Fórum - Téma


Šrouby ke kolům


Fórum Swift New II Šrouby ke kolům

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1  2  3  4

MilanT  
Milan
2016-10-13 07:51:09

liquids:

No já teda nevím, ale v naší kotlině dám třeba za přezutí a vyvážení 4 kol tak 400 korun. V Rakousku za TU SAMOU KVALITU dám 1700 korun - http://www.oefag.at/servi...en_inkl_wuchten_2415.html

2016-10-13 08:02:09

milant:

Něco mně říká, že je to 4x tolik...

MilanT  
Milan
2016-10-13 08:09:56

plukovník:

Pokud to máš do Rakouského pneuservisu blíž než do toho za rohem v ulici, tak zase ušetříš palivo a čas.

2016-10-13 08:13:10

milant:

No jistě, a ten rakušák si do pneuservisu zase zajede raději do Česka a rovnou to vezme také k zubaři.

Tomu se říká volný pohyb osob, zboží a služeb.

MilanT, 2016-10-13 07:51:09 napsal:

liquids:

No já teda nevím, ale v naší kotlině dám třeba za přezutí a vyvážení 4 kol tak 400 korun. V Rakousku za TU SAMOU KVALITU dám 1700 korun - http://www.oefag.at/servi...en_inkl_wuchten_2415.html

2016-10-13 09:22:57

milant:

No stejná kvalita. To bychom si to museli hezky sednout projit si, kdo, jakym postupem, na jakem zarizeni, jakym materialem atd...

V zasade ja a me okoli mame zkusenost, ze dat to v CR do neprovereneho servisu na takto jednoduchou operaci je asi 50% sance, ze to poserou. Nasledne predelavky, ztraceny cas atd. klidne prevysi uvedenych 1700 Kc.

Priznam, ze me uz tuhle ruletu hrat zde v CR nebavi.

MilanT  
Milan
2016-10-13 09:39:12

liquids: Pokud budeme uvažovat, že ta krabička sirek Made in USA je kvalitnější, tak klidně jezděme do Rakouska pro benzín a pro závaží na naše kola a alpský vzduch do našich pneumatik.

2016-10-13 09:47:08

milant:

...a protože se Liquids spokojí vždycky s tím nejlepším, žije v té "zemi zaslíbené, mlékem a strdím oplývající, zemi nikomu nepoddané, zvěře a ptactva plné.

Ale to bychom si to museli hezky sednout a projit...

plukovník, 2016-10-13 09:47:08 napsal:

milant:

...a protože se Liquids spokojí vždycky s tím nejlepším, žije v té "zemi zaslíbené, mlékem a strdím oplývající, zemi nikomu nepoddané, zvěře a ptactva plné. ..

Ale to bychom si to museli hezky sednout a projit... .. .. .. ..

2016-10-13 10:11:09

plukovník:

Nikoliv...Liquids jenom neni tak bohaty, aby si kupoval levne veci.

2016-10-13 10:30:32

liquids:

Jenomže kdybychom si sedli a všechno to probrali,

došli bychom k poznání, že toto "profláknuté" úsloví už dávno neplatí.

Drahá věc, šestkrát dražší, než ta "běžná", má ve skutečnosti dvakrát větší životnost.

Takže je lepší si koupit 3x po sobě tu "běžnou" a nemáš tak vysoký kapitál umrtvený v krámech.

Tedy pokud nezastáváš stejnou filosofii jako zkorumpovaný soudce Cyril...

plukovník, 2016-10-13 10:30:32 napsal:

liquids:

Jenomže kdybychom si sedli a všechno to probrali,

došli bychom k poznání, že toto "profláknuté" úsloví už dávno neplatí.

Drahá věc, šestkrát dražší, než ta "běžná", má ve skutečnosti dvakrát větší životnost.

Takže je lepší si koupit 3x po sobě tu "běžnou" a nemáš tak vysoký kapitál umrtvený v krámech.

Tedy pokud nezastáváš stejnou filosofii jako zkorumpovaný soudce Cyril... ..

2016-10-13 11:16:25

plukovník:

Nechci ti brat iluze, ale drazsi spotrebni veci v dnesni dobe vydrzi stejne jako ty levne. Tedy poserou se po zaruce. Za co si priplacis je pohodli, pridavne funkce, efektivita..atd.

U zde zminovane prikladu je to o tom, ze ti treba nepodelaji vyvazeni vsech kol kvuli nezkalibrovane vyvazovacce jako mne.

MilanT  
Milan
2016-10-13 12:13:33

liquids:

Pokud jsi měl smůlu a narazil na nezkalibrovanou vyvažovačku, tak to neznamená, že jsou na tom stejně všechny vyvažovačky v Čechách. Já jsem s tím neměl problém za víc jak 30 let.

A zrovna Německo a koncern WV by mohly vyprávět třeba o kalibraci emisí naftových motorů.

MilanT, 2016-10-13 12:13:33 napsal:

liquids:

Pokud jsi měl smůlu a narazil na nezkalibrovanou vyvažovačku, tak to neznamená, že jsou na tom stejně všechny vyvažovačky v Čechách. Já jsem s tím neměl problém za víc jak 30 let.

A zrovna Německo a koncern WV by mohly vyprávět třeba o kalibraci emisí naftových motorů. ..

2016-10-13 12:39:19

milant:

Smula...ona jeji cetnost odpovida mistnim cenam.

Problem naftovych motoru koncernu neni o zadne kalibraci. Je to problem politicky a ekonomicky. Motor splnujici ty predpisy lze bez problemu vyrobit, ale vozidlo s nim by bylo tak drahe, ze by bylo neprodejne.

Cele je to o tom, ze Koncern nechtel nasadit technologii SCR, ktera by mu umoznila limity splnit.

2016-10-13 12:46:23

liquids:

Hm, takže asi nemá cenu kupovat rozbrušovačku Bosch v krásné modré profi-barvě za pět tisíc, když vydrží stejně, jako ta nonomen ze supermarketu, stejné velikosti kotouče, kterou lze pořídit za pět stovek pohodlně, efektivně, případně ještě s nekolika kotouči jako bonus.

Chtělo by to v klidu probrat, abych si eventuelně nedělal nějaké iluze.

Edit:

Jinak, když už máme přetřásat ten "problém politicky a ekonomicky", tak proč je vlastně řešen důsledek a nikoliv příčina.

Proč se léta diskutuje o zákazu spalování hnědého uhlí v lokálních topeništích a nikdo nenavrhuje zákaz nafty jako paliva v osobních automobilech

2016-10-13 13:11:05

plukovník: Pokud budes pouzivat profi naradi k tomu k cemu je urceno, tedy aby se s tim makalo kazdy den 8 hodin, tak bude po zaruce zrejme na odpis.

Kdyz si koupis noname v Lidlu a obcas si s tim privrtas doma obrazek, tak se to taky konce zaruky dozije.

Samozrejne pokud pouzijes noname z Lidlu pro remeslnika na fulltime, tak asi budes fnukat na netu, ze dnesni veci nic nevydrzi.

plukovník:

Ad zakaz. Koreny bych videl v to, ze treba Bosch nasypal do vyvoje vstrkovacich systemu velke prachy. Podobne ve spojenim s nim Koncern do TDI..

2016-10-13 13:24:05

liquids:

To není "chytání za slovo".

Já tě jenom zkouším a jsem zvědav co odpovíš .

Tím spíše, že mluvíš (píšeš) jako "kniha" (premiér Sobotka)

MilanT, 2016-10-12 09:47:58 napsal:

dcerkyswišť: McGrad? Ty neznám ..

McGard - http://www.autodoplnky.cz...e-srouby-a-matice-a947079

Sicustar stačí stejně jako v bytových dveřích ti stačí cylindrická vložka třídy 2 za 3 stovky.

Já mám ale ve dveřích Tokoz Pro400 ve třídě 4 za 14 stovek a na kolech auta McGard SL za stovek 12.

Před půl rokem jsem se tady snažil zmapovat nabídku na českém trhu - http://www.suzukiclub.cz/...select=50830#message50830

2016-10-13 22:21:10

milant: McGrad je nová značka ještě vyšší level = grad = grádus = stupeň

________________

No, taky záleží, "co za těmi dveřmi máš" (taky nemáme ve vchodovejch dveřích obyč. fabku). V případě Dezentů á 2 litry/ks v netypickém rozměru nečekám, že by někdo vyvíjel kdovíjak náročnou metodu krádeže - a troubu, co nepozná cenu a atyp rozměru odradí i obyčejněnší šroubek

liquids, 2016-10-12 16:27:40 napsal:

dcerkyswišť:

Dostupnost dokumentace není až tak problém. Pokud se dodržuje servisní plán, tak tam není ukryté žádné překvapení, takže ono není moc co servisovat. Pokud je třeba udělat něco zásadního typu opotřebená spojka, tak to řeší buď slušný autorizák nebo holt výlet do Německa/Rakouska...

2016-10-13 23:19:20

liquids: Jak už jsem psal, nikomu nevěřim a všechno na autě (vyjma pneuservisu) si dělám sám (na ojetinách, který jsem dřív měl, jsem řešil X "pomníků" po dřívějších "odborných" opravách, v servisu jsem taky nějakej čas dělal, takže vim, proč tam auto nedávám ne že by byl každej levej, ale je to loterie...). Takže jsem rád, když mám k ruce dílenskou příručku, kde jsou utahovací momenty, seřizovací hodnoty, čim se má co namazat, nákresy "co na mě vyskočí" až začnu něco rozebírat, který díly jsou na jedno použití apod. (tedy třeba ani tu spojku bych do servisu nedával...).

Vim, že výrobce nesmí manuály pro údržbu a opravy tajit - ale může a nechává si za ně dobře platit. Kolik by mě stálo on-line civění do dílenských příruček nevim (vim jen, ŠA chtěla před lety za komplet dílenskou příručku na Fabii nehorázný prachy), ale na co si komplikovat život, když na jiný auto stačí jeden odkaz ke stažení, když jsou na webu běžně on-line katalogy dílů... ovšem na Suzuki žel... (ale třeba jsem blbě hledal)...před nějakýma měsícema jsem zde na fóru četl stesky někoho, kdo se marně snažil zjistit, jaká je ve New SWIFTU II chladící kapalina a zda odpovídá nějakým běžně na trhu dostupným kapalinám - marně (ale třeba to nakonec zjistil, vim já...).

Ale chápu, že kdo neni mechanik a tudíž potřebuje odbornej servis (a tudíž jsou mu dílenský příručky ukradený), má ty priority jinak.

Mimochodem tomu, kdo do servisu jezdí, většinou radim: do značkovýho! - pokud neznáš opravdu dobrýho a poctivýho mechanika.

2016-10-14 15:19:11

dcerkyswišť:

Bodově

Ano, já mám stejnou zkušenost s opravami a to je to, co jsem se Milanovi snažil vysvětlit. Proto ten opruz s Německem. Oproti jiným autům má Swift uživatelskou příručku zpracovanou velmi dobře. Jsou tam třeba utahovací momenty olejového filtru i šroubu olejové vany. Podobně u převodovky. Hodnoty pro výměnu řemenů taky a mnoho dalších věcí. Ono na druhou stranu, co bys doma chtěl dělat? Z pokročilejších věcí jde tak podvozek, brzdy, asi spojka a dál člověk končí, protože potřebuje diagnostiku a případně spešl nářadí, které použije třeba jednou za život auta.

FI a FII byly za ty tehdejší prodejní ceny poddmenzované krámy a imho tohle je další Škoda ojeb, jak uzavřít kruh.

Ohledně chladící kapaliny. V návodu je napsáno originál, tak proč používat něco jiného?

Ano, raději značkový. Vídím to stejně, ale i ten je v ČR potřeba vybírat a to mě leze krkem. Proto to Německo, kam většina schopných mechaniků zdrhla.

2016-10-14 16:46:55

Tak ona většina schopných mechaniků zdrhla do Německa ?

A heleďme se, koukejme se.

A jak se tam domluví, když většina těch šmudlů ovládá pouze češtinu a ještě k tomu pasivně!

Já vím jen o jednom schopném mechanikovi, ten zdrhnul do Brazilie a portugalsky vládne docela dobře, protože jeho manželka je krásná brazilka.

P.S.

V uživatelské příručce Swifta jsou uvedeny utahovací momenty šroubů olejové vany a převodovky?

Nepleteš si náhodou uživatelskou příručku se servisním manuálem?

A kolik jsi těch jiných příruček viděl, že ti ta na Swifta přijde tak jedinečná ?

MilanT  
Milan
2016-10-14 19:46:35

liquids: Samozřejmě uznávám tvoje názory a zkušenosti.

Jenomže pokud tvrdíš, že se levná i drahá věc (rozuměj třeba auto) posere těsně po záruce, tak proč dražší pneuservis v Německu, proč dražší Verva...?

To se ti fakt vyplatí u spotřební věci, která vydrží 3 roky a pak se vymění za novou?

Mně bude záruka u auta končit příští rok v únoru, jezdím k Rieggerovi na Prosek a tankuju N95. Záruky se snad dožije a možná kousek víc. To auto totiž zraje jako víno a to mu nic neodpustím neb jsem pedant.


Odpovědět

1  2  3  4