Fórum - Téma


Startovanie cez gombik


Fórum Swift III Startovanie cez gombik

Informace o modelu: Suzuki Swift III

Diskuze o vozidlu

1995 Swift III GL 1.0

7 fotek  |  31 diskuzí  |  1 otázek

Výkon motoru 39 kW (53 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 993 ccm (61 cui), 3-válec, Řadový, G10A.


1  2

2016-03-12 22:37:16

milant:

Zrovna jen tak přemýšlím,

zda-li ten Luke1811 je génius...

P.S.

Luke1811 bude možná zmaten,

protože tady se původně řešilo pomocné startovací tlačítko, kterým se přivádí proud "brutálně" přímo na elektromagnetický spínač, co vysouvá pastorek (alespoň já jsem to tak chápal ).

Zatímco Hill má ve svém technickém řešení toto pomocné tlačítko zakomponováno do obvodu výkonového RELÉ ovládání startéru, o jehož existenci leckdo zřejmě nemá ani tušení.

MilanT  
Milan
2016-03-13 09:45:41

plukovník: Startování tlačítkem je passé. Nejsem Fittipaldi a ani nestartuju traktor nebo elektrocentrálu (a tu startuju šňůrou ) . Já bych spínací skříňku zrcadlil do rádia a startoval dotykem, jako když přijímám hovor. Ono to k tomu stejně spěje.

2016-03-13 13:25:56

No teraz uz som jasny :D zohnal som lepsi kvalitnejsi gombik a to z karosy co bol na startovanie od motora :D takze ten mam a ako tak citam odnesiem to autoelektrikarovi :D ale este by som rad otazku no nechcem zakladat novu temu zbytocne.. tyka sa to zadnych bubnovych brzd a to ze som zistil ze platnicky musia vymenit.. tak som isiel na par stranok z dielmy no vsade je oznacenie mojho auta ako Swift II ale tu je ako Swift III :D ja len ci budu dobre nechcem kupit nieco co mi nebude pasovat.. prikladam aj obrazky :) a tu je link http://www.autodielygafa....rer=BREMBO&viewas=tecdock

Hill  
Jaroslav
2016-03-13 13:33:15

luke1811: to jemnější dělení vychází hlavně z motoru. Podvozek je pořád stejný, hele http://www.autodielygafa....dochangecurrency&CurrID=1 .

2016-03-13 13:36:17

hill: takze sa nemusim obavat ze nebudu pasovat a kludne mozem objednat?

Hill  
Jaroslav
2016-03-13 14:07:48

luke1811: můžeš. Když jsem měl stejné na Swiftech 1991 i 1996, budou sedět i v tvém.

2016-03-13 14:09:56

hill: Dakujem :)

2016-03-14 19:15:11

Bola len otázka času kedy nám Hill* vytrie kocúra, To 50A relé tam doplnil, takže teraz stačí bars aké tlačítko, Prúd ovládania Štart potečie cez hlavnú poistku 60A na ďalšiu auto-poistku cca 20A, tak na spínaciu skrinku z nej na ďalšiu auto-poistku cca 15A, (podla schemy str.22. suzuki_swift_wiring_diagrams_1997.pdf)

A teraz ako Hill* cez kontakt NO doplneného relé a prichádza na rozvetvenie (na dva obvody A/T a M/T) na MT pedálový prepínač spojka a nakoniec na cievku starter.. /Sam som nevedel o súčinnosti spojky pri štartovaní to je pre mňa nové/ Bolo tu viacero riešení, možno zadanie lepšie vystihnúť

Hill  
Jaroslav
2016-03-14 19:51:53

ammo: to, že vývod pro cívku staréru vede přes spínač na spojce nebo předvoliči automatické převodovky, není pravidlo. Zatím jsem to viděl jen v jednom Swiftu s automatem a v jednom 1,3 s manuálem (2001), v ostatních vedl drát rovnou k cívce startéru.

Podle jakého klíče to v některých je a v některých není, netuším.

Ale ve schématu pamatovali na všechny tři varianty.

2016-03-14 22:45:42

dik Hille, takže ten obvod je AT/MT automat manuál teda už ho neriešim. pohľadám inú schému. môžem vylúčiť aj spínač pedálu spojky. Takže originálne najčastejšie zapojenie zrejme je: zo spínačky na poistkovú skrinku a rovno na cievku start. Ta tema sa mi šikla kvôli vláknu: problém zo štartovaním... ako som tam uviedol ak vzácne neštartuje poklepem po poistkách takže tam niekde je pes zakopaný na trase: (zo spínací skříňky vede do pojistkové skříňky červenožlutý drát, potom přímo na černožlutý k cívce startéru) chlapi nech sa darí

Hill  
Jaroslav
2016-03-15 06:06:53

ammo: jednou z prvních příčin, proč někam nejde proud, je špatný kontakt v konektorech, a těch je kolem pojistek dost. Na to, aby nepřitáhl magnet startéru, není potřeba nijak velký přechodový odpor. Naproti tomu ale většinou stačí konektor jen vytáhnout a zase zasunout, aby se kontaktní plošky očistily, většinou napoprvé netřeba ani napružit kontakty (totéž platí i pro konektory u spínačky a kombinovaného přepínače světel pod volantem).

Užrané dráty bývaly v konektoru couvačky a mlhovky ve Swiftech 1989-1992, ty měly tato světýlka dole v nárazníku. V novějších Swiftech s tím problém nebyl, snad ojediněle některé čidlo kolem motoru, zimní solení cest s sebou takové radosti občas přinese.

Ale pojistkovou skříňku bych doporučil vyklopit a zkontrolovat spoje (Cipísek z Robous už to zná, tomu kvůli jednomu špatnému spoji vyhořela, ale nechal ji někde ve Valmezu, kde sehnal jinou, tak jsem neviděl, od čeho to bylo): některé spoje k pojistkám i propojky, co vedou jen z konektoru na konektor, jsou pájené cínovou pájkou. V devadesátých letech mnoho výrobců naskočilo na ekologickou vlnu pod zaklínadlem ROHS, to znamená pájení samotným cínem bez příměsí těžkých kovů, zejména olova. Sice se brzy přišlo na to, že pro některé oblasti, kde je požadovaná maximální spolehlivost, trvanlivost a odolnost, je to nebezpečné kurvítko, spoje se rozpadají, zvětšuje se a celkově je nestabilní a na otřesech závislý jejich přechodový odpor, a proto byly udělené výjimky (mezi nimi i pro automotive). Není však vyloučené, že se ještě i v Suzukách nějaký ten bezolovnatý cín vyskytuje, podle toho, kdy kdo to pájené příslušenství vyrobil.

Nic nezkazíš tím, když tu pojistkovou skříňku vyklopíš, přečistíš konektory a případně, kde je u pájeného spoje vidět prasklina, přepájíš normální cínoolovnatou pájkou (zatím nejspolehlivější se ukazuje Sn60Pb40, jinak by se nepoužívala pro armádu). To by měl umět každý autoelektrikář, televizní servisák či zkušený radioamatér.


Odpovědět

1  2