Fórum - Téma


Start stop


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Start stop

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 30

2016-04-12 15:14:57

milant:

No to je jasné,

ale v takovém případě hlavně nesmíš zapomenout při startování točit klikou na druhou stranu...

2016-04-12 15:50:53

chlapi, jdu to zkusit, jen si napřed ověřím, jestli je koncák při otevřené kapotě sepnutý, nebo rozepnutý. Pak poreferuji. Ale neslibuju, že to bude hned, neboť to auto nejdříve potřebuju přihlásit do registru.

2016-04-12 17:15:55

Ahoj všem,

tak jsem neodolal. Demontáž je otázka pár minut, jen se musí opatrně vyndat přední maska. Auto jezdí normálně, ale to hlavní je, že NECHCÍPÁ motor.

A teď podrobnosti:

  • potřebujete plochý šroubovák, křížový šroubovák, desítku klíč (nejlépe očko)
  • plochým šroubovákem vycvaknete plastové nýtky za menší hlavičku asi 5 mm nahoru (pak jdou lehce vytáhnout ty větší části nýtku), které jsou z vrchu pěkně vidět a jsou asi 10 až 12 cm od přední masky směrem k motoru
  • přední masku nakloníte mírně k sobě, zdůrazňuji mírně a opatrně, pokud stojíte před autem, až se uvolní plastové úchytky na spodní straně masky (spojení masky a nárazníku) a vytáhnete masku vzhůru.
  • desítkou klíčem vyšroubujete 3 šrouby, které fixují samotný zámek kapoty
  • zámek kapoty povytáhnete ven a křížovým šroubovákem vyšroubujete jeden fixační šroubek, který drží malý mikrospínač ve správné poloze
  • není tam žádný konektor, mikrospínač se i s kablíkem povytáhne mimo zámek kapoty a od tohoto okamžiku bude ŘJ informována, že kapota je trvale otevřená. ŘJ si na vás nevymyslí žádnou lest a nechá vás v klidu jezdit a nebude vám vypínat motor
  • signalizace deaktivace tlačítkem v kabině funguje dál, ale je zbytečné se tímto tlačítkem dále stresovat.

Úvaha:

ti z vás, kteří máte podezření, že váš systém start-stop nefunguje, seřiďte si správnou polohu toho mikrospínače. On je fixován jen jedním šroubkem a může být malinko pootočený a nespíná při zavřené kapotě.

2016-04-12 17:37:51

mirekdoda:

Tvůj experiment je inovativní a inspirativní

Vymysli ještě jak zneškodnit signalizaci tlaku v pneu.

(tak, aby signalizovala správný tlak i v těch špalcích, na kterých případně to auto bude stát )

2016-04-12 17:52:17

plukovník: Nafoukat kola? :-D

Hlavně to s těmi záškodnickými nápady nepřehnat...ať nejezdíme na bicyklu :-D :-D

mirekdoda: A nezjistil jsi, zda při zavřené kapotě je spínanač sepnutý nebo rozeplý? Jestli by nešel by tam někam přidat spínač, který by byl schovaný...ale dostupnější...bo jestli se pojede na garančku...asi to technici vyhodnotí jako závadu a pokaždé opraví? :-D To by mne nebavilo to pořád kuchat -(

2016-04-12 18:02:57

jurashek:

při otevřené kapotě je rozeplý. Teda vede tam více drátků, ale proč, to nevím. Možná funguje jako přepínač. Naprosto dokonalý nápad mít na to utajený přepínač, nebo spínač.

plukovník:

signalizace tlaku v pneu, to už je vyšší dívčí. Tam jsou rádiové vlny. Možná tímhle směrem, nějaké falešné radio vysílače. Anebo jednodušeji. V přijímačích se radiový signál zpracovává do nějakého signálu pro ŘJ. Tak vymyslet, aby to ten správný signál z přijímače do ŘJ emulovalo trvale, bez ohledu na tlak v pneu. Potom ty ventilky můžeš vyndat. Ale to je pro koumavého radioamatéra, ne pro mě. Ale poslyš, že ty si děláš srandu, že neprojdu na STK.

2016-04-12 18:50:42

jurashek:

Záškodnická akce vypadá jinak.

To třeba, když pojedeš se svou Vitarou, se zapnutým aktivním radarem za mnou, budeš si v klidu číst noviny,

a já proti tvému vozidlu vyslřelím "klamné cíle" ve formě oblaku aluminiového prášku z aluminia ".

Možná, že pak budeš mít v kufru něco navíc.

Naštěstí systém RBS funguje jen do rychlosti 30km\hod.

MilanT  
Milan
2016-04-12 18:53:30

Takže díky prvotnímu podezření a čmuchání mufiho a praktickému provedení Mirka máme po tématu. a můžeme zamykat.

Oběma patří dík.

Ale schválně, kolik lidí se tady na to v budoucnu zeptá, stejně jako na zápis jiných rozměrů pneu do TP nebo na podtlak v nádrži.

2016-04-12 19:06:57

milant: a jak se dají zapsat do TP jiné rozměry pneu? To by mne tedy zajímalo... :-D :-D Honem...kde máš klíče???? :-D

2016-04-12 19:17:16

milant:

ještě to tu není ukončeno, teď budu zjišťovat, jestli je to spínač, nebo přepínač a dám vědět. Totiž ten nápad od Jurashek na ten tajný přepínač je moc dobrý, do toho chci jít. Jurashek, dík za inspiraci.

2016-04-12 19:25:34

mirekdoda: Rádo se stalo :-D a půjdu do toho asi taky...jel jsem minulý týden Frankfurt s BMW X1 a tam to bylo...bože jak mne to sr...o :-D. Asi si nezvyknu... Takže jak Vitara zaparkuje v garáži...ten SS...ten půjde

2016-04-12 21:13:04

Mirekdoda:

aj odo mna vdaka, ze si sa do toho pustil, mne start-stop nefungoval, tak nejdem do toho ani sparat.

nasiel sa problem a to je podstatne.

SUPER

2016-04-12 21:35:22

jurashek:

Ja by som dalsi snimac neriesil, ako tu niekto opisal na fore start stop mu nefungoval,

bol s tym v servise a na diagnostike ziadna hlaska. Ani servisaci nevedeli co tomu je.

Volali do Prahy a tam ze raz mali taky problem na Scrosse. A ani s tym nehli.

Skor uz to vidim, ze ked sa toto dozvie nejaky "chytrak" od Suzuki a poriesia to dalsim zaujimavym blokovanim, alebo aktivovanim.

len to uz nebude na nasich vlastnych autach

2016-04-13 06:33:14

mufi: Jo, posunem toho koncáku mimo snímací pozici se to vyřeší a v danou dobu není asi nutné řešit další vypínač. Ale...jednak stačí, aby si tu ti "Chytráci" přečetli forum a budou vědět čím to je...a další věc je, že může nastat chvíle, kdy to někdo bude chtít občas zapnout...třeba v nějaké koloně... A vypínačem lupnu a je...ale posouvat spínač zase do záběru...to je asi problém.

V takovém případě se mi zdá být skrytý ale dostupný spínač lepší. Ale pokud by to mělo být vypnuto na stálo....pak stačí posun, to jo.

2016-04-13 12:20:42

Pánové, s tou jednoduchou deaktivací start/stop to zní lákavě.

Ale dám ruku do ohně, že zrušením informace pro ŘJ ohledně stavu uzavření kapoty. si naděláme jiný a možná i fatální problém.A to nemluvě o obyčejné - skutečně nedovřené kapotě za jízdy, kdy selže i pojistka zámku.Takový případ znám.

Řidič i s rodinou nějakým zázrakem přežili.

2016-04-13 12:32:27

vitara.2015: Jak to celé vyhodnotí ŘJ je otázka. Jak píše Mirekdoda...je tam víc drátků...a to mne trochu znepokojuje, kdo ví, kam to všude vedou...ale možná jen do toho radaru či kam. To by chtělo asi prověřit. Ale jestli žádný z nich už nekončí na tom zámku...pak by to mohlo být v klidu.

Co se otevření kapoty týče...naposledy se to stalo tátovi před tak 40. lety na MB1000...ale to si ji jen přivřel a ani nezaháknul....a pak zapomněl. Za normálních okolností, když by si někdo odjistil v kabině kapotu, musí být ještě mechanická pojistka, to je předepsáno normami...a ta by měla v pohodě udržet kapotu v zámku, i když bude hopsat.

Pravděpodobnost převrácení kapoty...to je asi jako vyhrát ve sportce....jde to....dokonce i víckrát...ale mi se to ještě nestalo...

2016-04-13 12:53:19

jurashek:

Zatím do odstranění spínače nepůjdu.To je můj osobní názor.Já si "vyčůraně"počkám pár měsíců - max rok a budu pečlivě číst tuto diskuzy.

Ten spínač bude mít vliv na mnoho informací na které reaguje řídící jednotka.Stačí vzpomenout jen informaci o nízkém stavu oleje která se zobrazí na palubce.A pravě zrovna nyní, spínač kapoty tuto hlášku zruší na základě informace, že řidič tento stav skutečně zkontroloval.

Ale toto je myslím jen banalita oproti mnohému co jeden spínač ovlivňuje.

Možná slyším trávu růst, ale já si počkám.

2016-04-13 13:10:00

vitara.2015:

A co má společného, nefunkční mikrospínač zámku kapoty, předávající informaci pouze systému Start-Stop, se zajištěním kapoty proti otevření ?

Celé století automobilismu žádná kontrolka uzavření kapoty neexistovala a nikomu to nechybělo.

Pojistka zámku kapoty nejenom že normálně nepovolí, ale musí vydržet i čelní náraz, protože zavřená haubna je součástí deformační zóny.

To že se kapota přesto otevře je podstatně méně pravděpodobné, řekl bych o několik řádů, než hlavní výhra v té sportce. Protože těch výherců je každý rok několik.

Je pravda, že se to za poslední desetiletí několika jedincům otevřelo, většinou proto, že se v tom před tím hrabali a neměli to v pořádku.

Ale všichni to přežili

A proč to přežili ? Protože i přes tu převrácenou kapotu koukali škvírou mezi kapotou a levým sloupkem.

Takoví to byli oceloví chlapi

 jaski
Martin Jaskevič
2016-04-13 13:30:34

plukovník: A já myslel, že proto, že jim to politicky myslelo .

2016-04-13 13:34:17

plukovník: každá ocel može do šrotu :-D. Ale určo bych raději bral tu výhru ve sportce, o tom žádná :-D A klidně často...


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 30