Fórum - Téma


Spotřeba na dovolené


Fórum Pokec všeobecný Spotřeba na dovolené


Diskuze o vozidlu

2007 Swift New I 1.3

26 diskuzí

Výkon motoru 67 kW (91 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec.


1  2

2013-06-24 17:14:17

Dobrý den, tak jsme se ve zdraví vrátili z Chorvatska. Byl jsem zvědavý na spotřebu. Ujel jsem 2160 km, z toho na dálnicích zhruba 800 km. Jeli jsme tři dospělí a jedno dítě plus plně naložený kufr. Na dálnici průměrná rychlost 130 km/hod. A spotřeba vyšla 6,5 l / 100 km. Myslím, že je to slušné. Auto jelo celou dobu v pohodě, žádný problém. Tak Vám všem taky přeju hezkou dovolenou, dobrou spotřebu a šťastný návrat.

Hill  
Jaroslav
2013-06-26 21:45:10

jozka: to je obvyklá průměrná spotřeba mého litrového Swifta jen na samotné dálnici, trasa Jičín - Pelješac přes Znojmo, ze Stockerau do Ilzu po dálnici, dál Feldbach, Bad Radkersburg, Lenart, Ptuj a z Maclju až do Vrgorce zase po dálnici, pak podél hranic do Ploče a po souši až na Pelješac.

Při průměrné rychlosti 63,8 km/h tam a 67,0 km/h zpět (v sezóně) vychází celkový průměr, tedy i mimo dálnice, 5,95 litru na sto (celkem najeto 2904 km). Na dálnici jsem se jednou dostal i přes 7 litrů.

Mimo sezónu vychází za stejnou cestu rychlostní průměry lépe a v obou směrech téměř na chlup stejné: 72,3 km/h při spotřebě 5,90 litru na sto.

Ovšem taky jsem se jednou dostal do prázdninového stěhování národů a průměr spadl na 56 km/h, aniž by se to projevilo na spotřebě.

Přehledné tabulky z některých ročníků jsem tu už kdysi uváděl, jen v nich chybí loňská dodatečná spotřeba 1 litr oleje na cestu tam a zpět, takže po 280 tisících km a 16 letech provozu nastal čas něco udělat s netěsnostmi v motoru a na delší cesty pořídit nového Swifta. Přece jen 39 kW motorek, jakkoli odvádí jinak skvělou práci, je už na té dálnici trochu málo, zejména, když se nedá jet stálou rychlostí 4 hodiny v kuse při 4100 ot/min. Mimo sezónu s tím problém není.

Joan  
Jana
2013-06-27 13:59:31

Mě potěšilo, že na cestě z Brna na Suzuki sraz v Doksech jsem vypočítala průměrnou spotřebu 5,3 litru/100 km, a to při tankování v Kravařích. Pokračování mého autovýletu do Děčína, pak přes Nymburk a Pardubice vedlo k dalšímu krmení Swiště (1.3 a 62,5 kWh) při odjezdu z Pardubic a vyšlo mi úplně poprvé 5,1 litru/ 100 km . Dálniční známku nemám, takže stovku jsem nepřekročila. A jela jsem sama.

2013-06-27 16:35:17

Dobrý den, až když jsem si přečetl, co jsem napsal došlo mi to. Těch 800 km na dálnici bylo samozřejmě v jednom směru. Takže z těch 2160 km jsem na dálnici najel asi 1600 km.

2013-10-26 00:03:10

Swiftí motory, určitě ta starší generace, jsou proti ostatnímu co jsem potkal celkem zvláštní. Jel jsem letos už několikrát Slovensko, 2x 500 km ve třech dospělých a skoro metrákem krámů (bohužel ne na dovolenou), chudák Svišť seděl pokaždé hodně na zadek. Spotřeba po okreskách těsně přes šest při svižné jízdě na hraně předpisu (ono se stejně o moc víc nedá), s D1 pak 6,3-6,6 a houby rozdíl, jestli v klidu stovkou anebo permanentní riskování střetu s asi jedinými Passaty s full-chrom doplňky v zemi. I když hnát ho přes 140 tacho soustavně by se spotřebou ještě určitě zahýbalo.

Na druhou stranu, mám dost problém dostat se pod 7-7,2 ve městě-asi holt Praha.

2016-05-18 16:25:51

Ahoj, provětral jsem nedávno Jimníka po Moravě, aby se netočil pořád jen po mezích, lesu a na dvorku. Při té příležitosti jsem tankoval do plné a zkusmo změřil spotřebu. Jel jsem od Zábřehu na Moravě přes Skřítek, Bruntál, Opavu do Bílovce- s plně naloženým vozíkem BK špalků. Sílu měl, statečně se drápal na Skřítek v Jeseníkách. Akorát při brždění v Šumperku před přechodem pro chodce / přejížděli cyklisti?!?/ bylo znát, že vezem náklad. Ještě jsem vezl hranol 3 m na houpačku na střeše. Spotřeba spolu s trochou km po městě 9,6 l / 100 km. Přidaná hodnota zkonstruovaná houpačka a cca 1m3 krbového BK dříví. Pak jsem nabral směr Bílovec- Kopanice / Lopeník/- přes Bystřice pod Hostýnem- Staré Město u UH- UB- Lopeník. Opět s vozíkem, lehčí náklad, plná osádka. Na kopanicách si Jimňajs vystřihnul terénvložku- odvez 7 vozíků dřeva- cca 8 prm /prý jako V3S v terénu ložená/. A zpět s vozíkem Lopeník- Valašské Mez.- Bílovec, na vozíku cca 100kg nákladu- spotřeba 8,5 l / 100km. A zpátky Bílovec- Opava- Bruntál- Skřítek- Šumperk- Zábřeh s lehce loženým vozíkem za 6,7 l / 100 km. No a přidám údaj z dřívějška, že když maká les- dvorek cca 4 km okruhy- tak cca 11-12 l / 100 km. Ale tady se spotřeba až tak neměří. Zkrátka MAKÁ. Spálí 30 kč a doveze fůrku za 1000 kč. Přesuny jel jimník v poho, do 80- tky je tichý, pak je hlučnější- nad devadesát má zas jiný zvuk, kupodivu ne tak hlučně dunivý. Po pěkných cestách upaluje úplně v poho, horší je to na zalátaných silnicích. Trošku limitní byly brzdy s pořádným nákladem, akcelerace nic moc, ale sílu do stoupání měl a brzda provozu nebyl. Jimník- to je supr autko- kdyby se za mnou otočilo tolik ženských a lidiček vůbec jak za Jimajsem- to by byla paráda. Je to makač, nahradí i Vétřiesku, pojezdí a odveze, co je třeba. 100% kutilské robotné auto Kolin. S Jimníkem je zážitek a psina!

2016-05-24 13:04:56

Pro zajímavost spotřeba mého swifta v Praze je mezi 7 - 8 litrama a mimo Prahu je to kolem 6, když jsem lehce naložený.

2016-06-01 12:57:37

kristy: já jsem s Jimnym po Praze na 10/100, na okreskách se dostanu na 8,5/100

2016-06-01 14:48:54

seržante, a proč jezdíš po Praze s takovým růdlem ?

Všichni sekáči jezdí po Praze limuzínou s řidičem a spotřeba jde na firmu.

2016-06-01 14:55:15

plukovník: páč jsem socka a jiný auto nemám a firma škudlí a nezaplatí ani lítačku na MHD

ale popravdě s tím jedu tak 2x za tejden, tak to není tak strašný....

jozka, 2013-06-24 17:14:17 napsal:

Dobrý den, tak jsme se ve zdraví vrátili z Chorvatska. Byl jsem zvědavý na spotřebu. Ujel jsem 2160 km, z toho na dálnicích zhruba 800 km. Jeli jsme tři dospělí a jedno dítě plus plně naložený kufr. Na dálnici průměrná rychlost 130 km/hod. A spotřeba vyšla 6,5 l / 100 km. Myslím, že je to slušné. Auto jelo celou dobu v pohodě, žádný problém. Tak Vám všem taky přeju hezkou dovolenou, dobrou spotřebu a šťastný návrat. ..

2016-06-03 09:03:27

Dokážu si Jimajse po Praze představit. Městská džungle jako ta přírodní.... Někdy to chce ono- stanu se menším a ještě menším...... Když jsem jel nedávno ty přesuny, tak jsem oceňoval menší rozměry Jima. Jak bylo auto zaparkované jak to bývá půl na silnici půl na chodníku, profrčel jsem kolem takovýchto aut aniž bych musel dávat přednost protijedoucím vozům a byl jsem stále na své polovině vozovky. Zrovna tak v každé druhé dědině je rozkopaný chodník, omezení na krajnici..... I děcka se divily jak to Jimík v pohodě dává a nestojí před každou překážkou.

A taky: není nad ten pohled na svět / srandička pa

2016-06-03 11:35:44

Motory starých svišťů jsou opravdu dost zvláštní a co jsem zjistil, dost citlivé na kvalitu benzínu.

Ve třech lidech s narvaným autem na Slovensko (500 km), po D1 a pak okresky jezdím za 6,3-6,5, jednou při cestě v noci po prázdných silnicích kdy jsem musel jet pomaleji (kolem 80) kvůli své únavě jsem se dostal někam na 5,9. Co strach dovolí po dálnici v jednom člověku, vychází mi to 7,3-7,7/100. V Rakousku, po klikatých alpských okreskách kde chyběli oktáfkáři, klobouci a podobný hmyz, takže všichni (těch pár lidí) jeli svižně a plynule limit nebo limit +10 (resp. co zatáčky při zjízdě ve svém pruhu dovolily), jsem ujel 240 km na 10 litrů (plná/plná), to je v jednom člověku se 100 kg nákladu 4,3 litru na sto-ale na rakouský benzín. Dlužno podotknout, že tři minuty rozdílu v čase odjezdu na mně známý se třemi lidmi na palubě BMW 535i nedokázal stáhnout po 110 km a chvílemi opravdu nejel hezky...

Po Praze jezdím hlavně krátké skákačky, často spíš jen sotva ohřátý motor, když delší trasy tak abych se někam dostal a někteří to označují za rallye styl-i když padesátku (moc) nepřekračuju a vůbec jedu podle provozu, ale podřazuju vždy do dvojky, často do jedničky a na křižovatkách běžně odskočím 50m tomu za mnou-což dělá rozdíl mezi stihnutím/nestihnutím dalšího semaforu. Takže trojku řadím jen občas. A podle provozu (a benzínu) vychází spotřeba 7,75-9 l/100 km. Trochu zvláštní je, že když zkusím jet po městě klobouka, není spotřeba nijak zvlášť odlišná od svižného stylu. Akorát ECU si najede jiné korekce a na okreskách je pak auto 100-200 km poněkud tupé.

2016-06-03 15:07:24

FrantaB:

Jaká citlivost na kvalitu benzínu ? Jaký rakouský benzín ?

Jaká ECU s jinak najetými korekcemi ???

O čem to mluvíš... ?

Nebyl jsi na pivu s Certíkem?

P.S.

A jestli, jak píšeš, často podřazuješ do jedničky, tak neděláš dobře!

Protože jednička se odjakživa většinou využívala hlavně na rozjezd, a to byly dříve v provozu daleko větší zdechliny než dnes.

MilanT  
Milan
2016-06-03 18:33:55

plukovník:

Plukovníku, příteli, každý máme jiné zkušenosti a názory.

Někdo pozná kvalitu benzínu podle barvy, podle zápachu nebo podle ceny. Já jsem třeba trouba, co by to nepoznal ani kdybych s sebou vozil chemickou laboratoř.

Rakouský benzín je možná vyrobený nebo zakoupený v Rakousku a nebo je to jakýkoli benzín na území Rakouska. V tomhle jsem třeba taky trouba, nerozeznám rakouský benzín od lichtenštejnského.

ECU a korekce asi v utě nemám, protože moje auto jezdí tak jak dupu na plyn a brzdí tak, jak dupu na brzdu.

A když se hodinu sunu krokem v koloně, tak pak vypálí a vůbec není tupé.

Takže jsem truhlík co jen jezdí a auto ho poslouchá jako hodinky.

Spotřeba mi kolísá od 6,5 do 7,5 jen podle zatížení auta (počet osob, připojený vlek) a kvalita nebo vlastenectví benzínu na to nemá vliv.

Asi jsem vyjímka, ale je to tak.

2016-06-03 19:11:53

Milane,kamaráde, vím jak nemotorně vypadala a i "nemotorná" byla ECU motoru silničního vozidla v roce 1995, takže když se najde někdo, kdo jí přisuzuje jakýkoliv stupeň umělé inteligence, značně mě pobaví.

Ani dnešní ECU se svojí "inteligencí" nemohou zúčastnit jakéhokoliv IQ testu !

Ale sranda musí být, protože tak je to správné, tak to má být...

P.S.

Dobrý benzín se pozná podle zářivě modré barvy, protože modrá je dobrá...

a ověřit to je možno posvícením zapalovačem u hrdla palivové nádrže při tankování...

2016-06-07 09:18:39

Rozdíl mezi benzínem či naftou CZ/zahraničí pozoruje celkem dost lidí... Na nádrž toho "rakouského" jsem ujel 540 km, na český při obdobné skladbě tras max. 480 (tankování 32 litrů). V jiném autě, nafta Holandsko/Německo, 1130 km na nádrž akorát za hladovým okem (68 l), nafta tankovaná u nás 950-1020 km. Jenom dlouhé štreky srovnatelným stylem.

Inteligenci těm švábům na desce fakt nepřikládám , ale stávájící zkušenost s chováním při změně nastavení (šroub volnoběhu, předstih) nebo přehození lambdy bez resetu je taková, že nějaké adaptace si ECU určitě pamatuje. A ostatně je mockrát ověřeno, že ECU třeba alfáckého TwinSparku si po vyčištění škrtící klapky a sání najíždí adaptaci polohy klapky při volnoběhu cca. 500 km/20 cyklů...

Hill  
Jaroslav
2016-06-07 12:01:44

frantab: také pozoruji, že v zahraničí, hlavně v Rakousku, Švýcarsku a Německu, častěji jezdím s nižší spotřebou, než doma. Také jsem si myslel, že je to benzínem, ale ukázalo se, že na benzín natankovaný v Hollabrunnu najedu doma prakticky totéž, co na benzín natankovaný ve Znojmě. A na náš benzín ze Znojma najedu v Rakousku taky víc.

Řekl bych však, že spotřebu ovlivňuje víc to, jak se kde jezdí, jak se kde respektuje omezení rychlosti, jak jsou kde slušní a disciplinovaní ostatní řidiči, v jakém stavu je vozovka a kolik uzavírek, resp. kolik a jak efektivních objížděk, cestou potkám.

Jinak například vypadá spotřeba na 60 km úseku, kde se jede přesně stovkou, jen v obcích bez obchvatu se střídá limit 70 a 80 a jen ve dvou je padesátka dlouhá celkem sotva kilometr, jinak vypadá spotřeba tady, kde na stejných 60 km připadá 37 km padesátkou (z toho asi polovinu tvoří oblasti bez staveb i lidí, jsou tam jen cedule, celkem 28 km je plná čára a zákaz předjíždění) a čtyři zpomalovací semafory cestou navrch.

S tím nic nenadělá jakkoli vyšší inteligence v ECM - jestli nemáme dost inteligence na efektivnější vedení dopravních tahů, jestli nemáme dost inteligence mezi volantem a pedály na to, chovat se tak, abychom se na ty komunikace vešli, bude to budit falešný dojem, že tankujeme horší palivo. Prostě nám to žere víc.

Netankujeme horší palivo, jen se u nás hůř jezdí.

2016-06-07 12:19:13

Vzhledem k havárii v rafinérií v Kralupech a současnému dovozu benzínu z Rakouska jsou všichni benzínoví "fajnšmekři" tak říkajíc "za vodou" a jejich spotřeba jistě výrazně klesne

2016-06-07 13:27:08

Hill:

V tom máš naprosto pravdu, když po nějaké chvíli ježdění po rakousku přejedu hranice, je to jak mokrým hadrem přes xicht-z pohodové jízdy kdy si člověk lecjaké auto užije i bez překračování limitů, protože všichni jedou )a plynule) se tu najednou drbat brzda-plyn za různými exoty ve změti stupidního dopravního značení... Ale i když jsem jel v noci, známou trasu, tu a tam ne úplně CZ předpis abych udržel podobný rychlostní profil jako v Rakousku, tak jsem se s místním benzínem na 4,3 l/100km nedostal ani s úplně prázdným autem.

O naftě nemluvě, když natankuju za hranicemi nebo tady u Čepra naftu bez burešova moru, auto nehulí ať dělám co dělám, prakticky nesmrdí, o něco líp jede a spotřeba jde dolů o 0,5-0,7 litru. Ale to je oldschool celomechanický stroj kde je jediná elektrická součástka v podobě ventilu zavírání nafty pro zhasnutí motoru...

2016-06-07 16:36:02

frantab:

Tak nějak jsem z toho tvého příspěvku nepochopil, jak chápeš tu "naprostou pravdu".

Jestli v diametrálně odlišném jízdním stylu řidičů v Rakousku a Německu oproti těm v Česku, na čemž mají lví podíl hlavně zakomplexovaní idioti v Oktávkách se svým neustálým chaotickým předjížděním za každou cenu a tím omezováním ostatních, nebo v těch údajných rozdílech v kvalitách benzínu.

Původně jsi žehral na benzín, v čemž ti ale Hill oponoval.


Odpovědět

1  2