Fórum - Téma


Spotreba Swift 1,0


Fórum Swift IV Spotreba Swift 1,0

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2  3

2012-04-04 21:35:51

Chcel by som Vas poziadat o radu. Mam problem so spotrebou.

Auto som kupil v AT pred rokom. Je to automat 1,0 G10A ma najazdene 43 000km r.v. 99. Po zisteni ze zozerie 13l/km som nechal nastavit motor, vymenit sviecky, palec a krytku rozdelovaca (bola prasknuta).

Po dotankovani a vyjazdeni celej nadrze a opatovnom dotankovani spotreba 13l/km. Tak som znovu dotankoval odpojil lambdu a po vyjazdeni nadrze 11,5l/km. Uz je teplejsie tak ten rozdiel v spotrebe pripisujem tomu.

A teraz riesim ci ist cestou vymeny lambdy alebo ..... neviem? Ma tento rocnik vahu vzduchu?

Na STK boli emisie OK.

Ak vymenit lambdu, tak nejaky univerzal?

2012-04-05 20:15:44

nejdriv bych o nechal napichnout na diagnostiku.. u suzuki alto jsem taky chtel menit lambdu protoze to taky docela zralo ale diagnostika progazala ze je lambda dobra..

Hill  
Jaroslav
2012-04-05 21:40:25

Máš tam lambdy dvě, takže diagnostiku si sám nevyblikáš, jedině vyčíst počítadlem.

Že automat na litru zvedne spotřebu o běžně dva litry proti manuálu, s tím počítej. Ale pod 7,5 l / 100 km bys to měl dostat.

A ještě něco: když běží na místě, koukni, jestli ti někde nekape benzín, třeba z vratného potrubí. Za jízdy to nezjistíš a s vypnutým motorem, tedy i s palivovým čerpadlem, taky ne.

2012-04-06 09:00:06

lambdu mam urcite len jednu, benzin som pozeral, ten netecie,

ale mechanik co nastavoval motor vravel, ze vstrekuje vela benzinu.

Preto ma napadlo, ze ak nedoslo k zmene po odpojeni lambdy tak by mohol byt problem tam.

Co si myslel tym vyblikanim diagnostiky?

2012-04-06 09:00:50

a kde bola chyba?

Hill  
Jaroslav
2012-04-06 19:46:41

U data výroby asi do září 1996 mají Swifty lambdasondu jen v předním výfukovém kolenu a diagnostiku jde vyblikat ukostřením vývodu DIAG a zapnutím klíčku. Jak, najdeš tady v diskusi, opakuje se to tu víckrát.

U novějších modelů je lambdasonda i za katalyzátorem (napřed u 1,3 a později i u litrů). Tam už se podle blikání kontrolky CHECK ENGINE dá orientovat, jen když hlásí kód 12, že neví o závadě. Když hlásí jiné číslo, je nutné napojení na diagnostiku.

2012-04-06 20:10:22

pro Hill: Mam asi 3 mesice swifta gti rok 94 nebo 95... o vyblikani chybovych kodu kazdej mluvi a tak bych to chtel zkusit, ale nemuzu tady na foru nikde najit jak se to dela.. diagnostiku znam akorat pocitacovou ale tohle neznam a nemuzu nic najit.. nemohl bys mi napsat naky odkazy kde bych nasel vic? Predem dekuji

Hill  
Jaroslav
2012-04-06 22:34:36

Seznam kódů na Swifta a GeoMetro je například tady: http://www.robietherobot.com/metro/errorcodes.htm

Zjistíš je tak, že ukostříš vývod DIAG (v konektoru, co nikam nevede a je zavěšený na stěně kabiny nad levým blatníkem vedle žebrované jednotky přerušovače zapalování, to je slabý fialový drát se žlutým proužkem. Jestli máš na to kostření spínač pod spodním krytem sloupku volantu nebo prázdný sokl na pojistku označený DIAG, nevím. Prostě ten drát spoj s kostrou.

Pak zapni klíček a začne ti blikat kontrolka CHECK ENGINE. Kódy jsou dvoumístné. Počítej, kolikrát kontrolka blikne. Například 2x - sekundu pauza - 3x - tři sekundy pauza - 4x - sekundu pauza - 1x - tři sekundy pauza - 2x - malá pauza - 3x - velká pauza .... znamená to, že v jednotce jsou zaznamenané kódy 23 a 41. Bez ohledu na počet uložených chyb se kódy dokolečka opakují.

(V tomto případě je 23: snímač teploty nasávaného vzduchu přerušený nebo má zkrat na plus a 41 - snímač rychlosti vozidla nedává signál).

Začni nalezením závady v obvodu snímače rychlosti vozu (je v plošňáku za tachometrem), protože ji to vyblikalo jako poslední, a postupuj takto k té první, cos vyčetl po zapnutí klíčku.

Po diagnostice nezapomeň ukostření drátu DIAG zase zrušit.

Nejlíp je při ohřátém motoru vyresetovat řídicí jednotku a projet 10-15 km a pak teprve vyblikat kódy. Mohou tam totiž být zapsané závady, které byly už dávno odstraněné, jen je nikdo nevymazal, a zbytečně by tě zmátly. Po resetu se ti zapíšou ty aktuální.

2012-04-07 08:00:36

Super, mockrat dekuji za vycerpavajici odpoved.. A jeste k tomu resetu.. Ridici jednotka se vyresetuje odpojenim baterky nebo nejak jinak?

Hill  
Jaroslav
2012-04-07 08:46:01

Správně, i to už tu bylo několikrát zopakováno - ohřát motor na normální teplotu, vypnout, vytáhnout klíček, odpojit baterku a na půl minuty až minutu zapnout parkovačky (v řídicí jednotce jsou mimo jiné kondenzátory k odchycení zbytků napěťových špiček, které přes ochrany mohly proniknout po napájení, tak je potřeba je vybít).

Po zapojení baterky si jednotka načte tovární nastavení. S tím vyjedeš a po asi 10 minutách jízdy bys měl mít uložené nejen zjištěné aktuální chyby, ale i, hodně zjednodušeně řečeno, charakteristiky řízení přizpůsobené tvému způsobu jízdy.

Jestli pak vyblikáš kód 12, znamená to, že řídicí jednodka nezjistila na řízení emisí ani na čidlech žádnou anomálii a příčinu potíží musíš hledat jinde.

2012-04-07 09:08:57

Mockrat dekuji..

2012-04-10 22:39:35

zatial som zistil, ze benzin mi netecie.

Pozeral som podobne promlemy, ktore sa tu riesili uz davnejsie, zial nikto temu nedokoncil.

Spojil som sa s Smarky ten riesil tiez problem so spotrebou 10L a nakoniec aj vyriesil, problem bol v zablokovanych zadnych kolesach. To nie je moj problem.

Dalsi podobny scenar mal Bosch 15L , ten mal prehodene konektory cidiel teploty nasavaneho vzduchu a vody.

Zamenene konektory nemam, ale nemozem vylucit chybne cidlo. Cital som, ze na yarisoch odchadzali vahy vzduchu a prejavovalo sa to vysokou spotrebou. Daju sa tieto moznosti vylucit diagnostikou? Alebo mi zostava len metoda pokus omyl?.

Hill  
Jaroslav
2012-04-11 05:59:31

Litrový Swift nemá váhu vzduchu, ale MAP senzor (snímač absolutního podtlaku - vedle motorku stěračů, připojený hadičkou pod filtr vzduchu). A teplotní čidlo v krytu filtru.

2012-04-11 20:56:13

To znamena, ze ak by bol problem v podtlakovom systeme (zvetrale hadicky) mal by hlasit poruchu?

Hill  
Jaroslav
2012-04-12 06:03:32

Ano, za jízdy může rozsvěcet kontrolku, ale poruchu může zapsat jinou, třeba "nesmyslný signál z lambda-sondy" a současně s tím může (ale nemusí) uložit závadu "signál MAP zkrat na plus" případně "signál MAP zkrat na kostru". Jako jeden z nich ohlásí i přerušení vodiče se signálem MAP.

Pokud je totiž MAP senzor v pořádku, ale je netěsná nebo přiucpaná hadička, jednotka na něm nějakou reakci na sešlápnutí plynu naměří, i když hodnota neodpovídá skutečnosti. To nemá ECM jak zjistit, tak závadu nehlásí. Jen se snaží reagovat na chybně naměřený podtlak a lambda se snaží uregulovat vstřikované množství paliva, ale řídí ho s trvalou odchylkou od ideální hodnoty.

Spolehlivě ohlásí jednotka poruchu MAP senzoru v případě, že se na signálovém vodiči nemění napětí vůbec, tedy je buď nulové, nebo rovné napájecímu (tomu, co do něj posílá řídicí jednotka jako napájení senzoru).

U ostatních hadiček a ventilků (EGR ventilu a modulátoru, EVAP kanistru) to chce prověřit těsnost a průchodnost samostatně, protože většinu z nich neumí u litra jednotka zkontrolovat, nanejvýše oznámí závadu něčeho jiného, protože se prasklá hadička projeví na některém čidle, třeba od ní značně vzdáleném.

2012-04-12 12:06:36

zatial dakujem, skusim to pozriet.

2012-04-18 14:22:18

Projdi ty hadičky měření podtlaku a reference ventilů důkladně-tj. vyškubat (a nafotit/napsat si, kam patří ). Na podzim jsem řešil něco podobného, taky se Svištěm co spíš hodně stál-i když v 1,3. Zvenku na těch hadičkách nemusí být vidět nic, za studena OK, na čele sundané hadičky taky nemusíš nic vidět. Jenže praskají od vnitřního obvodu k vnějšímu, takže když je nasuneš na hadičník, praskliny se otevřou a podle teploty a zacpanosti bordelem si různě přisávají. Pokud najdeš načatou jednu, dej nové všechny-i kdybys je měl v danou chvíli sebrat ze vzduchování akvária. Je to levnější, rychlejší (půlhodina) a lepší pro nervy, než se snažit zjistit která a kde zrovna teď netěsní, takže řadit za tři je zbytečné i z kopce nebo máš vír v nádrži. Katalyzátoru to taky neprospívá...

2012-09-19 20:54:11

vymenil som lambdu a spotreba klesla na 10l.

Okrem toho som vymenil vsetky podtlakove hadicky a snimac teploty vody - bez zmeny, stale 10l.

Jediny pozitivny poznatok, mimo mesta to zerie 5,0l. Tak uz neviem.

2012-09-20 20:02:14

vymenil som lambdu a spotreba klesla na 10l.

Okrem toho som vymenil vsetky podtlakove hadicky a snimac teploty vody - bez zmeny, stale 10l.

Jediny pozitivny poznatok, mimo mesta to zerie 5,0l. Tak uz neviem.

2012-10-01 12:24:21

co map senzor. Měřil, kontroloval?


Odpovědět

1  2  3