím že od toho je tato diskuze, aby tady každý uvedl své zkušenosti s různými podmínkami provozu.

P.S. To pozvání přijímám, ale poprosil bych Vás až nějak na příští rok, třeba napadne trochu sněhu....

2014-02-27 08:49:26

alex1.1: ale jistě, že řidič má velký vliv na spotřebu, ale pro změnu, Ty jsi svůj příspěvek vztáhl na to, že vše je jen o řidiči. Ale tak to prostě není, protože např. já jezdím pořád stejně - jedu jak umím, a vím, že na jedné trase se pod 12 nedostanu a na jiné v pohodě na 9. Takže o řidiči to v tomto případě nebude. A pokud většinu cest jezdím po trase A, tak je jasné, že ten, co jezdí většinou po trase B si může myslet, že ten první je hovado s cihlou místo nohy a že on to "umí". Prd. A o tom byla reakce Instra, a já jsem chtěl napsat vpodstatě to samé.

2014-02-27 09:31:10

pivlis: Přiznávám měl jsem to lépe upřesnit...moje chyba.

Já jsem hlavně chtěl říct to, že Vitara není na svojí velikost, koncepci vůbec rozežraný auto....teda pokud budu provnávat s tím čim jsem měl a mám možnost jezdit.

Když jsem se před 2 lety rozhodoval co koupit, tak jsem všude na fórech četl, jak žere snad i trávu kolem silnice, každý druhý mě od toho odrazoval a říkal jsem si, že do tohoto auta rozhodně nepůjdu. Ale pak jsem měl možnost se s Vitarou několikrát projet a zjistil jsem, že to s tou údajnou rozežraností tak žhavý není.

2014-02-27 10:17:35

alex1.1: Ono hodně záleží i na kvalitě paliva, které kupuješ - dnešní motory jsou na to více citlivé - a v případě "napančovaného" benzínu, který někde "výhodně" koupíš, se ti spotřeba ihned klidně zvýší o 0,5 - 1 l na sto km, přičemž uspořené peníze z "výhodného" nákupu jdou stejně vniveč.

2014-03-01 00:59:57

alex1.1: Ahoj, dávám za pravdu a doplňuji.

Vitara s poddimenzovaným dvoulitrem (o kterých panují zvěsti, jako o žroutech) asi bere víc, holt se musí honit. Auto je těžký, motor slabý. Moje 2,4ka umí na stejně trase jet za 8, ale taky za 10!! Stačí občas vyhodit kvalt a dojet na neutrál. Ale jezdit na spotřebu s takovým autem, to je hřích! S každým autem se dá jezdit úsporně, je to jenom o sebeovládání. Jenže, když se člověk krotí, tak z toho zase nemá žádný požitek (snad jen masochista, libující si ve spotřebě)! Proto, pokud chci jezdit ekonomicky, jezdím s ekonomickým autem. Chci závodit, jezdím s rychlým a patřičně rozežraným autem, chci zaujmout, jezdím s extravagantním!! Každému co jeho jest Proč furt takový debaty, já jezdím s GV za 8, já za 10, já dokonce za 11!! To nemá opodstatnění, každý jezdí jinde a jiným stylem!

Jó něco jiného, a to je asi účelem fóra, je když někdo jezdí stejnou trasu dlouhodobě s nějakou spotřebou a najednou se to změní!! To je třeba diskutovat a to je třeba řešit.

Já jezdím dlouhodobě (třeba půl roku) se spotřebou 9,3 (dle palubního počítače). Začátkem února jsme si s rodinkou vyjeli na výlet cca 300Km. Žádný násilí, tempomatek v obci (60) i mimo (110)! Co budu pořád šlapat na plyn A ejhle, po návratu koukám na počítač a 11,1 l/100Km. To mě trochu zamrazilo a očekával jsem nějakou zradu. Vynuloval jsem počítač a najel na obvyklou trasu. No a po měsíci ježdění jsem zase na svejch 9 litrech!

Jinak dávám za pravdu někomu ve fóru, záleží na co se jezdí. Nedávno jsem tankoval u Benziny v zapadlé obci (a mnul si ruce, že jsem ušetřil 50 Háků na litru), jenže motor najednou špatně startoval a nádrž mizela před očima. No poučil jsem se! Ač nerad, zřídil jsem si zákaznickou kartu u Shelu a jezdím na Nitro plus. S kartou mám 2 Kačky slevu na litru (čímž se dostávám na "křesťanskou" cenu) a problémy jsem vyřešil. Moje GV jezdí zase jako za mlada!

Závěrem, neřeším spotřebu (pokud není neobvyklá a nechci trpět), ta je s každým autem asi spjatá už z výroby. Hlídám si ji, z důvodu jakési amatérské diagnostiky a pokud se mění, hledám nějaké objektivní příčiny! Co můžu dále trochu ovlivnit, je možná cena a kvalita paliva.

Jo vůbec nechápu, jak je možné, že na německý benzín to jezdí líp a dokonce to i jinak smrdí?!?! Ale to se ptám asi špatně, musím svým dotazem mířit výš

Ahoooj D.

2014-05-10 09:31:01

to:Alex1.1

Zpět k tématu, že GV není na svou velikost rozežrané auto , ?

S omluvou možná právě na svou velikost je...

Mám 3nedělní vlastní řidičskou zkušenost s RAM1500 SLT crewcab 4x4, MY2014 motor benzin 3,6V6Pentastar 8st automat , hmotnost prázdného vozu 3t , 6ti místný +ložná plocha , celková dýlka přes 5,6m a spotřeba naturalu 9,8 /90km/h ,11-12l delší cesty , 12,5 -14 u mě na horách ,15l postávání Praha průjezd ...Nechtělo se mi ho holandským majitelům, klientům , hostům "Berana" vracet, to je kus auta ...

Po výletech jsem je tu vozil v 6ti a i s 4 kolama na korbě, palivo jsem pravda neřešil a neplatil ,ale začlo mě to zajímat, když jsem bral plnou nádrž u pumpy a na stojanu jsem byl u natankovaných 98litrů/nádrž přes 120l...

tak takovejdle drobek s šestihrnkem 3.6 a jede běžně za stejnejch 12-13l/100km , jako já kdysi s GV2.4 a do 15ti litrů se vejde i ve městě...

asi slušnej oddíl...

Přiznávám ANo jezdil jsem jen na zadek, přiřadit 4x4 nebyl bohužel důvod ...

2014-05-16 22:19:15

Co řešíte spotřebu ? Vitara je téměř offroad. Buďto si jí pořizuji do terénu, takže s tím musím počítat, nebo si honím triko ve městě a s tím počítám taky. Jak bylo řečeno je to srdeční záležitost. Neni jediné SUV které umí co Vitara. Takže všichni co jí vlastníte se můžete považovat za VIP

PS: je plno lidí co Vám ji záviděj

2014-05-17 10:17:56

romis1111: Taky si myslím, že spotřeba je u GV až "na druhém místě" a učitě si ji většina z nás nepořídila kvůli spotřebě Nešťastníkům typu instr doporučuji motor 1.2 HTP, kde i jízda "v přezkáčích" bude zcela určitě také jízda ekonomická...

2014-05-17 10:39:01

certik:

pravda GV jsem si vskutku nekupoval kvůli spotřebě"že to bude okolo 10ti l/100km " jsem počítal , 4 roky stačilo živit to , já nešťastník teď jezdim do 8L a luftu pod podlahou mám o 2cm víc , a za 8,5 se starou dobrou mechanicky spolehlivou 3dv.vitarou....

i ty čerte, dyť haťapka neuveze ani ty přezkáče, natož mě , leda... ,žes to zase myslel 2x1,2=2,4 takž šestiválec...

nové číslo něm.časopisu offroad.de Vám snad už došlo..., tak dauertest =dlouhodobý test GV2.4 je v chodu , a mezivýsledek -Durstig...

nemá cenu překládat

každému ,co jeho jest,ale když už benzino žrouta, tak aspoň velký auto ,asi emerický

2014-05-17 12:57:08

romis1111:

A proč sis teda kupoval grandku v tom nejhorším možném super renault turbodieselu ? , když tě nezajímá spotřeba ? , a proč si nechal vyndat DPF filtr a očipoval ? , máš pravdu.... , vitara je téměř offroad , téměř je to podstatné ...

jinak srovnávat novou GV2.4 benzin a její spotřebu,o který víš kuloví ,- s ojetou GV 1.9 turbodiesel se110 000km je skutečně odvaha ... větší je ji očipovat a vykuchat dpf

i nadále Tě považuji za VIP...a nezávidím....skutečně není co...

2014-05-17 14:38:15

instr: Předně se pleteš pakliže si myslíš že francouz DDiS je nejhorší motor pro GV. Neni,naopak má zátah od spoda od cca 1800 do 2500 ot. což u benzínu neni. Ovšem zásadní problém pro novější nafťáky je právě filtr pevných částic.

Jak již jsem psal tak motor s filtrem pracuje s daleko větším zatížením. Bohužel je to loby výrobců pro tzv. čisté ovzduší, nicméně pro motor hrob Takže jsem ho nechal vyndat a zároveň očipovat. A teď se dostávám k jádru pudla: po očipování se mi snížila spotřeba o cca 0.8 L při stejném způsobu jízdy, tudíž jsem v průměru na 8.5 za 100 Km.

Dále tě musím upozornit že jsem nic nesrovnával, pouze nechápu proč stále řešíš spotřebu. V tom případě jsis měl koupit jiné auto jak už ti to naznačil " certik"

2014-05-17 16:22:17

romis1111:vlákno se jmenuje spotřeba GV

samo ,máš ten úplně nej - nejlepší motor ddis, co kdy,kdo - do suzuki vůbec dával , jen nevím ,proč sami suzuki prodejci přede mnou klekali a prosili mě , abych si u nich nekupoval GV v naftě ddddiiss ...

Máš Ty - nějakou vlastní zkušenost se spotřebou benzinové grand vitary 2.0 nebo 2.4 ? že považuješ za nutné se k tomu vůbec vyjadřovat ? Neb to s nám nesdělil , třeba jo , asi ne- OK vyjádřil si se.... pak,neubírej právo ostatním se k tomu také vyjádřit a než napíšeš rozkaz , uvědom si,že tady to tak nefunguje ....

Spotřebu jsem tu nezačal řešit já, to vlákno- zde skutečně jiný - někdo založil a překvapivě- je tu ještě jedno ,kde volal někdo o pomoc ,zda je ta spotřeba GV vůbec možná.... , a vyjádřit se k tomu na veřejném foru , je snad právo každého, místně suzuki zaregistrovaného, promiň , ale je to tak, nebo bys to chtěl nějak zakázat ? ,jako včera tady čerstvě zaregistrovanej ?

Ke spotřebě.....

Jako ,že benzin GV 2,4 nežere 12L- jak kde ,jak komu ,mě i víc ? ,za druhé--- od koupě nového vozu jsem po 4letech začal spotřebu řešit , neboť jsou auta, která,překvapivě , mají také trvalý pohon všech 4 kol a podobné, neb výrazně lepší vlastnosti , ale mají k tomu navíc ještě výrazně nižší spotřebu , a také vyšší kvalitu zpracování+ všeobecně i lepší jízdní vlastnosti -o offroad vlastnostech GV 09 jsem se skutečně za denního provozu v zimních podmínkách alpských středisek přesvědčil, a v letě v horách prověřil ,že to offroad skutečně není , A už docela chápu ,že v US se Suzuki s takovou kvalitou- musela stáhnout z trhu , následně i z Kanady.....Suzuki už bohužel není to co byla a ,služby zákazníkům u nových vozů taky nic moc , má 94vitara je spolehlivá mechanicky funkční a po 20ti letech s čerstvou technickou naštěstí nepotřebuje ofic suzuki dealera a nejlepší asi byla Vitara 2.0V6 jel jsem ji rok a spokojenost

jinak ten test v německém offroad časopisu výsledek GV2,4 je durstig - a Durst je žízeň ...a o oktoberfestu to není

Máš pravdu jseš VIP, všichni ti to závidí, zvlášť to TD, i servisáci ti hlavně ,ale to auto do autorizovaného servisu nejezdí -nemusí ...no užij si to, dokud to jede....

Jen nutno říct ,že je rozdíl mezi někým ,kdo si koupíGV s ujetými snad 110 000km v dieselu , a někým ,kdo koupil 2,4 benzin nový a 4roky ho jede se spotřebou 12,3L, a zbaví se ho rok před vypršením záruky ,pro skutečně jižneakceptovatelnou spotřebu s tím si nelam hlavu

2014-05-17 17:00:50

instr: Tak znovu , nudí to , ale fakt je, že opakování ,je matka moudrosti -a, že ten vůz u ficsů stojí dodnes na prodejně, a to od srpna 2013...dnes už je předváděcí... tzn ležák po 10ti měsících

zasněžené silnice .... Ke spotřebě a provozním nákladům GV je nutné dodat jednu,docela podstatnou věc, Tj stav cen pohoných hmot v čase nákupu a ekonomickou situaci kupujícího, a to nejen v čase nákupu , ale v průběhu celého provozování vozu , heart factor , jak kolegové nazývají koupě GVitary ,že je "srdeční záležitost" ,ANO to určitě byla , "ale jen ocamcať po camcať " , jiná výchozí situace nákupu téhož auta - je u nákupu zcela nového vozu 2.4 benzin s cenou za litr benzinu 28,- až 28,50 Kč za 1L v 95" benzinu v roce 2009, a k tomu slušném příjmu zároveň s počítanou spotřebou do 12L/100km vzhledem k horskému užití vozu , a druhá vývoj ceny benzinu za3-4 roky, následně na hranici 40,-Kč/1Lbenzinu a konkretní skutečné dosažené spotřeby 13,2-14 L/100km a bohužel současně nekvalitě vozu, špatném suzuki dealer servisu ,a nakonec- ani to ,že je to poslední tvrdý offroad neobstojí....

A druhá je pozice kupujícího , u nákupu ojetého vozu tedy z druhé ruky /2.0benzin/ má spotřebu o zanedbatelných litr a půl menší ?S vozem si za i méně než 200.tis dovolí jet offroad bez problémů, chápu s novým za 600tis to je těžké

K té Offroad kvalitě -, přední nárazník se potká v rámci světlosti pod 20cm a malého předního nájezdového úhlu s terenem a je po "lízátku"nebo co to tam plastovýho je ,bylo následně ,doslova " klacík" na cestě vám vypíchne=vylomí jednu mlhovku /mlhovka zůstane funkční viset / ,oprava = výměna - komplet celý přední nárazník včetně sady obou mlhovek , protože malý plastový držáček mlhovky v nárazníku se ulomil , cena přes dvacet tis , fakt" odolnej" tereňák hovno voňavka , ten integrovanej rám zpevňuje karoserii na vynikajících 4 hvězdičky a je hezký se podívat za přední kola , tam nějak neoffroadově vyčnívá dolů a hrozí za to zůstat viset ....Po půl roce u nového vozu se klepe v palubce asi 5 cvčků, o skřípajícím sedadle řidiče nemá cenu hovořit , když začlo vrzat řízení šlo auto na servis , o 3x měněných kotoučích v předu jsem psal jinde , to ,že se vysere klimatizace v perném létě je pech , a vyměněné čidlo po 14denním čekání a týdnu po výměně odejde znovu a následně motorek ventilátoru který to vše způsobil ? , takže celý první leto s novým vozem s "automatickou klimatizací - leto si odjezdíte bez klimatizace , a najednou vám začne ráno po nastartování vrčet servo .... , dojedete s tím do Prahy , do jiného servisu -než je vůz koupen a tam vám sdělí ,že na to byla svolávačka, že jsou /u teréňáku / prodřené hliníkové trubky serva , nová sada na opravu stojí 4.500,- Kč a na svolávací akci vás nikdo nepozval , a váš domácí servis to následně vyřeší za 500,-Kč ,kdoví jak , to nemluvím o každém otevření zadních 5tých dveří, kdy je na střeše trochu sněhu -máte ho okamžité v kufru ....a jiné ,např obě strany - prodřené gumy předních dveří po 6 měsících užívaní vozu od otevírání a zavírání , neuměli jsme prý nastupovat- reklamace neuznána -odřeli jsme je asi perdelemi nová těsnění zaplatili , ale na upevnění dveří k sloupku bylo znát ,že pracoval klempíř na rovnání , o tom ,že auto začlo jet a přestalo žrát 14l až po ujetí 30.000km nemluvě , na druhou stranu , teď už bude mít majitel mírně ojetého vozu klid ...

Tak to mi s prominutím se spotřebou 12,3l benzinu a těžkou nekvalitou- celá" srdcařská" Grand Vitara 2.4 Limited 2009 může vlízt na záda , včetně té nové GV2013 , včetně prodejce ,kterej a u kterýho přitom byla od konce letošního srpna objednaná tatáž nová "srdcařská "GV- do dnes jim tam stojí - jen prodej té ojeté skrz tohoto suzuki dealera, byl mírně řečeno nestandardní a nákup té nové ,byl co jejich prodejce ,to jiná cena , rozptyl 39.000,- .....

Kato , ano začlo to odchodem prodejce , pak Kato , a pak i zákazníci ...

a kdo si dnes koupí za 550.000,-auto se spotřebou 13L ?

P.S.

GV mě nenadchla , tak jako mne naopak nadchla první generace Vitary ETA 1.6-16V celoplech 94 ,kterou mám dodnes a udržuju jako druhé,třetí auto s užitím do terenu...

GV mě -nás, co se spolehlivosti auta , nikde nenechala na holičkách, váha však i na zimních pneu na sněhu nedá projet to , co jimny, nebo stará vitara , ale závady kotoučů brzd, spotřeba brzd destiček při nemožnosti vypnout plně protiprokluz , zvuky a pazvuky v interieru nového vozu , přitom jediný teren ,byly horské

Přidat obrázek

Odpovědět

T

2014-05-17 22:33:10

instr: Co nato říct nejsem žadný podnikatel který má mnoho peněz. Vitaru jsem pořídil neb ji opravdu potřebuji. Toď vše.

2014-05-19 10:59:08

instr: Promiň, ale ta tvoje "propaganda z dob II. světové války", kdy 100x opakovaná lež se nakonec stává pravdou - se sem jaksi moc nehodí - těch 13l nebo 14 l spotřeby jsem já nedosáhl nikdy ani při zajíždění nového motoru Já teď po přezutí zimních pneu jezdím za 9.2 až 9.5l na sto, přičemž rozdílná spotřeba teď v létě hodně záleží na kvalitě natankovaného paliva, když se snažím jezdit stále stejným stylem. Při zajíždění nového motoru jsem zaznamenal taky trochu zvýšenou spotřebu - prvních 30 až 40 tis. zhruba o 0.5l až 1l na sto, samozřejmě v závislosti na roční době.



1  2  3  4  5 ......... 7