Fórum - Téma


Spotřeba na dovolené


Fórum Pokec všeobecný Spotřeba na dovolené


Diskuze o vozidlu

2007 Swift New I 1.3

26 diskuzí

Výkon motoru 67 kW (91 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec.


1  2

MilanT  
Milan
2016-06-08 07:21:24

http://auto.idnes.cz/ptej...-/odpovedi.aspx?t=BENZINA

OTÁZKA: Proč u nás nejsou pohonné hmoty kvalitou srovnatelné jako třeba např. v sousedním Německu?

Václav Loula: Vážený pane , kvalita paliv je ve všech zemích EU dána evropskou normou jakosti pro automobilové benziny i dieselová paliva.Jsem přesvědčen, že značkové společnosti mají kvalitní pohonné látky srovnatelné i s Německem. Upozorňuji, že paliva z České rafinerské se dokonce exportují do Rakouska a Německa. Pravidelná kontrola jakosti, péče o skladovací kapacity a technologie na čerpacích stanicich u značkových firem je dokladem péče a prodeje kvalitních aditivovaných paliv. Pokud tankujete u méně známých firem levné palivo jsou jeho vlastnosti pouze nahranici normy nebo ji i nevyhovují. Viz závažné odchylky nalezené ČOI.

A víte v čem jsou lepší americké zápalky než ty české?

2016-06-08 10:27:11

Základ paliva může být stejný, ale aditivace (celkem podstatná věc) se liší síť od sítě a pokud se najde vykuk, i v jedné síti čerpačku od čerpačky. Že se paliva z České rafinérské dodávají do Rakouska-o tom nepochybuju. Konzervy vepřového z Hamé se tam dodávají taky a dají se jíst-na rozdíl od těch pro český trh, které se nedají ani žrát. Evropská norma na obsah vody, plus celkem široké rozpětí obsahu vody vnesené s přidáním biosložky dávají prostor pro diametrálně odlišná paliva-buď to vyjde bez vody, nebo je po týdnu v pětilitrovém kanystru při dně vidět odseparovaná cca. decková vrstva vodnatá až hanba-a furt je to v normě. Rozdíly jsou v tom, jaký akceptovatelný obsah vody, způsob aditivace a její garanci si odběratel domluví při kontraktu.

K nezapomenutelným zážitkům patří nádrž benzínu z Lukoilu na Bohdalci (dva roky zpátky), kdy auto po dálnici nejelo, žralo místo 6,3 měco přes 8 litrů a do kopce nad Slavkovem jsem místo na čtyřku devadesát a zrychlování sotva držel na trojku osmdesát. Na OMV v Hrozenkově jsem tak bral asi 25 litrů místo obvyklých 18-19 a ejhle, najednou auto i jelo a drželo rychlost v kopci...

Hillova poznámka o chaoticích je naprosto na místě, nezpůsob jízdy řady lidí hodně překrývá vliv paliva. Ale srovnání ze Swifta a hlavně motorových pil a křoviňáků mi jasně říká, že paliva v CZ jsou v průměru o něco horší než v zahraničí a občas naprosto otřesně horší.

2016-06-08 10:41:32

milane,

Co naplat, k čemu relevantní argumenty, když průměrný český trouba, přesně podle pravidla "podle sebe, soudím tebe" bude považovat inženýra Václava Loulu stejně za podvodníka a lháře

A proč jsou americké zápalky nejlepší ?

Protože to jsou "škrtavky-luciperky", kdežto ty české , co se kdysi vyráběly v Sušici byly jen obyčejné sirky. (jaké jsou ty dnešní české, vyráběné v Indii, nevím... )

MilanT  
Milan
2016-06-08 14:35:08

plukovník: Já už jsem to tady psal - jsem absolutní SMOLAŘ.

Ať jsem za posledních 33 let natankoval kde chtěl, tak mi motorka, auto, traktor, náklaďák, lokomotiva...jely pořád stejně a žádný drama se nekonalo. Spotřeba mi nekolísá (jen podle zatížení nákladem) a dokonce i ten křovinořez a motorová pila na chalupě jedou na benzín, který mám v kanystru už druhý rok a žádnou vodu tam nemám. Prostě po zimě napumpuju benzín, zatáhnu za šňůru a jedu.

Asi něco dělám blbě. Nebo budu muset na ORL, neslyším růst trávu.

Připadám si jak Luboš, kterému bylo divné, že mu u Vitary nefunguje Start/Stop. A když jednou zastavil na semaforu, tak se nasral, že mu to začalo fungovat - http://www.suzukiclub.cz/...select=51325#message51325

A nebo na slovenském fóru. Nějakému Kulinečkovi vpašovali do auta termostat, který mu nedovolí zapnout v létě vyhřívání sedadel ani na poloviční výkon. Mně ho tam zapomněli dát a tak si sesle můžu zapnout i v létě. No nemám já smůlu?

2016-07-04 10:07:20

Souhlasím s tím, že o kvalitě benzínu to není. Ono to mimo toho, že v zahraničí řidiči jezdí často lépe a celkově jsou lépe vymyšleni rychlosti a omezení, tak ale záleží i na tom jak jedeme my. Ono přes zahraničí většina z nás nejezdí až tak často, většinou velká část cesty přes dálnici (který mají taky uplně jinou kvalitu) a hodně čechů jezdí prostě v zahraničí jinak než doma.


Odpovědět

1  2