Fórum - Téma


STK a emise


Fórum SX4 I STK a emise

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2016-09-17 15:48:44

Že kvalita benzínu nemá na emise vliv? :D Takže mi budeš tvrdit, že když pálíš v motoru sajrajt, tak ti z něj sajrajt nepůjde a když budeš pálit kvalitní palivo, že to bude stejné, jako když pálíš ten sajrajt???.....asi jsi spadl z jahody, ne? :D

Kontrolka mi v minulosti, když jsem měl najeto kolem cca 70tis. km několikrát sama zhasnula, vždy to bylo po natankování Shell V-power a najetí cca poloviny nádrže.

2016-09-17 15:59:12

e.raser:

Já jsem neřekl, že na kvalitu emisí nebude mít vliv, když budeš v motoru namísto benzínu pálit třeba svoji babičku, ale tvrdím, že kvalita benzínu v Česku je stejná, jako všude jinde.

A z té jahody si klidně padej sám (Zrovna tebe jsem považoval za celkem uvážlivěho a rozumně uvažujícího člověka ??)

Já mám v technických věcech jasno a těch blbostí, co se tady semlelo už mám za ty léta celkem plné zuby...

2016-09-17 16:47:23

Plukovník :

Tady kousek nahoře píšeš jinými slovy " to, že jsou emise dobré (když je ten hlavní a důležitý k.o.) a hluboko pod limitem, má na svědomí druhý kat"....

Takže abych to shrnul :

Porucha P0420 - špatný kat - ale emise jsou dobré, pod limitem

Nynější měření emisí není dle metodiky, takže výsledky ME jsou neplatné ?

Druhý kat je takový " záložní padák" ...

Plukovníku, musíš to s náma tady vydržet. O Tvých technických znalostech nepochybuji. Je vidět, že je to Tvoje hobby anebo zaměstnání. Naopak, z Tvých rad zde čerpám a pak jimi někdy "oslňuji" kolegy v zaměstnání.

Díky.

2016-09-17 17:32:00

radon:

..."to, že jsou emise dobré (když je ten hlavní a důležitý k.o.) a hluboko pod limitem"...,

je způsobem měřením BEZ ZÁTĚŽE, kdy se motůrek jen tak točí ať už na volnoběh, nebo při těch "slavných" zvýšených otáčkách. Tato metodika se používá přibližně od začátku devadesátých let minulého století a patří spíš na smetiště dějin.

Ale jak jsi už sám zjistil, k rozsvícení kontrolky dojde vždy při střední zátěži motoru, tedy otáčkách lehce nad dva tisíce, což odpovídá rychlosti cca 70-80 km na pětku, při čtvrtce plynu, může k tomu přispět i vyšší vlhkost vzduchu (déšť)

Někdy ta kontrolka může sice sama zhasnout. DTC kód z registru je vymazán. Dojde k tomu např. (mimo jiné) když se příslušná závada neprojeví po dobu 40ti po sobě jdoucích zahřívacích cyklů motoru (což je dost šílené )

No uvidíš sám. Jestli to vydržíš nevymazat a zhasne to samo, dej vědět.

Ale až někdy rozpitváš ten starý kat, vsadím se, že na vstupu keramiky bude vypálený kráter jako kráva.

Každopádně, všichni, co teď prošli s touto patálií, mají na dva roky vystaráno a potom budou muset mít buď nové auto, nebo nový katalyzátor.

2016-09-17 19:31:33

Plukovník :

Souhlas ....

I ten déšť (vlhko) by sedělo... Dám pak vědět.

Jestli někdy budu řešit ten špatný kat, tak asi půjdu cestou té univerzální vložky (kovové - ten cenový rozdíl oproti keramické není veliký) a asi to budu dělat metodou, kdy se starý kat celý rozpůlí a nová vložka se po obvodu nahoře i dole sváří. Ještě zde byla popisována metoda, kdy se odřízne jen část těsně pod průměrem katu, dekl se odklopí, vloží se nová vložka, přiklopí se dekl a svaří. Sice se u této metody zachovají připojovací rozměry, ale trochu problém vidím v tom, že vložka asi nemá stejný průměr jako origo kat, a část spalin od motoru může jít v bokem, mimo vložku.

A i když by to asi nemělo být moc, já jsem pro to, aby šlo přes vložku vše.

Uvidím.

S autem jsem naprosto spokojený, prodávat ho nehodlám. Prodej by stejně znamenal ztrátu větší než origo kat. Mám sedan a ten neni atraktivní. Ale má výbornou výbavu....

2016-09-19 09:16:46

e.raser: ahoj ja měl taky takovy problem a v suzuce mi přehrali řidici jednotku a mam klid od toho přehrani jsem najel 10000 a ani se to nerosvitilo a stolo mně to 500kc

2016-09-19 13:22:54

bubak:

Tak to jsi udělal terno !

Protože pětikilo si normálně účtují servisy za pouhé vymazání registrů závad (zhasnutí MIL).

Měl jsi také zřejmě štěstí, že ti tam "cosi" přehráli, protože pokud je mi známo, pro motormanagement první generace SX4 79kW po celou dobu výroby, až do roku 2009, neexistovala žádná jiná verze SW, než ta původní.

2016-09-19 16:08:35

Mne bylo řečeno ze vozidla od roku 06 mneli problémy a ze se stahovali na prehrani programu ohledně landy sondy a co to mam prehrane mam klid

2016-09-19 17:54:23

bubak: Mě taky nabídli přeprogramování SW za 1000, ale bez záruky. Údajně tím zvětší rozsah lambda sondy. Asi to zkusím, uvidím.

2016-09-19 17:57:13

Bubak :

A ve kterém servisu jsi byl ? Já bych tam napsal a pokud by to udělali, klidně bych si tam zajel ...

2016-09-19 18:27:14

radon: Olomouc, Trend Car, Horní Lán. Prý to už dělali, ale "nevěděli", jestli to pomohlo.

2016-09-19 18:37:55

plukovník: :) já si z ní klidně spadnu ;)

co se kvality benzínu týče, tak bych s tebou moc nesouhlasil, ano na stojanech je jaké EN odpovídá kvalita paliva, ale dám ruku do ohně, že u spousty benzínek tam tu babičku klidně přidají, jak jinak vysvětlit, že jedno auto najede před Hirošimou v katu 40tis. km a jedno 70tis. km. Kvalitou výroby nebo jízdními podmínkami to nebude, to by udělalo rozdíl v nájezdu pár tisíc km, ne 30tis., navíc i u jedné benzínky, kde prodávají dva typy BA95 je v jejich kvalitě podstatný rozdíl i když složení základní směsi je dle uvedené EN.

Mě spíš nejde do hlavy, když je KAT v háji, proč se kontrolka KATu nerozsvítí po najetí pár desítek, případně stovek km, teď jsem po STK cca 2500km a je pořád zhasnutá a testy v ECU jsou kompletní.

A ještě k tomu systému u sousedů v německu....nejlépe s tím vyběhl VW, auto pozná, že je na ME a pošle "správná" data, ani toto řešení není všespásné, motory jsou na hranici technických možností, tak se prostě bude podvádět, aby se vyhovělo úředníkům, kteří rozumí tak akorát prdu a zpřísňují legislativu, aniž by řešili co je a co není v současné době technicky možné. Správné řešení by bylo dát auto na brzdu a měřit sondou ve výfuku a simulovat různé stavy, ale toto se nestane, protože takovou přestavbu stanic ME nikdo nezaplatí.

P.S.: každý má občas právo být nerozumný a neuvážlivý, jsme jenom lidi ;)

2016-09-20 07:04:51

klabajda: Ve frydku autoemistar u Alberta číslo je 773242823.Ja jsem spokojenej taky jsem řešil katalizator a landy sondy a řekli ať zacnu tady tím ať necham přehrát program a ze to už nebude svítit a na stk na měření emisi bylo v se v poradku

2016-09-21 08:27:15

bubak: otázkou je, jestli je tohle správné řešení, pokud je mrtvý první katalyzátor, tak zda se rozsvítí nebo zda tam nahráli jen něco co obejde rozsvěcení kontrolky a test na emisích, aby to nebylo něco jako používali ve VW :)

Je pravda, že rozsvěcení kontrolky od 40tis. km je divné, KAT by měl alespoň 100tis. km vydržet (dle mého názoru), taky zhruba do 100tis. km mi kontrolka po vyjetí jedné až dvou nádrží Shell V-power zhasla, ale teď před STK jsem na něj jezdil cca dva měsíce (tankuji plnou každý týden) a i přes to se stejně po najetí pár set km rozsvítila, takže KAT už bude ve věčných lovištích a ani lépe aditivovaný benzín tomu nepomůže.

MilanT  
Milan
2016-09-21 09:54:59

Tak to je katastrofické zjištění že ani "lepší" benzín nepomůže.

2016-09-21 10:51:49

e.raser:

No vidím, že jsem tě snad odhadl správně, že máš pod čepicí i když jsi trochu pruďas.

Jestli tam "něco nahráli", něco co bych považoval za prachobyčejné "čipnutí", může mít za důsledek narušení integrity originálního SW.

Takže se může snadno stát, že na STK zjistí při výčtu z jednotky nesouhlasné CALID (kalibrační identifikace) a CVN (kalibrační verifikační číslo).

Potom se s tebou vůbec nebudou bavit a tobě zbudou jen oči pro pláč a vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.

Na autoservisu, který ti to "bez záruky" zkurvil pak můžeš zkusit žádat třeba náhradu škody (za ušlý zisk)

2016-09-21 11:26:26

e.raser: Ja mnel taky strach ze to je kat ale bylo řečeno ze musí kat vydržet 200tic.km kdyby to byl kat tak to by svítilo porad řešil jsem to i v praci s technikama v hyndai a ti řekli ať to nechám přehrát

2016-09-21 12:13:16

e.raser:

V Americe, kde v podstatě všechna osobní auta jezdí na benzín a jejichž katalyzátory jsou podstatně větší (a tedy s větší výdrží) než ty u aut jezdících v Evropě, je udávaná životnost katalyzátoru na 80- 90 000 mil.

2016-09-21 12:42:37

plukovník: no, stává se i v lepších rodinách

MilanT: co se auta týče, tak mě vše nechává v klidu, vše funguje jak má :), katastrofické zjištění by bylo úplně něco jiného

všechno je jen byznys, fungování světa je momentálně nastaveno tak, že lidi musí utrácet peníze, tak proč udělat auto, které by vydrželo 1mil km, bez jediné závady?.....je to jednoduchý, prostě by lidi neměli co jíst, takže tak

2016-09-21 12:45:47

bubak: no, kdyby řekli 100-150tis. km tak ano, ale 200tis. km je podle mě moc, dneska se na auta montují díly takové, aby moc dlouho nevydržely


Odpovědět

1  2  3