Fórum - Téma


Spotřeba - teorie


Fórum Swift III Spotřeba - teorie

Informace o modelu: Suzuki Swift III


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 8

2015-02-02 14:01:55

Ono mne sa tieto súťaže na spotrebu v celku páčia. Ale neni nad to v skutočnej premávke stretat jedincov čo chodia 75 na 5tke a prísnym okom sledujú počítadlo spotreby. To že si likvidujú motor ma netrápi, ale to že sú prekážkou v cestnej premávke a častokrát nútia ostatných účastníkov k riskantnejším obiehacím manévrom na miestach kde by to bežne nebolo nutné a ohrozujú tak všetko na okolí tak mi vždy navre na čele žila....

A ked dojde reč na bezpečnosť tak neskutočný alibistický prístup. Ja chodím pomaly a bezpečne... Osobne by som dával ešte vyššie pokuty za bezdovne pomalú rýchlosť než za mierne prekročenia max povolenej....

Mám obydve autá dosť staré. Mesačný nájazd je tak 600+300km tak mi je prakticky fuk kolko mi to žerie... Teší ma že si okrem vyváženia pneu dokážem takmer všetko urobiť sám doma v dielni. Náhradných dielov je kopec a nové sú za rozumné ceny. Trošku chýba komfort ale ked si zoberiem kolko ma tie autá stály tak ten hluk a tvrdé plasy oželiem.

2015-02-02 14:06:14

Já si srandu nedělám, dokonce jsem to i našel, ale na netu už je to smazaný:

https://web.archive.org/w...index.php/about/2-rekordy

A kdože je tím vítězem s absolutně nejmenší spotřebou 2,270 l/100km?

.....

.......

Jo, stará skeuda 120ka.

2015-02-02 14:18:41

autoveteran: Pak nechápu modernizaci dnešních motorů a honění se za co nejmenší spotřebou, když kluci ze škodovky na to kápli už před 30ti lety.

2015-02-02 14:40:52

Oni na to nekápli, kápl na to ten jezdec. Automobilky se snaží snížit spotřebu blondýnám a rádobyzávodníkům. Ale s katalyzátorem a neupravenou řídící jednotkou dnes už takové spotřeby dosáhnout nelze, dneska bude tak o litr větší. Ony i ty vstřiky si něco vezmou a elektřina je v autě velký žrout benzínu - jenom povinná světla když nemáte ledky, udělají v průměru 2 deci.

Nejjednodušší cestou, jak snížit spotřebu, by byla změna učebních osnov v autoškole. Jenže - státu by zadarmo klesl příjem z PHM a on slevu zadarmo nechce. Takže tohle NEEEE. Raději ZAMĚSTNÁME stovky lidí na desítky let tím, jak se budeme snažit vyvíjet papírově účinnější a účinnější motory. Neříkám, že nejsou účinnější než to co měla stará skeuda, ale díky katalyzátoru to účinnější při eko stylu jízdy už nikdy nebude. Bloncky a puberťáci si ale budou libovat, že mají o 2-3 litry menší spotřebu, než ve staré škoďárně.

PS: to co se už dneska nikde nepíše a co vím, protože v té době jsem se o to taky zajímal, tak dotyčný vítěz měl pohon jenom na jedno kolo. A samozřejmě všecko seštelované jak švýcarské hodinky.

MilanT  
Milan
2015-02-02 14:47:33

autoveteran: To o té autoškole zní skoro konspirativně. Skoro jako ten pumpař, co prodává tabletky na snížení spotřeby paliva, aby neměl takový obrat paliva.

Co nám vláda ještě tají?

2015-02-02 14:51:35

no trochu to nabylo jinej směr, Eco rally? tomu nemůžu konkurovat, s mím litrem jedu za 8,5 podle posledního měření....

co se týče karburátoru, má to něco do sebe, dá se seštelovat vyladit a tak, ale změna dávkování paliva není proměná, musí se znovu přeštelovat... Ano komunisti věděly jak na to.... elektronické vstřikování je o proti karburátoru lepší v tom, že si dávkuje palivo podle potřeby, může měnit množství paliva, nebo ho dokonce vypnout, ale sakra lidi ( hlavně autoveteran ) nesrovnávejte auta který maj najeto s býdou 12k s autem který má možná i 3krát přetočenej tachometr.... naprostá blbost...

ty ekojezdci by si měly upravit auta na elektriku, zajmalo by mě o jakou spotřebu by jezdily....

MilanT  
Milan
2015-02-02 14:54:49

deedee: Nejen v autoškole, ale i na základní škole někomu stát něco podstatného zatajil, že?

2015-02-02 14:58:35

milant: Na základce učej hovna, dokonce i na střední, v televizi je to ještě horší... Já mám svůj názor na věc....

když jsem dělal papíry, nikdo mě neučil jak mam jezdit ekologicky... jel jsem jak jsem chtěl, palubní počítač ( seat ibiza 1,9SDI ) ukázal i malinko pod 4 litry, ale taky jsem zvládl vyhnat spotřebu nad 9.... nevím co s těmi počítači všici maj.... stejně to kecá, kdo říká že ne kecá stejně jako ty zobrazovací jednotky

2015-02-02 15:18:44

Přestaňte s konspiracema, to je obyčejná politika, tak to prostě chodí. Nejdůležitější je plná zaměstnanost, protože normálně zaměstnaní nemají čas ani sílu vyvolávat protivládní nepokoje.

ad pumpař - vydělá víc na tabletkách, než o kolik mu poklesne zisk z prodeje benzínu.

Ono je jedno, kolik má auto nalítáno, pokud si to člověk spravuje sám a udržuje v prakticky nové kondici.

S elektřinou je to jinak, tam se nedá využít hodně hrbatá účinnost spalovacího motoru (účinnost přeměny na otáčení bude pořád kolem 85-90%, na pohyb auta ještě méně), takže pokud budou jezdci jezdit podobně, rozdíly ve spotřebě kWh/100km budou dost malé.

wartburg: http://elektromobil.webpark.cz/

VW Brouk: http://www.elektromobily....estavby_na_elekt%C5%99inu

Je tam i Samurai: http://www.electroauto.cz/

Pokud se ale nevyužije stávající převodovka, ale použije se návrh pana Porsche ze 30. let, kdy každé kolo má svůj bubnový elektromotor, tak účinnost přeměny na pohyb auta podstatně vzroste, navíc ve spojení s nabíjením baterek při brždění to budou další procenta navrch.

2015-02-02 20:36:22

autoveteran: víš, kdybych věděl že mám šanci, tak bych se pustil do návrhu pohonu, nebudu popisovat co a jak funguje, ale teoreticky i prakticky to fungovalo, jen neni nikdo kdo by byl ochoten do toho vložit úsilí aby se vylepšila konstrukce, navíc nemam návrhy, plány, ani noc, jen šikovnou teorii která se osvěčila...

jinak s tou elektrikou to je taky docela mazec... když rozsvítím světla tak mi padnou otáčky při volnoběhu.... čím to asi bude? prostě to žere.... altík je bůh ví kolik, a ten drátek kterej to všechno napájí.... no fuj....

2015-02-03 07:17:05

deedee:

nie len boh :D

predné svetlá 2x55W

zadné svetlá 4x21W

palubovka dokopy caca 20W

(okrem toho už svietiace obrisovky, dobíjanie, prevádzka motora)

Len za tie svetlá to máš dokopy caca 200W to je pri 12V zhruba 17A čo je pomerne dost. Máš tam zrejme 45A alternátor

o kolko to zožerie viac pri záťaži +0,2kW ti už ekzatliš nevyrátam.

Hill  
Jaroslav
2015-02-03 07:53:46

deedee: ono je to ale v pořádku - ECM přidá otáčky, když je pod napětím kterýkoli z následujících pažravých spotřebičů, otáčky se zvednou:

ventilátor chladiče, obrysovky, brzdová světla, ohřev zadního skla a klimatizace (nebo ventilátor topení). Řídicí jednotka ale nerozlišuje, jestli jsou zapnuté všechny, nebo jen jeden. Vyhodnocuje pouze, jestli je na některých drátech napětí. Čili při zapnutí prvního z těchto spotřebičů (například obrysovek) si můžou otáčky houpnout a srovnat se, spíše by se měly mírně zvýšit. Při zapnutí druhého a dalšího spotřebiče už můžou otáčky mírně klesnout, protože systém vyhodnotil napájení jednoho ze spotřebičů a další připojené spotřebiče už nerozezná.

Když to nedělá, a otáčky spadnou už s rozsvícením parkovaček nebo šlápnutím na brzdu, zkontroluj pod palubkou diodový blok. Je to jen kostka, nastrčená do konektoru, ve kterém končí růžovočerný od ventilátoru klimy, červenobílý od rozmrazování zadního skla, zelenobílý od brzdových světel, červenožlutý od parkovaček a modrý od ventilátoru chladiče.

Plus na kterémkoli z těchto drátů se musí objevit (jen asi o půl voltu snížený) na hnědožlutém, který v tom konektoru končí taky a vede k řídicí jednotce. Té bonzuje, že je některý sledovaný pažravý spotřebič zapnutý.

2015-02-03 08:04:30

lunek:

To, o kolik zvýší spotřebu osvětlení vozidla se nemusíš pokoušet počítat, protože to je dávno vykalkulováno.

U prúměrného auta s výkonem motoru kolem 80 kW to dělá navýšení spotřeby o cca 0,5 %

To jest při spotřebě 6 l na 100km asi tak 0,03 l (tedy méně než jedno štamprle)

2015-02-03 08:23:45

plukovník:

no tak kupeckými počtami podla tých 0,5% mi to vychádza pri nájazde 10k km ročne preplatok na svietenie 1-2 eurá. Ja som to z dialky tušil že dorábané denné svietenie je nezmysel obhajovať ušetrením na palive. Možno by sa to dalo obhájiť ešte spotrebou žiaroviek.... aj ked neviem nejako mi tie žiarovky neodchádzajú v počtoch aby ma to bolelo. Stále lepšie raz za čas vymeniť žiarovku než prasiť prednú masku

2015-02-03 08:51:07

lunek: Já to mám prakticky vyzkoušené - u Megana 2.0 benzín 99 kW při delších cestách byla při svícení spotřeba vyšší o 0.3 l na 100 km- samozřejmě při srovnatelných podmínkách a natankování paliva stejné kvality

2015-02-03 08:58:53

plukovník: Já bych tu čárku o jedno místo posunul - u slabších motorizací se spotřeba zvýší asi o 5%, u silnějších asi o 3%

2015-02-03 09:46:50

Mě to svícení vychází asi na 2 deci, ale nijak superexaktně jsem to neměřil.

Takže za 1000 kiláků ušetří 2 litry, to je dneska půl sta. Světla mě stály i s materiálem necelé 300, tak to mám při dnešních cenách benzínu a mém projezdu, s tím že většinou jezdím za světla, do půl roku zpátky.

Kdybych byl investor a měl bych v kalkulaci že se mi investice se 100% ziskem vrátí za rok a nejsou v tom žádná rizika, no tak absolutně neváhám a du do toho, protože to je zisk jak kráva. Investoři běžně počítají s tím, že jim to začne vydělátat až po letech, dřív i desítkách, v poslední době se totiž ty dlouhodobé investice omezují a dneska investor do něčeho co je přes 10 let se moc nehrne.

Zhruba se dá počítat, že 1kWh v elektřině = 1L v benzínu. Samozřejmě když to vezmete vědecky, vyjde vám to jinak, ale šedivá je teorie a zelený strom života.

2015-02-03 10:19:37

autoveteran: Já to několikrát měřil při delších jízdách do Tater na Slovensko - původně tam platilo svícení od 15. 10. a já tam v průběhu října vždy měl několikrát cestu "na otočku" - průměrná spotřeba se vždy při svícení zvedla ze 7,9 l na 8,2 l na sto km, ujetá trasa byla opakovaně asi 500 km.

2015-02-03 10:25:09

certik: To je docela dost na to, že jde o blbý světla.

2015-02-03 10:26:28

lunek:

Dodělávat denní LED svícení z důvodu nižší spotřeby je samozřejmě naprostá pitomost.

Půvabné je, že si to dodělávají lidi na stará auta i když to na tyto ročníky není povinné, zatímco, když je něco nově nařízeno jako povinnost, tak se to každý snaží obejít.

Veteráne, ty jeden excentriku:

1 kWh = 1 l benzínu ??? To nemůžeš myslet ani ze srandy. Tak nízkou účinnost nemá ani ta nejlevnější a nejzastaralejší elektrocentrála

Certík:

Kdyby světelný výkon cca 200 W zvyšoval spotřebu o 5 %, o kolik by potom zvyšovala spotřebu zapnutá klimatizace o předpokládaném efektivním výkonu 2 kW.

Prosím tě, jdi už s těmi svými teoriemi, které vydáváš za osobní zkušenost do háje


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 8