Fórum - Téma


stálý pohon ....jak to teda je?


Fórum Jimny / Samurai III stálý pohon ....jak to teda je?

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53



inu
2011-11-05 22:38:44

ahoj,může mi to někdo vysvětlit? prolez jsem fórum a nějak jsem se nedopátral jednoznačné odpovědi ohledně zapnuti

4WD (4WD-L) : jsou v záběru všechny 4 kola nebo jen do kříže ? zapíná podtlak obě přední kola nastálo? Pokud má někdo chuť odpovědět nebo odkaz někam,kde se to dovím,budu mu vděčen...

Hill  
Jaroslav
2011-11-05 23:39:34

Jak, do kříže? Tak se dávají okruhy brzd, ne pohon kol!

Přece má každá náprava vlastní diferenciál, takže jsou poháněná vždy obě kola téže nápravy. Pak už se to liší jen řešením jejich spojení odpředu dozadu (pohon od motoru třetím, mezinápravovým, diferenciálem, viskózní spojkou, elektromagnetickou spojkou atd)

No a pak jsou různé podmínky, které určují, zda a kdy se jedna z náprav od pohonu odpojí a stane se z ní vlečená.

inu
2011-11-06 13:05:49

abych upřesnil záběr "do kříže"-u opla(montery ?) mi hrabalo levé přední a pravé zadní nebo opačně-podle zatížení a co jsem viděl JIMNY na YOU-TUBE,tak tam jim hrabala kola taky tak-proto ten dotaz

nicméně dík za odpověď,takže když zapnu předek,jsou obě ve stálém záběru ?a co ten zadek ?pokud jsem četl,JIMNY nemá mezináp.dif,a aby mi šla obě kola najednou,musím mít uzávěrku a pokud u předního náhonu slouží jako uzávěrka ten podtlak,tak jak je to u zadku ?

Hill  
Jaroslav
2011-11-06 14:30:00

Přece princip 4WD u Jimnyho je motor vpředu - stálý pohon zadní nápravy a spojkou (ovládánou třeba i tím podtlakem) z hnacího hřídele připojovaný pohon diferenciálu přední nápravy - schematicky je to takto: http://upload.wikimedia.o...motive_diagrams_02_En.png .

Jak vidíš, přední náprava má sílu rozdělenou vlastním diferenciálem a zadní taky. Takže, jestli hrabou úhlopříčně protilehlá kola, je to v důsledku jejich momentálně menší adheze, konstrukčně to zajistit nelze.

2011-11-06 19:28:32

oki

2011-11-06 19:34:04

zlobí mi komp

2011-11-06 22:59:19

INU:

ja mám síce samuraia, ale je to prakticky to isté ako jimny 4x4. pozor na 2X4 verzie. sú aj také

Pohon je riešený tak ako ti sem Hill zavesil obrázok, a ešte by som dodal že v tej šedej kocke je okrem spojky ešte prídavná prevodovka. (dalsia radiaca paka vedla tej bežnej) Je to riešené podtlakom.

čo sa radenia týka. Máš pri sériovom podvozku 3možnosti

2X4 - permanentný zadný náhon, používaš 90% času. Ľahký a stredný terén zvládneš v pohode. aj keď veľa robia pneu a šofér.

4X4 do rýchlosti 80km/h môžeš za jazdy priradit nahon prednej napravy. Jimny medzinapravovy diferenciál NEMÁ tak, ze 4x4 sa oplatí vyuzivat len na nespevnenych cestach

4x4 redukovane. toto uz musis zaradit ked je auto v klude. Vsetky rychlosti ti zpomalí do sily cize do pomala. Ja osobne tuto funkciu takmer nepouzivam, bezne mi staci 4X4

Suzuki Jimny uzávierku nemá. Ani v zadu a v predu už vonkoncom.

Neviem či ti je jasné ako uzavierka funguje, tak trosku teorie:

Na beznych bruchoplazoch, cu uz zadnohrab alebo prednohrab je diferencial, ten ma za ulohu umoznit aby sa hlavne pri odbocovani mohlo napriklad lave koleso tocit rychlejsie ako to prave. Nebudem to vysvetlovat do detailov, google pozna vela clankov. podstatne je to, ze hnacia sila ide cestou lahsieho odporu. Tym padom to ma u offroadov jednu obrovsku nevyhodu. Ak je jedno koleso na pevnom podklade a druhe vo vzduchu alebo na sotoline tak, sa pretoci to koleso ktore je vo vzduchu a to na pevnom podklade ostane stát.

Uzavierka riesi tento problem zamknutim kolies. Bez ohladu na to na akom povrchu su obe kolesa na naprave zaberu vzdy rovnako. Uzavierka musi byt vypinatelna, lebo na pevnej ceste sa mozu stat 2 veci, bud sa ti nepodari odbocit alebo povoli material a uzavierku, prip inu cast hnacej sustavy skor ci neskor znicis.

Na zopar samuraioch sa uzavierka dozadu montovala seriovo no na jimnyho mam uz dojem ze nie.

Dá sa domotovat, no

1. pokial nejazdís brutalny teren nema prakticky zmysel. navyjak je lacnejsi

2. plnohodnotna mechanicka uzavierka sa pohybuje radovo okolo 1000eur. su aj lacnejsie automaticke no pri tak malom aute ako jimny tato uzavierka nepracuje spravne.

uzavierku v predu má len maloktory offroad special, ktory prejde tam kde ludska noha nevystupa.

sečteno podtrženo:

Jimny je super auto do maleho a stredneho terenu. A z par relativne jednoduchymi upravami si mozes trufnut aj do ostrejsieho terenu. Alfa omega su vsak gumy a sofer. Na tak male auto ma funkcii na podvozku tak akurat, a viem z vlastnej skusenosti ze co neprejdes pomaly to preskaces vo vyssej rychlosti. Jimnyho mozem vrelo doporucit (je to taky zkulturneny samurai), aj ked ako jedine auto v dome je pomerne neprakticky z hladiska priestoru a komfortu pasazierov v zadu. Ak zvazujes kupu, tak by som sa vihol verziam z jednou hnanou napravou. To co jimnymu chyba na pohodli, to dobieha 4x4 podvozkom a slusnou priechodnotou uz v serii.

inu
2011-11-08 13:56:29

pánové díky za snahu a čas mi věnovaný,informace zdá se postačující

inu
2011-11-08 14:43:33

kato dík,....ALE je možné,aby ta kontrolka vůbez neblikla -

1:zapnu klíček-svítí kontrolky

2:zmáčknu současně 2WD+4WD

3:5x v intervalu cca 10.sec zmáčknu 4WD-L

4: a NIC

...tak co jsem zas nepechopil ???

dodám,že zelená kontrolka náhonu při normálním zapnutí 4WD svítí,oranžová jen 4L bliká

př snaze o vymazání DTC taky NIC.....

inu
2011-11-11 20:25:25

tak a je TO ! 4WD-L se zapne v jen případě,že mám sešláplou brzdu a spojku zároveň,takže problém vyřešen

2011-11-11 21:20:11

přesně tak.....to samé i u Kytary grand

2011-11-11 22:36:27

mno ja to mam poriešene na samikovi len mechanicky tak ze ziadna bolkada, ale dobra rada sa zide....

2011-11-11 22:40:10

no jo ty máš dvě kvrdlačky....to je něco jinýho

inu
2011-11-12 23:54:40

..a ještě jeden postřeh -1.5 ddis(2007) má rozvodový řemen a ne řetěz,jak se někde uvádí,takže měnit tak jak uvádí výrobce...

motor renault K9K

2012-04-08 13:06:48

Čau chlapi. Po dlouhém zvažování jsem usoudi , že si chci koupit Jimnyho.Na internetu o něm pročítám co se dá,protože ze známých ho nikdo nemá.Nyní jsem se zasek u přiřazování 4x4. V bazaru mám vyhlídnutého Jimyho.Prodejce mě ho nechal otevřeného,abych si ho prolezl.Zkoušel jsem si řadit pákou na řazení 4x4,ale zarazilo mě,že páka jde z jedné krajní polohy do druhé bez známek zaskočení do mezipoloh.Jsou tam přece 2L-N-4L-4WL ,tak jaktože páka jde jen z jedné polohy do druhé? Nemá snad zaskočit do N ,pak 4L a pak 4WL? Měl jsem Jeepa Wrenglera a tam to tak chodilo.Tak nevím.Dejte prosím vědět jak to je a jak to má chodit.Ja???

2012-04-08 16:10:34

Tak N tam nemám,z 2L na4L to zařadím najednou/bez nějaké mezipolohy/a když chceš ještě 4WL tak tu páku musíš stlačit dolů a pak k sobě a máš tam tu pomalou 4x4

2012-04-08 20:34:39

Moc dík za info,tedˇ už je mi všechno jasné.Měl jsem obavy,že tam není něco v pořádku. Tedˇ vím,že je vše OK.

2016-11-29 07:19:22

Mám za to, že se tady pletou hrušky s jabkama. Předek i zadek sepnutý, kola se točí podle zatížení, dvě levé nebo dvě pravé nebo do kříže, týká se SJ 410, 413, Samurai, Santana, Sierra, Cultus. Do žádného modelu se nemontovala uzávěrka zadní nápravy, ta které si většina myslí že to je uzávěrka pro sepnutí do terénu, tak jsou v omylu. Jedná se o páčku mezi sedadly. Montovala se do SJ 410 i 413, které měly ruční brzdu na kardanu( ten s bubnem) Přesné znění použití " POZOR POUŽÍVAT JEN V SOUČINOSTI S RUČNÍ BRZDOU!" Pokud ji někdo používal v terénu tak ne dlouho. Jimny má vzduchové připojení uzávěrek jen kol ne přední nápravy. I když starší modely Jimnyho měly řadičku redukce má jinou koncepci než SJ 413, samurai...Jimny s tlačítkama na spínání, je zase něco jiného.


Odpovědět