Fórum - Téma


Spotřeba - teorie


Fórum Swift III Spotřeba - teorie

Informace o modelu: Suzuki Swift III


1  2  3  4  5 ......... 8

Hill  
Jaroslav
2015-01-24 18:06:10

alfleth: jsme na fóru, tedy se tu řeší kde co. No a co? Jestli si jiné kluby udělaly ze svých stránek bezplatnou poradnu převážně pro ty, kterým stejně není rady ani pomoci, pak prosím. Je to jejich věc. Že je u nás víc srdcařů, kteří pokládají Suzuki za značku, které stojí za to zůstat věrným či věrnou, i když jde třeba jen o druhé auto na ježdění na nákupy a do práce (ale těch je málo), to je zase naše věc. Těch, kdo tu mají snahu pomoci, je tu řekl bych stejný podíl, jako na jiných fórech. A že si někdo dělá šoufky či přímo vyšumí, když se někdo jiný ptá na blbosti a ještě blbě? To je přece normální, dokonce pokládám za plus, že nelitují času a napíšou to sem.

A tu anální speleologii sis mohl odpustit, stejně tu nemám ani přístup k tomu, abych ti ten profil zrušil, i když o to tolik stojíš.

Ať ti Mazda slouží.

MilanT  
Milan
2015-01-24 19:50:29

alfleth: Pokud ty v mrazech nastaruješ auto, pak jdeš vyvenčit psa a po 10 minutách se vracíš k vyhřátému auty, abys pak jel jeden kilometr do práce (čerpám z tvých příspěvlů), tak to jsi nováčkům poradil to nejlepší, co mohou pro svoje auto udělat. Co se týká Suzuki, tak se taky řadím k nováčkům, ale tímhle se určitě řídit nebudu. Nezlob se.

Jo a o těch 250 ampérech jsem psal já. Z akumulátorů u fotovoltaiky tahám i daleko větší proudy.Ale to jako elektrikář bys měl vědět, že něco takového existuje.

DeeDee se tu ptal dost nejasným způsobem na spotřebu. A ty mu odpovíš: ".Řešit spotřebu po koupi vozu je už pozdě a tak trochu demence."

Nevím, nevím jestli je to od tebe ta nejvhodnější reakce. To já nejdřív hledal chybu u sebe. Proto jsem nepsal nic o demenci (jako ty) ale přiznal jsem, že si sedím na vedení.A čekal jsem, že to DeeDee upřesní. Bohužel se tak nestalo a rozjela se tu diskuze (světe div se - na diskuzním fóru ) . Proč jsi neporadil ty hned a správně? Ty si počkáš pár stránek a pak nás tady spucuješ. Hlavně ti taky nedošlo to podstatné. DeeDee nechce snižovat spotřebu, jen chtěl vědět, kolik mu to teoreticky žere, což jsme se od něj dozvěděli až později.

Přeji ti s tímhle tvým přístupem hodně stěstí na tom Mazda klubu (nebo kam to jdeš).

2015-01-24 23:43:27

Jaski: já se na 3,79L dostal častou jízdou při 2000 ot na půl plynu do kopců, když jsem jel z mé nížiny na na vysočinu a zpět. Se ztvrdlýma starýma letníma gumama (vliv na spotřebu cca 0,5L pozitivní oproti novým) a starýma svíčkama (vliv cca 0,5L negativní oproti novým DOR15LGS). Podle mých zkušeností je nejideálnější doba na nejnižší spotřebu půlka července. Ale už loni tuším v dubnu se mi podařilo udělat 4,05 (opět dlouhá trasa sem-tam, s velkým převýšením).

Motor přitom nijak nelechtám, při rozjezdu mám nohu na půlce plynu nebo lehce za, občas i raketový start do mezery mezi autama. Brzdy taky obržďuju, motorem brzdím jenom abych z kopce nepálil brzdy..

Ted 3D graf co jsem tu dával nedávno právě o té polovině plynu kolem 2000 ot. vypovídá celkem dost o pozitivním vlivu na spotřebu.

 jaski
Martin Jaskevič
2015-01-24 23:45:39

autoveteran: 4l věřím, 3l za běžných podmínek ale už opravdu nevěřím .

2015-01-25 00:06:58

No mistři z ekorallye jezdí ještě o litr míň než jaký mám rekord já, tak to zas tak úplně mimo není. Loni jsem pod 4L nešel možná díky tomu, že jsem na rozdíl od předešlého roku poctivě svítil potkávačkama (teď už mám taky ledky). Na rovinkách mám o necelý půllitr (3-4 deci) vyšší spotřebu, než na trase, ve které jsou po cestě větší prudší kopce a často. Spotřebu počítám do stejného start/cíl místa.

 jaski
Martin Jaskevič
2015-01-25 00:16:08

autoveteran: Chcípání motoru z kopce a na křižovatkách neberu jako normální podmínky viz mistři ecorally. A tihle mistři jezdí se starym litrovym swiftem?

2015-01-25 01:58:16

tak motor teda nechcípu, ale až takový rozdíl to asi nebude, těch kopců kde by to mělo smysl zas tak moc není. Jezdí se to pod 3L i se Š120. Některé Wartburgy měly start-stop systém, startovalo to jenom jiskrou bez startéru na nacucnuté palivo v teplém motoru. U nich se to vyplatilo chcípat motor.

2015-01-26 10:43:51

autoveteran: Pokud vím, tak Wartburg měl volnoběžku - která opravdu šetřila palivo - ale systém start/stop tehdy určitě ani "teoreticky" neexistoval. Možná se jen dalo při jízdě z kopce vyhodit kvalt a vypnout zapalování.

2015-01-26 10:57:03

certik:

Ona ta volnoběžka, u tohoto "mercedesu východu" nebyla ani tak proto aby šetřila palivo, jako spíš z důvodu, aby se dvoutakt se svým specifickým způsobem mazání při jízdě z kopce nezadřel

2015-01-26 11:20:20

plukovník: Máš jen částečně pravdu - hlavním důvodem bylo šetření paliva u "žíznivého" dvoutaktu, protože bylo možné ji mechanicky vypínat a klidně dlouhodobě jezdit bez ní.

2015-01-26 11:54:16

certik:

A jak se ta volnoběžka u toho smraďocha vypínala a z jakého tedy důvodu vlastně... ?

Jediný důvod co mě napadá je šetření volnoběžky

2015-01-26 13:32:25

Volnoběžka se vypínala jednak z důvodu, aby se šetřila, ale taky hlavně v zimě. Její trhnutí při záběru by totiž na sněhu vedlo k tomu, že se kola utrhnou ze záběru a dál se bude celé autíčko už jenom kloiuzat setrvačností, což by bylo obzvlášť ekonomické třeba v zatáčce.

Pokud bylo volnoběžkářů na silnici dostatek, bylo možné se přizpůsobit jízdě stylu "rozjedu na 100 a do 70 plachtím" prvního a skutečně tak šetřit palivo celé kolony.

start-stop:

http://www.automag.sk/war...vojtaktu-startstop-v-cene

http://w311.info/viewtopic.php?f=9&t=5251

2015-01-27 09:49:03

autoveteran: To jsem celkem překvapený - my ho doma měli v sedmdesátých letech "jen" s volnoběžkou, která se většinou zapínala na delší cesty. Ve městě a při kratších trasách to moc smysl nemělo. Ten start/stop systém byla zřejmě první "ekologická vlaštovka"- asi kvůli sice morálně zastaralému - ale tehdy stále oblíbenému dvoutaktu.

2015-01-31 09:29:10

Vracím se z5 se spotřebou, poslední 2 měření ukázaly že spotřeba je okolo 8,5 litru, jak jsem psal mám karburátor a 3 rychlostní automatickou rychlostku, i tak se mi to zdá víc než dost na to jakej to má obsah a váhu, jezdím denně trasu Lovosice Teplice ( do školy to je 25km, na praxi 38 od místa kde vyrážím ), zkusím vyčistit karburátor, je zasranej jak prase a zkusím znovu změřit spotřebu

PS.: spotřebu jsem vypočetl podle natankovanýho paliva v nádrži od úplnýho vyjetí, chtěl bych zkusit E85, zkoušel to někdo u karburátoru? co jsem četl tak jeden říká to druhej to a jediný o co se bojím, že zkurvím klyku protože na Lada fóru to řešily...

 jaski
Martin Jaskevič
2015-01-31 09:50:40

deedee: Spotřebuje je nejlepší měřit stylem: natankuju do cvaknutí pistole, vynuluju, jezdim jezdim, znova natankuju do cvaknutí pistole a z toho kolik jsem dotankoval a podle počítadla spočítám spotřebu. 8,5l je fakt krutý na litra a zvlášť na takový celkem dlouhý vzdálenosti, kdy je litr už na provozní teplotě.

Hill  
Jaroslav
2015-01-31 13:55:13

jaski: nojo, ale jde o automat, který neví předem, že se bude například podřazovat. S manuálem se dá naučit řadit včas, tak, že není třeba moc šlapat na plyn. Na automat můžeš i přes litr navíc počítat, zvlášť v kopcovitém terénu, protože řadí až podle zatížení, otáček a jejich změny, tedy až to nastane.

Když už budeš mít rozebraný karburátor, zkotroluj taky, jestli ti v plováku nešplouchá benzín, který si po vychladnutí přisává nějakou trhlinkou dole a po ohřátí se ho většina zase vytlačí z plováku ven. U traboše takto dokázala spotřeba vylítnout i o dva litry (měnil jsem plovák co 100 tisíc km). Na startování se to přitom nepoznalo, jen za studena ani nepotřeboval sytič.

2015-01-31 15:36:45

E85 tam nelej.

palivový filtr, vzduchový filtr, výfuk vypálený, dobré svíčky, pneu, geometrie kol, nepřibržďuje se nějaké kolo? Já do swiště zlehka šťouchnu a už se rozjíždí.

Zimní starty si něco přes půllitr vezmou.

MilanT  
Milan
2015-01-31 20:22:29

deedee:

Vyjádření zástupce pro ČR: "Vozy SUZUKI prodávané na našem trhu jsou výrobcem schváleny pro provoz na benzín s maximální příměsí 10% etanolu (5% metanolu). U paliva E85 je zhruba 85% podíl etanolu, tudíž toto palivo není vhodné pro vozy SUZUKI a výrobce jej nedoporučuje."

http://www.suzuki.cz/auto/servis/caste-dotazy.aspx

2015-01-31 21:10:24

Přidám fotky které jsem dnes nafotil, typ rychlostky stále nevím ale mám její číslo, E85 nedoporučujou nikde a přes to se to tankuje a auta na to jezdí ( viz úprava vstřikování ) k tomu karburátoru, dnes jsme více méně blbly takže nebyl čas, jinak zítra snad snad snad to rozeberu, mam strach o ty snímače abych nerozhodil, zkontroluju i plovák jestli nemam palivo i v něm, uvidím co a jak...

jinak nikde nic nebrzdí, geometrie je v pořádku ( štelována, akorát blbci mi nesrovnaly volant a štelovaly podle levýho kola který bylo rozhozený ) do auta strčím a jede, zahřeje se už po 5 minutáh jízdy, po 10 mám teplo, teplotu motoru nevím protože tam nemam stupnici, jen blbej zelenej pruh mezi Cold a Hot ( kreténi ), vzduchovej filtr je čistej, ale raději ho vyměním, svíčky nejsou nový ale jsou vypálený a vyčištěný ( zkontroluju ) zítra snad bude čas

jinak, prosím nesrovnávejte jiný značky nebo modely, se škochtlí jsem z 7 litrů dal 3 a pak zase 7, jednou jsem jel slušně jednou jak prase, ale dalo se

BTW motor má číslo G10A103429

rychlostka: K911718

u štítku bylo ještě pod VIN:

EAA44S COLOR 15P

HEY353K22

fotky dám na profil

 jaski
Martin Jaskevič
2015-01-31 21:23:41

deedee: Héééj pravý tapec origo k palubce starý a levý z novýho typu a madlo ze starýho . Ten volant je taky super. Kde ti to dělali? Normálně to dělaj s "vodováhou" na volantu, aby byl v rovině. A vzadu to TDI néééé .


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8