Fórum - Téma


Startování


Fórum SX4 I Startování

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2016-02-19 21:08:55

petrat:

Přesně tak. U tzv. dvoujiskrového zapalování pálí vždy dva válce současně.

Vždy pálí současně válec 1 - 4, a válec 2 - 3.

Pořadí zapalování válců je klasické 1 - 3 - 4 - 2, takže když válec 1 je ve fázi komprese, válec 4 je ve fázi výfuku (takže jeho paralelní zápal není na závadu. Stejně je tomu i u válců 2 a 3.

Výhoda tohoto uspořádání je ta, že nepotřebuje rozdělovač.

Jsou pouze dva budící výstupy pro zapalovací cívky které jdou přímo z řídící jednotky motoru a jsou vůči sobě časově posunuté a v protifázi (o 360 stupňů) . Pracovní cyklus čtyřdobého čtyřválce jsou dvě otáčky motoru (tedy 2x 360 stupňů,

Princip je vlastně hrozně jednoduchý a podle roku výroby motoru má buď dvě, nebo čtyři zapalovací cívky. Vždy jednu společnou pro válec 1-4 a 2-3, nebo samostatnou pro každý válec (přičemž v tomto případě jsou zase buzeny vždy dvě najednou).

Předstih zážehu pro válce je řízen elektronicky jednotkou ECM podle polohy klikového hřídele a použité regulační mapy.

P.S.

Doufám, že jsem to napsal srozumitelně i pro netechniky

2016-02-19 22:26:22

Má ten druhý zápal v okamžiku výfuku nějaký význam ? .... dohoření , nebo něco podobného ?

Důvod použití iridiovek by tedy měl být ten druhý zápal do vyhořené směsi ?

Hodně lidí experimentovalo s iridiovkou

Ale nakonec nikdo nezjistil její zásadní přínos (kromě placebo efektu)

Takže u motorek se nakonec řeší jestli NGK a nebo Denso

Kdo často padá tvrdí že Denso si líp poradí po uchlastání

2016-02-19 22:51:56

petrat:

Ten druhý (paralelní) zápal do vyhořelé směsi "opačného" válce žádný význam pro chod motoru nemá.

Výhoda použití iridiovek spolu s touto konstrukcí zapalování je absolutní spolehlivost a vysoká životnost (minimálně 100 000 km)

V případě použití samostatné zapalovací cívky pro každou svíčku (motory M od r.v. 2010) totiž zapalovací soustava nemá vůbec žádné vysokonapěťové kabely.

Cívka je svojí "fajfkou" připojena přímo na svíčku a budící napětí k ní je vedeno obyčejným tenkým kablíkem.

2016-03-13 09:18:53

Stejné auto jako Nick i stejná "závada". Někdy, když chci nastartovat auto (teplé) po krátké přestávce, tak se mu moc nechce. Jako by se to jaksi " ne...moh...lo .... roz ...to...čit". Ale napodruhé (max. napotřetí) naskočí. Svíčky mají 83000 km, benzín na to nemá vliv. A ani si neuvědomuji, zda tomu pomáhám plynem. Ale v návodu se o tomto zmiňují, ne ? Jak se startuje "teplé" auto, ne ?

2016-03-13 12:25:38

radon: před asi 2 měsíci jsem měnil baterku, původní byla 36 ah, za novou (org. produkce) ale 45 Ah a zatím problémy se starty nejsou. Takže je možné že tyto výše uvedené problémky mohla vyvolávat slabší autobaterie kterou tam japonci dávají ve výrobě asi z úsporných váhových důvodů. Jak jsem se totiž dopátral v manuálu tak pro tyto motory se tam doporučuje autobaterie o kapacitě 55 Ah. Ta 45 Ah se doporučuje k 1,5 motorům ale značkové servisy ji dávají i k 1,6 motorům které máme v sedanech zatím tedy dobrý.


Odpovědět

1  2  3