Fórum - Téma


Start stop


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Start stop

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 21  22  23  24  25 ......... 30

2016-08-28 22:25:42

Že by přeci jenom jazyková bariéra...?

Pokusím se přeložit.

Alarm tím myslí, že zatížení na sepnutou spojku je při deceleraci 1,5x vyšší než při stejné zátěži při akceleraci.

Tím chce v podstatě říci, že když je něco totéž, vlastně to není totéž.

Tím by ale popíral zákon "kolik třešní, tolik višní...,"

MilanT  
Milan
2016-08-28 22:27:29

plukovník: Asi ano.

A to jsem před 40 roky pečlivě sledoval "slovenské pondělky" v televizi.

2016-08-28 22:36:51

Lopatisticky napísane, že ak ma motor krutiaci moment 100Nm, ktorý musí spojka preniesť, tak pri brzdení motorom dokáže motor vyprodukovať moment 150Nm. Jeho brzdiaci moment je 1,5 krát väčší, ako krutiaci moment.

MilanT:

Zdroj: katedra spalovacích motorov a lodí pred 30-timi rokmi, konkretnu osobu prednášajúceho si už skutočne nepamätám.

Vieš, od koho si sa dozvedel, že záhrada sa na jeseň rýluje

2016-08-28 22:41:00

milant:

On nám Alarm chce poněkud neobratně sdêlit, že kilogram železa je těžší, než kilogram peří.

Protože v tom prvním případě, pokud s ním dostaneš po kotrbe, budeš mít 1,5x větší bouli.

2016-08-28 22:43:25

Čo to zase splietaš s kilogramami?

MilanT:

O jednom dôkaze by som vedel, keď som nad tým teraz rozmýšlal.

Nepoznám presne hodnoty, tak neskušaj, ale pocitovo to poznáš

Rozbehni to akože na nejakú rychlosť , podraď o 2 stupne a pusti spojku. Prehryzneš volant, také bude spomalenie.

Skus takéto spomalenie dosiahnuť s opačným znamienkom, teda skús zrýchliť s rovnakou hodnotou "a". Nepodarí sa ti to, ani keby si mal na pneumatikách lepidlo.

2016-08-28 22:48:39

alarm:

Asi tě začnu podezřívat, že snad ani nejseš z Blavy

Jinak,

když někdo něco umí, tak to dělá.

A když to neumí tak to učí (prednáša)

EDIT:

Na závěr ještě jedna kontrolní otázka:

Proč si myslíš, že je kupříkladu u motocyklu pro jezdce tak nebezpečné, když se ti za jízdy "kousne" motor ?

2016-08-29 07:30:33

Asi mi motor dává nedostatečný brzdný kroutící moment (i s automatem brzdím motorem). Kopec od Všenor k Jílovišti, nahoru jedu za 3 3500 otáček, dolů by se motor chtěl roztočit při 3 nad 4000, musím tedy brzdit.

Jinak automat stejně jako rozumný řidič podřazuje s meziplynem.

2016-08-29 08:57:06

Automat je optimalizovany, nevyuživa maximá...takže auto máš v poriadku.

MilanT  
Milan
2016-08-29 09:46:19

alarm: Už ti začínám rozumět. S tím přehryznutím volantu to znám z dieselu. Ale moje benzínová SX4 tohle neumí. Na rovině rychlost 100 km/h, podřadím z 5 na 3 a nic tragického se ani neděje. Samozřejmě bez plynu.

Jinak nejvíc slovensky jsem se naučil na vojně (sloužil jsem v Brezně). Takže ty vaše múry cintorína, pečeně a obličky, čučoriedky...znám.

2016-08-29 10:21:36

To som rád... informáciu, ktorú som sem napísal (1,5x) si budem pamätať vždy, lebo ako otázku som ju dostal na štátniciach a nevedel som. Položil mi ju skúšajúci, ktorý sa celý život venoval vývoju vozidiel, a ja som bol mladé neskusené ucho. Je síce velmi stará, ale nové motory majú tiež valce, piesty ,ventily, kompresný pomer...takže si myslím, že je pravdivá.

Inak..mam i30-ku a keď zastanem v slabšom kopci, tiež mám pocit, že to motor neudrží a je to tak od novoty.

2016-08-30 18:09:56

milant:

jen pro odlehčení, jestli budeš vědět, jak se česky řekne žubrienka, tak smekám.

lubos:

ty jsi to prozradil. To bylo na MilanaT.

2016-08-30 18:36:23

mirekdoda: Lepší?

2016-08-30 18:37:22

lubos:

lepší, ale taky smekám.

MilanT  
Milan
2016-08-30 19:14:43

mirekdoda: Pustím noťas a tady hned otázky na tělo.

Tak tohle jsem se na vojně nedozvěděl, ale jako starý luštitel křížovek si snad správně pamatuju, že je to pulec.

2016-08-30 19:16:07

milant:

dobře, výtečně... smekám.

2016-08-30 19:37:00

milant:

Stovku teraz vytočim na trojke a nie som na povolenom maxime otačok.

Na automatickej prevodovke to robi automat, na manualnej rozumny vodič a to, že sa snaži držať otačky motora v oblasti maximalneho krutiaceho momentu. Je to oblasť minimalnej spotreby g/kWh, čo je znama informacia. Brzdiaci moment je ale zavisly na otačkach, predpokladam, že je to nejaka exponenta, ktora ma maximum pri maximalnych otáčkach. Preto pri preradeni na 3 to tak necitiť.

Paralela je v jednosmernych motoroch. Pri pretačani kladie odpor, ale maly. Ak sa skratuju privody, odpor pri pretačani rastie, a rastie so zvyšovanim otačok. To sa využiva napr. pri el.invalidnych vozikoch...ak by vypadlo napätie akumulatora, cvakne rele, skratuje privody a vtedy by sa vozik dole kopcom rozbehol len určitou rychlosťou.

MilanT  
Milan
2016-08-30 20:18:00

alarm: Jsme tu v sekci nové Vitary a já, majíc pouze bronz SX4, neznám (nechce se mi to hledat) přesné převodové poměry, abych mohl posoudit rychlost, zařazený stupeň a otáčky.

Ale když budu vycházet z toho, že motor M16A s manuální převodovkou má max. točivý moment při 4400 otáčkách jak u Vitary tak i u SX4, tak na 3. převodový stupeň a rychlosti 100 km/h jsem přesně na otáčkách maximálního momentu.

2016-08-30 21:01:27

K tomu sa neviem vyjadriť, auto budem mať buduci týždeň, potom nejaký zábeh, a potom možno pozdravím obmedzovač, aby som zistil, kde je hranica auta.. Potrebujem vedieť, z akého pruseru ma vie vytiahnuť...

Z grafu ale vyplýva, že max. otážky motora pre SX4 su okolo 6300-6500? Či nie?

Edit: až teraz som pochopil, čo si napísal...

Oblasť max. momentu nie je zhodná s max. brzdným momentom, ten je pri max. otáčkach, skusim ručne domalovať...

Modrá je predpokladaný odporový moment, zelená spotreba

2016-08-30 21:13:08

alarm:

já mám osobní pocit, že nová Vitara s proměnlivým časováním ventilů tak nějak málo brzdí motorem. Neustále mě nutí šlapat na brzdu, v porovnání s GV HDi. A možná je to tím, že má škrtící klapku řízenou servomotorem.

MilanT  
Milan
2016-08-30 21:17:57

alarm: Ano, omezovač otáček zafunguje kolem 6500. Maximální výkon motoru by měl být při 6000.


Odpovědět

1 ......... 21  22  23  24  25 ......... 30