Fórum - Téma


Start stop


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Start stop

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 30

2016-04-13 13:38:40

jaski:

Kdyby jim to politicky myslelo, tak by se v tom sami jen tak pro nic, za nic nehrabali.

Na jednu stranu sice "oceloví chlapi", ale zároveň zřejmě také "Pat a Mat".

2016-04-13 16:21:36

Musím se poopravit ve svých tvrzeních ohledně fixace mikrospínače. Je tam sice jeden šroubek, ale je tam i fixační kolík, který musí být vsunut do otvoru v plechu tělesa zámku. Tím je zajištěna správná poloha. Nicméně dále tvrdím, že mikrospínač může být přištoubován pootočený, pokud není kolík ve své dírce. Pak může být i vychýlený do strany a nemusí správně spínat.

Dnes jsem zjistil, že je to přepínač. Jsou tam tři drátky: černý, uprostřed bílý a červený.

Asi 25 cm od mikrospínače je konektor (ZZ spoj), ten jsem rozpojil a měřil na něm v poloze kapota otevřená a pak zavřená ( zavření jsem simuloval stiskem mikrospínače).

  • Otevřeno vodivě spojen černý a červený ( tedy oba krajní)
  • Zavřeno vodivě spojen černý a bílý ( tedy krajní a střední)

Z toho usuzuji, že do mikrospínače jde signál černým drátkem. Při otevření kapoty pokračuje červeným zpět, při zavření bílým zpět. Anebo úplně jinak, při otevření kapoty jde signál z červeného černým zpět a při zavření jde signál z bílého taky černým zpět.

Chtělo by to vyjádření někoho znalého, která varianta je pravděpodobnější.

2016-04-13 18:42:17

A da se to rozpojit bez demontovani pulky predku? Tim by se to dost zjednodusilo.

2016-04-13 18:52:27

cert:

co máš na mysli rozpojit, ten konektor na kablíku od mikrospínače? To nedoporučuji.

2016-04-13 19:13:01

mirekdoda:

Jen tak od zeleného stolu bych předpokládal, že červený je signálový přívod, černý je kostření a bílý je kontrolní, celistvosti obvodu (možná zatím bez funkce).

Ale dokud nebudou k dispozici elektrická schémata, jsou to jenom dohady.

2016-04-13 19:17:12

plukovník:

souhlasím, ale selským rozumem jsem si dal do souvislosti otevřenou kapotu, spuštěný motor a já stojící před maskou něco šteluju a radar mi mezi tím uvaří bimbase a vejce na tvrdo. Tak si říkám, že s otevřenou kapotou by se mohl vypínat i radar.

2016-04-13 19:49:57

mirekdoda:

Stát před maskou můžeš i při zavřené kapotě, nastartovaným motorem a deaktivovaným S-S systémem tlačítkem na palubce.

Navíc radar je myslím aktivní pouze když je vozidlo v pohybu a bimbase a vejce ti uvaří spíše mobil v kapse co se zrovna přihlašuje do sítě, proti kterému má ten radar pouze nepatrný výkon.

2016-04-13 20:32:04

plukovník:

OK. Souvislost radar a mikrospínač vypouštím. Zbývá tedy jen systém start-stop. Tím se to zjednodušuje. Už mám vymyšlené schéma na přepínač v kabině.

2016-04-14 06:34:11

mirekdoda: Hlavně strefit správný kabelový svazek a správné dráty :-D

2016-04-14 18:08:12

Elektrotechnici, buďte shovívaví k nákresu samotnému. Jen potřebuji potvrdit funkčnost.

2016-04-14 18:30:03

mirekdoda: jestli je černý přívod, tak u mne dobrý...má to dle mého správnou logiku. Ale jsem strojař a elektro jen amatér...tak nechám na nějakém profíkovi :-D

2016-04-14 18:31:53

jurashek:

Zatím dík. Ještě zkusím počkat, jestli budou další odezvy. Ono by to mělo fungovat i v případě, že je černý jako výstup a signál jde do přepínače červeným a bílým.

MilanT  
Milan
2016-04-14 18:49:46

mirekdoda:

Z tvého schéma vyplývá:

1) zavřená kapota (spojený bílý-černý) + nový přepínač v poloze "zavřeno" (spojený bílý-bílý) = bude fungovat "zavřená kapota"

2) zavřená kapota (spojený bílý-černý) + nový přepínač v poloze "simulace otevřeno" (spojený bílý-červený) = bude fungovat "otevřená kapota". Tady v tomto zapojení dojde vtipně k propojení černého a červeného přes bílý kabel a nový přepínač v kabině. Bílý kabel k řídící jednotce zůstane novým přepínačem odpojen.

3) otevřená kapota (spojený červený-černý) + nový přepínač nemá vliv na funkci rostlináře ať je v jakékoli poloze.

Za mě to fungovat bude, ale něco jsem mohl přehlédnout.

2016-04-14 18:59:56

mirekdoda:

Skouknul jsem to jen opravdu zběžně , ale myslím že to není dobré

V případě otevřené kapoty a obsloužení skrytého přepínače do polohy " zavřená kapota", dojde ke konfliktu stavů, kdy všechny tři dráty (b-č-r) budou propojeny.

Je třeba celé zapojení dvou přepínačů koncipovat jako tzv. "schodišťák".

Hille, co ty na to?

P.S.

Ale, jak říkám...zběžně

MilanT  
Milan
2016-04-14 19:06:34

plukovník:

V případě fyzicky otevřené kapoty přestane v originálním spínači plnit funkci bílý drát a tak je úplně jedno, v jaké poloze bude přidaný přepínač.

V tom právě vidím ten vtip - otevřením kapoty odstavím přidaný přepínač.

2016-04-14 19:11:21

milant: vidím to stejně...bílé vlákno bude v takovém případě přerušeno...mělo by to být tím pádem jedno . Pouze v poloze zavřeno vloženého přepínače bude bílá propojená a tím pádem je to legální stav...jestli nad tím správně bádám...

2016-04-14 19:12:56

milant:

V jaké poloze bude to ano, ale vzhledem k tomu, že neznáme detailní zapojení do řídící jednotky, je riskantní, aby mohl nastat stav, kdy jsou všechny tři dráty propojeny dohromady.

MilanT  
Milan
2016-04-14 19:21:13

plukovník:

Řídící jednotce je úplně jedno, kde končí nějaký bílý drát (který není v případě otevření kapoty s ničím elektricky spojen).

Když pojedu v tom schéma zprava od ŘJ po bílém kabelu - tak skončím buď v novém nebo stávajícím spínači (podle toho, jak bude přidaný přepínač překlopen). je to v tomto případě jen drát "ve vzduchu".

Nebo ti nechci rozumět a chápu tu blbě.

2016-04-14 19:32:53

Děkuji všem za reakce. Myslím, že k propojení všech tří vodičů nedojde, tedy pokud nedojde k mechanickému problému v přidaném přepínači. Ale k tomu by mohlo dojít i v originálním zapojení.

2016-04-14 19:33:47

milant:

... odvolávám, co jsem odvolal, a slibuji, co jsem slíbil...

(přesně, jak ten popletený král z pohádky )


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 30