Fórum - Téma


Start stop


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Start stop

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 30

2016-05-03 18:35:09

jurashek: a přitom stačí zmáčknout jeden knoflík

2016-05-03 18:36:51

jurashek:

a to mě zase jo, hlavně když ten systém, který tam není ku prospěchu řidiče, nějak zruším. Řeči o úspoře paliva, kterou má systém S-S přinést, mě neberou a nevyváží dodatečné škody a náklady na jejich odstranění.

lubos:

tak to neřeš a nech mě snít

2016-05-03 20:01:42

mirekdoda: zvycajne maju rele prepinaci kontakt. Teda mozes si vybrat ci zapojis ako spinaci alebo ako rozpinaci. Cievku toho rele mozes napojit na autozasuvku. A ked nastartujes, cievka rele zopne a obvod spinaca kapoty sa vyradi z cinnosti. Do obvodu cievky si este mozes dat nejaky prepinac a rele nebude fungovat ak nebudes chciet.

2016-05-03 20:07:56

lubos: stačí....to máš recht...ale ta kontrolka šklebící....

Ale ogaři...tu nejde o to mačkání, ale o snahu zvítězit nad technikou...o princip

2016-05-03 20:08:29

durislav:

výtečně! Protože se u Vitary autozásuvka zapíná až po zapnutí elektriky auta. U některých jiných aut je totiž autozásuvka aktivní trvale.

2016-05-03 20:10:31

mirekdoda: este si do obvodu cievky mozes dat malu trubickovu poistku, aby v pripade problemu s relatkom vypalilo ju a nie poistku zasuvky ;)

pripadne este si kupit rele s dvomi kontaktami a druhy pouzit na nejaku signalku (samozrejme nenapadnu aby to nevypalilo oko), ze je cely system online :D

2016-05-03 20:13:52

durislav: no prostě nezastavuj a je

2016-05-03 20:22:17

durislav:

báječné! I s tou pojistkou, případně i s kontrolkou. Ale na tu kontrolku se musí najít vhodné místo. Jinak to bude sice jiná, ale pořád kontrolka, která bude svítit, když systém S-S vypnu tím relé.

2016-05-03 20:29:50

mirekdoda: pochopitelne, to som dal len ako napad aby si vedel ze je tento vyrobeny obvod vporiadku. Vobec to nie je nutne pouzit. Ak ti to nebude fungovat hned zistis aj bez signalky.

Este odporucam pouzit rele vhodne do auta. Jednosmerny prud/napatie zvykne pekne opalovat kontakty, tak aby ten tvoj kontakt co vyradi S-S neostal zlepeny

2016-05-03 20:39:38

durislav:

ano, to o proudu a kontaktech budu respektovat. Ale to relé nahradí funkci malého koncáku v zámku kapoty a vzhledem k velikosti toho koncáku si nemyslím, že je obvod zatěžován velkým proudem. To relé musí fungovat jako přepínač. Nestačí zapnuto/ vypnuto.

2016-05-04 11:30:03

A nedalo by se to nejak vymyslet s tou baterkou? U me baterka funguje, jenom diky tomu nefunguje ss

2016-05-04 13:29:04

lubos: Pánové...upřímně...verzi s baterkou moc nevěřím...bo ta bude sofwarově spojena skoro se vším a mohlo by to dělat paseku. Předpokládám, že něco ji měří, info dostane ŘJ. A ta pak něco povolí a něco ne, zároveň ale třeba zvýší otáčky motoru aby se baterka dobila. A může omezit i něco jiného než SS. teda spíš selským rozumem...ale....

Aby to nebylo spíše kontraprodutivní řešení...

2016-05-04 17:12:40

lubos:

někde jsem mimoděk zaznamenal, že u koncernu VW to jde softverově vypnout tím, že do podmínky pro funkci S-S systému se napíše "jestliže napětí v síti při spouštění motoru poklesne pod 15V, vypni S-S systém". No a je vystaráno, protože původní podmínka byla na výrazně nižší hodnotě. Jenže tenhle zásah bude velmi problematický u Suzuki u tak nových aut. Další věc je ta, jaké ŘJ používá VW a jaké Suzuki a jestli je ten soft. podobný.

P.S. ještě nové schéma pro vyřazení S-S systému, tentokrát s přepínacím relé. A nově natažených drátů v kabině výrazně ubylo:

2016-05-04 18:46:49

mirekdoda: Já jsem přes ekonomii, tohle mi nic neříká

2016-05-04 18:49:24

No a to takováto sranda?

http://www.cybertronic-la...start-stop-blocker-i192c8

O tom sofwarovém vypnutí jsem četl, jde to ale jen u některých značek (a Sz tam uvedena nebyla) a taky jen u některých řídících jednotek. Navíc na diagnostice v servisy to poznají a je problém se zárukou.

Někde to jde jako zápis udělat tak, že to na dia hned nevyskočí a nemusí se na to přijít. Jen co si pamatuji. Ale Sz v zeznamu nebyla

2016-05-04 19:01:20

jurashek:

tak to je zrovna ten automat, který to tlačítko deaktivace zapne za mě. A to já nechci, protože pak zase bude svítit ta žlutá kontrolka na přístrojích.

Sami tam uvádí něco v tomto smyslu (píšu vlastními slovy): Modul pracuje jako časové relé, které po nastartování, po 15s deaktivuje Start / Stop pomocí ručního tlačítka ve vašem autě.

2016-05-04 19:21:08

mirekdoda: JJ, já vím, četl jsem...je to alternativa pro ty co jim kontrolka nevadí.

Pak je tu jiná možnost, cituji z nějakého článku na dané téma:

Stačí změnit jeden parametr.

Finta je jednoduchá a spočívá ve změně jediného parametru (Start/stop start voltage limit). Tím je minimální napětí baterie, při kterém se systém neaktivuje. Standardně se start/stop neaktivuje, pokud je napětí 7,6 V a nižší.

Pokud nastavíte nejvyšší možnou hodnotu, tj. 12 voltů, systém se nikdy neaktivuje, protože si myslí, že baterie je lidově řečeno „slabá”. Na displeji palubního počítače pak svítí symbol přeškrtnutého písmene A, zatímco tlačítko, kterým vypínání motoru dočasně deaktivujete, je nepodsvícené, tudíž neaktivní.

Deaktivaci jsme vyzkoušeli na Seatu Leon, jehož majitel najezdil s trvale vypnutým systémem start/stop 12 tisíc kilometrů bez jediného problému. A auto prošlo i prohlídkou v autorizovaném servisu.

Je potřeba dodat, že úpravou řídící jednotky můžete přijít u nového vozu o zákonnou záruku při reklamaci vady. Výrobce ale musí prokázat příčinnou souvislost mezi reklamovanou poruchou a neschválenou úpravou – zvýšení výkonu motoru, vypnutí systému start/stop,

Konec citace.

A to ale souvisí s tím typem ŘJ a možností přístupu. Ale podle mne je to jen otázka času, kdy se tím někdo prokouše a bude to. Jen se musí vyzkoušet, jestli by to nemělo vliv na něco jiného. Třeba zvýšení volnoběhu aby se dobila baterka...a tase tím může přebíjet? Plynovat? Už mi jedna kdysi vybuchla...a to doslova, utrhlo to i kapotu služební Dacie :-D , tak vím, o čem mluvím.

Může to nést rizika. Nevím.

2016-05-04 19:22:55

lubos:

to nevadí. Třeba pomůže někdo ze známých. Jen si nejsem jistý, jestli ty tu úpravu chceš.

2016-05-04 19:24:54

mirekdoda: To uvidíme po týdnu až mi vymění baterku ale myslím, že asi ano, největší důvod proč to chci rozběhnout je, abych věděl, že auto je na 100% v pořádku

2016-05-04 19:35:35

jurashek:

přebíjení na zvýšeném volnoběhu nehrozí. Většinu času je motor v provozních otáčkách a ty jsou vyšší, než volnoběh. Přebíjení je spíše problém regulace nabíjení.

Překvapilo mě, že ten Seat měl rozsvícenou kontrolku deaktivace S-S systému a tlačítko deaktivace bylo neaktivní. To jsou ty drobné rozdíly v programu v ŘJ.

lubos:

tobě tedy S-S nevypíná motor kvůli baterce, je to už teď potvrzeno, nebo se to potvrdí/ vyvrátí až po výměně baterie? A co signalizace deaktivace S-S systému, svítí sama od sebe, nebo až když to tlačítko stiskneš?


Odpovědět

1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 30