Fórum - Téma


Stěrače na Swift


Fórum Swift New II Stěrače na Swift

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1  2  3  4

EDW
Pavel
2015-08-20 01:05:05

Dobrý den všem. Potřeboval bych poradit ve jedné věci, kde mi nebyl schopen poradit ani můj jinak slušný značkový servis. Mým problémem je vrzání stěračů a jejich pozdější dokonce odskakování při stírání. Nové stěrače to nedělají, ale vydrží jim to tak půl roku a pak zase začnou. Nejvíc problémů je při mírné dešti a prvním stupni stírání. Prosím o jakoukoli radu. Experimentálními pokusy jsem zjistil že za této proces můžou s největší pravděpodobností ostřikovaci kapaliny. ale jistě to nevím. Děkuji za případné názory.

MilanT  
Milan
2015-08-20 07:30:59

edw: Budeš muset dál experimentovat a najít to, co si bude rozumět s tvým sklem.

Ramínka máš kovová, pružná Flat nebo hybridní? Gumičky silikonové, grafitové, teflonové...? Používáš normální vodu nebo demineralizovanou? Dělá ti to zimní i letní směs? Jakou značku stěračů a tekutiny používáš? Stěrače honíš přes dešťový senzor? Dělá to jen při určité rychlosti jízdy nebo když stojíš (přítlak ramínek)? Při jaké intenzitě deště to vrže? Nemáš čelní sklo ošetřené nějakou reklamní srajdou? Vržou i za sněžení? Taky honit stěrače po skle, kde je pár kapek, lehký deštík nebo když jen mrholí, tak to si snad vrznou a odskočí všechna ramínka. Chce to využívat cyklovač.

Sto lidí ti tady poradí sto variant a tak já začnu. Na nové auto (SX4) jsme si koupil v Bauhausu stěrače Flat od Sheronu. V zimně používám klasický Glacidet do -80°C a v létě koncentrát od Sonaxu. Míchám to s vodou, kterou si beru z elektrického odvlhčovače, co mám na chalupě v koupelně. Ty stěrače si nevrznou a nevrnou a neskáčou a nádherně stírají už rok a půl

To samé aplikuju u svého starého P306 a tam mi ty samý stěrače vržou a vržou pokud není celé čelní sklo pod vrstvou vody. Může na to mít vliv zakřivení skla, sklon skla (jiný přítlak při různých rychlostech?), ale možná i stáří skla a vliv škrábanců.

2015-08-20 07:39:00

edw:

Vrzání a odskakování způsobuje souhra mnoha faktorů, stejně jako např. rezonanci některých dílů karoserie.

Kup si v supermarketu jiný typ stěrky , než jaký tam máš a bude po vrzání i odskakování.

MilanT  
Milan
2015-08-20 07:40:21

edw: A nemrač se na tý fotce, však ty to nějak vyřešíš.

2015-08-20 08:12:17

milant:

...tak to mi tedy ale řekni, proč ty podšálky nevracejí ?...

MilanT  
Milan
2015-08-20 08:23:54

plukovník: To já právě nevim, Karle...Já myslim, že ty podšálky bude mít on - před chvíli jsem ho viděl házet za sedačku kost od kotlety...

EDW
Pavel
2015-08-20 10:34:31

plukovník: Děkuji za radu, kdyby to bylo pořád, tak bych to asi nějak řešil, ale jakmile zajedu do servisu třeba na zimní nebo jarní prohlídku, stěrače mi vymění a půl roku o nich nevím. Pěkně kloužou, bezvadně stírají a je klid. Ale po určitém čase začnou blbnout. Vypozoroval jsem, že když mají co dělat, tedy musí makat za silného deště, jejich funkce je téměř normální, ale nejvíce je právě používám s cyklovačem při takovém tom kapkování, kdy sice moc neprší, ale brzo není bez setření nic vidět. A je vcelku jedno, zda-li používám jejich náplně, co m doplní nebo nějakou vodu z Tesca, co si tam naleju já. Když sklo perfektně vyleštím do sucha a není tam nic, tak mi to někdy stírá dobře a někdy taky ne. Měl jsem za to, že třeba adheze gumiček a tak. Ale není v tom žádný jiný systém než časový faktor, tedy stárnutí. Podle mě. Ale na svém starém Mondeu jsem měl stěrače roky a nic. Spíše se dříve projevovaly mapy, ale nikdy drhnutí a odskakování.

milant: Děkuji za radu. Ramínka mám původní originální a stěrače si nechávám měnit taky každý rok. Kapalinu mám po servisce jejich a když mi výjimečně dojde, dám tam něco obyčejného z Tesca. Asi to bude nejspíše kombinace povrchu skla, respektive jeho suchosti/mastnosti, pak materiál gumiček a taky možná jejich stáří. Není v tom přítlak, konstrukce ani způsob stírání, cyklovač a podobně. U kohokoli jiného jsem se s podobným problémem nesetkal. Ani u svého bývalého Mondea nebo ŽIgulíka. Nikdy jiný podobný problém neřeší nebo ne v takovém měřítku. A to mám kámoše s Astrou, Peugeotem, Toyotou, Fordem a dokonce i Favoritem. Jinak je auto skvělé a nemá žádné jiné slabé místo. Ani nevržou interiéry ani žádný jiný zvuky. Jenom ty podělaný stěrače.

plukovník: Ok, ale nevím, jaký typ. Mám jeden stěrač delší a druhý kratší. A upřímně, neumím to ani vyměnit.

MilanT  
Milan
2015-08-20 11:47:05

edw: Tak to jsi za vodou a šťastný člověk, pokud máš problém na autě jen s těmi "podělanými stěrači".

Jinak vyměnit stěrače patří k základnímu vzdělání, i když chápu, že některý řidič - ten tvrdý chleba má. Nevím přesně jaký uchycení máš na swiftíkovi, ale asi tam bude klasický "háček", "hák" nebo-li "účko". Pak si vezmeš sviňák (ty jako učitel pravítko ) a změříš si délku obou stěracích ramínek. No a pak zajdeš do nějakého hobymarketu a tam se mrkneš na první balení stěračů, které ti padne do ruky. Vzadu uvidíš návod a tak zjistíš nejen délku stěračů, ale i návod jak je vyměnit, jak jsou uchyceny a dokonce je tam tabulka se seznamem aut, pro která jsou určeny.

Nebo si řekni kámošovi, sousedovi, strejdovi...ale rozhodně si nenechávej každý půlrok měnit stěrače v autorizovaném servisu. Ale pokud jim chceš nechat vydělat, tak proti tomu nic nemám.

EDIT: Jinak oceňuji tvůj smysl pro humor. Po přečtení výbavy tvého auta v profilu jsem zjistil, co jsou to "extrémní prvky" v autě.

2015-08-20 11:57:46

edw:

Všechna dnešní auta mají stěrač na straně řidiče delší, proto se také většinou prodávají po jednom kuse.

Nedělej z toho vědu a kup si nějaký stěrač s odpovídající délkou.

Návod na montáž je většinou na obalu a dodávají se k tomu univerzální redukce na všechny typy ramínek. Na to jak se to montuje jistě přijdeš, je to jen středně složitý hlavolam.

Já jsem si nedávno koupil nějaké "sofistikované stěrky", co byly kompaktní, plastové bez jednotlivých kloubů a údajně s lištami z grafitového kaučuku. Dělalo to takový kravál, že jsem neslyšel rádio a odskakovaly tak, že jsem měl strach, že mi praskne sklo.

Okamžitě letěly do popelnice a já jsem se vrátil k těm obyčejným "rustikálním".

EDW
Pavel
2015-08-20 12:54:47

milant: Fotka upravena.

plukovník: Ok, To všechno je mi jasné. Já jsem si myslel, že bude existovat nějaká jednoduchá univerzální rada. třeba namastit ty gumičky grafitem, nebo použít JAR do té vody na ostřík nebo tak něco. Mimochodem všechno toto jsem viděl na jiných fórech. Díky.

milant: No, extrémní jsem myslel zejména z důvodu ceny.

MilanT  
Milan
2015-08-20 20:03:39

edw: Nižší kvalita stíracích gumiček taky může způsobit to, že v zaparkované poloze stěračů se gumičky pod tlakem ramínek hodně ohnou a po delším nepoužívání ztvrdnou v této poloze. Ten břit pak nestírá vodu jako když mažeš nožem máslo na chleba, ale jde "proti srsti" a skáče a vrže.

Nevím, jestli existuje nějaká univerzální rada po které se pídíš, ale výše popsaný problém můžeš eliminovat tím, že budeš po zaparkování odklápět ramínka stěračů od skla nebo ramínka podepřeš třeba korkovým špuntem. Jenomže to je opruz a dlouho tě to nebude bavit.

Jinak ti sem hodím videa, jak vyměnit stěrače několika typů uchycení.

Bosch Wiper Blades - Hook Installation Video II-1-002

Retrofit installation: the video shows the wiper blade installation for all Bosch Aerotwin part numbers/short codes that start with "AR ....", such as AR 450 S, AR 480 S, AR 500 S, AR 502 S, AR 503 S, AR 530 S, AR 531 S, AR 532 S, AR 533 S, AR 534 S, AR 550 S, AR 551 S, AR 552 S, AR 553 S, AR 566 S, AR 601 S, AR 604 S, AR 605 S, AR 606 S, AR 607 S, AR 608 S, AR 609 S, AR 644 S, AR 650 S, AR 651 S, AR 652 S, AR 653 S, AR 654 S, AR 655 S, AR 657 S, AR 701 S, AR 703 S, AR 704 S, AR 725 S, AR 728 S, AR 801 S, AR 813 S, AR 989 S, AR 991 S, AR 992 S, AR 997 S, AR 340 U, AR 380 U, AR 400 U, AR 450 U, AR 480 U, AR 500 U, AR 530 U, AR 550 U, AR 575 U, AR 600 U, AR 650 U, AR 13 U, AR 15 U, AR 16 U, AR 17 U, AR 18 U,

AR 19 U, AR 20 U, AR 21 U, AR 22 U, AR 24 U, AR 26 U, AR 451 S, AR 291 S

MilanT  
Milan
2015-08-20 20:04:17

.

How to Replace Windshield Wipers on Your Car- Replacing Wiper Blades

This video shows you how to replace windshield wipers on your car. It shows you how to check your wiper blades and change your wipers. How to change windshield wiper blades.This is a video on replacing wipers.

Please make sure your vehicle is turned off before attempting to inspect or replace wiper blades.

This is a video on how to replace wiper blades. This video on how to replace wiper blades should help you to check your wiper blades, select the right replacement for your wiper blades and replace wiper blades.

This video discusses two major types of wiper blade arm designs- the hook type wiper blade arm and the pin type wiper blade arm. This video deals with replacing both types of wiper blades.

Please consult your parts store to select the right wiper blade to replace the wiper blade on your vehicle. This is a video on how to replace wiper blades on most cars. This should help you in checking your car's wiper blades and in replacing the wiper blades in your car.

This is a video on How to change wiper blades , replacing wiper blades or replacing windshield wiper blades

EDW
Pavel
2015-08-20 22:25:27

milant: Děkuji za rady. Patrně kvůli tomu přítlaku se často objevuje rada o přiohnutí těch ramínek. Já bych to bral, kdyby se to stávalo většině aut, ale popravdě jsem to jinde nezažil a nikdo jiný s tím zkušenosti nemá. Špatné a potrhané gumikč yto ano, ano takovýc rachot a poskakování, to ne. Zaměřím se na to. Děkuji.

MilanT  
Milan
2015-08-21 08:01:36

edw: Tak samozřejmě s přítlakem můžeš laborovat. Ale ta ramínka chce přiohnout s citem a vždycky po každém ohnutí vyzkoušet s ostřikem, jestli lišty stírají jak mají. Ještě mrkni na tenhle článek - http://www.stirej.com/123...AK-VYBRAT-SPRAVNE-STERACE

Nemám patent na rozum nebo nějaký řešení, ale koukni na můj přední stěrač. Podle mě by to takhle mělo vypadat - stírací gumička prakticky kolmo na sklo a to je pak záruka, že gumička bude jezdit po skle po hrotu v obou směrech stírání. Na fotce jsou stěrače po 14 měsících používání. Teď už je mám 17 měsíců a jedou hladce a krásně stírají jako nové. V zimě je po zaparkování odklápím a nikdy tedy nepřimzly a taky nejezdily po ledu.

MilanT  
Milan
2015-08-21 11:46:44

edw: Ještě jsem hledal nějaké názory na stěrače u nového Swifta. A je vidět, že v tom nejsi sám, našel jsem jen negativní kritiku:

EDW
Pavel
2015-08-21 17:22:24

milant: Díky za odkazy. SSS je trochu jiná liga, taky jsem v něm jel, ale na mě to bylo příliš rychlé a výkonné auto. Sám si trochu nadávám, že jsem se o měsíc předběhl při nákupu, mohl jsem mít Swiftíka 4x4, což by byl sen. Chtěl jsem původně čtyřkolku SX4, ale tam se mi dost nelíbil ten motor. Nakonec jsem na tom vydělal, mám ještě originál japonský motor, do těch dalších už začali montovat jiné, tuším snad ty maďarské. Až na ty stěrače si skutečně nemám na co stěžovat. I když dneska bych šel asi do Fabie kombi. Ale čistě jenom kvůli tomu kufru. Od mého nákupu se totiž dost změnilo. A někdy ten kufr chybí. Díky.

2015-08-21 18:05:23

edw:

...sss, příliš rychlé a výkonné auto ?!?! No nevím, nevím . Zřejmě jsi ještě neseděl v něčem, co má 350 koní.

S tím Swiftíkem 4x4, co má visko spojku buď rád, že jsi se "předběhl"...

No a, že se ti nelíbil motor u SX4, tomu tak nějak nerozumím. Maďarský motor ??? ...

Že by teď v Ostřihomi dávali pod kapotu uherák ???...

MilanT  
Milan
2015-08-21 18:50:16

edw: Plukovník ti už víceméně dobře mířenými otázkami odpověděl, ale mě to nedá taky nereagovat.

Řešíme tu vrzající stěrače a v čem jsou tedy u SSS jiné než u SS? V čem se liší jejich čelní skla? Visko spojku Swifta neumím posoudit, ale je to jiný systém než elektromagnetická spojka u SX4. No a ten maďarský motor do Suzuki? Tak to mi sem dej odkaz, rád si o něm přečtu. V Maďarsku se vyrábí licenční motory do Audi, Porsche...- https://cs.wikipedia.org/wiki/Audi_Hungaria_Motor ale o žádném typicky maďarském motoru nevím. A už vůbec ne v nějakém autě značky

No a fabka v kombajnu jen kvůli kufru? Tak to raději Swifta s rákví nad hlavou a vlekem za prdelí.

EDW
Pavel
2015-08-21 21:14:50

plukovník: Pravda, mě moc rychlost nezajímá. Já preferuji spíše úspornou jízdu. Jezdím téměř výhradně po městě. Tady moc rychlosti neužiju. K čemu taky?

Jinak ten motor u té SX4 tehdy byl na mě příliš nekultivovaný. Byl prostě příliš slyšet. Preferuji neslyšné motory. U svého auta když stojím na světlech, tak neslyším svůj motor, ale vždycky motory ostatní. A tehdy t SX4 tím autem i dost vibrovala. Nevím, přišlo mi to příliš hrubé i na moje staré Mondeo.

Jinak podle informací prodejce byly tehdy poslední motory dovozené přímo za Japonska a až tedy potom zahájili tu licenční výrobu u nich. Neříkám, že jsou špatné. Ale myslím, že japonský motor je jiný.

EDW
Pavel
2015-08-21 21:24:29

milant: Ale jo, nmo, třeba HALDEX to není. Taky to má jiný účel. Já to nechtěl na nějaké terény, ale jako velmi sporadickou výpomoc při neuklizené silnici. Nic víc, nic méně. A to i viskózní spojka zmákne v pohodě.

Nezajímají mě motory, ten můj mi bohatě stačí.

Jinak Fabka v kombi verzi s tím TSI motorem není špatná volba. Testoval jsem to a je to velmi slušné auto. Sice na můj vkus trochu předražené, ale dobré. A svého Swiftíka bych si netroufnul naložit nahoru a vlek. Zase tak moc to sílu nemá. Já sice nejezdím kdovíjak rychle, ale vyžaduji efektivní a pružnou jízdu. A to s vlekem ani omylem. Navíc bych ho tím i esteticky dehonestoval. Swift je auto krásné samo o sobě, dát mu rakev na střechu bych nevydýchal.


Odpovědět

1  2  3  4