Fórum - Téma


Šrouby ke kolům


Fórum Swift New II Šrouby ke kolům

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1  2  3  4

MilanT, 2016-10-14 19:46:35 napsal:

liquids: Samozřejmě uznávám tvoje názory a zkušenosti.

Jenomže pokud tvrdíš, že se levná i drahá věc (rozuměj třeba auto) posere těsně po záruce, tak proč dražší pneuservis v Německu, proč dražší Verva...?

To se ti fakt vyplatí u spotřební věci, která vydrží 3 roky a pak se vymění za novou?

Mně bude záruka u auta končit příští rok v únoru, jezdím k Rieggerovi na Prosek a tankuju N95. Záruky se snad dožije a možná kousek víc. To auto totiž zraje jako víno a to mu nic neodpustím neb jsem pedant.

2016-10-14 22:18:54

milant:

Já mluvil o spotřební zboží. Osobní auta k tomu stavu spíše zatím směřují. Jsou na ně kladeny další požadavky na životnost. Třeba katalyzátor má vydržet 160 000 km.

Proč Verva? Je to stejné třeba jako s pračkou a topným tělesem. V případě tvrdé vody vydrží topné těleso déle, když ho tam dáváš a oddálíš si opruz se servisem.

Proč Německo? Jak psal dcerkySWIŠŤ. Těch předělávek bude méně.

No vyplatí. Spíš když něco vybírám, tak rozpočet plánuju tak, že prostě po záruce by mělo být na novou. Nejdu s tím do ečekávání dlouhé životnosti. Samozřejmě člověk je někdy pozitivně překvapen.

liquids, 2016-10-14 15:19:11 napsal:

dcerkyswišť:

Bodově

Ano, já mám stejnou zkušenost s opravami a to je to, co jsem se Milanovi snažil vysvětlit. Proto ten opruz s Německem. Oproti jiným autům má Swift uživatelskou příručku zpracovanou velmi dobře. Jsou tam třeba utahovací momenty olejového filtru i šroubu olejové vany. Podobně u převodovky. Hodnoty pro výměnu řemenů taky a mnoho dalších věcí. Ono na druhou stranu, co bys doma chtěl dělat? Z pokročilejších věcí jde tak podvozek, brzdy, asi spojka a dál člověk končí, protože potřebuje diagnostiku a případně spešl nářadí, které použije třeba jednou za život auta.

FI a FII byly za ty tehdejší prodejní ceny poddmenzované krámy a imho tohle je další Škoda ojeb, jak uzavřít kruh.

Ohledně chladící kapaliny. V návodu je napsáno originál, tak proč používat něco jiného?

Ano, raději značkový. Vídím to stejně, ale i ten je v ČR potřeba vybírat a to mě leze krkem. Proto to Německo, kam většina schopných mechaniků zdrhla.

2016-10-14 23:36:21

liquids: Souhlas, ta uživatelská příručka je fakt dobrá (v měřítkách UP oproti jiným UP) - na tu nejzákladnější údržbu se s ní dá jakž-takž vystačit - já bych samozřejmě uvítal i širší info (nemusí to být zrovna postupy pro go motoru a převodovky, které nepředpokládám že bych musel dělat, zvlášť s mym nájezdem + zacházením), třeba vůle ventilů (které bych ale krom kontroly nerad řešil) a vim já... člověk nikdy neví, co se může zrovna hodit (tuhle jednou drahá polovička zacouvala zadnim kolem přes okraj můsku přez příkop, odneslo to mj. lano ruční brzdy a bylo o zábavu postaráno).

U té chladící k. šlo spíš o to "bádání", které se pak dá předpokládat i u dalších věcí. Jo, proti origo kapalině nic nemám (ovšem pokud je shodná s těmi do jiných japoňáků, tak proč to tajit...). Ale připomnělo mi to jinou diskusi, kde někdo psal, jestli si dobře pamatuju, že v ČR nelze sehnat origo olej do převodovky...jestli je to tak, tak

FI jsme měli v kombíku, jo drahý to bylo s tou (ne)výbavou jako prase v r.2006 (kolik stál tehdy Swišť new I nepamatuju), ale nebejt toho konstrukčně dokurveného motoru 1.2HTP, tak tomu autu nemám co vytknout, velice precizně uděláno, jízdní komfort, propracované detaily - tedy až na to HTP (přičemž vůbec nešlo o to, že je to tříválec, ale hlavně o neřešitelně dokurvené rozvody, řešit jde přehřívání oleje a uvolňující se katalyzátory v obalech u prvních ročníků, jinak motor tahal na svuj objem parádně) - proto šla jinak v perfekt stavu pryč. Bejt tam 1.4 16V (nebo 1.2 jako ve SWIFTu fakt bomba motor) tak bych s prodejem váhal.

Na německou práci mám názor podobnej (platí třeba i ve stavebnictví) - obecně vzato byli Němci vždycky preciznější, žádný "honem, honem" nebo "na to seru"; ojetiny z Německa v průměru vždy lepší, než z ČR...

2016-10-15 09:28:07

dcerkyswišť:

Párkrát jsem nafasoval FI v její děsivé reinkarnaci Roomster 63 kw TSI. Díky krátké převodovce to v nízkých rychlostech realtivně jede, ale naopak na dálnici je motor dost v otáčkách a dost žere. Díky absenci kotoučů vzadu a celkově slabým brzdám to prázdné brzdí aspoň průměrně. Obsazené vysloveně blbě.

Ano, také nerozumím proč Suzuki nedodává originál převodový olej, když jsou dostupné originální motorové oleje.

Ono mi zase nepřijde, že by se tady ojebávalo úplně cíleně. Spíše je můj dojem, že prostě za naše ceny (jak hezky ukázal Milan) pak vyjde blbě kalkulace nákladů, plus, že spousta schopných lidí se na to tady za současné platy vykašlo a šlo na západ.

2016-10-16 00:20:15

liquids: Známá prodvačka z Instalantu nám vyprávěla, že měli Fabii a teď mají Roomstera - a že Fabule brzdila dobře a Room naopak brzdí blbě. Moc se mi to nezdálo, ale tvoje zkušenost napovídá, že na tom něco bude. Nám F1 brzdila skvěle - i s bubny vzadu (a byla z posledních sérií bez ABS). 63kW TSI má krátké převody i v Rapidu (služebák u syna v práci), synek má ale Rapida 77kW a 6-kvalt (a kotouče vzadu) a to je jiný kafe...příplatek oproti 63kW se vyplatil.

To u SWIŠŤe 1.2 69kW doplácí na převody maximálka (jsem se divil údaji výrobce jen 165km/h - s těmi kilowaty mi to nešlo dohromady) a divila se i dcerka, když to zkoušela ("musela jsem i podřadit" mi vyprávěla ) - 4-ka je moc krátká (cca 27km/h při 1000ot/min) a 5-ka zas dlouhá (cca 34,5km/h při 1000ot/min). Tedy 4-ka se vytočí do omezovače na nějakých 170km/h tacho, dám 5-ku, otáčky spadnou na něco kolem 5tis a auto zvolna zpomalí. Že má motor navíc jsem otestoval se zařazenou 4-kou, vytočeno do omezovače na rovince před mírným stoupáním - přišlo to stoupání a maximálka neklesla ani o píď, motor ho drtil o sto sedmdesát (samozřejmě na německé dálnici, jak jinak ). Ale jinak se s těmi převody nejezdí špatně, jen konstruktér nemyslel na maximálku, ale na běžnou jízdu (a hlavně možná na emise v měřícím cyklu).

Taky poslední dobou docházim k závěru, že ty ojebávky jsou dány uměle bídnou hladinou mezd v ČR, kdy zákazník nemá nic moc z čeho platit, řemeslník tudíž, chce-li se uživit musí tutéž práci odvést rychleji, levněji (aby udělal více hůře placených zakázek) atd. - a neni to jen autoservis, ale i stavebnictví, lékaři a další a další profese, páč Západ se nerozhodl vzít nás do party, nýbrž za pomoci "ochotných" vlastizrádců nekřesťansky vyždímat .

To jsem trošku odbočil, ale ono to s tou kvalitou souvisí...

2016-10-16 00:50:07

...a vidim to i jinde: dva z mých blízkých příbuzných jsou ve vedocí pozici a svědomitě vykonávají práci (díky čemuž oba tu pozici dostali), nicméně majitelé těch firem zaměstnance zrovna nepřeplácí (a min v jedné z těch firem si mohou dovolit platit násobně víc) a tudíž se neustále řeší kvalita práce = kvalita zaměstnaců a nedostatek těch kvalitních (v obou firmách je potřeba zručnosti, nic pro lemply a blbce). Ti schopnější prostě odejdou tam, kde platí víc - a nemusí to bejt jen Německo, ale třeba nedaleká průmyslová zóna (ne že by tam levnou pracovní sílu přepláceli, ale přece jen tam lidi dostanou o něco víc).

No a pak dávej auto do v ČR servisu... (mě to teda servisovat i baví (není to jen můj koníček, ale pořádnej kůň ) takže bych to tak jako tak do servisu nedával, ale co ostatní...)

2016-10-25 22:10:23

dcerkyswišť: Maximálka je omezená aerodynamickým odporem, který má swift celkem velký. Převodovkou to není, ta je zvolena skoro dokonale. Chybí jí jenom 6, pak by to na dálnici žralo o trochu míň, ale zase by se muselo víc řadit.

Nevím, já s tím v Německu na rovinkách dal cca 180-190 km/h a z kopce tam bylo asi jednou něco ke 200 km/h, ale nebylo nijak cílem testovat maximálku. Spíš bylo prostě volno.

2016-11-19 02:51:31

To jistě, ale ty převody mají vliv taky - ideální je, když maximálky dosáhne auto při otáčkách maximálního výkonu - ten je tak naplno využit jeho potenciál pro maximální rychlost. Pokud má motor při maximálce otáček méně (u Swiftu na 5ku) nebo více (u Swiftu na 4ku), pak má v těchto vyšších nebo nižších otáčkách výkon menší a logicky se to odrazí na maximálce - čím je odstup od maxima výkonu větší, tím více.

2016-11-19 03:09:36

Ale k tématu: Dezenty jsou namontovány, šrouby utaženy momenťákem na 85Nm... jenže:

Uživatelská příručka uvádí sice oněch 85Nm ale ňák mi to nedalo, a podíval jsem se do certifikátu k těm Dezentům na stránce

https://shop.bestdrive.cz...rk-6x16-4x100-et45-60_1mm

(dole pdf) a tam se pro Swift uvádí krom delších šroubů 100Nm - a teď babo raď...

No, já bych v tomto případě asi radši dal na výrobce kol - měl by vědět, z čeho je vyrábí, co snesou (mají mimochodem větší dosedové plochy a středy jsou silnější - proto i delší šrouby), že by se něco stalo nábojům kol, tomu nevěřím - nejsou přece z tvarohu. A na origo letňáky pak klasicky 85Nm... Hmm?

2016-11-19 09:35:40

dcerkyswišť:

Ano, ale tak to funguje. V Neměcku jsem to valil dle tacho cca 190 km/h a někde okolo 5500 ot. v celkem ustálených úsecích. Ono stejně v téhle oblasti u omezovače klesá točivý moment a hodně roste aerodynemaický odpor.

Máš porovnání hmotnosti Dezentů a originálních kol?

2016-11-19 11:52:11

To nemám...

Jj, možná se motor s přibývajícími kilometry "rozběhne", zároveň klesnou odpory ložisek kol, převodovky a pak se to utáhne i na 5-ku - teď má dcerky Swišť něco přes 9tkm, maximálku jsem zkoušel v cca 5-6tkm. Pak je tam ještě vliv terénu - někdy může být maličko do kopce, jindy z kopce - jednu takovou falešnou rovinku tu máme (souběžně s bývalým letištěm) - jedním směrem jede každý auto vždy líp a to paradoxně tím směrem, kterej se opticky zdá v jednom úseku maličko do kopce. Musel by si člověk na mapě najít nebo v navigaci ověřit, že jede po skutečné rovině a být k tomu navíc bezvětří. Nebo si udělat nějakej průměr z obou směrů - tak jsem to dříve dělal (Š110 mi jela jedním směrem 138 tacho, druhým 152, takže 145km/h průměr).

2016-11-20 20:30:35

Tak jsem je nakonec dotáhl dle dokumentace ke kolům na 100Nm - oproti 85Nm (jak jsem dotáhl na poporvé) se šrouby hnuly jen o pár stupňů.

2016-11-23 19:03:19

dcerkyswišť:

Ano, nájezd může něco udělat. Taky pokud se tam leje obyč 95, tak to taky bude o trošku línější.


Odpovědět

1  2  3  4