Fórum - Téma


Spotřeba - teorie


Fórum Swift III Spotřeba - teorie

Informace o modelu: Suzuki Swift III


1 ......... 4  5  6  7  8

Hill  
Jaroslav
2015-02-04 19:40:39

deedee: jestli tam máš tento karburátor http://swift-manual.cba.pl/epc/siwft1/28.htm , se podívej na http://swift-manual.cba.pl/epc/siwft1/35.htm - je tam jako pozice 9.

Ten diodový blok (není to můstek) hledej podle toho, v kterém konektoru končí barvy drátů, co jsem ti napsal minule. Může být přimotaný páskou na kabelový svazek (aspoň v obou mých předchozích Swiftech byly).

Jen nevím, co si představuješ pod pojmem podtlakový spínač - pár věcí řízených podtlakem sice ve Swiftu je, ale o spínači nevím.

2015-02-05 00:31:18

hill: Super, díky za plánky karburátoru, hledal jsem v manuálech swifta a tam nejsou, v EL schématu jsem taky nenašel žádnej diodovej můstek, buď není nebo jsem ho přehlédl,

jinak, myslel jsem že solenoid je podtlakový ventil ( aspoň Golf to má ) kterej při startování zaznamená podtlak za filtrem a vyšle signál jednotce, ten solenoid kterej je na pozici 9 tam mám, měl jsem za to že to je volnoběžka

dnes ráno jsem nastartoval, na balkóně bylo -3°C, po chytnutí jsem mu přidal plyn cca na 1500 otáčet po dobu 2 vteřin ( jinak okamžitě chcípne ) po cca 10 vteřinách běhu se otáčky zvýšily nad 1000 ( hádám 1150 ) držely asi 3 vteřiny pak vylítli pod 1500 ( hádám 1350 ) držely tak asi 5 vteřin a pak padly na volnoběh, nevím co přidalo na otáčkách ale termosytič jsem tam nenašel a na plánku ho taky nevidím, jestli tam je, je to pro mě novinka,

napadlo mě, když odpojím přívod z toho solenoidu, připojím ho na světla ( na plus kterej je stálej ) a zapnu je, tak by měly vzrůst otáčky, pokud ne tak je v háji, pokud se pletu tak sorry

Hill  
Jaroslav
2015-02-05 05:58:16

deedee: víc se mi ke karbci nepovedlo sehnat (jestli je ten solenoid skutečně součástí okruhu volnoběhu, o tom nikde ani náznak), tak to bude asi nejrychlejší cesta, jak to zjistit. Zkus to.

2015-02-05 06:05:25

hill: šikovný, zkusím, sic ne dnes ( víkend to jistí ) bo jedu ropákem, ale chtěl jsem se zeptat, napadla mě další kravina kterou zkusím, mám karburátor z favorita, upravim ( nebo vyrobim ) sací potrubí a prdnu to na motor, ten karburátor má větší difuzory, lepší proudění paliva ( už jsem to dělal na motoru 105 ), takže by mohl být lepší pro můj motor, ale v těch plánech jsem nenašel jak je zapojenej ten snímač, jestli je to jedno nebo musí být na daný typ karburátoru, jde o to, že na karburátoru jsou nějaký snímače ( zřejm potenciometry )a já nevím zda maj něco společnýho s automatem, do automatu vede plynový lanko ( je dvojitý ) aby věděl v jaký poloze je plynovej pedál a žřejmě i poloha škrt klapky, je to otázka budoucnosti, hned to dělat nebudu a až budu mít motor - celková GO, taky jsem tam nenašel plán automatu, takže když ho rozeberu, možná ho nesložím, potřebuju vyměnit obložení lamel, našetřit peníze a nechat opravit hydroměnič, taky obložení a volnoběžky.... v létě mám co dělat ;)

2015-02-05 08:36:45

deedee:

Karburátor z favorita sa na Suzuki motory v našich končinách montuje pomerne často. XXXX ludí si to chváli. Podla mna je to 5krokov dozadu. Ja si radšej vytlačím schému a hladám chybu než by som mal ladit karburátor....

pozri offroadforum. Tam je viacero ludí čo má v samuraii alebo vitare karburator z favorita.... Dokonca su na nete na predaj hotove priruby, len neviem či ti budu pasovat zrovna na litra.... (ked by si našiel prerabku na litrového samuraia tak vedz že nemá zhodný motor s tvojim. je to litrový 4valec)

Pametám si že do toho solenoidu išiel konektor z 2 drátmi. Konektor bol hranatý, zelený a opatrený poistnou sponkou. Na samurai je z pravej strany karburatora zhruba vo vyške sacich kanalov. Možno maš len uhnitý kábel alebo dopukanú hadičku z podtlaku.... Alebo to niekto kto tomu nerozumel pred tebou proste zaslepil, alebo ináč odrovnal....

Pri offoch sa výmena karburátora rieši hlavne ked niekto mení motor a elektriku nevie alebo nechce prerábat.

BTW mna problémy z karburátorom vyšpičkovali až k výmene celého motora za modernejší. ked sa chce dá sa všetko. mne sa včera podarilo po mesiaci oživiť vitarácku 1,6 EFI v samurai kde bol karburátor. Komplet motorová elektrika nová včetne riadiacej jednotky. Kábel po kábli vydrátované nanovo, Padla za obeť pôvodná vitarácka elektrika, akurát som len vybral jednotlívé káble a konektory. do nádrže navrtať dieru a doplniť čerpadlo, doplnit tretiu hadicu do nádrže, prerobiť sanie z filtra..... Največšia chutoffka bola z tachometra ktorý počíta mph a má rýchlostné čidlo prebastliť toto čidlo to tachometra čo počíta kmh a čidlo nemá.

2015-02-05 16:24:44

lunek: To je super že to jde, mám tu celej vyčištěnej, ale potřebuju ještě jeden abych použil díly, jinak elektriku taky předělám, raděj budu mít dráty tak abych se vyznal a dělaly co maj než aby fungovaly na půl a já byl v háji,

mj, ten solenoid má jen jeden drát, na druhej není místo, jen jeden konektor ( proto jsem myslel že je to volnoběh )

DeeDee, 2015-01-22 06:31:44 napsal:

ještě jsem nezjistil spotřebu, ale možná mi to přiblížíte, aby jste to pochopily vím jen kolik točí motor

při 3 stupni a uzavřený vypínací lamele

50km/h 2000ot/min

60km/h 2500ot/min

70km/h 3000ot/min

80km/h 3500ot/min

90km/h 4000ot/min

otáčky jsou plus mínus 100ot/min rozdíl není to přesný, snažím se to nehnat ale někdy je hold potřeba podřadit a vyhnat motor

2015-04-09 11:02:55

deedee: Ahoj, rozvinul jsi tu pekne vlakno, tak se pridam. Resil jsem spotrebu na litru cca pul roku, spotreba po vymene vsech moznych cidel a hadicek stoupala Diky radam Hilla a Hondy, timto jim moc dekuji za ochotu a trpelivost, jsem se dostal na cca 11l/100km. Vzhledem k tomu, ze s autem jezdi z 99% pani ucitelka, tak je pochopitelne, ze hlavni zavadu bylo velmi tezke najit :-D zpusobily ji retardery u nas v obci a stari vozu U hrdla nadrze se objevily trhliny, tezko viditelne a pro blondatou ucitelku stejne nepodstatne, takze na obrovskych retarderech, ktere vymyslel inzenyr s dokonale vymydlenym mozkem(najezdy kratke, cca 50cm dlouhe a az 30 cm vysoke), zacal guma u hrdla uplne odchazet. Benzin se samozrejme odparoval jako divy Kdybych cirou nahodou nejel po pul roce natankovat osobne, neprisel bych na to ,ze se hrdlo zcela utrhlo. Parkovat v garazi, tak si clovek vsimne zapachu, ale cely rok venku nic nepoznate, kdyz benzin nikde nekape. Hrdlo jsem opravil, spotreba okamzite klesla na cca 7,5l. Nastesti nebylo nutne nadrz sundavat, takze prace na cca hodinu Takze pro vsechny zoufalce, kteri uz si nevedi rady se spotrebou, po vymene vseho, kouknete na hrdlo nadrze, me to pomohlo. . A jeste jednou moc diky Hillovi a Hondovi

2015-04-09 22:47:41

renorainesreno: Já měl podobnej problém, chcaly mi trubičky jdoucí z nádrže do filtru (takže to chcalo jen za běhu motoru), spotřebu jsem měl ke konci kolem 8,5l/100km... Tak se to opravilo a po vyjetí nádrže kouknu, o kolik klesla. U mě hrdlo a některý části nádrže taky nevypadaj nic moc, asi se na to kouknu v létě, protože bych tomuhle chtěl předejít.

2015-04-10 08:21:45

milk239: Hadicky mi tekly na starsi 92' a prisel jsem na to nahodou, kdyz jsem podezrival cerpadlo ze spatnych startu a sundaval nadrz. Jenze, to jsem delal v servisu, tak to byla sranda Popraskane byly primo u cerpadla,takze to nebylo videt, slyset, ani citit. Ale ted jsi me navnadil,takze na ne kouknu,nebo spis nekoho necham kouknout. Hodil by se nejaky sikovny Suzukista z Plzne a okoli

2015-04-10 09:45:10

renorainesreno: Mě tekly z boku nádrže, kde jsou trubičky na takový přírubě a jak se tam drží bordel, tak to hnije.. Právě mám '93 a má toho dost za sebou a dlouhý stání...

2015-04-10 09:48:56

renorainesreno: Ale na to nemusí být nějaký Suzukista, stačí zkušenější automechanik, sundání nádrže je sranda, 4 šrouby a nalévací a odvzdušňovací hadice, horší je většinou dostat se přímo do nádrže.

Dřív jsem se v Plzni dost zdržoval, teď už skoro ne no...

2015-04-12 11:27:21

tak o hrdlo v nádrži strach nemám, kdyby byla někde díra tak se mi netvoří v nádrži podtlak kterej je jednoznačně slyšet při otevření víčka když dojde benzín, podtlak to drží i 2 dny protože to chcíplo asi 20 metrů od místa parkování tak jsem to dotlačil a benzín jsem dolil až 2 dny po tom, ty hadičky zkusím, i když nádrž se mi moc sundavat nechce a když už tak bych tam dal rovnou plastový trubky na palivovou soustavu tak snad je seženu jinak díky za nápad i když nějak nevěřím že to je v tom, podle mě to bude karbec, už zase nedrží tak jak má a chcípá nebo drží nesmyslně vysoký otáčky, i po zahřátí elektrosytiče ( ta spirálka s červeným drátem ) spotřeba vychází dlouhodobě nad 9,5l ale zase nejde nad 10l, někde tam bude chyba, po tom co se mi to podařilo opravit to jelo parádně asi týden, spotřeba byla okolo 7,5l ale pak z ničeho nic jednoho dne ráno jsem nastartoval a bylo to v háji

2015-04-13 08:31:05

milk239: Na dvore se to dela spatne Jinak mi to na 92' teklo jako tobe Spojim to s vymenou gufera na vacce a nekam zajedu

2015-04-13 08:34:27

deedee: 7.5l je stejne hodne vyhledej si rady od Hilla na MAP a IAC senzory, jak tu uz nekolikrat zkuseni zminili, nejlepsi je mit nekoho se stejnym autem a vyzkouset si pujcene dily tak drzim palce a dej vedet, co to bylo

2015-04-13 11:20:04

renorainesreno: ehm... mám karburátor ne jednobod a ještě k tomu automat, vše nasvdčuje ( štítky na svazích, číslo kastle a tak podobně ) že mám rok 89 motor s elektrikou, kastli mezi 91 až 93, papírově 95 a v roce 2000 měněná kastle

je toho víc, budu dávat karbec z Fa nebo ze 105tky protože tam vím jak nastavit směs tady je to zapečetěný

2015-04-15 10:12:14

deedee: Pekny hybrid . Karburator z Favorita tam dokazes napasovat? Tak sem pak hod vysledek a nejake zajimave hodnoty

2015-04-15 13:43:13

renorainesreno: když na to dojde tak jo, neni to žádná věda, jen nějak málo času na to no

2015-04-15 13:52:50

deedee:

Ja obdivujem tvoju nekonečnú trpezlivosť. a ochotu do toho vrážať.

Ono veda tam ten karbec nabastlit nebude, ale odladiť to tak aby to rozumne šlapalo bude zaujmavejšie...

2015-04-15 13:57:11

lunek:

Deedee je tak schopný, že tam ty dvojité spádové Webery nacpe hned čtyři.

2015-04-15 14:07:41

plukovník:

nechcem sa do neho navážať ja som si tiež prešiel jeho eufóriou tiež z litrovým swiftom. no po 2 rokoch roboty a vrážania som mal auto z rovnakou hodnotou, a tie prachy a čas čo som do toho narval sú už v a hlavne to že som bol viac v garáži než na cestách.

Nie že by swift nejazdil, ale stále som si našiel niečo čo som vedel rozobrat a rozkuchtit.

Ale ked je to ako koníček..... tak nech sa chalan hrá.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8