Fórum - Téma


Spotřeba - teorie


Fórum Swift III Spotřeba - teorie

Informace o modelu: Suzuki Swift III


1  2  3  4  5 ......... 8

2015-01-22 06:31:44

ještě jsem nezjistil spotřebu, ale možná mi to přiblížíte, aby jste to pochopily vím jen kolik točí motor

při 3 stupni a uzavřený vypínací lamele

50km/h 2000ot/min

60km/h 2500ot/min

70km/h 3000ot/min

80km/h 3500ot/min

90km/h 4000ot/min

otáčky jsou plus mínus 100ot/min rozdíl není to přesný, snažím se to nehnat ale někdy je hold potřeba podřadit a vyhnat motor

MilanT  
Milan
2015-01-22 07:39:04

deedee: ?

2015-01-22 08:18:12

milant:

To je ale hezké !

Tenhle obrázek by byl potřeba k okamžité dispozici hned vedle smajlíků. Možná bych si s ním vystačil (a se mnou určitě i mnoho ostatních) namísto některých příspěvků.

2015-01-22 08:40:50

deedee: Já to teda taky nepochopil .

2015-01-22 09:01:38

jaski:

Možná je to tím, že DeeDee počítá spotřebu stejným způsobem, jakým svařuje.

MilanT  
Milan
2015-01-22 09:03:18

Někdo by třeba rád poradil (když pominu to, že byly osloveny pouze děti a ženy - viz "pochopily") ale ani z názvu tématu není jasné, o spotřebu čeho se jedná. Auto svým provozem spotřebovává od paliva přes pneumatiky až po vzduch strašně moc věcí.

Pokud by se jednalo o teoretickou spotřebu paliva, tak při 3. rychlostním stupni a rychlosti 90 km/h do strmého kopce je spotřeba 20 l/100 km. Při těch samých parametrech při jízdě z kopce a bržděním motoru je spotřeba paliva nulová.

Pozn. "hold" a "holt" jsou nebe a dudy.

2015-01-22 09:09:10

......

2015-01-22 09:12:32

milant:

Nezbývá nám nic jiného, než vzdát hold DeeDeeho snahám a poradit mu "halt" můžeme jenom to, že "kolik třešní, tolik višní"

MilanT  
Milan
2015-01-22 09:40:00

plukovník: Píchni nebo bodni

Jinak ten graf tady - nic pro mě. Nechce se mi zjišťovat spotřebu paliva z počtu gramů paliva na jednu koňohodinu provozu. Tedy aspoň tak si vysvětluju g/PS.h

2015-01-22 09:53:21

milant: Vy tomu dáváte . Evidentně vlákno přímo pro vás .

P.S.: Nejsou to spíš http://cs.wikipedia.org/w...tr%C3%BD%C4%8Dka_Homeboye

MilanT  
Milan
2015-01-22 10:12:07

jaski: I když se může zdát, že nám s plukovníkem není nic svaté, opak je pravdou. Snažíme se nad vším hloubat, dívat se na to ze všech směrů pohledu, předvídat, pokládat doplňující otázky, komentovat, dobrat se správného výsledku...a o tom by diskuzní fórum mělo být. Ale v tomto případě vaříme jen z vody.

A jinak tvůj předchozí příspěvek s námi srdnatě drží krok, ne-li nás o prsa předstihl

2015-01-22 10:40:26

Uznavam graf bol asi zbytočný...

Ono z rozhádzanou geometriou prednej nápravy sú aj tak tabulkové hodnoty spotreby k prdu...

Asi bude zaujmavá aj spotreba pneu. Tipujem to tak pár zánovných pneu zodraných za 1000-2000km....

2015-01-22 10:51:52

milant: Teda cítím se být poctěn a úplně se červenám .

lunek: Ono vůbec nikdy nebude sedět nějaká tabulková hodnota spotřeby (ať už PHM, pneumatik, brzdový kapaliny...). Vždyť to záleží na miliardě proměnných...

2015-01-22 12:54:21

Gramy na koňohodinu, to je přesně ono oč tu jde, pokud člověk chce jezdit za nejmíň a zároveň i prospět svému motoru. Swift má dost citlivý pedál a i podle zvuku lze najít oblast, která má tu spotřebu nejmenší. Tedy pokud motor má dobré svíčky (za ty už dnes pokládám jen DOR15LGS) a vyměněný olej (před výměnou v 15 tis je motor už znatelně hlučnější, budu raději měnit po 10-12 tis).

Přikládám ilustrativní 3D obrázek, sice pro jiný motor, ale ono je to dost podobné u všech stříkaček.

Z něj lze vidět, že nejnižší spotřebu má motor pouze v malém kolečku - tedy v úzkém rozmezí otáček a polohy plynu.

2015-01-22 13:51:28

autoveteran:

O to tady právě vůbec neběží, ale to ty zřejmě netušíš !

K čemu ti bude to malé kolečko a malé rozmezí plynu, když nevíš, kolik kWh mechanické práce budeš k rozpohybování svého vehiklu potřebovat. To závisî na okamžité hmotnosti vozidla, stoupání silnice, odporu pneumatik a protivětru, zařazeném stupni atd., přičemž každá z těchto proměnných má vliv na výslednou podobu a styl úsporné jízdy.

Zvažování množstvî paliva na kWh má význam pouze při posuzování potřebné dojezdové kapacity akumulátoru u elektromobilu (nebo možná koňského potahu).

MilanT  
Milan
2015-01-22 14:23:41

Koukám pěkně se to tady rozjíždí. Autor vlákna nemohl zvolit příhodnější přívlastek k názvu. "teorie".

Tak mi ještě vysvětlete, jak se mi projeví spotřeba v litrech na 100 km, pokud natankuji benzín s různou hustotou. Hustota benzinu se pohybuje od 0,71 do 0,77 g/cm3.

Takže pokud budu uvažovat, že 50litrová nádrž je 50.000 cm3, tak mi při rozdílu hustory benzínu vychází hmotnostní rozdíl na celé nádrži 0,06g x 50.000cm3 = 3 kg paliva.

Mám tedy tankovat hustší nebo řídší benzín? (= nesmyslná řečnická otázka).

P.S.

A pořád ještě nevíme, spotřebu čehože to měl DeeDee na mysli. Možná se budeme všichni divit.

2015-01-22 14:33:22

pane bože, pane bože :D Proč já debil neměl swifty dřív :D že já kretén ho tenkrát odmítl, mimojiné, zatím mi to nechcíplo tankoval jsem 25 litrů a cca 2 litry tam byly, mám najeto 230 kilometrů, čekám kdy to chcípne, ale zatím ani nejmenčí náznak, geometrii mi seštelovaly včera, svíčky jsem dal nový brisk, o víkendu vyčistím lambda sondu a uvidím, pochybuji že jsem projel míň jak 20 litrů benzínu...

Už to nekomentujte... keců mám plný zuby....

2015-01-22 14:49:08

deedee: Tak sice jsme se nedozvěděli, co jsi těma otáčkama a rychlostí chtěl říct, ale s litrem jsem měl spotřebu kolem 6,5l. A teď koukám, že tady jsem ti to i bohjatě popisoval http://www.suzukiclub.cz/...select=37145#message37145 takže jsem zase na začátku a nevím, co tedy chceš .

2015-01-22 14:57:48

DeeDee:

Žadný komentář !

Jenom zvědavá otázka. Jaký způsob čištění té sondy zvolíš ?

Že by drátěný kartáč ?

2015-01-22 16:09:58

Hodně záleží na pneumatikách, staré ztvrdlé letní měly spotřebu o půllitr menší. Teď se zimníma gumama a svíčkama blížícíma se k výměně jezdím za 4,5 (polovina jízd s rozsvícenýma světlama, polovina teplé starty - mám předehřev). Bez předehřevu jsem měl lehce přes 4,8 podle množství kratších tras. Ten předehřev nemám ani tak kvůli spotřebě, ale kvůli motoru - žere to 3kW a než to motor zahřeje, tak to trvá 15 až 30 minut podle okolní teploty.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8