Fórum - Téma


Stale blikaju 4 smerovky pri vypnutom kluci


Fórum Swift New I Stale blikaju 4 smerovky pri vypnutom kluci

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1  2

2015-11-20 21:27:04

Ahojte Swiftaci. Poprosil by som vas o radu. Zacal mi na swifte taky problem ( 2009, 1.3 ) pri jazde s vozidlom mi stale odomyka central a po zhasnuti motora neustale blikaju vystrazne smerovky. Neviete mi prosim poradit co s tym? Dakujem pekne.

2015-11-20 21:45:59

V jakém stavu je baterie ?

CO kontakty ? Není na nich oxidace ?

2015-11-20 21:50:05

petrat: baterka je v super stave a kontakty ok... doteraz nebol ziadny problem. Vypinam to odpojenim baterie. Ked nahodim kontakt naspät hned sa zase rozblikaju smerovky

MilanT  
Milan
2015-11-20 22:00:49

chose646:

Můžeš to popsat nějak šířeji do podrobna? Jak neustále odemyká centrál? Ten snad jednou odemkne a zůstane odemčený, ne? Nebo se v autě dálkáčem zamykáš a samo se to odemyká? Během jízdy neustále blikáš varovkama? A poslední hloupá otázka - nemáš zamáčknutý spínač varovných světel?

2015-11-20 22:36:44

milant: nie nemam zatlacene vystrazne tlacitko. Jazdim otvoreny to je samozrejme ale central resp. motorcek stale cvaka na otvaranie zamkov. Ako keby mas otvorene a s klucom stale stlacas otvaranie. A blikanie smeroviek pride narad az vtedy akonahle zhasnem motor. Potom stale blikaju smerovky. Mozem aj zamknut auto hocico stale blikaju az pokym nedam kluc do spinacky a neotocim....

2015-11-20 23:00:29

Tipuji na spečený kontakt relé směrovek a výstrahy v dílenské příručce oblast 9B. V nejhorším případě porucha BCM

2015-11-21 02:01:18

misa: dakujem skusim pozriet

2015-11-21 07:07:22

Suzuki2007 ---měl jsem totéž .výměna řídící jednotky a od te doby ok.

MilanT  
Milan

misa, 2015-11-20 23:00:29 napsal:

Tipuji na spečený kontakt relé směrovek a výstrahy v dílenské příručce oblast 9B. V nejhorším případě porucha BCM

2015-11-21 10:44:20

misa: To by mu to ale blikalo i při nastartovaném motoru, ne?

2016-02-04 17:21:55

chose646: ahoj ja mam teraz to iste uz mas tu poruchu odstranenu?

2016-02-04 22:22:32

Poruchu som nijak neodstranil iba som dal vysusit auto do garaze. Zatial to nerobi...

2016-02-05 08:29:13

A ked bude prsat tak to zacne zas

2016-02-05 17:18:52

Je to mozne ale zatial to drzi a uz prsalo aj po mokrim sa chodilo. Hladal som nejake konektory kde sa moze dostat voda a vsetko cistucke. Len zayjimave ze auto ma 20 tis. Kilometrov a uz takato zavada.

2016-02-05 17:29:03

chose646:

A máš namontovanou zásuvku pro TZ ?

2016-02-05 18:19:23

Nie zasivku na TZ nemam.

2016-02-05 18:38:41

no lebo sa nemozem nikde docitat a ani nikomu sa to este nestalo neviem ako to riesit nechce sa mi kazdy den baterku odpajat vie tu niekto riesenie?

MilanT  
Milan
2016-02-05 19:09:46

chose646: Nemáš tam domontovaný nějaký tichý alarm, který se zbláznil a bliká ti varovkama?

Jinak ty máš Swifta z 2009 a máš za 7 let opravdu najeto jen 20 tisíc km?

2016-02-06 03:45:07

Ano opravdu. Vozidlo sme kupovali nove a jazdi na nom obcas manzelka, takze ozaj 20 tis. Vsetko je v povodnom stave nic neni domontovane, ako som isiel po dazdi to zacalo robit....

2016-02-06 08:15:23

chose646:

Pokud má vozidlo takto málo najeto a nebylo dodatečně domontováváno žádné elektrické zařízení, podle poruchových symptomů, kterými jak říkáš je centrální zamykání a všechna směrová světla může být podle mėho názoru jenom jedna příčina.

A tou je řídící jednotka karoserie BCM.

Pokud myslíš, že závada byla opravdu vyvolána deštěm, zkontroluj zda na jednotku nezatéká vlivem netěsnosti předního skla.

Jednotka je umístěna vlevo pod volantem v kompletu se spojovacím uzlem a pojistkovou skříňkou.

Jinak se obávám, že si budeš muset připravit minimálně 400 €.

Ale je to jen můj názor.

Třeba má někdo lepší nápad.

Hill  
Jaroslav
2016-02-06 08:45:38

chose646: nevím, jakou máš výbavu, tak se možná zeptám blbě - nemůže to blikání způsobovat přijímač dálkového ovládání centrálu? Někdy současně s odemykáním a zamykáním dveří, někdy bez něj. V tom případě jsou zoxidované kontaky a konektory spínačů zámku dveří, tlačítko odemykání na dveřích řidiče, protože vnitřek dveří se lépe vysouší při častějším ježdění. V nich se drží nejvíc sajrajtu kolem elektriky: při zavřených dveřích se to, co zateklo do dveří podle okénka (zvlášť slaná voda v zimě), špatně dostává ven a vysychá i pětkrát déle, než zbytek auta, i když máš větranou geráž a necháš otevřená okénka. A ta sůl si tam klidně počká na další vodu i rok.

Mám takovou teorii vycházející z kombinace fyzikálních vlastností materiálů a z ojedinělých praktických příkladů, že při denním ježdění se ta sůl nějak sama vypláchne, takže nemá čas tam zkrystalizovat.

Příčina se blbě hledá: v ovládacích obvodech někdy stačí zbytek znečištěné vody mezi kontakty, ten dokáže v kombinaci s větším přechodovým odporem kostry způsobit falešnou interpretaci povelů řídicí jednotkou centrálu.

Ale to je bolest patrně všech aut (přiznávám, u Swifta to neznám, ale u dvou služebních Oktávek a Pažouta, s nimiž se málo jezdilo, už jsem to potěšení měl. Auto se prostě občas zbláznilo a začalo pravidelně odemykat a zamykat a přitom blikaly všechny směrovky. Muselo se sundat čalounění dveří a jednou vlézt pod palubku, rozpojit konektory, profouknout je Kontaktolem, přebytek osušit papírovou utěrkou a zase spojit. U kufrové jedničkové Oktávky jsem ten svod našel až u zámku kufru).

Možná to není tvůj případ, ale ber to jako inspiraci při hledání příčiny.


Odpovědět

1  2