Fórum - Téma


spotřeba oleje


Fórum Grand Vitara III spotřeba oleje

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3  4

2015-11-27 09:24:58

Co jsem probíral s techniky od Rieggera, tak nejvíc jetý dvoulitr co servisují má najeto 270 tisíc a spotřebu 1l na 1000km.

Spotřeba 1 litr na 1000km je pro normální použití. Na které je servisní interval 15000km. U tahání valníku a lehké terény je servisní interval 7500, spotřeba může být 2 litry na 1000.

Servisní interval pro tvrdý offroad je 2500km...

Je to hodně o využití.

Moje nehoněná GV měla po 10 letech a 104tkm klidné jízdy úbytek 3mm na měrce za 10k km ročního nájezdu.

2015-11-27 10:08:03

milant: sdělená starost = poloviční starost....to souhlasím, je mi na duši o dost lépe

To je dobrý nápad zkontrolovat svíčky. Nechci jezdit a dolejvat olej a hlavně žít s vědomím, že motor je na p.....

Mám v plánu to nechat opravit někdy v 7/2016 (ať to bude cokoliv) do té doby musím našetřit 20 000kč, snad bude stačit.

Přeji hezký den, díky za odpovědi.

Dám vědět průběžně o pozorování a kontrole svíček....

Hezký víkend.

2015-11-27 10:41:27

cejnarxx: Já bych s opravou moc neotálel Můj kamarád takto koupil Forda za "výhodnou cenu" s najetými 120 tis. km - protože mu to taky hodně žralo olej, nechal po čase v servisu motor rozšrubovat a bylo mu sděleno, že podle opotřebení dílů má motor najeto minimálně 300 tis. km a potřebuje okamžitou opravu.

2015-11-29 16:12:10

Zdravím všechny.

Dolil jsem k horní rysce a pozoruji.....

Jen ještě jedna DŮLEŽITÁ otázka. Když budu do opravy poctivě dolévat olej, nebude chybět, mohu s ,,klidným srdcem,, jezdit????

Pak zkusím svíčky atd. dám vědět.

Je možné, že mimo zimu je spotřeba oleje o dost menší?

2015-11-29 20:21:02

Zjednodušeně ano, stačí dolévat olej a kontrolovat

Ale je také otázka kolik do GO najedeš

Rozsah opravy bude záviset od stavu válců , ovality

A je jasné, že čím víc najedeš, tím je větší pravděpodobnost , že případně dojde k opotřebené, které už nepůjde řešit jen "překroužkováním"

Stav svíček je dobře sledovat, ale je docela možné že budou správně vypálené

Zimní starty a krátké trasy se studeným olejem můžou způsobit zvýšenou spotřebu

Ale zase závisí jak se k auto chováš. Nechat postupně rozehřát a až potom šlapat na plyn

2015-11-29 20:45:37

petrat: Díky za odp.

Do GO najedu cca 6 až 7tis. km ,musím našetřit kačky. Největší problém je, když to řešit už nejde.... Snad tomu moc za ty km neublížím. Jsem velmi ohleduplný ke GV a to jsem byl i k bývalím autum

Při studeném motoru na to nešlapu, i kdybych měl přijet pozdě do práce

Po startu nechám chvíli běžet motor....a tak dále.... ono to budou třeba těsnění na ventilech, doufám....

2015-11-29 21:56:55

nechal bych změřit tlaky

a pak se uvidí

taky si pečlivě ohlídej skutečnou spotřebu oleje

2015-12-23 18:28:49

mtreitinger: Ahoj, v případě mého modelu 2.0 103kW z roku 2007 jsem se obvykle v intervalu výměny 10 000 km vešel do jednoho litru spotřebovaného oleje. Je pravdou, když Vitara jezdila po horách systémem "kopec-nekopec", tak olej brala, ale při běžném provozu okresky/dálnice je spotřeba neznatelná a co bylo nalito později i vyteklo při výměně ven.

Možná by ještě stálo pouvažovat o tom, co kdo užívá za olej a zda se drží každý specifikace dané výrobcem. Tuším, že to je 5W-30.

2016-02-28 11:55:25

Ahoj

mam GV 2006 1,9 DDIS načipovanou a s nájezdem 280 tis km, posledního půl roku jsem dělal výměnu vstřiků a dochází k velké spotřebě oleje cca 1,5 l/1000 km. Má někdo rozum co s tím?

2016-03-18 11:02:56

Ahoj,

Jedna ze života ohledně spotřeby oleje. Měl jsem spotřebu cca 1 litr na 300-400km po výměně pístních kroužků a celkové GO motoru. Nakonec se zjistilo, že kroužky z druhovýroby byly po cca 5 tis. km úplně v pr... Servis vyměnil za originál + bylo potřeba udělat výbrus válců. Poté vše ok. Olej se vrátil do normálu. Zvláštní je, že se mi snížila i průměrná spotřeba benzínu o cca 1 litr. Předtím jsem jezdil dlouhodobě za 9.6, teď za 8.6 (dlouhý trasy i za 7.9).

2016-03-18 11:45:23

yommy:

Otázka jestli nebylo potřeba výbrus už když šly kruhy z druhovýroby .

Se spotřebou to je jasné

Lepší účinnost, méně šlapeš na plyn a jedeš stejně a nebo líp a s menší spotřebou

2017-01-09 20:50:17

Zdravím po delší době.

Spotřeba oleje na naší vitaře se zvýšila, takže přemýšlím co s tím. Nevím zda to žere olej přes hlavu (ventily)nebo přes kroužky. Mám najeto 112 tisíc, je fakt že jezdí většinou krátký trasy okolo 4km takže nonstop studenej motor.

Takže se chci zeptat, jak byste postupovali a co zkusit udělat nejdříve. Shánět jinej motor je asi nesmysl, to bude to samý neli horší.

Kolik může stát cca go motoru tzn výbrus kroužky repas hlavy, 20, 50, 70tisíc? A když se udělá vydrží to?

Díky za radu.

2017-01-11 01:06:07

Já mám podobný nájezd, ale trasy většinou 10x delší, z větší části po silnicích dálničního typu (rovná, dlouhá, žádné neustálé kvedlání). Olej mi už ubývá zhruba čtvrt-půllitr od plnění do výměny.

2017-01-11 09:24:39

autoveteran: Pul litr mezi vymenama je v pohodě. Mně to momentálně žere zhruba 4 deci na 1000km.

2017-01-11 09:51:49

mtreitinger: Když jsem svou desetiletou GV III 2.0i prodával tak měla najeto cca 105 tisíc a spotřebu 2-3 deci na 10000km co jsem za rok najezdil. Se servisem jsem řešil kam až se to může zhoršovat. Prý servisují GV co měla v té době najeto 270 tisíc, spotřeba byla necelý litr na 1000km. Oprava se fakt nevyplatí, i z hlediska výrobce je to ještě v normě (olej se zvládne čistě spálit, tj. projde to i emisemi). Tak prostě každé druhé čepování do plné dolili olej po horní rysku.

Rozhodně bych se do motoru nešťoural, pokud jinak jede dobře.

2017-01-11 10:00:47

Ja vim ze tolernaci maji litr na 1000km, to je ale jejich sichrovani aby neco nemuseli resit v záruce. Pokud motor takhle žere, tak si myslím ze už v pořádku není. Jede celkem dobre. Auto jsem si chtěl nechat ještě nějakou dobu, ale tohle mě odrazuje. Na bazosi jsem nasel motor po go, ale kdo vi jak to kdo udělal, chce za něj 42 tisíc.

2017-01-11 10:13:26

mtreitinger: Žere to většinou přes vůle na kroužcích. Zejména když se jezdí krátké úseky (motor se neprohřeje), nebo když se motor zatěžuje (tj otáčky pod plynem nad 3500 s plným využitím točivého momentu).

Pro dobrý pocit, bych si nechal změřit kompresi, zda je na všech válcích stejná a a seřídit ventily.

Spotřeba oleje za 100-200 kč na 1000 km je prostě minimální náklad (a stejně se to spálí ).

Není to normální auto, je to pracovní stroj. A má pracovní režimy, jízda pouze za studena.. olej za 7500 km, terény či tahání vleku... ještě kratší intervaly.

Stačí vymezovat vůle na ventilech, prolejvat motor olejem jak často si bude přát (minimálně dle servisní knížky pro daný jízdní režim).

Víc bych to neřešil (je li rozumná spotřeba cca 10 l benzinu na 100km , při klidné jízdě).

A na slovo motor po repasi jsem alergickej... (ještě doby kdy jsem si hrál motorkama).


Odpovědět

1  2  3  4