Fórum - Téma


Spotřeba oleje Suzuki Grand Vitara


Fórum Grand Vitara III Spotřeba oleje Suzuki Grand Vitara

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2

2011-09-12 19:20:47

Vážení,

obracím se na Vás s prosbou o pomoc. Na mé Grand Vitaře (rok výroby 2009, benzin., obsah 2.0, najeto 90 000 km) pozoruji významný vzestup spotřeby motorového oleje (Total 10W40., pokud kalkuluji 1.5 L oleje na prostor mezi dolní a horní ryskou měrky oleje, potom mi aktuální spotřeba oleje narostla na 3.5 L/15000 km., dosud jsem mezi výměnami oleje nemusel olej dolívat !) a současně drobné fleky na pátých dveřích (viz. přiložené obrázky), které vypadají jako drobné olejové skvrny. Prosím, setkal se někdo z Vás s popsaným úkazem. Já se nějak nemůžu smířit s názorem mého servisního technika, že je to u Grand Vitary normální jev (včetně těch fleků na pátých dveřích !).

Za Vaše odpovědi předem děkuji

S pozdravem

2011-09-12 19:25:05

Mezi náma olej 10W-40 nejni moc vhodný pro JB

2011-09-12 20:24:55

10W40 mi tam dali v servisu teď protože klepala rozvodová řetěz. .Nakonec jsem je donutil k výměně hydraulického napináku v rámci záruky a budu chtít opět syntetiku - myslím 5W30 nebo 5W40. Nevím ale co s témi fleky na zadních dveřích - vypadají jak od oleje ? A také tá spotřeba oleje - vzrosto to úplné najednou - do 75 000 km klídek, bez doplňování v intervalech výmény oleje .

Hill  
Jaroslav
2011-09-12 22:34:02

Takto jsem ztrácel olej skrz děravou membránu policajta tlaku oleje. V klidu ani kapka, za chodu motoru to olej protlačilo. Koukni se, jestli nemáš pod policajtem mastno.

2011-09-13 13:31:40

Děkuji moc za infromaci ! Tim bych také chtél poprosit všechny, kteří mají nějaký nápad aby mi ho zdělili - mohl by to být pěkný seznam pro servis. Všem moc děkuji

Roman Kula

2011-11-19 17:34:50

No, já teď taky nějak koukám i po oleji, že mizí, ale zatím jsem to moc neřešil, protože jsem jezdil každý rok na výměnu. Pro mě je první otázka vždy kolik tam toho servisák nalil a kolik je na faktuře. Dělal jsem motorky Yamaha a vždy byla uvedena náplň nová celková, výměna s filtrem, výměna bez. Na faktuře mám vždy účtováno 5l. Letos si vyměním olej sám, vybral jsem si Fuchs Titan GT1 5W-30 Long Life. Mám dobré zkušenosti s plnýma syntetikama Fuchs na motorce, nekarbonují a oproti Motulu, Castrolu a Shelu má i při vypouštění po stejných km opticky lepší vlastnosti a mezi prsty je stále velmi dobře kluzký. Navíc z materiálových listů dnes již moc nevyčtete. Třeba Yamaha dělá vlastní prodej olejů Yamalube, ale na obalu už se člověk víc nedozví..Faktem zůstává, že každý motor žere olej, což je dáno nezbytnými vůlemi součástí a tepelnou roztažností. Kamarád si kupoval teď nový VW transporter a automaticky mu dali v servise litr na dolívání.. každý pamatuje ty doby, kdy jsme z parkoviště před odjezdem vždy zvedli kapotu, nahnali benzin AC pumpou, dolili litr oleje, namázli vodní pumpu..

2013-07-08 13:37:13

Ahoj,

mám GV rok 2007, benzínový 2,0 l. Zhruba do najetí 70 000 km jsem neměl ztrátu motorového oleje - respektive zanedbatelné množství. Teď jsem měnil olej a s hrůzou jsem zjistil, že po ujetí cca 11000 km mi chybí cca 3 litry oleje! Motor, včetně celé motorové části je čistý, včetně spodního krytu motoru. Koncovka výfuku obsahuje mastné saze. Motor je ok, taktéž chladící kapalina, tam jsem dolil jen asi 0,5 l, ale jinak bez oleje. K tomu jen dodám, že celý rok jsem začal jezdit na plyn. Do té doby bylo vše ok. Nemůžu se nijak smířit s myšlenkou, že je to normální. Mám najeto necelých 80 000Km a není přece možné, aby se ztrácel olej v taovém množství. Do motoru dávám 5W 40 Castrol Magnetic. Ztrácí se mi kvůli provozu na plyn? Jiné provozní teploty? Nebo kvůli plynu mám zkusit dávat jiný olej?

Prosím o jakoukoliv radu či názor.

2013-07-09 06:53:50

acer:

Pokud se ti dostává olej do výfuku, normální to není. může se jednat buď o vadný pístní kroužek, nebo netěsnící vedení dříku ventilu, v krajním případě i prasklá hlava.Olej ve výfuku má devastující vliv na katalyzátor a lambda sondy. Každopádně by to chtělo jako první opatření změřit kompresní tlaky.

Jinak spotřeba oleje v množství 3 litry na 11 000 km sice není obvyklá u těchto najetých km, ale akceptovatelná ještě je. Jiná věc je, že nemůže dojít ke skokovému zvýšení. To vždy značí poruchu.

V případě, že by se o takovouto spotřebu oleje jednalo vlivem opotřebení, nebo větších vůlí ve válcích, tak by olej byl spíše spalován ve válcích a koncovka výfuku by byla černá, ale nikoliv mastná.

Ten Castrol Magnatec vyhovuje při provozu na BA i na LPG, také ten provoz na plyn by v tomto případě neměl mít přímou příčinnou souvislost jeho náhlého úbytku.

Zkus reklamovat u firmy co ti dělala přestavbu, ale moc nedoufej, že budou nějak přeochotní to řešit.

2013-07-09 08:58:06

plukovník: Díky za odpověď. Koncovka výfuku je černá, ale jsou tam i mastné saze. Určitě začnu řešit a výsledek samozřejmě tady nově uvedu. Tak jak jsi to napsal PLNÝ SOUHLAS. Jen doufám, že to nebude nic "brutálního". Sám jsem zvědavý, neboť z výfuku mi žádný bílý dým nejde i u studuného motoru. Motor je v naprostém pořádku, táhne normálně atd. Samozřejmě je taktéž úplně čistý, není tam žádná skvrnka. Volám do servisu a jak jsem psal, výsledek zde uvedu. Co se týče přestavby na plyn, to ani zkoušet nebudu. Ztráta času. Pokud ovšem v servisu najdou kovovou šponu ve válci, která zničila píst a pístní kroužek, to bude věc jiná. Zrovna na tohle jsem se mechanika, který plyn montoval, několikrát ptal. Dušoval se, že v žádném případě se do motoru nic nemohlo dostat Uvidíme.

Ješte jednou díky za odpověď.

2013-07-12 13:36:52

Můj kamarád měl podobný problém u jiné značky, taky mu to začalo žrát olej asi po roce, co namontoval LPG, po pár letech mu v servisu řekli, že je to na GO motoru - tak auto raději prodal Tedˇ jezdí zase na benzín a je vysmátý... Myslím si, že provozem na LPG dochází k rychlé degradaci olejové náplně a tím k nadměrnému opotřebovávání motoru a z toho plynoucí zvýšené spotřebě oleje.

2016-04-11 22:15:28

Ahoj všem...před časem jsem sem psal ohledně zvýšené spotřeby oleje(i 3litry na 1000km). Konečně jdu na změření tlaků ve válcích (do ted jsem auto potřeboval denně). Děsím se co to bude.

Jen jeden dúležitý poznatek z provozu.

Pořád žádný modrý kouř, ani při studených startech, jede pořád stejně, stačí sešlápnout a letí. Pokud nebudete sledovat měrku oleje, nepoznáte, že olej ubývá. Ted ten důležitý poznatek......

Najel jsem 2000km skoro bez dolití oleje, ubylo pár deci, ALE jezdil jsem do 3000 ot/min. , tak aby nesepnul systém VVTi.

Gufera na ventilech?

Napište mi prosím, co si o tom mysléte.

Moc díky.

P.

2016-04-12 07:59:00

cejnarxx: Ahoj, omlouvám se všem, ale nečetl jsem Vaše příspěvky před tímto dotazem a taktéž nevím jestli nemáš namontované LPG. Já ho měl a proto si dovolím napsat co mě potkalo. Ztrácel olej, který jsem podobně musel dolívat. Konec výfuku byl mastný a bylo zřejmé, že se ztrácí olej různými způsoby. Takže po rozdělání hlavy motoru byly sedla ventilů včetně hlav ventilů propálené a musely být vyměněny. To byl důvod proč se ztrácel olej. Při jízdě jsem nic nepoznal, motor šlapal skvěle a asi stejně jak popisuješ. Až po rozebrání jsme zjistili čím je vše způsobeno. A ještě k LPG. Motorům GV tohle zcela jistě nesvědčí, ale i-když by jsi na montáži vážně trval doporučuji si nastavit již při 1000 otáčkách, aby přes vstřikovače šel plyn včetně benzín. I přesto jsem však přesvědčen, že do budoucna tě čeká GO motoru, včetně řešení výše popsaného problému. Změření tlaku ve válcích bych začal také a obávám se, že se nevyhneš sundání hlavy motoru a ......

Přeji hodně štěstí.

S pozdravem M.

2016-04-12 08:39:13

acer: Ahoj, zeptám se...měl jsi namontované přimazávání ventilů? Pokud to budou ventily, budu rád....

Jinak díky za odpověď Hezký den

plukovník: Mohu Vás poprosit o dbornou úvahu? Díky....

acer: Zapoměl jsem ti napsat....LPG tam nemám.

2016-04-12 11:04:17

cejnarxx:

Pokud ti bude ty kompresní tlaky měřit nějaký odborník, měl by poznat, zda netěsnost je dole (vložky válců, pístní kroužky), nebo nahoře (těsnění dříku ventilů)

Nevím kolik to má najeto, ani kolik majitelů se na tom vyřádilo, ale 3 litry jsou moc (max. lze akceptovat do 1 litru na tisíc).

Také nepíšeš, jestli nárůst byl postupný, nebo náhlý.

Že by byl příčinou VVT si nedovedu představit.

Předpokládal bych opotřebené pístní kroužky a pokud spotřeba stoupá enormě při jízdách ve vysokých otáčkách, tak by příčinou mohla být nadměrná axiální vůle kroužků v drážkách.

Nejjednodušší co můžeš pro snížení spotřeby oleje udělat je přejít na hustší olej (10W, 15W-40) a udržovat jeho hladinu nad spodní ryskou.

2016-04-12 11:25:48

plukovník: to velké množství jen při jízdě nad 3000 ot/min.

Když jedu do 3000ot./min. (nuda), nevezme na 1000km téměř nic (odzkoušeno)

Jsem druhý majitel, koupil jsem se 160 000km. Koupil jsem z DE, bohužel s nárustem fakt nevím.....

Mám tam ted polosyntetiku....Já myslel, že to ventily je špatné, kéž by....

Díky za odp.

2016-04-13 09:38:02

cejnarxx: Ahoj, přimazávání ventilů jsem u plynu měl, ale ... při spalování plynu je vysoká teplota, daleko větší než u benzínu. Můžeš hlavy ventilů přimazávat jak chceš, včetně směsi plyn-benzín, ale časem budeš řešit jejich výměnu. Při jízdě na plyn odcházejí hlavy a sedla ventilů, pokud nebude motor již od výroby pro plyn sestavený. I to není věčné. Plyn sice nemáš, ale osobně se mi zdá, že taková spotřeba oleje není normální. Zkontroluj koncovku výfuku, jestli nejsou mastné saze. Uvidíš jen pohledem. Zkontroluj chladící kapalinu. Pokud ti bude chybět asi cca 0,5 litru je to v normě. Udělej kompresi válců. Jinak si teď nejsem jistý jaký olej dáváš do motoru, ale já používal 5W40 Castrol Magnetic. Dále pak vezmi měrku oleje a podívej se jak vypadá olej kvůli vyloučení vody v motoru. Vezmi si baterku a čistý hadr a zkontroluj ze všech stran motor jestli není mastný. Tohle jsou věci, které si můžeš zkontrolovat sám, zbytek již mechanik. A prosím tě, nejsem žádný mechanik, ale jen vycházím ze zkušeností.

2016-05-16 19:37:22

Zdravím....psal jsem ohledně zvětšené spotřebě oleje. Dnes jsem byl u mechanika a v pondělí to tam vezu na opravu.

Tlaky zatím neměřil, ale odšrouboval víčko, kam se leje olej......foukalo to......říkal, že to normální není. Když jezdím do 3000ot/min. nevezme olej skoro žádný max 0.5litru na 2000km. Mohlo by být špatný ventil na odvětrání klikové hřídele? Tajně doufám, že ano.....Poprosím znalé v oboru o názor....prosím Milana T. Plukovníka? Předem díky....

MilanT  
Milan
2016-05-16 20:24:28

cejnarxx:

Tohle téma nesleduju, ale moje laická diagnoza je:

  • - Vysoká spotřeba oleje = vůle pístních kroužků = olej prolíná nahoru a kroužky ho pumpují do spalovacího prostoru.
  • - Foukání z nalévacího hrdla = vůle pístních kroužků = kompresní tlak prolíná kolem pístu dolů a fouká to hrdlem ven.

Uvidíš po změření kompresních tlaků.

2016-05-16 20:30:13

milant: diky za odp.

2016-05-27 07:41:13

MilanT a ostatní: Všem moc díky za podporu. Vitarka po změření tlaků jde na opravu. Jsem zvědavý na kolik to vyleze..., ale budu to mít opravené a bude to paráda. Do 3 týdnů ji mám zpět


Odpovědět

1  2