Fórum - Téma


STK a emise


Fórum SX4 I STK a emise

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2016-09-15 08:05:15

Ahoj, včera jsem byl na ME a STK a jsem z toho takovej rozčarovanej. Věděl jsem, že u ME udělali spoustu změn (kontrola přes diagnostiku). Bojoval jsem před tím s rozsvícenou kontrolkou motoru, chyba P0402, jestli se nepletu. Mám vypozorováno, že se rozsvítí cca po 150 - 2000km v závislosti na kvalitě benzínu a taky režimu jízdy, takže cca dva dny před STK jsem chybu vymazal, před STK a ME najel cca 200km a vyrazil tam. Auto jak na ME, tak STK prošlo, ale ty průpovídky technika na ME mě celkem dostali......Prohlásil, že je to nic moc, že v případě chyby se to má opravit nezávisle na tom co z auta leze a že pokud mám před ME vymazány chyby, že by mě měl rovnou vyhodit.......trochu jsem to nepochopil, podle protokolu jsou naměřené hodnoty lepší než při minulém ME, pokud neprojdu ME, tak už nepokračuju k STK, jak to teda budou dělat autoservisy, případně nejen autoservisy, když si k nim dám auto, aby mi udělali STK, oni tam něco opraví, vymažou chyby a co? Přes ME to neprojde, auto nemá ME a STK a je nezpůsobilé provozu na silnici, tudíž se s ním nesmí jezdit, takže na ME nemůže, je to začarovanej kruh a pěkná buzerace. Trochu jsem nepochopil tenhle systém :D

2016-09-15 08:31:06

Ahoj, technik ma pravdu pouze v tom ze kdyz neprojde vuz ME tak ma STK nepokracuje... Proc take... Bez ME nedostanes znamku...

Co se tyka te kontrolky udelalo mi to poprve po navratu z dovolene... Po autobahn jsem to dost hnal a pak tankoval za Aší druhy den se rozsvitila... Zhasnul jsem ji pomoci OBD přes mobil... Nedavno jsem byl na STK (taky vse úplně cajk)... Technikovi jsem to vypravoval - rekl jen no jo těmhle autum nechutna nas novej benzin jen kdyz to umíte smazat a tvaril se dal neutralne...

Z logiky veci servis něco opravi a smaze poruchu, ne? Jak by sel na stk? Naopak s poruchou ti ani nebude pripojovat diagnostiku a vyhodi te...

Takze bych rekl ze tvuj technik byl jen... No proste technik na stk :D

2016-09-15 09:03:57

marqart: no, známku dnes už nedostaneš ani když ME projdeš ;)

Mě jen udivuje to, když tam chyby nejsou, naměřené hodnoty jsou hluboko pod limitními hodnotami v protokolu, tak mi řekne, no nic moc :D taky jsem to bral s rezervou a nehádal jsem se s ním, jen prostě ten nový systém je trochu přitažený za vlasy.

A pokud budeš po provedení servisu a vymazání chyb z jednotky muset najet x-set kilometrů, aby auto mohlo na ME, přitom ho nebudeš mít způsobilé k provozu, tak je jediné řešení koupit si prsten Arabely, jinak to legálně neuděláš :D

Teď prý běží nějaké přechodné období, kdy to tolerují a dělají nějaká další měření (tůrování motoru :D). Navíc jsem se někde dočetl, že některé typy aut, ty protokoly na ME v řídící jednotce nemají uzavřené ani po najetí x-tisíc kilometrů, takže to potom bude sranda :)

2016-09-15 12:04:34

e.raser: Ahoj, mám stejný problém, taky se mi čas od času stane, že se mi rozsvítí tato chyba. Vyreseruji ji, a mám chvíli čas, než se rozsvítí. Nevím jak má jednotka rozdělené chyby, ale jsou chyby dlouhodobé, které se vymažou z palubní desky, ale v jednotce zůstávají. Proto možná technik na STK nebyl nadšen!

2016-09-15 12:14:25

e.raser: jiste ze jsem myslel znamku stk... Uz se dava jen jedna...

Pritazeny za vlasy ten system bez debaty je... Bohuzel kvuli tem cipovacum co musej za kazdou cenu ze vseho dostat maximum. Zde jde ovsem o dve rozdilne veci. Jednak zhasnuti kontrolky uzivatelsky - "blikanim abouchanim dveřmi"coz zhasne kontrolku, ale neodstrani chybu. A nebo mnohem sofistikovanejsim vymazanim chyby z pameti v logu ECU prostrednictvim diagnostiky - napr OBD scaner s wifi nebo bluetoth spojeny s mobilem... Takto smazanou zavadu jiz technik na stk neuvidi... Protoze jsem vycistil komletni zaznam chyb i ty permanentni napriklad, kdyz odejdes z nastartovaneho auta s klicky v kapse :)

Takze z toho je patrne ze nemusim nikde jezdit zadne km.

2016-09-15 20:12:55

margart : ono to nebude tak jednoduché. Technik sice neuvidi poruchu, kterou jsi smazal, ale také uvidí, že auto není připraveno pro měření a může tě poslat pryč. Jsou to tzv.Kódy připravenosti. Řídící jednotka v autě si sama hlídá důležité systémy v autě... A teprve až proběhnou nutné kontroly, tak pak je "splněno" a auto může absolvovat ME a následně STK. Mám stejný problém s P0420 už asi 40t km, na STK mám jít za měsíc a tak teď ladím, jak dostat kódy připravenosti po smazání poruchy pomocí mobilu do toho správného stavu. Nejprve mně to trvalo asi měsíc a stále nic. Nyní mám rekord za 1 den asi po ujetí 100 km (50 km, stání asi 6 hodin - 50 km zpět a bylo to O.K.)

Přibližný postup je v oddíle "SX4 sedan".

2016-09-15 20:50:10

radon: jj, je to jak píšeš, měl jsem od bratra půjčen takový hajzlík do OBD připojený přes bluetooth s mobilem, bohužel při vymazání chyb to vymaže vše z jednotky a pak se musí najet nějaké km, aby to zase mělo načtená data a bylo připraveno na STK.

Blbý je, že se kontrolka rozsvěcuje nepravidelně, někdy po 200km, někdy po 1000km, většinou když jsem jel plynule s motorem vytočeným kolem 2200ot/min, takže jsem si hlídal, abych se v tomhle pásmu pohyboval co nejméně, ale někdy se tomu vyhnout prostě nešlo.

Dle mého názoru by mělo být to hlavní co z auta leze a zda nebylo nějak neoprávněně zasáhnuto do ECU (přehraný software - načipování), to že někdo smazal chyby by nemělo být podstatné.

P.S.: jakým softwarem zjistíš, zda jsou testy uzavřené? Já jezdím ráno cca 65km do práce, pak auto cca 8,5hod stojí a pak zase dom, takhle jsem jel 3x a pravděpodobně to nestačilo :)

2016-09-15 21:14:34

Jasne vim a chapu, ovsem nevim za jak dlouho tam ty kontroly presne maji naskakat. 1000 km je hodne ma muj vkus... Proste jsem to neresil, mam za to ze probihaji neustale dokola pri dosazeni provozni teploty motoru??? (odhad)

Takze nepredpokladam ze jedu na stk se studenym motorem alespoň mne se technik ptal odkud jedu a jak dlouho cekam...

Protoze ja jsem to smazal v Hradci Kralove odjel domu do Podkrkonosi cca 50 km, zde cely vydeseny znovu zkontroloval OBDckem a bylo vse zelený a complet a ready... Takze dal jsem to nezkoumal... Dal jsem pak novy olej, natankoval verva100 dal sexyne knedlik hodne sportovni jizdou a od cervence od STK jezdim 2899 km - obcas projedu test a vse ok... To je proste jen moje zkusenost, nejsem zas odbornik na ECU :) Jen zatim spokojeny uzivatel sx4.

Udelalo mi to ten oranzovej vrtulnicek jen jednou, a to po hodne brutalni jizde Lindau -Trutnov s jednim tankovanim u pumpy v CR kde nevim co to do nadrze nateklo... Od te doby zkousim brat jen u Benziny a Shell... Vic asi neporadim... Bo víc tomu nerozumím :) ale tak asi tak...

2016-09-15 21:20:57

Musíš jet určitým způsobem - popsal jsem to už v "SX4-sedan". Teď se mně to povedlo už jednoduššeji. Když ti to nepůjde, tak se ozvi.

Používám asi to stejné, co tvůj bratr. Adaptér asi 140,- Kč z Číny a aplikaci z Google Play asi za 90,- Kč. Tím si mažu kontrolku a sleduju, kdy má auto "splněny" kódy. Je to záležitost chvilky.

2016-09-15 21:56:47

jj, ELM327 je to, jen je to bílý :) soft jsem měl jinej jen na diagnostiku a mazání chyb, mám v plánu si to pořídit taky.

Ono záleží kolik máš najeto, já mám 115tis. km, takže už se mi kontrolka rozsvěcuje pravidelně, řešil jsem to jen teď před STK, jinak ji nechávám normálně svítit a neřeším, protože to na funkci nemá vliv, dokonce v minulosti když jsem natankoval Shell V-power, tak se stalo že i sama od sebe zhasnula.

Bohužel tohle je jediný neduh auta, jinak jsem maximálně spokojenej. Před příští STK mám v plánu i ten KAT vyměnit, ale ještě mi to přišlo brzo za něj dát 6.500,- Kč a otázka je, jestli to pomůže a na jak dlouho :)

2016-09-15 22:17:18

Mně to dělá uź asi od 42t km.Teď mám skoro 90t. Také jsem chtěl dát ten polský neoriginál, ale čím víc o tom přemýšlím, tak asi půjdu cestou vevaření univerzální vložky do svodů. Ten "polák" mně připadá dost odbytý a kdoví, co to vlastně je. Protoźe jsem se díval na stránky údajného výrobce a tam jsem tento náš typ vůbec nenašel. Chtěl jsem tam napsat,ale ještě jsem se k tomu nedostal.

2016-09-16 19:23:02

teď je podstatný, že to prošlo a je dva roky čas. Uvidíme, třeba se do té doby na trhu objeví ještě jiný výrobce :)

2016-09-16 19:45:00

Můžeš napsat, jaké jsi měl hodnoty naměřené při ME ? Zajímalo by mě, když auto hlásí kat na hranici účinnosti, jak je tato hodnota vzhledem k limitům.

2016-09-16 21:14:10

Hodnoty jsem měl:

volnoběh 710 1/min

CO (%) limit 0,3 - naměřeno 0,01

HC (ppm) 100 - 13

zvýšené otáčky 2850 1/min

CO 0,2 - 0,01

lambda 0,97 až 1,03 - 0,999

HC 100 - 18

před pomlčkou je limitní hodnota, za pomlčkou naměřená, tak snad to bude srozumitelné.

Před dvěma lety mi naměřili

volnoběh 740 1/min

CO 0,08

HC 71

zvýšené 2590 1/min

CO 0,07

HC 71

lambda 1

2016-09-16 21:45:14

To nevypadá, že by katalyzátor byl špatný...

Čím víc jezdíš, tak je lepší...

Asi byl víc teplejší motor (kat) než minule.

2016-09-17 08:19:29

No, minule jsem přijel na ME, tak 15min jsem čekal, on to během cca 10min změřil, prohlásil, že je to dobrý a bylo hotovo. Teď jsem taky cca 15min čekal a před měřením to ten technik chvíli nechal běžet na zvýšené otáčky, dokud se hodnoty neustálili a pak to změřil, takže před dvěma lety to bylo trochu vychladlé a teď to ohřál na pracovní teplotu a pak změřil, teď to udělal tak, jak by to mělo být :)

A s tím KATem, špatnej určitě nebude, kdyby byl špatnej, tak to nemá takovýhle hodnoty. Rozsvěcení kontrolky je prostě špatnou kvalitou benzínu, i v servisním manuálu je to napsáno jako jedna z příčin, bohužel v naší republice do všeho cpou Babišovou řepku a v tom bude ten kámen úrazu, dle mého názoru.

2016-09-17 08:59:25

Taky jsem to tak jednou měl. Svítila mně kontrolka a tak jsem si zajel nechat orientačně změřit emise. Bylo to v zimě a auto asi 20 min stálo. Pak to změřili a nic moc. Neprošel bych.

Pak jsem si ještě další den zajel jinam, ale předtím jsem to projel a před měřením jsem to nechal na volnoběh. Emise pak byly OK.

Takže kat se asi ne opravil sám od sebe.

Za měsíc jdu na STK - uvidím a dám info.

Jinak mám stejné příznaky : při ustálené jízdě, cca 2000 otáček, po sjetí z dálnice a následně ustálená jízda - dokonce jsou místa, kde mně to rozsvěcuje vícekrát...

Benzín (dle mých "výzkumů) na to vliv nemá, jezdil jsem jenom na nejlepší Shell - nic, pak jsem zkoušel střídat pumpy po 200 km - nic.

Včera se mně zase mrcha rozsvítila, znovu P0420. Nyní jsem ji nesmazal a uvidím, jestli po aplikaci mého systému jízdy pro uvedení kódů připravenosti sama zhasne.

To by znamenalo, že systém vyhodnotil kat jako OK.

Dám info.

2016-09-17 10:30:28

e.raser:

Katalyzátor ve svodech je na sto procent v háji.

To že emise na volnoběh a pří zvýšených otáčkách ALE BEZ ZÁTĚŽE vyhovují a hodnoty jsou hluboko pod předepsanou hranicí "má na svědomí" druhý katalyzátor, co je pod vozidlem.

Hodnota emisí, které řídící jednotka vozidla vyhodnotí jako nevyhovující a co má za následek rozsvícení MIL je vyhodnocována touto jednotkou za jízdy, v režimech při otáčkách kolem 2 200 ot/min a při zátěži motoru 40-50 %. Nikoliv na stojícím vozidle bez zátěže

Jenom toto kritérium je podle nové legislativy směroplatné, nikoliv to doposud praktikované měření pomocí sondy v koncovce výfuku, které se již u nových vozidel s OBDII nebude provádět

Ale svádět to na kvalitu benzínu je naprosto zcestné tvrdí to jenom hlupák, nebo podvodník a nechá se o tom přesvědčit jenom prosťáček.

Radon:

Myslím, že ta kontrolka, pokud máš ve freeze frame DTC P0420, ti sama nezhasne, ani když budeš mít všechny testy (readiness kód OK).

Ale na toto téma si tady už nebudu třepit hubu, protože zřejmě všichni mají vlastní teorii

2016-09-17 11:37:29

Plukovník :

Proč se stav druhého katu (dle tebe důležitějšího) vůbec nekontroluje ? Myslím nějakou elektronikou.

Přece na měření emisí by mělo stačit překontrolovat ŘJ a vůbec se nemusí strkat šlauch do výfuku ....

Divné - nejdůležitější součást - a není kontrolována ....

Jo a o samovolném zhasnutí kontrolky budu referovat (doufám). Když styl jízdy dokáže připravit "kódy připravenosti" pro kat, tak třeba dokáže i zhasnout kontrolku.

Ty směrnice musí tvořit nějací odborníci, protože jak píšeš, z prvního katalyzátoru jdou do druhého katalyzátoru zvýšené hodnoty emisí, druhý kat to v pohodě zvládne, ven jdou emise hluboko pod limitem. A auto z hlediska emisí nevyhovuje ....

A to, na čem emise hlavně (dle tebe) záleží, není kontrolováno ....

2016-09-17 15:48:40

radon:

Šlauch do výfuku se také v budoucnu již strkat nebude, pouze u vozidel bez OBD, to jest u těch přibližně do roku výroby 2000 (v Německu to tak funguje už deset let).

Ten první katalyzátor ve svodech je ten důležitější a ten je řízený.

Ten druhý je pouze u vozidel s kubaturou nad 1400 ccm (alespoň doposavad to tak bývalo) a jeho stav sledován není (za ním již není žádná lambda sonda).

Ale vidím, že jsi poněkud sklerotik, protože jsme tady o této problematice již obšírně diskutovali v minulosti.

Ale furt se bude žvanit o nekvalitním benzínu.

Jděte s tím údajným nekvalitním "českým" benzínem už všichni do háje

Vůbec to není pravda, je to jen folklór debilů ze servisů, aby nemuseli nic řešit.

P.S.

Kde jsi získal dojem, že ten druhý katalyzátor považuji za důležitější ??? (Jako náhradní díl se vůbec nedá koupit)

Za katalyzátory jdou sice emise "hluboko pod limitem", ale při kuriozním způsobu měření, při vozidle postaveném v dílně.

Při normální běžné jízdě (jak říkám, při zátěži) jsou emise úplně v prdeli, protože vnitřek toho hlavního katalyzátoru připomíná Hirošimu.

Šetří se na materiálu aby si auto mohl koupit každý chudák, namísto kovových jsou z výroby použitě keramické katalyzátory a podle toho to pak vypadá.


Odpovědět

1  2  3