Fórum - Téma


Start stop


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Start stop

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 30

2016-05-05 18:50:17

lubos: to by byl ideální stav

2016-05-06 09:20:48

Zdravím vás všechny které "zlobi s/s způsobený diktátem EU".

Na všem zlém musíme najít alespoň ten drobek dobrého - stejně s tím nepohnem ani kdybychom vyšly svorně do ulic.S rozhodnutím politiků nic neuděláme a jen bychom poznaly pendreky, slzný plyn a TV Nova by z nás udělala teroristické shromáždění zfetovaných živlů.

Tak ta jediná výhoda je, že stačí po nechtěném zastavení motoru pouze sešlápnout spojku - bleskově motor naskočí a zmizíme bez ztráty kytičky.

2016-05-06 11:55:46

Zdravím pánové, tak hlásím že systém začal fungovat, krásně to zdechá úplně všude najeto 3.800 km začalo to včera a od té doby

funguje, baterii jsem nedobil takže pro všechny, kterým start stop nejede nejsem schopný potvrdit že by to bylo stopro tou baterkou ale vypadá to že zčásti vybitá baterie je ten důvod. Jsem spokojený, teď se můžu nasírat pokaždé co zapomenu systém vypnout

2016-05-06 12:07:39

loui24: achjo, já chci taky

MilanT  
Milan
2016-05-06 12:08:52

loui24: Chápu tě a gratuluji

Když jsem zajížděl novou SX4, tak jsem čekal, kdy mi začne vrzat sedačka řidiče jako všem ostatním. A byl jsem dost zklamaný a vlastně jsem to považoval za strašnou nespravedlnost, že mi stále nevrže.

Až jednoho krásného dne...ejhle, VRŽE, HURÁ Nejsem černá ovce, nejsem na okraji společnosti! Svět má ještě smysl!

2016-05-06 12:39:01

loui24: Neměl bys víc podrobností? Jak moc tě to teď sere?

2016-05-06 12:40:07

milant: Tak včíl si mňa dostal ogare

2016-05-06 12:57:13

Ja mam najazdenych 3600km. Takze este 200km a zacne to fungovat aj mne. Neverim...

2016-05-06 13:12:48

neseredokonce mám radost, když to nevypnu že to zdechne, myslím že to je jen o zvyku jak s těma světlama, prostě před každou jízdou vypnout.Jinak jsem se bohužel dočkal povrzavání plastů v palubovce a ted i ve když točím na místě volantem....na to jsem se teda netěšil a tajně doufal že se mi tyto neduhy vyhnou, ale všiml jsem si že to dělá jen když je pecen, plasty se asi zahřejí a pracují. Jsem zvědavej na zimu. ale všechny ttyhle mouchy vem čert, jezdí se s tím výborně, po každé delší jízdě všechny neduhy prominu. Stěžoval jsem si v jiném vláknu na řazení dvojky, i to už se mi zdá lepší.....tak uvidíme co přijde dál. Myslím že po první fázi koupě vozu...nadšení z něho procházím druhou, hledání much, třetí fáze bude co nevidět. doufám

2016-05-06 13:18:21

loui24: toho vrtání se bojim, nechci to

MilanT  
Milan
2016-05-06 13:23:02

mufi: Neboj, každýho to jednou potká. Akorát nevíš dne a hodiny.

2016-05-06 14:14:57

vitara.2015:

"Tak ta jediná výhoda je, že stačí po nechtěném zastavení motoru pouze sešlápnout spojku - bleskově motor naskočí a zmizíme bez ztráty kytičky".

On se motor umí nastartovat úplně sám i bez spojky u manuálu a to v případě, že opakovaným šlapáním do pedálu brzdy vyčerpáš podtlak v posilovači brzd, nebo budeš mít zapnutou klimatizaci a ta se u vypnutého motoru rozhodne, že chce pokračovat v chlazení interiéru, protože se v kabině opět dělá horko.

P.S. důležitá změna týkající se barevného značení vodičů! Barvy se mění za Z-Z spojem, teď jsem to měl znovu rozdělané a zjistil toto:

  • černá pokračuje jako černá
  • bílá pokračuje jako zelená
  • červená pokračuje jako modrá

MilanT  
Milan
2016-05-08 15:07:54

Víte někdo, jaký systém S/S je u Vitary? Motor se nastartuje startérem, alternátorem nebo vstříknutím benzínu a zažehnutím svíčkou?

2016-05-08 16:01:26

tady je opravené schéma s novým barevným označením vodičů:

MilanT:

myslím, že startérem. Ani alternátor ani výbuch pyropatrony (neboli benzínu, jestli jsem tě správně pochopil). Dynamostartér montovali Rusové do svých stíhaček s proudovými motory, aby ušetřili na hmotnosti. Japonci se v případě Vitary drží klasiky.

2016-05-08 17:29:50

milant: Teda žasnu nad možnostmi , je to jako v milionářovi :-D , ale hlasuji pro startér. Alternátor sám asi ne, když sám je hnán motorem, to by smrdělo pertum mobilem, vstřik benzínu a jiskra...bez komprese a směru otáčení by to asi taky nebylo ono...takže myslím, že prostě startér dostane povelod řj po sešlápnutí pedálu a pohne kostrou...

MilanT  
Milan
2016-05-08 18:38:21

jurashek: Proč perpetum mobile? To je přeci výhoda že je alternátor přímo hnán (mechanicky spojen) motorem, ne? Alternátor je normální elektromotor a roztočím ho energií z akumulátoru. Tak jaképak perpetum mobile? Tenhle start motoru používá Citroën, General Motors, Mercedes-Benz...No a přímovstřik a zažehnutí benzínu snad používá Mazda. Zkontroluje natočení klikového hřídelu a zažehnutí směsi proběhl u válce s optimální polohou pístu. Těch systémů jak roztočit stojící motor je určitě víc.

EDIT: Tak jsem našel ten systém se startem pomocí alternátoru. Vyrábí ho Valeo a použí se i v Peugeotech - http://www.valeo.com/en/o...ystems-stop-start-48.html

Je to v druhé půlce videa:

MilanT  
Milan
2016-05-08 19:09:53

O vstřikování a zažehnutí benzínu u Mazdy jsem taky něco našel - http://www.mazda.com/en/i...on/technology/env/i-stop/

2016-05-08 20:01:49

milant:

to spouštění alternátorem je hodně podobný princip, jako u toho dynamostartéru. Jen bych tam doporučil ten řemen ozubený, jako jsou řemeny k rozvodům. Při překonávání komprese a odporu ventilových pružin by byla jistota, že řemen neproklouzne.

A ten systém u Mazdy mi připomíná spouštění pyropatronou.

MilanT  
Milan
2016-05-08 20:08:57

mirekdoda: Mirku asi jo. Já těmhle systémům nerozumím. Jen se o to zajímám protože jsem zvědavej a člověk musí být na všechno připraven.

Jo a omlouvám se, že jsem upozadil svými příspěvky tvoje nové schéma zapojení. Takže vaše připomínky a názory - http://www.suzukiclub.cz/...select=51164#message51164

2016-05-08 20:24:13

milant: Kouknul jsem na to...díky...jsem zase trochu vzdělanější.... Ale i tak se mi jeví verze startéru jako nejjednodušší ...alternátor...ten pak na to musí být uzpůsoben a navíc to ten řemen asi dlouho nepřežije a může proklouznout....a ten vstřik...pokud je tam hlídání polohy, pak to fungovat bude...ale stejně... Zjevně ty systémy fungovat asi budou, jen myslím na úkor něčeho. Přitom startér je na to vlastně stavěný, jednak zpravidla ozubený převod a jednak na to má výkon, obyč altoš ne a musí se tam dávat upravený a tím pádem dražší... Lidi já nevím, mi tyhle ptákoviny kolem CO přijdou strašně kontraproduktívní, bo si myslím, že ekologická zátěž při výrobě komponent na to docílení efektu S+S je asi daleko vyšší, než to co vyprodukuje motor na volnoběh. Navíc při startu je těch exhalátů více....

To bude jak se zelenou naftou...při spalování a výrobě dohromady je z toho víc svinstva než z fosilního paliva. To už raději elektromobily...ale za normální cenu, ne to co funguje dnes... I když ani tam to není úplně eko s výrobou


Odpovědět

1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 30