Fórum - Téma


Start stop


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Start stop

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 18  19  20  21  22 ......... 30

2016-08-21 08:52:28

blavak, lubos:

vrátím se k tomu, že vám nechtěl naskočit motor při zašlápnutí spojky po předchozím automatickém vypnutí. Pro tento způsob spuštění je důležité, aby řadící páka u manuální převodovky zůstala v neutrálu a až motor spustí, pak zařadit rychlost. Nemohlo se vám stát, že jste během zašlapávání spojkového pedálu jen tak mimoděk začali rukou přesouvat řadící páku z neutrálu na první převodový stupeň?

2016-08-21 09:45:36

mirekdoda: Popravdě netuším

2016-08-23 15:16:06

Ja bych s jenom vyjádřil k tomu podřazování . Tak já zásadně podřazuji kvaltík po kvaltíku ale u mě je to asi deformace z motorky a z nákladáku.

2016-08-23 15:35:58

robert1969: Já mluvil jenom o vyřazení rychlosti když dojíždím k semaforu, ke koloně, občas z kopce(jenom když dole je semafor, kolona)

2016-08-23 15:56:28

lubos: Nikdy nevyřazuju at dojíždím k čemukoli ale podřazuju si a brzdím motorem.

2016-08-23 16:00:17

lubos:

Jenomže to si, jak ses právě dověděl, Robert u své staré Tatry stoosumačtyřicítky nemůže dovolit, neb by mu došel vzduch. Naopak, je zvyklý tam kvalty sázet přes půlky.

2016-08-23 16:03:50

plukovník: No jo, ale mě zajímá, a ještě mi na to nikdo neodpověděl, jestli to co dělám, nějak škodí autu.

Vím, že dřív se to dělalo kvůli úspoře benzínu(někde jsem četl, že dneska už je to jedno, ale proto to nedělám - dělám to kvůli tomu, že to prostě dělám )

2016-08-23 16:17:11

lubos:

Dřív se kvůli úspoře vyhazoval kvalt, dnes se tam naopak kvůli úspoře nechává zařazen.

A to již od doby vozidel Š105-120.

Již jejich dvojité karburátory totiž byly upraveny tak, aby při jízdě z kopce (záporném tahu) byl zablokován přívod trysky volnoběhu.

U všech aut se vstřikem je to řešeno elektronicky.

Takže vyřazovat je blbost, narozdíl třeba od řazení s meziplynem, které určitý přínos má.

Samozřejmě pokud nemáš automat.

2016-08-23 16:31:12

lubos: No škodit nějak velice by to nemělo akorát že snad víc opotřebuješ brzdy ale vyřazováním se spotřeba svýší ne sníží to už neplatí.

2016-08-25 22:31:44

Ak dovolíte, (a určite nebudete súhlasiť), trochu zapolemizujem ohladne spotreby a podradenia. Môžte ma opraviť...

Predstavte si 100km trasu, kde každý 1 km je semafor, alebo niečo, kde treba zastaviť.

Máme dve možnosti:

1) K prekážke prídem so zaradeným stupňom (decelerácia)

2) K prekážke prídem na neutrál

Spotrebu som si povedal, že je 5l/100km.

Ak1), tak je predpoklad, že ten 1 km sa rozdelí nasledovne: 900m pôjdem s nohou na plyne,100m budem decelerovať.

Vyplynie z toho, že 100 x 900m= 90km pod plynom, auto spapá 4,5l paliva, potom sa deceleruje...spotreba O litrov.

Ak2) môžem skôr vyradiť, auto zajde ďalej, motor ho nebrzí. 100 x 800m= 80km, spotreba 4l + 20km na volnobeh, kde neviem kolko spapá, ale ak rýchlosť pri vyradení je 60km/h, a predpoklad ,že dorazím k zastaveniu rýchlosťou cca 40km/h, tak 200m úsek prejdem za 15s. ak to zopakujem 100 krat je to 1500s volnobehu, to je 25 minut volnobehu, na ktorý mám 0,5 paliva.

Ak by som zvýšil rýchlosť na 80km/h a dojazd 60km/h,priemerná 70km/h na 200m, trvať to bude 10,5s x 100=1050s=17,5 minuty volnobehu na 0,5l paliva.

Je to skutočne tak jednoznačné, čo je výhodnejšie?

2016-08-25 22:35:14

alarm: Jo ale problém je v tom že stříkačka když brzdí motorem nemá téměř žadnou spotrebu kdežto na volnoběh žere jako kráva si to někdy změř!

2016-08-25 22:50:01

Veď to som tam zahrnul???? spotreba O litrov???

Teraz som klikal a objavil jeden článok, dávam link.

Ja som vždy vyraďoval, kde je pravda neviem, len spochybňujem tvrdenia, že treba isť so zaradenou rýchlosťou.

http://automix.atlas.sk/r...-nechat-zaradenu-rychlost

EDIT1:

ak auto ide 17,5 minut na volnobeh a spapalo by 0,5l paliva, po prevode na 1hodinu práce motora je to 1,7l paliva. Ak auto 1 hodinu pôjde, minie okolo 5l a to z bodu a do bodu b presuva 1200kg, takže ak si len pobrukuje bez záťaže, tak tá spotreba čo som odhadol by mohla byť. Nič neprepravujem, palivo ide len na udržanie chodu motora.

EDIT2: našiel som odhady spotreby volnobehu...cca 0,6-0,8 l za hodinu, a ak je to pravda, robím dobre, keď vyraďujem.

2016-08-26 17:41:21

alarm: No jezdi si jak chce je t tvoje věc mi se bavili o manualu "Väčšina áut s moderným vstrekovaním paliva dokáže v prípade brzdenia motorom odpojiť prísun paliva do motora a spomaľujúce auto tak nespotrebúva žiadne palivo." automat to ma jinak "Lenže nové autá s automatickými prevodovkami začínajú postupne využívať tzv. režim plachtenia" A závěr? "V každom prípade vieme toto: staré autá - nechajte neutrál. Autá so vstrekovaním - (zrejme) radšej zaradená rýchlosť. A nové autá? Vyzerá to tak, že si budeme musieť zohnať zástupcov všetkých troch kategórii a odmerať si to na vlastnej koži.

2016-08-26 20:45:40

Si už druhý v poradí, čo píše, že vstrekovanie má nulovú spotrebu.Neoponujem a ja píšem druhý krát, že spotrebu s NULA litrami som tam započítal, na posledných 100m jazdy. Netvrdím, že som správne odhadol metre, akurát som napadol myšlienku, že jazda s deceleráciou je výhodnejšia.Vieš, tvrdili nám, že nenatierajte masťou, škodí, jedzte Ra... Potom nejedzte ..mu, sú to nenasýtené kyseliny,jedzte maslo. nejedzte maslo, obsahuje živočíšne tuky...

A to isté sa deje aj s touto problematikou. Najprv, jedno, potom druhé, ale logickou úvahou sa dá dospieť k logickým záverom. Aký je najlepší spôsob prepravy? Taký, čo využíva zotrvačnosť auta, o tom sa nemusíme baviť. Ak by som dokázal stále plachtiť, išiel by len volnobeh so spotrebou do 1 litra za hodinu jazdy. Tvrdenia, že auto na volnobeh má vysoku spotrebu sú skrátka nezmysel. Oponovať, že decelerácia je nulová spotreba je sice správna, ale auto, čo chce decelerovať musí zájsť so zaradeným prevodovým stupňom pod plynom ďalej, ako auto, ktoré brzdia väčšinou len valivé odpory (ktoré samozrejme brzdia aj decelerujúce vozidlo).

Každý si bude samozrejme jazdiť po svojom, moja spotreba, ktorú teraz mám, alebo budem mať, nie je dôveryhodná, jazdím dosť ostro, občas aj pozdravím obmedzovač otáčok, aby som vedel, že funguje . Teraz mám s 1,4 a 80kw motor spotrebu 6,8l, jazda 90% v bratislavských zápchach, auto je ťažšie ako Vitara o cca 120kg.

Kludne brzdite motorom, toto je len úvaha..

A ak by niekoho napadlo, že zoderiem skôr brzdy, tak mu hneď píšem, že skôr zoderie spojku. Mne sa brzdná sila realizuje cez pneumatiky a brzdy, decelerantom cez pneumatiky a spojku.

2016-08-26 20:55:31

alarm:

moc pěkný příspěvek a to bez ironie. Jen malinko doplním. Při brždění motorem sice vstřikování vypne, ale po dosažení určitých otáček, vyšších, než volnoběh, se opět obnoví, aby následně při vyšlápnutí spojky a zastavení auta motor nechcípnul.

2016-08-26 21:04:19

alarm: No nevim ja tak jezdím protože sem zvyklý s nákladáku a jinak jsem měl hlavně na mysli jizdu z kopce a ani ne ta mezi semaforama. Když sjedu kopec s kvaltem a potom na volnoběh která spotřeba si myslíš bude větší??A které brzdy dýl vydrží??

2016-08-26 21:25:23

Na naklaďaku musíš s kvaltom...

A otázka "z kopca"? Tam by som povedal,že so zaradenou rýchlosťou vo všeobecnosti. Ale...

Nie je kopec, ako kopec. Ak by decelerácia na napr. päťke spôsobovala väčšie spomalenie, ako treba, tak treba znovu brnkať na plyn ,a potom je otázne, či menej nezožerie ísť dole kopcom na volnobeh so spotrebou cca 0,8l na hodinu, čo pri krátkych klesaniach je otázkou pár sekund...

Mirekdoda: no..vďaka len sa snažim používať rozum.

2016-08-26 21:33:58

alarm: No nebudem to už dal rozmazavat at si každý jezdí jak chce ještě sem našel toto :

Brzděte motorem

Pokud je to jen trochu možné, využívejte při brzdění síly motoru. Pokud sundáte nohu z plynu a máte dostatek otáček (nad cca 1500), nebude řídící jednotka dodávat do motoru palivo. Máte-li palubní počítač, uvidíte v takovém případě spotřebu 0,0 l/100 km. Jakmile otáčky klesnou níže, jednotka začne palivo opět dodávat, čímž zabraňuje „chcípnutí“ motoru – dodáváno je stejné množství paliva, jako byste jeli na neutrál. Více na: http://www.autorevue.cz/j...orne-tipy-rady-postrehy_1

Jinak na nakldaku je to jasné na jaky kvalt do kopce na takovy s kopce nebo o jeden níž.

Jinak když je kopec opravdu prudký a dlouhy tak hlavně bacha na brzdy můžou začat hořet a člověk pak brzdí i ušima když sem byl mladě ucho se mi to jednou stalo š110ls moc sem se divil.

MilanT  
Milan
2016-08-26 21:42:13

robert1969: Spotřeby budou stejný. Mám to ověřeno prakticky a zkusím to i teoreticky proč tomu tak je.

Předpokládám spotřebu na volnoběh 1 litr/100 km. Když na volnoběh sjedu 3km kopec, tak spálím 0,03 litru paliva, což je teda darda (necelá koruna česká).

Logicky s kvaltem při bržděním motorem (kdy se mi ve válcích honí vzduch bez paliva, tuto částku ušetřím, ale...

Ale nesmíte zapomenout na katalyzátor, který za ty 3 km bez spalování paliva vychladne. No a co udělá ŘJ pod kopcem až šlápnete na plynový pedál? No přeci nahřeje katylyzátor okamžitým nastavením bohaté směsi a možná přijdete o víc jak o ty ušetřené 0,03 litry paliva.

EDIT: Pro perfekcionalisty: volnoběžná spotřeba se udává v litrech na časovou jednotku. Do mého příkladu si tedy můžete doplnit 1 litr/ 1 hodinu a tak když budete ten 3 km kopec sjíždět rychlostí 100 km/h, tak to vychází stejně. Ale tady nejde o nějakého panáka paliva, ale o ten princip udržování provozní teploty katalyzátoru.

2016-08-26 21:54:37

Robert1969 :

To, čo tam písali je pravda, ale vždy je dobré pozrieť sa na nejaký problém aj z druhej strany. Okamžitá spotreba 0,0 neznamená viac ušetreného paliva pri jazde.


Odpovědět

1 ......... 18  19  20  21  22 ......... 30