Fórum - Téma


Šrouby na podvozku-pevnosti


Fórum Technický koutek Šrouby na podvozku-pevnosti




2013-03-18 17:11:10

Nevíte někdo (spolehlivě, ne JPP), jaká je pevnostní specifikace šroubů co drží pouzdra silentbloků ramen a uložení stabilizátoru na Svišti?

8.8? (zdá se mi skoro málo, prostě první pevnostní šroub)

9.6 (moc se nepoužívá, ale...)

Nebo 10.9?

Potřebuju je mít v záloze kdyby při povolování ruply a hlavy jsou tak ometené povětřím, že z nich nic nevyčtu.

Díky

2013-03-19 13:19:41

nevim, jak ostatni, ale ja tusim, ze jsem daval novy 10.9, tusim ze stoupani zavitu je 1,25...

2013-03-19 13:36:51

FrantaB: Jestli je ta pevnost v tahu 800 N/mm2, nebo 1000 N/mm2 je v podstatě jedno. Důležité je aby byl šroub pevnostní a zároveň i matka, a také to zda seženeš příslušný šroub s jemným stoupáním závitu. Auto je jen auto, nikoliv letadlo, nebo raketoplán.

2013-03-19 20:05:13

plukovník: Šrouby se shání blbě, jak píše skuutr na podvozku je to tuším skoro všechno jemné stoupání. Takže zbývá navštívit fasters a jemu podobné speciálky na spojovací materiál.

2013-03-19 20:48:38

vsechno sezenes i ve FABORECH

2013-03-19 20:55:51

M10x1,25 vím, to je v pohodě. ISO palcové závity (třeba ISO 7/32 28 chodů na palec ve volnější toleranci...) nebo některá G se určujou mnohem hůř. Mám kliku a pod nosem Fabory, matice 10.9 taky mají (ty jsou důležitější jak šrouby-hůř se opravují a mění, takže u cyklicky a dynamicky namáhaných částí má být vnitřní závit o třídu výš než šroub).

Jinak-jo, 800 MPa nebo 1GPa v tahu by bylo buřt-jenže ty třídy se liší hodně podstatně (asi o 20% z hlavy) mezí kluzu a podobně tvrdostí, asi o polovinu tažností-což je určující pro pevnost a životnost pod cyklickým a dynamickým míjivým namáháním. 8.8 se prostě ožvaní a utahá.

10.9 šrouby by se nemělo nic zkazit, inserty v nosníku určitě nejsou ve specifikaci 8.8-na to jsou moc tvrdé.

A jinak Plukovník-letadly jsem trochu postižený, takže tak...


Odpovědět